Ja hoor, knul. Blijf jij dan maar lekker in Singapore zitten. Je bent duidelijk het contact met de Nederlandse werkelijkheid helemaal al kwijt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 08:28 schreef Libris het volgende:
Mwah, zolang er elke ochtend nog gigantische files staan is de benzine niet duur genoeg.... Genoeg alternatieven, thuis werken, carpoolen, openbaar vervoer, fietsen.
ja. .. 6 liter KUTbenzine. .. je komt met 1 liter nederlandse benzine nog verderquote:Daar gooit men in Amerika er zo ongeveer 6 liter voor in.
Genoeg alternatieven?quote:Op woensdag 12 mei 2004 08:28 schreef Libris het volgende:
Mwah, zolang er elke ochtend nog gigantische files staan is de benzine niet duur genoeg.... Genoeg alternatieven, thuis werken, carpoolen, openbaar vervoer, fietsen.
Was ik wel van plan ja.quote:Op woensdag 12 mei 2004 08:53 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ja hoor, knul. Blijf jij dan maar lekker in Singapore zitten. Je bent duidelijk het contact met de Nederlandse werkelijkheid helemaal al kwijt.
Ja, en? Maakt dat je domme opmerkingen over fietsen en openbaar vervoer goed? Nee he? Die slaan echt als en lul op een drumstel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:05 schreef Libris het volgende:
[..]
Was ik wel van plan ja.
Auto's zijn hier ruim 2 keer zo duur als in Nederland, plus dat je voor elke auto nog een vergunning moet hebben die je zo'n 15.000 tot 20.000 euro kost. Files komen hier amper voor, openbaar vervoer is redelijk geregeld en er rijden 20.000 taxi's rond. Qua vervoer is het redelijk geregeld. Oh ja, en rekening rijden is hier ook al lang ingevoerd.
Wat dacht je van een lekkere belastingverhoging op de hoge inkomens? Geen belastingvrije Gouden Handdrukken meer? Geen Belastingvrijstaten zoals woonwagenkampen? Afschaffen Hypotheekrenteaftrek. Alternatieven genoeg.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:06 schreef dealahz het volgende:
Ik denk niet dat het nu de jsuite tijd is om het kwartje van kok af te schaffen.
Waar moet men anders het geld vandaan halen?
Nog meer bezuinigen?
Vergeef me, maar dit snap ik niet. Denk je dat Shell een deel van de accijns krijgt, of dat Shell meer liters verkoopt doordat de prijs zo hoog ligt?quote:Op woensdag 12 mei 2004 08:21 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Het wordt tijd, de zakkenvullers in Den Haag weer ens duidelijk te maken, dat zij daar als 'volksvertegenwoordiging' zitten en niet als 'Shell-vertegenwoordiging'.
Je hebt deels gelijk in je wat je zegt, en ik ben het er helemaal mee eens, hou er alleen rekening mee dat het meerendeel van het beroepsverkeer(en dat zijn er best veel) geen reet geeft om prijsstijgingen van benzine / diesel; de baas betaald namelijk toch wel.quote:[b]Verhaal
Helemaal mee eens. Ruimte, en dus ook ruimte om je te bewegen, is schaars in Nederland en dus duur. Simpel. Vergelijking met andere landen loopt direct mank omdat deze problemen daar minder nijpend zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 08:28 schreef Libris het volgende:
Mwah, zolang er elke ochtend nog gigantische files staan is de benzine niet duur genoeg.... Genoeg alternatieven, thuis werken, carpoolen, openbaar vervoer, fietsen.
No shit Sherlock. En wat doet de overheid? Leaserijden goedkoper maken. Dat zal het fileprobleem wel oplossen ja...quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:05 schreef HassieBassie het volgende:
Voorlopig rijdt 60 % van de filerijders in een leasebak, die betaald wordt door het bedrijf. Hoe duurder autorijden wordt, hoe hoger de kosten voor het bedrijf. Hogere kosten betekent een slechtere concurrentiepositie.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 08:21 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Het feit, dat veel mensen hun vakantiegeld nodig hebben om gaten te dichten is een teken aan de wand.
Veel contact met de samenleving heb jij niet he? Mensen moeten het vakantiegeld gebruiken, omdat de lonen bevroren zijn en de (semi)overheid gewoon doorgaat de lasten te laten stijgen. Als je hiervoor dus al precies rond kon komen, heb je nu een probleem. Niet meer loon, wel meer kosten. Dat heeft geen ruk met het uitgavenpatroon te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:06 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]LOL, dit is echt een top-argument (top: Totaal OngePast).
Mensen die hun vakantiegeld nodig hebben om gaten te dichten geven gewoon te veel uit. Je kan Den Haag en Shell niet overal de shuld van geven.
Wie heeft hier nou geen contact met de samenleving? Ken jij het gezegde "de tering naar de nering zetten". Als je (netto) minder gaat verdienen, moet je dus gewoon minder gaan uitgeven. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:12 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Veel contact met de samenleving heb jij niet he? Mensen moeten het vakantiegeld gebruiken, omdat de lonen bevroren zijn en de (semi)overheid gewoon doorgaat de lasten te laten stijgen. Als je hiervoor dus al precies rond kon komen, heb je nu een probleem. Niet meer loon, wel meer kosten. Dat heeft geen ruk met het uitgavenpatroon te maken.
Joh, snauw anders lekker ff door...quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:12 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Veel contact met de samenleving heb jij niet he? Mensen moeten het vakantiegeld gebruiken, omdat de lonen bevroren zijn en de (semi)overheid gewoon doorgaat de lasten te laten stijgen. Als je hiervoor dus al precies rond kon komen, heb je nu een probleem. Niet meer loon, wel meer kosten. Dat heeft geen ruk met het uitgavenpatroon te maken.
Ander stokpaardje gerbuiken graag.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:12 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Veel contact met de samenleving heb jij niet he?
Nou ja, niet duur. Een retourtje Delft-Utrecht kost met korting al ruim 10 euro, een enkele reis zal dus ruim 6 euro zijn. Vind ik niet goedkoop. Als je die 60 km met die auto rijdt, ben je 6 liter kwijt, en dat kost dat dus 7.80. Met andere woorden: de trein en de auto ontlopen elkaar niet eens zo erg.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ander stokpaardje gerbuiken graag.
Ontopic: Mobiliteit is niet duur in Nederland, en gezien de vele files moet je het ook niet aantrekkelijker maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |