abonnement Unibet Coolblue
pi_19040529
De kleur onder aan de hamster zijn staart is rood. En z'n anusje is constant nat. De hamster is zelf 1.5 jaar oud. Hij eet normaal en heeft verder nergens last van. Weet hier iemand wat onze hamster heeft?
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_19040628
Mischien een ontsteking aan zijn kont of diarree. Ik zou ff een hamster of huisdieren of dierenartsen forum zoeken en daar de vraag nog eens stellen ik denk dat je daar meer kans maakt op een zinnif antwoord.
Is er nog een jongetjeshamster in de bak (ivm de tweede post)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_19040757
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 10:58 schreef indahnesia.com het volgende:
verkeerd voedsel misschien?

flauw antwoord: anaal genomen?
Dat kan het wel zijn hij eet echt alles wat wij als mens ook eten. Dan heb ik het over aardappel, vla (bolino banaan vind hij heerlijk) en sausen. Wij weten dat hij dat niet mag hebben, maar hij eet het toch als wij even neit kijken. Maar ik heb niet het idee dat het door het voedsel komt.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_19040801
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 11:08 schreef RaymanNL het volgende:
Wij weten dat hij dat niet mag hebben, maar hij eet het toch als wij even neit kijken.
Je hamster loopt los over tafel als jullie eten ofzo!?
pi_19040839
Is dit niet iets voor biancavia ? Of gaat het daar over ?!
pi_19040983
Als z'n anus constant nat is, denk ik aan diarree. En door diarree drogen hamsters heel snel uit. Drinkt je hamster veel? Of niet?

Oh ja en diarree wordt dus veroorzaakt door fout of bespoten voedsel!

FF bellen met de dierenarts lijkt me.
pi_19041099
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 11:19 schreef BadGirly het volgende:
Als z'n anus constant nat is, denk ik aan diarree. En door diarree drogen hamsters heel snel uit. Drinkt je hamster veel? Of niet?

Oh ja en diarree wordt dus veroorzaakt door fout of bespoten voedsel!

FF bellen met de dierenarts lijkt me.
Maar z'n drolletjes zijn nog gewoon normaal. Gewoon rond en hard
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_19041337
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 11:24 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Maar z'n drolletjes zijn nog gewoon normaal. Gewoon rond en hard
Heb je goed in z'n kooi gekeken? Zijn dat geen 'oude' drolletjes?

Kijk eens in de plashoek of deze drijfnat is.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:37:20 #10
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_19041391
Heet dat geen "natte staart"?

Natte staart

Een bijzonder erge vorm van diarree die wordt veroorzaakt door de E.colibacterie. Deze bacterie komt van nature voor in de darmen van kleine knagers. In geval van verminderde weerstand of stress kan deze bacterie actief worden. De meeste slachtoffers overlijden binnen 48 uur.

Hamsters die aan deze ziekte leiden hebben constant een natte anus en staart. Ze willen niet eten en zijn lusteloos. Ga direkt naar de dierenarts.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:44:18 #11
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_19041543
Hij zegt zelf dat de hamster gewoon eet en harde drolletjes heeft. Maar ik weet niet hoe lang die 'observatie' geleden is.

Nogmaals: een belletje aan de dierenarts kan best, want voor je het weet is het te laat.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:46:35 #12
84328 Lllaura
painting pictures
pi_19041596
Vraag 't 's op www.dierennatuur.nl. Daar krijg je antwoord van een dierenarts(assistente).
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:49:40 #13
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_19041676
Als je hamster al de pijp uit is ja

Gewoon bellen!!!!
pi_19041690
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 11:37 schreef sleepflower het volgende:
Heet dat geen "natte staart"?

Natte staart

Een bijzonder erge vorm van diarree die wordt veroorzaakt door de E.colibacterie. Deze bacterie komt van nature voor in de darmen van kleine knagers. In geval van verminderde weerstand of stress kan deze bacterie actief worden. De meeste slachtoffers overlijden binnen 48 uur.

Hamsters die aan deze ziekte leiden hebben constant een natte anus en staart. Ze willen niet eten en zijn lusteloos. Ga direkt naar de dierenarts.
daar dachten wij ook al aan. Gister heb ik BTW voor het laatst een drol gezien van hem. Een echte verse. Maar het is al 3 dagen ofzow zo.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_19062043
Anus
Indien het gebied rond de anus niet droog en
of schoon is kan dit een aanwijzing zijn dat de
hamster last heeft van diarree. Behandeling van
de dierenarts is dan waarschijnlijk nodig.

Wet Tail
(natte staart)Deze ziekte wordt door een plat-
worm veroorzaakt en is gewoonlijk dodelijk.
Uitermate besmettelijk.Symptomen: verlies alle
kleur, verlies van eetlust. oortjes slaan neer.
Uit de anus komt een vloeistof die het staartje
erg vochtig maakt (plakkerig).Er kan door een
dierenarts een antibiotica worden gegeven. De
kans op genezing is klein.

Ik hoop dat je met deze info een stuk wijzer bent geworden. Vooral wet tail is ernstig! Ik heb het helaas bij twee dwerghamsters gehad! Ze hebben het niet overleeft.. Stappen ondernemen lijkt me nodig! Aanzien het eerste bericht wat ik van internet gehaald heb. Je kan op deze website onderandere meerdere ziektes vinden. http://www.hamsteronline.freeservers.com/Gezondheid.html
  woensdag 12 mei 2004 @ 06:50:44 #16
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_19064440
Je hebt het topic niet echt doorgelezen he? Het is waarschijnlijk geen diarree of natstaart, omdat (volgens de ts) de drolletjes normaal zijn en de hamster gewoon eet.

Maar goed, ik hoop dat er inmiddels naar de dierenarts gebeld is.
pi_19182954
Die van mij is er ooit aan bezweken
pi_19187306
We hebben het op andere sites gevraagd en ze verwijzen ons ook allemaal naar de dierenarts. Wij zijn met hem al naar de dierenwinkel geweest en die zeiden dat we het moesten afwachten.,hij dacht wel dat het natstaart was of een andere zweertje. Inmiddels heeft hij het nog steeds.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 17 mei 2004 @ 11:16:54 #19
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_19189905
Sinds wanneer is de dierenwinkel hetzelfde als de dierenarts
  maandag 17 mei 2004 @ 12:30:09 #20
94969 Ms.Bitters
moeilijke naam
pi_19191284
Bij natstaart is het hele achterlijfje nat/vies, niet alleen de anus, dacht ik.. en aangezien je nog drolletjes vindt, misschien het urinewegenstelsel.

Kan misschien liggen aan de leeftijd van de hamster? Bij dwerghamsters is 1.5 jaar toch al redelijk op leeftijd..

Toch maar een bezoekje aan dierenarts brengen.
The captain has NO need for biscuits!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')