abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 mei 2004 @ 20:47:51 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_19055284
Tong ging naar Hamburg. We zouden die Duitsers wel even een lesje leren, Zoals altijd.

De hoop was groter dan de verwachting. Met deze generatie moesten we winnen. Met deze generatie konden we niet verliezen. Maar dat dachten we in 74 ook. Maak onze hoop was gevestigd op een jongen uit Utrecht, die een half jaar niet had kunnen spelen en in de vorm van z'n leven was.

Het goede voorteken was dat we in moesten stappen in Utrecht. Iedereen nog timide, niet echt uitgelaten. De toeters hingen nog losjes in onze handen. De Oranje shirtjes waren echter overal aanwezig. Samen met m'n maat namen we plaats in de bus. Hij babbelde honderduit. Als Tong nerveus is paat ie niet. Dus dat liet ie aan z'n compagnon over.

Na een reis van 7 uur eindelijk in Hamburg aangekomen. Je waande je op koninginnen dag. Al Oranje dat er bloeide. Zelfs de rode rozen kleurden oranje.
Gezeten op het grasveld zongen we met een heerlijke Grolsch in de hand oud Hollandsche liederen, zoals daar zijn : Ow wat zijn die moffen stil, en Schade schade Lothar alles ist vorbei.

Eenmaal in het stadion had je het gevoel dit kan niet mis gaan. De Duitsers waren procentueel in overwicht, alleen ze vergaten dat wit nogal schril afsteekt tegenover het felle Oranje.
Toen de wedstrijd eenmaal begon waande ik me in een thuiswedstrijd.

Nederland viel aan en Lothar viel ook. Zelfs zo goed dat ie een penalty kreeg. Heb dat doelpunt natuurlijk niet gezien. Dat gunde ik der Lothar niet. Aan het zachte gestommel was te horen dat ie had gescoord. GVD zou het dan weer gaan gebeuren, weergaloos voetballen en weerloos ten onder gaan.

De scheidsrechter had echter clementie en bedacht zich op het juiste moment dat dit wonderteam meer verdiende dan een Nederlaag. Van Basten haalde een klont klei onder z'n schoen vandaan en viel daarbij. Voor de Roemeense scheids reden genoeg om Oranje een Penalty te gunnen.
En wat men zich nu niet meer kan voorstellen, er was ooit een speler in Nederland die er nooit eentje miste, zijn naam was Ronald Koeman. Gevolg een meer dan terechte 1-1.

Nederland ging verder met aanvallen, en als sigaretten bietser had ik het pakje Malboro van m'n vriend inmiddels leeggerookt. Omdat we achter het doel stonden schuifelden we stiekem langzaam naar voren. Totdat we met onze neusen in het hek hingen. De aanvalsgolven denderden op het Duitse doel af. Maar er waren nog maar 5 minuten te spelen. Die kut Duitsers zouden toch niet.....

89 minuut. Mijn maat zei Tong wat er ook gebeurd ze sneuvelen als helden.
Hij had het nog niet uitgesproken of Koeman gaf de bal aan Jan Wouters. Wouters zag in een flits Marco van Basten ( San Marco ) de diepte in sprinten. Met een geniale voetbeweging passte Wouters de bal op onze godenzoon. Het kippenvel begon op m'n rug te staan, het zal toch niet ?
Marco gleed naar de bal........de bal gleed richting doel.......de keeper miste de bal........en....en...

....Totale euforie, ik werd gek. Mijn vriend werd gek en we hingen bij wildvreemden om de nek.

De mooiste dag van mijn voetballeven en ik was erbij.

Op de terugreis was het bier nog lekkerder. En roken heb ik nooit meer afgeleerd.

Wat is jouw herinnering ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19055435
net nog op tv

die goal van van basten
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 mei 2004 @ 20:54:18 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_19055468
De finale was trouwens niet zo belangrijk.

Oh ja. Marco maakte een wereldgoal.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19055656
ik was vier
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:02:55 #5
49704 F-racing
de blauwe kever
pi_19055726
ik vijf
net op ned.2 gezien
HEMELS
hoe ouder je bent, hoe jonger je denkt
masseur
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:03:40 #6
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_19055745
Ik was 7.

Maar ik kan me nog een paar dingen levendig voor de geest halen:
- de sliding goal van Van Basten (die deed ik altijd na op het veld)
- Ruud Gullit met zijn Rasta-coupe
- de oranjeshirtjes
- Lama Rijkaard
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:05:25 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_19055804
Ik kan me alleen maar herinneren dat ik heel hard riep: "Eindelijk hebben we onze fietsen terug! "

Dat was natuurlijk na die halve finale.
Finale vond ik minder spannend, want daarvan wist ik van te voren dat we die zouden winnen.

Die goal van Van Basten heb ik nu geloof alweer 1000x gezien en het blijft genieten en kippenvel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 mei 2004 @ 21:06:04 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_19055834
Vindt niemand mijn openingspost leuk ?

Doe ik een keer meer dan een one liner.

dinsdag 11 mei 2004 @ 21:12:20 #9
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_19056055
ik vind em erg leuk tong!
op het rookgedeelte na
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 mei 2004 @ 21:14:32 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_19056122
Cruijff rookte ook hoor.

dinsdag 11 mei 2004 @ 21:20:14 #11
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_19056321
Wat ik me nog het meeste bijstaat is dat me pa, normaal gesproken de nuchterheid dan wel rust zelve is, na die goal van Marco keihard begon de schreeuwen: EINDELIJK, EINDELIJK DIE TERINGMOFFEN !!!!

