Kan je dat misschien nog verder uitdiepen. Je bedoeld denk dat de kip zoals die als voedsel gebruikt word en de varken die als voedsel gebruikt word niet zouden bestaan zonder voedsel nut? Dat is juist, aangezien ze er ook niet zouden zijn zonder de mens.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:36 schreef CEx het volgende:
@Tech XP, ik doel erop dat een varken of een kip zonder het voedsel-nut geen lang leven beschoren geweest zou zijn.
Honden kunnen idd overleven op groenten, mits door de mens aangedient. In het wild eten honden nauwelijks planten en vaak alleen om van over te geven (gras of lange bladeren wanneer ze ziek zijn). Aangezien honden in het wild niet echt meer voorkomen neem ik even de hyena, onder hen vindt juist kannibalisme voor wanneer vlees schaars is.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:53 schreef TechXP het volgende:
Je moet niet alleen kijken naar het gebit of 1 ander deel van het lichaam. Anders is een mens een herbivoor en de andere keer puur carnivoor. Nee je moet kijken naar wat een hond kan eten om te overleven. Honden kunnen overleven zonder vlees. Want die halen niet perse daar iets extra's eruit zoals katten.
Kunnen en "er goed voor zijn" zijn 2 verschillende dingen, ik kom de dag ook rond met 1 maaltijd en een liter water... Maar dat lijkt me niet echt goed ondanks dat je jaren zo kan leven.quote:Ja er zijn vele dieren omnivoor. Dat is denk wel de grootste groep. Maar omnivoor zijn betekent dat je kan overleven op veel verschillende voedsel(dieten). Dat ligt aan de situatie wat je eet.
quote:Beveiligde diersoorten??? Waarom mogen varkens zich gelukkig prijzen? En kippen?
+quote:Ik denk dat je teveel denkt als 'als de andere het niet doen dan doe ik het ook niet'. Hoe wil je je ontwikkelen als je zo denkt? Of ik nou vele dieren red of niet. Voor die vegetariers en veganisten in NL is er iig geen extra vee voor nodig. Dat is zeker wel een verschil hoor.
die 2 horen bij elkaar en dat verschil van de 1e wordt meer dan teniet gedaan door de overladen markt.quote:Men hanteert jammer genoeg 'meer produceren' ipv genoeg produceren. Ze overladen de markt met vlees en goedkoop vlees, terwijl er niet eens zoveel vraag is.
quote:Dat is lastig aangezien men in deze maatschappij heel veel de 'wil' op legt aan de mensen.
Wowquote:Ik sla geen muggen of vliegen oid expres dood.
Dat doe je verplicht als automobilist, zoveel milieuheffing zit er wel op brandstof en dan ook nog die 3 baans snelwegen met 100km/u limiet vanwege het milieu.quote:Ik streef naar het zo min mogelijk beschadigen van natuur/milieu. Ik rij geen auto, omdat ik mijn rijbewijs niet heb. En eigenlijk moet je voor elk ritje van de auto ofzo gewoon iets goeds voor milieu doen enzo.
Ja zo bedoel ik het ongeveerquote:Op maandag 21 juni 2004 22:41 schreef TechXP het volgende:
Kan je dat misschien nog verder uitdiepen. Je bedoeld denk dat de kip zoals die als voedsel gebruikt word en de varken die als voedsel gebruikt word niet zouden bestaan zonder voedsel nut? Dat is juist, aangezien ze er ook niet zouden zijn zonder de mens.
De voorouders waaruit de varken en kippen zijn gemaakt zijn bestaan geloof nog. Of iig de echte voorouder niet, maar wel degene die er ook uit gevolgd zijn op een natuurlijke manier.
Ja, dat klopt. Maar de hond leeft bij de mens. Daar eet deze divers voedsel. Volgens mij zit er veel groente in het hondenvoer. Maar ik zie ook geen probleem als honden veganistisch voer krijgen. De hond geniet er van, eet het smakelijk op en lijd er niet onder. Zelfs is de oudste hond ter wereld veganist. Ook toonde een duits onderzoek aan dat honden op vegetarisch/veganistisch voer alles binnenkregen.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:57 schreef CEx het volgende:
Honden kunnen idd overleven op groenten, mits door de mens aangedient. In het wild eten honden nauwelijks planten en vaak alleen om van over te geven (gras of lange bladeren wanneer ze ziek zijn). Aangezien honden in het wild niet echt meer voorkomen neem ik even de hyena, onder hen vindt juist kannibalisme voor wanneer vlees schaars is.
