Bandjesgevoel Boris is voorbij door ruzie
Niet een ziekte maar onenigheid in de band is de belangrijkste oorzaak van de afgelasting van het concert van Boris Titulaer gisteravond in de Venlose Maaspoort.
De eveneens uit Venlo afkomstige muzikaal leider Glenn Corneille is opgestapt uit ongenoegen over de opstelling van de Idolswinnaar, waarna alle andere groepsleden hem zouden zijn gevolgd. Boris' manager Debbie Schouten ontkent dat iedereen vertrokken is. Volgens haar gaat het slechts om een deel van de band.
Corneille, die ook intensief betrokken was bij het album Rely on me, zegt "bitter, bitter teleurgesteld" te zijn in "Boris' kijk op het leven en op mensen".
Vlak voor het optreden in De Maaspoort, waar de hele groep iets bijzonders van wilde maken, probeerde de bandleider een statement te maken door op te stappen. "Het was een signaal. Als Boris op dat moment nog tot inkeer had willen komen en zijn opportunisme had laten varen, had het nog goed kunnen komen. Maar dat gebeurde niet. Ik heb niemand gevraagd om me te volgen, maar ze zijn en masse achter me gaan staan."
Over de exacte reden van zijn vertrek wil Corneille verder niet uitweiden. "Over tien jaar doe ik mijn volledige verhaal nog wel eens. Nu is alles al pijnlijk genoeg."
Verder in de krant:
Corneille en Boris hadden al eerder ruzie
Corneille wil de carrière van Boris verder niet in de weg staan. "Misschien maakt hij alles kapot, misschien wordt hij zonder mij nog wel succesvoller dan voorheen."
Titulaer en Corneille hadden al eerder ruzie. Na een gezamenlijke deelname aan de nationale voorronde van het Eurovisie Songfestival in 2003 gingen de twee al eens na een zakelijk verschil uit elkaar. Boris betuigde later spijt, waardoor alles nog goed kwam. Nu sluit Corneille een nieuwe hereniging uit.
"Het doet me veel verdriet. Ik had er zoveel zin in en Boris had ook zijn mond vol over een echt bandjesgevoel."
Inderdaad had de Idolswinnaar een vastomlijnd idee van zijn groep. In juni zei hij nog tegen deze krant: "Ik wil mensen die dedicated zijn. Muzikanten die ervoor gaan en het talent hebben om een show uit te bouwen."
Boris' manager Debbie Schouten bagatelliseert desondanks de problemen met de band. "Het ging om inhuurmuzikanten. Voor de vertrokken muzikanten hebben we al weer nieuwe."
Schouten bezweert dat Boris echt ziek is: "Losich, hij is artiest en een emotioneel mens. Stress slaat meteen op zijn stem. Ik hoop dat hij snel weer beter is, want er staan nog een heleboel afspraken."
Bron: De Limburger