abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19064753
De benzine is vandaag weer 1,6 EUROcent (= ruim 3,5 guldencent) duurder geworden en staat nu op de (cosmetische) prijs van 1,299 (dat staat beter dan 1,30). Een litertje peut kost dus vanaf vandaag 2,84 guldentjes, dames en heren. Daar gooit men in Amerika er zo ongeveer 6 liter voor in.

Het grootste deel van dit bedrag is accijnzen. De Staat is de grote graaier in dit verhaal, en het KvK (Kwartje van Kok) is alleen maar geschikt als verkiezingsbelofte, maar niet om daadwerkelijk terug te geven.

Onder het mom van 'filebestrijding' 'milieu' en 1700 andere drogredenen weigert men de tijdelijke verhoging, die in 1991 is opgelegd, weer af te schaffen.

Het wordt tijd, de zakkenvullers in Den Haag weer ens duidelijk te maken, dat zij daar als 'volksvertegenwoordiging' zitten en niet als 'Shell-vertegenwoordiging'.

Men wil ons het OV in hebben? Prima. Dan stel ik voor om deze maand, 27 mei, met zijn allen de auto te laten staan en het OV te pakken, ongeacht hoeveel tijd dit kost.

Het OV kan dit echt niet aan, dus dit gaat gi-gan-ti-sche vertragingen opleveren, waardoor iedereen te laat op het werk komt.

Daarnaast gaat er niemand tanken op 27 mei. Laat ook Shell maar even voelen, dat zij over onze ruggen heen hun miljardenwinsten maken en dat ook zij getroffen zullen worden als iedereen inderdaad uit de auto gaat.

De economische schade zal gigantisch zijn. Maar de politiek moet duidelijk gemaakt worden, dat deze schade een dagelijks verschijnsel zal worden als men daar zo blijft drammen.

Het westen is een auto-gebaseerde economie. Het is nu te laat om dat te veranderen. Zorg er liever voor, dat mensen hun mobiliteit behouden. Mobiliteit schept banen, het schept flexibiliteit waardoor meer mensen aan het werk kunnen, ook buiten hun eigen directe woonomgeving.

En als het op 27 mei niet helpt, doen we het in juni weer. En in juli weer. Net zolang tot het door de platen voor de koppen in Den Haag doordringt, dat er iets gedaan moet worden. Dit land heeft een loonstop geslikt. Maar dit land gaat failliet als de kosten wel blijven stijgen en mensen dus steeds minder te besteden hebben. Het feit, dat veel mensen hun vakantiegeld nodig hebben om gaten te dichten is een teken aan de wand.

Rijst op, vertrapten! Laat op 27 mei merken, dat de maat meer dan vol is. Geef dat teken aan Den Haag.
pi_19064789
Aansteller...
  woensdag 12 mei 2004 @ 08:28:50 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19064791
Mwah, zolang er elke ochtend nog gigantische files staan is de benzine niet duur genoeg.... Genoeg alternatieven, thuis werken, carpoolen, openbaar vervoer, fietsen.
pi_19064961
Reacties van 99.9% van de Nederlanders op dit soort oproepen:
1. Who cares, ik blijf gewoon met de auto gaan, ook op die dag.
2. Oh, als iedereen die dag met het OV gaat is het lekker rustig op de weg, dus dan kan ik mooi doorrijden als ik de auto pak!
3. Uch! Meer als 3 woorden! Mij niet lezen, mij LPF stemmen!
pi_19064975
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 08:28 schreef Libris het volgende:
Mwah, zolang er elke ochtend nog gigantische files staan is de benzine niet duur genoeg.... Genoeg alternatieven, thuis werken, carpoolen, openbaar vervoer, fietsen.
Ja hoor, knul. Blijf jij dan maar lekker in Singapore zitten. Je bent duidelijk het contact met de Nederlandse werkelijkheid helemaal al kwijt.
pi_19065052
quote:
Daar gooit men in Amerika er zo ongeveer 6 liter voor in.
ja. .. 6 liter KUTbenzine. .. je komt met 1 liter nederlandse benzine nog verder
Religion : Mankind's worst invention !
pi_19065080
quote:
Genoeg alternatieven?

Voorlopig rijdt 60 % van de filerijders in een leasebak, die betaald wordt door het bedrijf. Hoe duurder autorijden wordt, hoe hoger de kosten voor het bedrijf. Hogere kosten betekent een slechtere concurrentiepositie.

Alternatieven zijn er niet, behalve voor halfgaar kantoorpersoneel dat zo dom is om in een andere stad te gaan werken dan waar ze wonen. Die moeten dan wel in 1 van de grote steden wonen, anders is het sowieso huilen met de pet op met het openbaar vervoer.
Big dick.
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:05:47 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19065081
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 08:53 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Ja hoor, knul. Blijf jij dan maar lekker in Singapore zitten. Je bent duidelijk het contact met de Nederlandse werkelijkheid helemaal al kwijt.
Was ik wel van plan ja.
Auto's zijn hier ruim 2 keer zo duur als in Nederland, plus dat je voor elke auto nog een vergunning moet hebben die je zo'n 15.000 tot 20.000 euro kost. Files komen hier amper voor, openbaar vervoer is redelijk geregeld en er rijden 20.000 taxi's rond. Qua vervoer is het redelijk geregeld. Oh ja, en rekening rijden is hier ook al lang ingevoerd.
pi_19065089
Ik denk niet dat het nu de juiste tijd is om het kwartje van kok af te schaffen.
Waar moet men anders het geld vandaan halen?
Nog meer bezuinigen?
pi_19065096
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:05 schreef Libris het volgende:

[..]