Nee niet, want ik heb het over dieten waarbij de benodigde voedingsstoffen allemaal binnenkomen. Overigens betekent dat vooral gevarieerd eten. 1 maaltijd en 1 liter water betekent dat je niet genoeg binnenkrijgt. Je hebt genoeg voor een tijd en dat is wel handig in tijden van nood.quote:Kunnen en "er goed voor zijn" zijn 2 verschillende dingen, ik kom de dag ook rond met 1 maaltijd en een liter water... Maar dat lijkt me niet echt goed ondanks dat je jaren zo kan leven.
Ik ken de cijfers niet dus weet niet of dat teniet word gedaan.quote:die 2 horen bij elkaar en dat verschil van de 1e wordt meer dan teniet gedaan door de overladen markt.
Ja je kan het zo ongeveer bekijken. Jammer dat mensen dat gevoel moeten hebben. Ik hoop dat dat nog draait. Maar jammer dat mij zoveel opgelegd word. Ben dan wel veganist, maar betaal jammer genoeg nog geld (via belasting) ook voor die stomme bioindustrie om die in 'stand' te houden. Je kan onder zulke dingen moeilijk onderuit.quote:Je leeft nogaltijd met anderen mensen in de maatschappij, er is altijd wel een mainstream, maar zie het niet als de wil opleggen maar als overtuigen dat hun manier de beste is. Dit geeft de wat labielere mensen meer zekerheid en zorgt ook voor het 'gevoel van samen zijn'.
Het is dus niet zo dat je iets opgelegt wordt, maar doordat zoveel mensen van iets overtuigd zijn kom je er gewoon niet onderuit.
Dank jequote:WowDaar heb ik bewondering voor
Nou van mij mag iig de benzineprijs e.d. nog wel maal 3 of 4. In ieder geval zorgen dat mensen niet meer onnodig gaan rijden en zorgen dat mensen wat efficienter gaan rijden. Dat zou al iig een hoop schelen. Dit vond ik wel een leuk initiatief: http://www.treesfortravel.nl/quote:Dat doe je verplicht als automobilist, zoveel milieuheffing zit er wel op brandstof en dan ook nog die 3 baans snelwegen met 100km/u limiet vanwege het milieu. Erg overdone naar mijn mening, maar dat is een andere discussie.
Ja, maar je hebt dan ook nog de vraag er bij of je de door de mens gemaakte dieren wel vrijheid in natuur moet geven. Ik vind van niet omdat die dieren daar ook in eerste instantie niet hoorde (te zijn). Maar dat is wellicht een andere discussie.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:00 schreef CEx het volgende:
Ja zo bedoel ik het ongeveer Het maatschappelijk nut + hun overlevingsmechanisme (wegrennen) is niet voldoende om in de hedendaagse maatschappij als soort stand te houden.
Met als gevolg dat hun aantallen drastisch verminderen en we blij mogen zijn als ze een nakomeling krijgen in de dierentuin.
Ja ik weet het. Het is belachelijk, vis in Roosvicee, varkenshaar in brood, botten in 100% plantaardige margarine...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:48 schreef merdeka het volgende:
Als niet-vegetarische (parttime:) boer heb ik misschien toch een feitje wat door vegetariers als niet zo prettig zal worden ervaren: verschillende stoffen voor het maken van brood, ook biobrood etc, worden gehaald uit varkensafval (de haren/vacht). Schijnt volgende week in de 'Keuringsdienst van Waarde' op Ned3 een item over voorbij te komen. Er zijn zo ontzettend veel producten waar al dan niet minieme hoeveelheden dierlijke grondstoffen in voorkomen, ik vernam op mijn opleiding eens een percentage van 87% van alle levensmiddelen. Ook spullen waar het niet op vermeld staat (omdat de hoeveelheid zo klein is of het een onderdeel van een hulpstof betreft) of die zelfs 'geschikt voor een vegetarisch/veganistisch dieet vermelden'....
Als je geen dierlijke producten tot je wil nemen, is dat dus een schier onmogelijke opgave in de huidige 'alles voorgefabriceerde' maatschappij. Hoe gaan jullie daar mee om? En als jullie weer eens vernemen dat in een product als Fanta dierlijke grondstoffen verwerkt zitten, laten jullie het product dan ook direct staan of word je er op een gegeven moment zo zat van dat je het maar erbij laat zitten?
Je weet dat gist allemaal hele klein beestjes zijn hé, moordenaar!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:56 schreef Toeps het volgende:
Verder koop ik mijn brood altijd bij de natuurwinkel of bij de Turk, en voor mijn verjaardag vraag ik waarschijnlijk een broodbakmachine (goedkoop en lekker).
Gist zijn geen beestjes, en trouwens, ik eet zuurdesembrood.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je weet dat gist allemaal hele klein beestjes zijn hé, moordenaar!
Het lijkt mij juist een verrijking. Vers, warm brood 's morgens... En je kunt eindeloos variëren, met rozijnen, zaden en pitten, noten, tomaat (Italiaans brood)...quote:Het is inderdaad jammer dat je moeilijk om de voorgefabriceerde voedingsmiddelen heen kunt. Zelf ben ik geen vegetariër en heb er dus niet zoveel problemen mee dat er dierlijke middelen gebruikt worden maar ik kook sowieso liever zelf met verse ingrediënten. Elke dag broodbakken gaat me te ver, mede omdat de smaak van het brood en de substantie je op een gegeven moment gaat tegenstaan denk ik.
Ook al is het eencellig, ik vind het onder de noemer beestjes vallen hoorquote:gist (de ~ (m.))
1 rijsmiddel bestaande uit een compacte massa eencelligen van het schimmelgeslacht Saccharomyces
Dat is een kwestie van oefenenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
Tja een verrijking, misschien wel. Het vervelendst vind ik dat je geen fatsoenlijke plakken kan snijden van je brood en dat je vaak met niet weg te krijgen dikke sneetjes zit.
Puurt theoretisch gezien zijn het natuurlijk planten, dat is zo, maar ik blijf erbij dat het net beestjes zijnquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:21 schreef Toeps het volgende:
...van het schimmelgeslacht
Schimmels zijn voor zover ik weet geen dieren. Toch?
Ik eet dan ook alleen brood die geen dierlijke bestandsdelen bevat. In biologisch brood heb ik echter nooit zulke toevoegingen gezien. 'Gewoon brood' daarin wel. Staat meestal als broodverbetermiddel of een enummer.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:48 schreef merdeka het volgende:
Als niet-vegetarische (parttime:) boer heb ik misschien toch een feitje wat door vegetariers als niet zo prettig zal worden ervaren: verschillende stoffen voor het maken van brood, ook biobrood etc, worden gehaald uit varkensafval (de haren/vacht).
Ik hoorde het ja.quote:Schijnt volgende week in de 'Keuringsdienst van Waarde' op Ned3 een item over voorbij te komen.
Als men geschikt voor vegetariers/veganisten erop wil zetten, dan zou ik als bedrijf uitkijken. Als het toch niet helemaal geschikt is, dan kunnen ze waarschijnlijk daar wel rechtszaken over krijgen.quote:Er zijn zo ontzettend veel producten waar al dan niet minieme hoeveelheden dierlijke grondstoffen in voorkomen, ik vernam op mijn opleiding eens een percentage van 87% van alle levensmiddelen. Ook spullen waar het niet op vermeld staat (omdat de hoeveelheid zo klein is of het een onderdeel van een hulpstof betreft) of die zelfs 'geschikt voor een vegetarisch/veganistisch dieet vermelden'....
Het is idd lastig. Je moet veganisme dan ook als streven zien. En ook vegetarisme is eigenlijk een streven.quote:Als je geen dierlijke producten tot je wil nemen, is dat dus een schier onmogelijke opgave in de huidige 'alles voorgefabriceerde' maatschappij. Hoe gaan jullie daar mee om?
Fanta drink ik iig al niet. Maar bijvoorbeeld Roosvicee, dat dronk ik vorig jaar toen ik vegetarier was. Toen ik het hoorde ben ik meteen gestopt. En nu check ik alles maar even goed. Overigens ben je vaak 3 emailtjes verder voordat de consumentenservice van bedrijven echt zekerheid kunnen geven. Waar ik het van weet daar stop ik gewoon mee of neem dat gewoon niet.quote:En als jullie weer eens vernemen dat in een product als Fanta dierlijke grondstoffen verwerkt zitten, laten jullie het product dan ook direct staan of word je er op een gegeven moment zo zat van dat je het maar erbij laat zitten?
Nee schimmels is een aparte groepquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:24 schreef 205_Lacoste het volgende:
Puurt theoretisch gezien zijn het natuurlijk planten, dat is zo, maar ik blijf erbij dat het net beestjes zijn
Nee hoor, funghi....quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:26 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee schimmels is een aparte groep
quote:schim·mel (de ~ (m.), ~s)
1 [biol.] elk van de draadvormige planten uit de afdeling van de fungi, die geen bladgroen bevatten maar bestaan uit een zwamvlok en zwamdraden
Funghi is een aparte groep planten. Kortom een onderverdeling binnen de planten. Toch wat beter opletten want je docent heeft het ongetwijfeld goed gezegd. Aan meneer van Dale twijfelen mag natuurlijk ookquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:05 schreef CEx het volgende:
Ik heb ook gehad dat schimmels een aparte groep is :/
Nou meneer van Dale heeft ook niet altijd het goede antwoord hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
Funghi is een aparte groep planten. Kortom een onderverdeling binnen de planten. Toch wat beter opletten want je docent heeft het ongetwijfeld goed gezegd. Aan meneer van Dale twijfelen mag natuurlijk ook
Hij wacht ook regelmatig op antwoordquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:48 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nou meneer van Dale heeft ook niet altijd het goede antwoord hoor
Ze hoeft toch niet perse twee verschillende maaltijden op tafel te zetten? Je kan bijv. bij maaltijden waar het vlees apart bij zit, zelf een vega-burger bakkenquote:Op vrijdag 3 september 2004 19:40 schreef Doagere het volgende:
ik wil ook vegetariër worden, maarja mijn vader blijft gewoon vlees eten, en me'n moeder wil niet 2x koken.. Wat ik wel begrijp. Maar zodra ik de kans krijg om _geen_ vlees te kopen en te eten eet ik het niet.![]()
Uuh, dat mensen niet zonder vlees kunnen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord... Zou ik dan na 12 jaar van enkel natuurlijke produkten tot me nemen, niet onderhand een uitgemergelde zak botten zijn, hangend aan een infuus in het ziekenhuis??quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:49 schreef beerten het volgende:
Ik ben hardnekkig vleeseter. De mens is een vleeseter. Gemaakt om vlees te eten. Ons lichaam heeft vlees nodig om te functioneren. Evenals groente en fruit.
En dat gelul over de bioindustrie: ga eens kijken op een boerderij. Ik zal niet zeggen dat het altijd goed is geweest. Het is de laatste jaren enorm verbeterd, mede dankzij de vegetariers en hun acties. Nu is het goed. Vegetariers denken goed te zijn voor dieren. Ze onderkennen echter hun eigen dier-zijn: vleeseter en planteneter.
Dat kan ik dus niet he... Kei goor. Als ik weet dat ie net vlees op heeft kus ik 'm niet en als ik het niet weet en ik proef het, gadver... Mag ie eerst zijn tanden gaan poetsenquote:Op vrijdag 3 september 2004 20:10 schreef nietzman het volgende:
[...]
Heb vleesetende vriendinnen gehad waar ik gewoon mijn tong in stak.
Zo. Hoe is't mogelijk!
Komt spuit 11 "de mens is een vleeseter...."quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:49 schreef beerten het volgende:
Ik ben hardnekkig vleeseter. De mens is een vleeseter. Gemaakt om vlees te eten. Ons lichaam heeft vlees nodig om te functioneren. Evenals groente en fruit.
En dat gelul over de bioindustrie: ga eens kijken op een boerderij. Ik zal niet zeggen dat het altijd goed is geweest. Het is de laatste jaren enorm verbeterd, mede dankzij de vegetariers en hun acties. Nu is het goed. Vegetariers denken goed te zijn voor dieren. Ze onderkennen echter hun eigen dier-zijn: vleeseter en planteneter.
Flikker op debiel, een mens is een omnivoor.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:02 schreef Setambre het volgende:
Nee de mens is een herbivoor
Arg f*ck it dat bedoel ikquote:Op zaterdag 4 september 2004 11:07 schreef Bayer het volgende:
[..]
Flikker op debiel, een mens is een omnivoor.
Misschien moet je eerst iets van *research* plegen voordat je zoiets stelligs post.quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:08 schreef Setambre het volgende:
Het is nog veeeelste vroeg
ehm als je je tanden poetst zijn niet meteen alle bactieren weg hoor dus je blijft vast gewoon het vlees een beetje proeven.. Je gaat toch niet van je vriendje vragen als hij wat vlees heeft gegeten zijn mond grondig te gaan reinigen? Lekker spontaan ookquote:Op vrijdag 3 september 2004 20:13 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet he... Kei goor. Als ik weet dat ie net vlees op heeft kus ik 'm niet en als ik het niet weet en ik proef het, gadver... Mag ie eerst zijn tanden gaan poetsen.
Als mens ben ik ook in staat mijn concurrentie de hersens in te slaan. Deden ze vroeger ook, en sterker nog, het gebeurt ook nu nog dagelijks. Dus als ik mijn aardsvijand morgen in elkaar timmer, ach ja, helaas, zo zijn wij mensen nou eenmaal.quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Bovendien zijn we als mensen nou eenmaal omnivoor.
Doe je dat uit principe?quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik eet geen bloemkool.
Is dat belangrijk?quote:Op dinsdag 7 september 2004 18:29 schreef Toeps het volgende:
[..]
Doe je dat uit principe?
Nou geestelijk heb je er IMO wél schade van op gelopenquote:Op vrijdag 3 september 2004 20:00 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
Uuh, dat mensen niet zonder vlees kunnen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord... Zou ik dan na 12 jaar van enkel natuurlijke produkten tot me nemen, niet onderhand een uitgemergelde zak botten zijn, hangend aan een infuus in het ziekenhuis??
Net zo'n fijn mens als jij dusquote:Je wil gewoon niet zonder vlees, zeg dat dan gewoon. En zeg er meteen bij dat het leven van een ander niet zo veel waarde voor je heeft.. Dan ben je tenminste eerlijk. Een lul, maar wel eerlijk
.
uit een ander topicquote:Op zaterdag 4 september 2004 12:56 schreef mallemeid het volgende:
Ik eet sinds een week () geen vlees meer, omdat ik het niet eens ben met de bio-industrie....ik vind dit een interessant topic en heb met verwondering zitten lezen waar eigenlijk dierlijke stoffen in zitten
.
quote:Op donderdag 9 september 2004 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Meeste Mensen die hier in het forum altijd de huilie zijn over dierenleed werken hier het hardst aan mee. Zij kopen namelijk helemaal geen vlees. Kijk als je wilt dat dieren vriendelijk worden gehouden moet je dier vriendelijk vlees kopen, niet vegetarier worden. Als je vegetarier wordt sta je buiten de economische cyclus van de veehouderij en heb je er geen invloed op. Mensen die dus altijd lopen te preken voor vegetarisme zorgen er voor dat er weinig veranderd. Vegetariers die klagen over veehouderij zijn als mensen die klagen over de politiek van balkenende en niet gaan stemmen. Als je wilt dat er wat veranderd in de Politiek moet je gaan stemmen op een andere partij, en als je wilt dat dieren vriendelijk worden gehouden moet je diervriendelijk vlees kopen.
Money Talks, Bullshit Walks
Hmm, da's weer eens een andere benaderingquote:Meeste Mensen die hier in het forum altijd de huilie zijn over dierenleed werken hier het hardst aan mee. Zij kopen namelijk helemaal geen vlees. Kijk als je wilt dat dieren vriendelijk worden gehouden moet je dier vriendelijk vlees kopen, niet vegetarier worden. Als je vegetarier wordt sta je buiten de economische cyclus van de veehouderij en heb je er geen invloed op. Mensen die dus altijd lopen te preken voor vegetarisme zorgen er voor dat er weinig veranderd. Vegetariers die klagen over veehouderij zijn als mensen die klagen over de politiek van balkenende en niet gaan stemmen. Als je wilt dat er wat veranderd in de Politiek moet je gaan stemmen op een andere partij, en als je wilt dat dieren vriendelijk worden gehouden moet je diervriendelijk vlees kopen.
Money Talks, Bullshit Walks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |