Ik vind deze dumbledore veel valer en grauwer, heeft bovendien bruine ogen (in het boek blauw!). Maar het is ook een goede dumbledorequote:Op zondag 30 mei 2004 19:56 schreef gieling het volgende:
[..]
Je merkt aan dumbledore geen verschil
Prof. Zwamdrift klopt idd niet echt!
Dementors!quote:Op maandag 31 mei 2004 02:03 schreef fratsman het volgende:
Ik zag gisteren de trailer in de bioscoop, zitten er nu ook al Nazgul in Harry Potter?
ben Potter n00b, maar deze film lijkt me best spannend!![]()
hadden ze niet gewoon beter een jinx kunnen gebruiken om illegaal opnemen tegen te gaan?quote:Anti Potter Piraterij
Bioscopen die de nieuwe Harry Potter-film draaien, hebben nachtkijkers van distributeur Warner Bros gekregen, om zo piraterij tegen te gaan. Zaalwachters dragen deze brillen tijdens de voorstellingen, zodat zij kunnen zien of de film door een toeschouwer stiekem wordt opgenomen.
De film geniet een ongelooflijke belangstelling van het publiek. En daarom snap je ook waarom Warner Bros er alles aan doet om de film tegen piraterij te beschermen. Ik werk al meer dan tien jaar in de bioscoopindustrie, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Zaalwachten checken bij iedere voorstelling, door middel van de nachtbrillen, of er illegaal opnames gemaakt worden".
Leg eens uit gemodelleerd aan iets veel reeelers?quote:Op maandag 31 mei 2004 02:19 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dementors!
Een soort nazgul idd... alleen zijn ze gemodelleerd aan iets veel reelers dan waar die ouwe gek van een tolkien mee bezig was(sorry, ben geen LOTR-liefhebber
)
Waar Tolkien een allegaartje aan oude mythen en sagen door elkaar husselt en nog wat ouwe talen herbewerkt om tot een verhaal te komen... gebruikt Rowling dingen uit haar ECHTE leven. Zoals dementors, die model staan voor depressie (ze zuigen alle goede gevoelens uit je weg en laten je koud en van alle hoop ontdaan over). De nazgul zijn gewoon wat verloren ringdragers die klusjes voor sauron opknappen. Daar zit verder niet veel interessants achterquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:05 schreef fratsman het volgende:
[..]
Leg eens uit gemodelleerd aan iets veel reeelers?
(Ben nl. wel LOTR liefhebber...)
Ik zou dit maar niet in het Lotr topic neer kwakkenquote:Op woensdag 2 juni 2004 00:36 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waar Tolkien een allegaartje aan oude mythen en sagen door elkaar husselt en nog wat ouwe talen herbewerkt om tot een verhaal te komen... gebruikt Rowling dingen uit haar ECHTE leven. Zoals dementors, die model staan voor depressie (ze zuigen alle goede gevoelens uit je weg en laten je koud en van alle hoop ontdaan over). De nazgul zijn gewoon wat verloren ringdragers die klusjes voor sauron opknappen. Daar zit verder niet veel interessants achter
Zeggen de verstokte LOTR-nerds... ik weet hetquote:Op woensdag 2 juni 2004 00:38 schreef EmjaY het volgende:
[..]
Ik zou dit maar niet in het Lotr topic neer kwakkenLotr zit vol symboliek etc.
Laten we mekaar gewoon ff respecteren kama!quote:Op woensdag 2 juni 2004 00:43 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zeggen de verstokte LOTR-nerds...
OK ok, en je kreeg daarop ook een antwoordquote:Op woensdag 2 juni 2004 13:33 schreef fratsman het volgende:
[..]
Laten we mekaar gewoon ff respecteren kama!Ik zanik hier ook niet over HP. Ik stel alleen even een vraagje wat me boeide.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:14 schreef rena het volgende:
Ik ga morgen, eindelijkkkkk.![]()
Hij lijkt me echt spannend enzo.![]()
Reageer anders hier: Harry Potter Prisoner of Azkaban: Centraal Spoilertopic # 1quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:14 schreef marchien het volgende:
gezien
Was mooi, maar kon beter.
Ik mistte details hier en daar en de spanningsopbouw in het boek is VEEEEL beter, ik zal niet meer verraden voor de mensen die nog gaan
Nou, gewoon niet doen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:09 schreef Mister-Me het volgende:
ik weet het moet me niks van zulke mensen aantrekken maar doe het toch :p
Als zij jou bekritiseren om naar zo'n "kinderachtige" film te gaan,quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:24 schreef Biancavia het volgende:
Nou, gewoon niet doen.
Jij mag toch zeker wel naar de films gaan die je leuk vindt? Gewoon 's avonds dus.