Was ik wel van plan ja.
Auto's zijn hier ruim 2 keer zo duur als in Nederland, plus dat je voor elke auto nog een vergunning moet hebben die je zo'n 15.000 tot 20.000 euro kost. Files komen hier amper voor, openbaar vervoer is redelijk geregeld en er rijden 20.000 taxi's rond. Qua vervoer is het redelijk geregeld. Oh ja, en rekening rijden is hier ook al lang ingevoerd.
Ja, en? Maakt dat je domme opmerkingen over fietsen en openbaar vervoer goed? Nee he? Die slaan echt als en lul op een drumstel.
pi_19065117
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:06 schreef dealahz het volgende:
Ik denk niet dat het nu de jsuite tijd is om het kwartje van kok af te schaffen.
Waar moet men anders het geld vandaan halen?
Nog meer bezuinigen?
Wat dacht je van een lekkere belastingverhoging op de hoge inkomens? Geen belastingvrije Gouden Handdrukken meer? Geen Belastingvrijstaten zoals woonwagenkampen? Afschaffen Hypotheekrenteaftrek. Alternatieven genoeg.
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:19:36 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19065272
Dan maak je autorijden goedkoper, komen er meer auto's, komen er meer files, dat werkt....
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:23:11 #13
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_19065329
Laat me raden, je bent lid van de TufTufclub........

Wel grappig trouwens dat je eerst aangeeft dat het grootste deel van de prijs bestaat uit accijnzen om vervolgens je pijlen op Shell te richten.
Say your prayers!
pi_19065355
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 08:21 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Het wordt tijd, de zakkenvullers in Den Haag weer ens duidelijk te maken, dat zij daar als 'volksvertegenwoordiging' zitten en niet als 'Shell-vertegenwoordiging'.
Vergeef me, maar dit snap ik niet. Denk je dat Shell een deel van de accijns krijgt, of dat Shell meer liters verkoopt doordat de prijs zo hoog ligt?
Logica is niet echt aan jou besteed geloof ik.
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:26:22 #15
94025 CroS
FlyingHigh
pi_19065373
quote:
[b]Verhaal
Je hebt deels gelijk in je wat je zegt, en ik ben het er helemaal mee eens, hou er alleen rekening mee dat het meerendeel van het beroepsverkeer(en dat zijn er best veel) geen reet geeft om prijsstijgingen van benzine / diesel; de baas betaald namelijk toch wel.

En daarbij is autorijden nu eenmaal een dure hobby, en net als de mensen die vrolijk door blijven paffen nu een pakkie peuken de prijs van 8 gulden (!!!) is gepasseerd draai je op voor de consequenties van je keuze om auto te blijven rijden.

Ik ben zelf op zoek gegaan naar de meest zuinige oude diesel die ik kon vinden, die van mij rijdt 1:20 en alles meegerekend scheelt dit mij een hoop geld in de maand omdat ik geen benzine meer hoef te tanken.

Als jij heel autorijdend Nederland in de trein krijgt op 27 mei
ik stap op Utrecht Centraal wel in!
nope
pi_19065432
quote:
Helemaal mee eens. Ruimte, en dus ook ruimte om je te bewegen, is schaars in Nederland en dus duur. Simpel. Vergelijking met andere landen loopt direct mank omdat deze problemen daar minder nijpend zijn.
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:05 schreef HassieBassie het volgende:
Voorlopig rijdt 60 % van de filerijders in een leasebak, die betaald wordt door het bedrijf. Hoe duurder autorijden wordt, hoe hoger de kosten voor het bedrijf. Hogere kosten betekent een slechtere concurrentiepositie.
No shit Sherlock. En wat doet de overheid? Leaserijden goedkoper maken. Dat zal het fileprobleem wel oplossen ja...
Hoge benzineprijzen zijn gewoon een redelijk elegante vorm van kilometerheffing, waarbij als extra bonus zuinige (milieuvriendelijke) auto's goedkoper uit zijn en lachwekkende gedrochten als SUV's en andere levensgevaarlijk grote blikken duurder. Dat bedrijeven er zelf voor kiezen om medewerkers een leasebak te geven is hun probleem, en wellicht wordt dat minder op deze manier. Lijkt mij een prima oplossing om het weer wat leuker te maken op de weg.
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:34:44 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_19065488
Als je van de files af willen komen hadden ze in Den Haag nooit het OV moeten privatiseren en moeten investeren in gratis openbaar vervoer. En meer openbaar vervoer.

Want de TS heeft wel gelijk, als we in Nederland de auto zouden laten staan dan is er geen goed toereikend alternatief. De trein zit al overvol in de spits, dus hoe wou je daar meer mensen in krijgen.

En met de nieuwste bezuinigen wordt het alleen maar erger... In Rotterdam kan je je zelfs afvragen of er übverhaupt nog wel een bus rijdt.
So we just called him Fred
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:06:24 #18
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_19065957
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 08:21 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Het feit, dat veel mensen hun vakantiegeld nodig hebben om gaten te dichten is een teken aan de wand.
LOL, dit is echt een top-argument (top: Totaal OngePast).

Mensen die hun vakantiegeld nodig hebben om gaten te dichten geven gewoon te veel uit. Je kan Den Haag en Shell niet overal de shuld van geven.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_19066061
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:06 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

LOL, dit is echt een top-argument (top: Totaal OngePast).

Mensen die hun vakantiegeld nodig hebben om gaten te dichten geven gewoon te veel uit. Je kan Den Haag en Shell niet overal de shuld van geven.
Veel contact met de samenleving heb jij niet he? Mensen moeten het vakantiegeld gebruiken, omdat de lonen bevroren zijn en de (semi)overheid gewoon doorgaat de lasten te laten stijgen. Als je hiervoor dus al precies rond kon komen, heb je nu een probleem. Niet meer loon, wel meer kosten. Dat heeft geen ruk met het uitgavenpatroon te maken.
pi_19066117
Nou, van mijn vakantiegeld ga ik fijn 8 dagen naar Turkije hoor.
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:23:47 #21
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_19066281
Wat een hoop onzin in een OP
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:30:23 #22
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_19066438
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 10:12 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Veel contact met de samenleving heb jij niet he? Mensen moeten het vakantiegeld gebruiken, omdat de lonen bevroren zijn en de (semi)overheid gewoon doorgaat de lasten te laten stijgen. Als je hiervoor dus al precies rond kon komen, heb je nu een probleem. Niet meer loon, wel meer kosten. Dat heeft geen ruk met het uitgavenpatroon te maken.
Wie heeft hier nou geen contact met de samenleving? Ken jij het gezegde "de tering naar de nering zetten". Als je (netto) minder gaat verdienen, moet je dus gewoon minder gaan uitgeven. Zo simpel is het.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:40:49 #23
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_19066670
quote:

[..]

Joh, snauw anders lekker ff door...

Wat dacht je dat de achterliggende gedachte is van een loonstop? Tuurlijk gaan mensen erop achteruit. Dat is gezien de huidige economische situatie helaas onvermijdelijk. Met dit feit in je achterhoofd kun je hopelijk wel verzinnen dat het uitgaven wel degelijk een cruciale rol speelt in dit plaatje. Wanneer het minder gaat dien je deze namelijk aan te passen. In een welvarend land als Nederland mag dat, een enkele bevlokingsgroep daargelaten, niet echt een probleem zijn. We hebben voldoende luxe waar in gesneden kan worden. De vraag is echter of mensen dit ook willen, of de noodzaak er van in zien. Kennelijk is dit niet het geval en zodoende heeft men bijvoorbeeld het vakantiegeld nodig om gaten te dichten. Niet leuk, maar ook niet iets waar je de overheid of Shell voor verantwoordelijk voor kunt stellen. Als je zo redeneert dan kun je beter de gemiddelde consument aan de muur nagelen omdat ze kennelijk onvoldoende vertrouwen hebben in de economie en zodoende te weinig spenderen. Dat is namelijk de werkelijke reden van de huidige economische situatie.
Say your prayers!
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:13:30 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19067452
quote:

[..]

Veel contact met de samenleving heb jij niet he?
Ander stokpaardje gerbuiken graag.

Ontopic: Mobiliteit is niet duur in Nederland, en gezien de vele files moet je het ook niet aantrekkelijker maken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:28:18 #25
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19067813
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 11:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ander stokpaardje gerbuiken graag.

Ontopic: Mobiliteit is niet duur in Nederland, en gezien de vele files moet je het ook niet aantrekkelijker maken.
Nou ja, niet duur. Een retourtje Delft-Utrecht kost met korting al ruim 10 euro, een enkele reis zal dus ruim 6 euro zijn. Vind ik niet goedkoop. Als je die 60 km met die auto rijdt, ben je 6 liter kwijt, en dat kost dat dus 7.80. Met andere woorden: de trein en de auto ontlopen elkaar niet eens zo erg.

Heb je een zuinige auto, kan zelfs autorijden in je eentje goedkoper zijn. Natuurlijk heb je met de auto allemaal extra kosten, zoals verzekeringen, afschrijving en wegenbelasting.

En een auto is meestal veel en veel sneller, behalve als de veel pendelt in de spits tussen de grote steden.

Ik denk dat de overheid eens warm moet gaan lopen om alleen zuinige auto's toe te laten, die dan zonder BPM gekocht kan worden. Op niet-zuinige auto's moeten dan hoge belastingen kopen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')