Ik krijg nog kippevel als ik vanavond die 2-1 in de laatste minuut zie. Ik heb het gelukkig wel heel bewust meegemaakt, ik was al elluf . Helaas te jong om mezelf helemaal de tering te zuipen..

Finale tegen Rusland boeide eigenlijk niet zo..
pi_19056344
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:

Mn mond hangt nog steeds open .
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:21:46 #13
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_19056371
Leuk stukje Tong!

Ik vergat in de euforie te reageren op jouw stukje!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_19059360
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:

khebt niet gelezen, sorry
pi_19059483
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:03 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik was 7.

Maar ik kan me nog een paar dingen levendig voor de geest halen:
- Lama Rijkaard
Hee psst. dat was 2 jaar later
  dinsdag 11 mei 2004 @ 23:12:30 #16
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_19059536
De reactie van Michels toen Van Basten een doelpunt maakten in de finale tegen Rusland
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 11 mei 2004 @ 23:25:14 #17
61513 okkidude
Kabouter Kantelaar
pi_19059928
Mooi stukkie Tong, kippevel.

Was zelf bij Nederland - Engeland, de herijzenis van San Marco.
In een leeg hoofd is plaats voor veel kennis!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 23:59:39 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_19061002
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 23:12 schreef edje34 het volgende:
De reactie van Michels toen Van Basten een doelpunt maakten in de finale tegen Rusland
Die handen voor de ogen slaan, bedoel je?

Gouden moment en ja ik was iets ouder toen al dan de meeste spelers waren en de meeste users hier nu zijn.

Voor mij was het in Duitsland halen van die titel de eindelijke uitwissing van het verlies dat ik in 1974 had meegemaakt in en tegen Duitsland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 mei 2004 @ 00:02:48 #19
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_19061094
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 23:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Die handen voor de ogen slaan, bedoel je?

Gouden moment en ja ik was iets ouder toen al dan de meeste spelers waren en de meeste users hier nu zijn.

Voor mij was het in Duitsland halen van die titel de eindelijke uitwissing van het verlies dat ik in 1974 had meegemaakt in en tegen Duitsland.
Ja dat bedoel ik.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 12 mei 2004 @ 08:04:46 #20
49006 Glatze
The world is flat!
pi_19064670

woensdag 12 mei 2004 @ 08:17:53 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_19064731
Mooie foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_19066180
Kippevel topic

Ach , de halve finale tegen Duitsland .
Nooit zo´n gedreven Nederlands Team gezien,. zelfs Vanenburgh was agressief. Die gaf Völler bijna een Kopstoot.

Je zag met de minuut die Duisters onzekerder worden.
En dan dat stadion. Het was in Duitsland en dat wist je alleen omdat men het zei. Optisch zag het eruit alsof ze in de Kuip speelden. Daar op dat moment is het Oranje Legioen geboren.

Gullit, Koeman, Basten ,Rijkaard Gerrie mühren, Vanenburg, etc etc Ze liepen allemaal op 240 stroom. ( wat een namen eigenlijk. Dat ik dat heb mogen zien)
Je merkte het verschil . Dit team geloofde echt dat ze het zouden kunnen redden.
de finale was een toegift , maar echt het hoogtepunt was de halve finale .
de finale was zelfs een beetje saai, want de Russen mochten nog niet reizen , dus zaten er 5 verdwaalde aparatischiks in het volledig oranje stadion.
Een Finale verdient meer.

Oh ja , en dan waren er nog die 3 goals van de invaller-Van Basten ( om mijn knien) tegen die arrogante Britten.
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:23:14 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_19066274
Tong, je post is prachtig echter een klein dingetje: 't was niet Lothar die viel maar Klinsman, over de knie van Rijkaard

Maar goed, laatste 2 wedstrijden in een roes meegemaakt, pils had toen nog wel eens de overhand. Het doelpunt wat me nog eigenlijk het meest verbaasde was de onmogelijk buitenspel kopgoal van Kieft.

En we schijnen nog wel eens te vergeten dat we enorm geluk hebben gehad tegen Engeland en Ierland
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_19066437
Engeland hebben we weg getikt!! Dat was een wereld wedstrijd

Tegen die Ieren was het echt bar en Boos . En dan dat Buitenspel doelpun van Kieft .
Ja het begon allemaal tamenljk matig
  woensdag 12 mei 2004 @ 10:36:19 #25
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_19066590
Mooi stukje Tong

Ik was 13, afreizen naar Duitsland zat er niet echt in, hoewel mijn vader beweerde wel even op en neer te zullen rijden als ik kaarten kon krijgen (niet gelukt natuurlijk)

Tijdens Nederland-Duitsland had mijn vader een vergadering. Nadat de scheids de strafschop aan Nederland had gegeven werd dat heel hard vanuit de kantine geroepen. De vergadering werd gelijk gestopt en iederen rende naar de TV. Nadat Koeman die bal erin trapte is iedereen zo snel mogelijk naar huis gegaan. Mijn vader had het sinds de autoloze zondagen niet meer zo rustig op straat gezien 's avonds.
Hij heeft de laatste 10 minuten nog thuis kunnen kijken

De dag na de finale heb ik nog op de A2 gestaan bij Maarssen om naar de bus te zwaaien
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')