Ik vind die Nederlandse namen echt 3x niks. Ook vervelend toen ik de eerste in Nederland zag, werd in de ondertiteling de nederlandse namen gebruiktquote:Op zondag 30 mei 2004 21:56 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Zie je wel dat de namen in het Nederlands (weliswaar kinderachtiger maar toch) leuker zijn?
Ehm, ik heb alle boeken gelezenquote:Op woensdag 2 juni 2004 17:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk dat je de verhaallijn niet kent
Hij wordt morgen om 17:30 ofzo herhaald, voor de liefhebbersquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]Ik ga ook morgen!!! Heb er nu al zin in!
En 'the making of' ga ik opnemen, want ik wil eerst de film zelf zien.
Dat mag natuurlijk ook wel in het derde jaar, ben benieuwdquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:38 schreef Faith5321 het volgende:
ik ben net terug van de film whoehoe
ik vind de film zelf veel volwassener dan de eerste 2 delen.Draco Malfoy
![]()
was te verwachtenquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik zie trouwens op imdb dat de volgende film in november 2005 uitkomt. Moeten we weer 1,5 jaar wachten...
quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:24 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien in n uitverkochte bioscoop:
Harry Potter And The Prisoner Of Azakaban
Het is inmiddels Harry`s (Daniel Radcliffe) 3e jaar aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Samen met z`n vrienden Hermione Granger (Emma Watson) en Ron Weasley (Rupert Grint) komt hij erachter dat de gevaarlijke moordenaar Sirius Black (Gary Oldman) is ontsnapt uit Azkaban Prison. Hij wilt Harry vermoorden, want alleen hij staat nog in de weg om Lord Voldemort, Harry`s aardvijand nr.1, weer terug aan de macht te brengen...
De derde Potter film is veruit de beste van de 3 tot nu toe uitgebrachte films. Engelse reporters noemden t "de beste film van t jaar". Zover wil ik waarschijnlijk niet gaan, maar hij is zeer zeker net zo goed als Deel 1 & Deel 2 samen.
De kinderen zijn gegroeid in hun rollen. Het leuke aan de rollen van de kinderen, is dat ze ook "gewone" kleren aan hebben. Ze dragen meer gewone spijkbroeken en truien dan in de vorige delen, waarin ze (bijna) alleen maar gewaden droegen. Dat ze nu andere kleren dragen, maakt t leuk. Zo zien we dus dat ze eik. ook maar "gewoon" kinderen zijn. Nou ja, gewoon...
Verder over de film zelf: 2 minpuntjes:
-: Het is jammer dat t enge en donkere begin van de film niet wordt doorgezet in de rest van film. T midden is niet erg donker en eng, terwijl tegen t einde de donkere sfeer weer terug wordt gebracht.
-: IMHO wordt t plot te snel uit de boeken gedaan. Had t gevoel dat t n beetje werd overhaast. Als ze 5 minuutjes de tijd hadden genomen om t verhaal nog verder uit te diepen, was dat beter geweest.
Buiten deze 2 puntjes om, niets dan lof over deze film. Het verhaal is sterk, de special effects zijn uitermate mooi, de regie van Alfonso Cuaron is erg goed en zelfs op de soundtrack valt niets aan te merken!!
Absoluut subliem, ga dat zien!!!![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
Ik vond het juist wel goed deze keer dat de regisseur gewoon een mate van voorkennis veronderstelt en niet teveel stilstaat bij allerhande uitleg... anders wordt het helemaal een onsamenhangende trage boel. Je moet gewoon de boeken lezen, zoniet ga je maar met iemand die de boeken wel heeft gelezen en die legt het je uitquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:22 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb 'm gisteravond gezien. Was goed te pruimen. Er zaten zeker punten voor verbetering in, niet alles was even duidelijk als je geen voorkennis had.
De film is veel volwassener geworden... de hoofdrolspelers ook, dat valt gewoon op, maar is wel positiefAbsoluut gaan zien, ondanks enkele mispuntjes.
Als je nog niets van Potter gelezen hebt ben je ofwel analfabeet, ofwel heb je een lange tijd op een andere planeet doorgebrachtquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien
Ik heb meer het idee dat een film ook te begrijpen moet zijn voor mensen zónder voorkennis... of in elk geval voor mensen die het boek niet hebben gelezen. Enige voorkennis over wie Harry, Hermione en Ron zijn mag wel verwacht worden... maar er zaten toch een hoop punten in waarbij je je boekenkennis nodig had om alles duidelijk te krijgen. Mijns inziens moet dat niet kunnen... aangezien er toch een hoop mensen naar de film gaan zonder het boek gelezen te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |