abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19035133
In navolging van 'Ben ik klein' (deel 1) volgt hier het vervolg. Ik zal beginnen met mijn reactie op de laatste twee berichten uit het eerste deel.

Patrick281 zei:
quote:
Nou de inhoud van een paar post's erboven staat mij ook niet helemaal aan.
Maar misschien bedoel je het allemaal niet zo slecht als ik het lees ..
.. het ziet er voor mij gewoon erg 2 dimensionaal uit.. steeds maar over het verschil van afkomst te praten.
Daphne85 zei:
quote:
Ja, ik heb zelf een belabberde afkomst...
Ik wil mijn reactie richten tot Daphne85. Ik ben het met Patrick281eens dat jij, Daphne85, nogal wat nadruk legt of afkomst. Mijn nekharen rijzen de pan uit, bij het horen van van klassenonderscheid. De arbeider wordt als lagere klasse beschouwd, de academicus als hogere klasse. Volstrekt oneerlijk, want het zijn de arbeiders die de zaak draaiende houden. Het is simpelweg een uiting van arrogantie van de 'hogeren' om zichzelf hoger te noemen.

Ik vraag mij echt af waarom jij zo gefixeerd bent op datgene wat jij kennelijk niet hebt. Je bent klein zeg je en je bent gefixeerd op lang zijn. Je hebt kleine borsten zeg je en je bent gefixeerd op grote borsten. Je hebt een belabberde afkomst zeg je en je bent gefixeerd op de superieuriteit van de hogere klasse. Wees toch gewoon tevreden met jezelf.

Ik mag dan een WO-student zijn, die financieel niet heel veel te klagen heeft, maar ik zou mijzelf nooit boven een arbeider plaatsen. Ik vind dat arbeiders uiteindelijk waardevoller zijn dan een paar van die pennelikkers die het allemaal wel even zullen vertellen.
pi_19038743
?
pi_19040116
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 00:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik mag dan een WO-student zijn, die financieel niet heel veel te klagen heeft, maar ik zou mijzelf nooit boven een arbeider plaatsen. Ik vind dat arbeiders uiteindelijk waardevoller zijn dan een paar van die pennelikkers die het allemaal wel even zullen vertellen.
Gezien het feit dat kenniswerk steeds belangrijker wordt in deze maatschappij wordt simpele arbeid strikt economisch gezien minder waardevol.

Maar dat terzijde, waar gaat dit over
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_19055645
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 00:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wil mijn reactie richten tot Daphne85. Ik ben het met Patrick281eens dat jij, Daphne85, nogal wat nadruk legt of afkomst. Mijn nekharen rijzen de pan uit, bij het horen van van klassenonderscheid. De arbeider wordt als lagere klasse beschouwd, de academicus als hogere klasse. Volstrekt oneerlijk, want het zijn de arbeiders die de zaak draaiende houden. Het is simpelweg een uiting van arrogantie van de 'hogeren' om zichzelf hoger te noemen.
Nou, het zijn écht niet de arbeiders die de zaakjes draaiende houden hoor. Onze westerse maatschappij is gebouwd op wetenschap en techniek en daar heb je hoogopgeleide mensen voor nodig. En het onderscheid dat ik in afkomst maakte was gericht op de gemiddelde lengte...
quote:
Ik vraag mij echt af waarom jij zo gefixeerd bent op datgene wat jij kennelijk niet hebt. Je bent klein zeg je en je bent gefixeerd op lang zijn. Je hebt kleine borsten zeg je en je bent gefixeerd op grote borsten. Je hebt een belabberde afkomst zeg je en je bent gefixeerd op de superieuriteit van de hogere klasse. Wees toch gewoon tevreden met jezelf.
Ik ben geboren om ontevreden te zijn.
quote:
Nu scheer je alle hoogopgeleidenen en arbeiders over één kam...
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:19:05 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19056283
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:00 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Nou, het zijn écht niet de arbeiders die de zaakjes draaiende houden hoor. Onze westerse maatschappij is gebouwd op wetenschap en techniek en daar heb je hoogopgeleide mensen voor nodig. En het onderscheid dat ik in afkomst maakte was gericht op de gemiddelde lengte...
toch geldt dat primaire levensmiddelen veelal productie-werk is dat door arbeiders wordt verricht. ik denk dat we eerder pennenlikkers kunnen missen dan arbeiders
quote:
[..]

Ik ben geboren om ontevreden te zijn.
probeer soms gewoon te roeien met de riemen die je hebt, en probeer vooral te kijken naar waar je wel tevreden over bent
pi_19056578
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:19 schreef Alicey het volgende:
toch geldt dat primaire levensmiddelen veelal productie-werk is dat door arbeiders wordt verricht. ik denk dat we eerder pennenlikkers kunnen missen dan arbeiders
Ja, dit klopt wel, maar het werk dat door arbeiders wordt gedaan kan makkelijker worden overgenomen door hoogopgeleidenen dan andersom.
pi_19058146
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:28 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ja, dit klopt wel, maar het werk dat door arbeiders wordt gedaan kan makkelijker worden overgenomen door hoogopgeleidenen dan andersom.
Denk je dat? Laat zo'n directeurtje maar eens een middagje metselen. Kijken hoe lang hij het volhoudt. Punt is gewoon dat ieder zijn eigen werk heeft en zijn eigen verantwoordelijkheden. Iedereen is nodig om de samenleving draaiende te houden. Zowel de vuilnisman als de wetenschapper.
pi_19081328
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 22:25 schreef FuifDuif het volgende:
Denk je dat? Laat zo'n directeurtje maar eens een middagje metselen. Kijken hoe lang hij het volhoudt. Punt is gewoon dat ieder zijn eigen werk heeft en zijn eigen verantwoordelijkheden. Iedereen is nodig om de samenleving draaiende te houden. Zowel de vuilnisman als de wetenschapper.
We hebben het niet over 'een dagje', maar over een hele leven lang. Als je een directeur dag in en dag uit laat metselen, dan wordt hij wel fatsoenlijke een metselaar, maar een metselaar een directeur laten worden, lijkt me wat moeilijker...

Wat studeer je trouwens? Godgeleerdheid zeker
  woensdag 12 mei 2004 @ 20:29:56 #9
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19081845
ik dacht dat dit topic over je lengte te maken had.. maar dit is duidelijk een slowchat tussen 2 personen...
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_19082061
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:17 schreef Daphne85 het volgende:
We hebben het niet over 'een dagje', maar over een hele leven lang. Als je een directeur dag in en dag uit laat metselen, dan wordt hij wel fatsoenlijke een metselaar, maar een metselaar een directeur laten worden, lijkt me wat moeilijker...
Lijkt me niet hoor. Metselen is een vaardigheid die gerelateerd is aan je motorische mogelijkheden en je fysieke mogelijkheden. Zware arbeid is lichamelijke bouw gerelateerd en de meeste directeuren zijn daar niet geschikt voor. Andersom zijn metselaars mentaal gezien weer minder geschikt voor een directeurspositie, hoewel sommige bouwvakkers op een gegeven moment wel een goedlopend eigen bedrijf beginnen.
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:17 schreef Daphne85 het volgende:
Wat studeer je trouwens? Godgeleerdheid zeker
Economie.
pi_19082763
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 20:46 schreef FuifDuif het volgende:
Lijkt me niet hoor. Metselen is een vaardigheid die gerelateerd is aan je motorische mogelijkheden en je fysieke mogelijkheden. Zware arbeid is lichamelijke bouw gerelateerd en de meeste directeuren zijn daar niet geschikt voor. Andersom zijn metselaars mentaal gezien weer minder geschikt voor een directeurspositie, hoewel sommige bouwvakkers op een gegeven moment wel een goedlopend eigen bedrijf beginnen.
Volgens mij kun je metselen geen vaardigheid noemen. Het is vrij grof werk, het is iets anders dan beeldhouwen ofzo.
quote:
Economie.
Zoiets dacht ik al toen ik even geen rekening hield met jouw christelijke achtergrond...
pi_19083217
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 21:08 schreef Daphne85 het volgende:
Volgens mij kun je metselen geen vaardigheid noemen. Het is vrij grof werk, het is iets anders dan beeldhouwen ofzo.
Ja, in zekere zin heb je gelijk. Maar metselen kost fysieke kracht en die kracht moet je efficient toepassen om het langer uit te houden. Daar zijn verschillende technieken voor.
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 21:08 schreef Daphne85 het volgende:
Zoiets dacht ik al toen ik even geen rekening hield met jouw christelijke achtergrond...
Mag ik vragen op basis waarvan jij dat precies dacht?
pi_19094125
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 21:20 schreef FuifDuif het volgende:
Mag ik vragen op basis waarvan jij dat precies dacht?
Je klonk niet erg bèta en je bent een man, dus ik dacht: gamma.
En wat ben jij nieuwsgierig zeg...
pi_19096670
Wat een relschoppers zijn jullie zeg! Zo kan ik ook een discussie voeren. Als je niet de bereidheid hebt om elkaar te snappen, kan je net zo goed ophouden.
In the long run, I hit what I aim at
pi_19442676
Uit gesloten topic:
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:08 schreef FuifDuif het volgende:
Nu weet ik wel dat er geen absolute leeftijd gegeven kan worden voor het stoppen van de groei. Immers, geen mens is gelijk. De biologische leeftijd van een mens loopt zelden gelijk met de kalenderleeftijd. De één is vroeger volwassen, de ander is later volwassen enzovoort. Maar hoe zit dat nu met de lengtegroei?

Wie van jullie is nog gegroeid na zijn 18de (om maar even een eikleeftijd te noemen)? En tot welke leeftijd ben je doorgegroeid? Of ben je nog aan het groeien? Hoe lang leek je eerst te blijven, maar door een latere lengtegroei, hoe lang ben je uiteindelijk geworden of ben je nu?
pi_19442857
Dank je schatje .
  maandag 14 juni 2004 @ 18:14:02 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_19886876
Uit gesloten topic:
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:24 schreef FuifDuif het volgende:
Groeit het gezicht/de schedel eigenlijk nog door? Ik heb ergens gelezen dat deze nog groeit tot ongeveer 25 jaar.
pi_19886907
ik ben 20 en ben net 1,70m
  maandag 14 juni 2004 @ 18:15:28 #20
16715 Mylene
*schatje*
pi_19886909
edit; ook topictitel meer afgestemd op de vele groei vragen van de T.S.
pi_19887475
Schatje, dan wil ik bij deze een vraag in die lijn lanceren:

Groeit jouw liefde voor mij nog?
pi_19887506
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:15 schreef Markster het volgende:
ik ben 20 en ben net 1,70m
Je kunt nog wel groeien hoor in principe. Hangt er wel een beetje vanaf. Laat ik je een tip geven: veel calcium en vitamine D (eventueel een calcium supplement) en veel rek en strekoefeningen. Deze geven impulsen dat de botten langer moeten worden. Heel gemakkelijk: gewoon 's ochtends even wat rek en strek en 's avonds ook.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:44:47 #23
16715 Mylene
*schatje*
pi_19887540
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:41 schreef FuifDuif het volgende:
Schatje, dan wil ik bij deze een vraag in die lijn lanceren:

Groeit jouw liefde voor mij nog?
Nee, ik ga nog liever dood.

Ontopic maar weer .
pi_19887685
lol
pi_19904901
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:42 schreef FuifDuif het volgende:
Je kunt nog wel groeien hoor in principe. Hangt er wel een beetje vanaf. Laat ik je een tip geven: veel calcium en vitamine D (eventueel een calcium supplement) en veel rek en strekoefeningen. Deze geven impulsen dat de botten langer moeten worden. Heel gemakkelijk: gewoon 's ochtends even wat rek en strek en 's avonds ook.
Ik zie niet in waarom rek- en strekoefeningen 'je botten een impuls geven om langer te worden'. Je botten groeien door celdelingen en dus door eiwitsynthese, maar daarop kun je geen invloed uitoefenen met mechanische krachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')