Ik hoop dat je heel lang leeft.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ach stel je niet zo aan weke zak!
Blijkbaar kun je de werkelijkheid niet aan, vandaar je vaak "afwijkende" mening.![]()
Als Israel een terrorist liquideert staan ze anders vooraan om te veroordelen hoorquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wie wil je dan dat er iets over zegt?
Koning Fahd van Saudi Arabië? Musharraf van Pakistan?
Of Gaddafi misschien?
Muqtada al-Sadr kan niet meer want zijn krantje is opgeheven.![]()
Zwak argument. Mijns inziens hebben de acties van dit soort barbaren niets met geloof of omstandigheden te maken. Sommige mensen hebben kennelijk geen enkele morele barriere en zijn tot dit soort acties in staat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:50 schreef Youssef het volgende:
Beetje triest dat mensen afgeven op de islam, die mannen roepen dan wel allahoe akbar, allahoe akbar, maar het vermoorden van die Amerikaan is toch echt geen gevolg van hun geloofsovertuiging, maar van de Amerikaanse invasie en de daarbij horende kommer en kwel
Roel_Jewel plaatste het nieuwsbericht met link 'vanwege de nieuwswaarde'.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
Fill me in on that V.
Dat was de vraag niet. Stuk voor stuk zijn daar dictators en dictatoriale regimes aan de macht. Die moeten dan namens de bevolking dit veroordelen? En dat zou dan enige waarde hebben?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:49 schreef My_Way het volgende:
[..]
Als Israel een terrorist liquideert staan ze anders vooraan om te veroordelen hoor![]()
Is dat erg dan dat die krant opgeheven is ??quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of Gaddafi misschien?
Moesten wij en de rest van europa wat zeggen over die dingen die in irak gebeurde.. nee... we deden het toch omdat we verontwaardigd waren. Laat moslims.. volk.. krant... koning.. whatever eens ook afstand nemen van dit soort dingen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of Gaddafi misschien?
Allah's wil is wet?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moesten wij en de rest van europa wat zeggen over die dingen die in irak gebeurde.. nee... we deden het toch omdat we verontwaardigd waren. Laat moslims.. volk.. krant... koning.. whatever eens ook afstand nemen van dit soort dingen.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Weet iemand waar ik dat filmpje kan vinden? Wil 'm ook zien!
neem maar aan van iedereen die em gezien heeft dat je er nix wijzer van wordt en het totaal nix toevoegd aan je hersencellen, ik persoonlijk voel me nog steeds een beetje verlamd na het zien van die beelden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Ook voor jou : Le-zen, vanaf pagina 1 tot hier .quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Ach ze zullen het allemaal met liefde veroordelen. En zoals gezegd zullen ze het ws allang gedaan hebben. Het heeft alleen geen enkele waarde want het zijn allemaal opportunisten pur sang die daar aan de macht zijn en geen één zit daar met een mandaat van de bevolking. Dus wat heb je eraan?quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moesten wij en de rest van europa wat zeggen over die dingen die in irak gebeurde.. nee... we deden het toch omdat we verontwaardigd waren. Laat moslims.. volk.. krant... koning.. whatever eens ook afstand nemen van dit soort dingen.
Geheel mee eensquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:49 schreef My_Way het volgende:
[..]
Als Israel een terrorist liquideert staan ze anders vooraan om te veroordelen hoor![]()
En nu staan mensen het toe te juichen ofzo? Doe niet zo raar mafkees.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:05 schreef niet_links het volgende:
Geheel mee eens
Nothern Star.. doe die oogkleppen eens af
Westerse wereld .. alom verontwaardiging om gevangenis gebeuren.. erg duidelijk .. Bush maakt zelfs excuses..quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:06 schreef robh het volgende:
[..]
En nu staan mensen het toe te juichen ofzo? Doe niet zo raar mafkees.
Jij bent raar.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef niet_links het volgende:
Westerse wereld .. alom verontwaardiging om gevangenis gebeuren.. erg duidelijk .. Bush maakt zelfs excuses..
Niet westerse wereld.. wordt iemand onthoofd.. nergens maar dan ook nergens verontwaardiging... zou het zelfs al goed vinden als zon koning zn verontwaardiging zou uispreken ook al is ie niet door volk gekozen
wie is er raar
Bush is de eindverantwoordelijke voor wat het Amerikaanse leger uitspookt. Zo'n willekeurige Arabische koning heeft geen zak te maken met wat terroristen in Irak uitspoken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:14 schreef niet_links het volgende:
[..]
Westerse wereld .. alom verontwaardiging om gevangenis gebeuren.. erg duidelijk .. Bush maakt zelfs excuses..
Niet westerse wereld.. wordt iemand onthoofd.. nergens maar dan ook nergens verontwaardiging... zou het zelfs al goed vinden als zon koning zn verontwaardiging zou uispreken ook al is ie niet door volk gekozen
wie is er raar
Ja op 1 van 2 heb je grip.. heel duidelijkquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:16 schreef robh het volgende:
[..]
Jij bent raar.
Ik hoop dat je het verschil snapt (en ziet) tussen deze onthoofding of de mishandeling van gevangenen in opdracht van de regering?
Beide is ontoelaatbaar, maar enkel op 1 van de 2 heb je grip.
Dit soort mensen zouden ze linea recta van internet moeten trappen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:00 schreef rebel84 het volgende:
Nah, jij zit gewoon te hengelen met je vooroordelen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:19 schreef niet_links het volgende:
Ja op 1 van 2 heb je grip.. heel duidelijk
Gaat hier alleen om de verontwaardigheid niet of je er grip op hebt.. gaat erom dat je het afkeurd
Mijn vooroordelen kloppen blijkbaar.. anders had je het gelijk ontkracht.. doet pijn he niet gelijk hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:22 schreef robh het volgende:
[..]
Nah, jij zit gewoon te hengelen met je vooroordelen.
Zolang de Sjeik van Zandbakkistan geen paginagrote advertentie in de Telegraaf laat zetten waarin hij het onthoofden afkeurd is hij voor dit soort geweld, als ik jou mag geloven.
quote:
Schok over onthoofding in Irak
Gepubliceerd op woensdag 12 mei 2004
In de VS is geschokt gereageerd op de video van een onthoofding van een Amerikaan. De regering zweert de daders te pakken.
De familie van het slachtoffer, Nicholas Berg, uitte kritiek op de Amerikaanse regering. Die zou de omstandigheden geschapen hebben waaronder Berg ontvoerd en vermoord kon worden.
Om nog onduidelijke reden werd Berg twee maanden geleden door de Iraakse politie gearresteerd. Volgens zijn familie werd hij dertien dagen zonder aanklacht en contact met de buitenwereld vastgehouden, en vervolgens overgedragen aan de coalitiemacht.
Bergs vader zei dat zijn zoon probeerde terug te keren naar huis. “Ze hebben zijn dood indirect veroorzaakt door hem zonder rechten vast te houden”, aldus Michael Berg. “Zelfs nadat ze hem hadden opgepakt hadden ze minstens de verplichting om hem veilig het land uit te helpen komen.”
Een anonieme Amerikaanse functionaris zei echter dat Berg op vrijwillige basis in Irak was en geadviseerd was het land te verlaten.
President Bush heeft gezworen de daders op te sporen. “Het demonstreert de ware aard van de vijanden van de vrijheid”, zei woordvoerder Scott McClellan van het Witte Huis. “Ze hebben geen achting voor de levens van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen. We zullen de verantwoordelijken vervolgen en berechten.”
Vergelding voor martelfoto’s
De video van Bergs onthoofding werd geplaatst op een website van militante moslims. De moord zou een vergelding zijn voor de martelfoto's.
Het slachtoffer zegt dat hij Nick Berg heet en Amerikaans is. Om Berg heen staan vijf gemaskerde mannen.
De video, die getoond is op de islamitische website Muntada al-Ansar, begint met de identificatie van de man. Hij zegt dat hij Nicholas Berg heet en uit Pennsylvania komt. Ook vertelt hij over zijn familie. "Mijn vader heet David. Mijn moeder heet Suzanne. Ik heb een broer en zus, David en Sarah. Ik ben in Westchester, New York opgegroeid en naar Philadelphia verhuisd."
Onthoofd
Na het voorlezen van een verklaring van een van de gemaskerde mannen, wordt het slachtoffer op de grond gedrukt. Vervolgens wordt hij met een lang mes onthoofd, terwijl de mannen luid 'Allah is groot' roepen. Dan houden ze het hoofd omhoog voor de camera.
Het lichaam van Berg werd zaterdag in Bagdad gevonden. Hij lag met zijn handen achter zijn rug gebonden langs de kant van de weg.
Bergs ouders wisten van de dood van hun zoon, maar waren tot de publicatie van de videobeelden dinsdag niet op de hoogte van wat hun zoon was overkomen. De Amerikaan, eigenaar van een telecombedrijfje, werd al sinds een maand vermist. Hij was voor een tweede keer naar Irak vertrokken omdat hij geld wilde verdienen door mee te werken aan de wederopbouw van de infrastructuur.
Wraakactie na martelfoto's
De onthoofding en de openbaring van de videobeelden staan volgens de makers van de website direct in verband met de mishandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse en Britse militairen.
"Hoe kan een vrije moslim slapen als andere moslims worden afgeslacht", zei een van de mannen op de video. De mannen dreigen met nog meer executies als wraak op de ernstige mishandelingen door Amerikanen en Britten in de Abu Ghraib gevangenis en elders in Irak.
Ook blijkt uit de verklaring dat ze eerder aangegeven hadden Berg te willen ruilen tegen Iraakse gevangenen in de Abu Ghraib gevangenis. De Verenigde Staten zouden niet op dat aanbod ingegaan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |