Oeps, neuh....quote:
sweex routertje zou ik nemen, 25 euro ofzo.quote:Op maandag 10 mei 2004 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hmm, er zit wel erg veel verschil in prijs bij die routers, ik neem aan dat ik voor een simpel netwerkje wel kan volstaan met een El Cheapo model?
Dat heb ikquote:Op maandag 10 mei 2004 17:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ik zou een complete patchkast kopen
Ben je voor ongeveer 3000 euri klaar
Jottem!quote:Op maandag 10 mei 2004 17:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ik zou een complete patchkast kopen
Ben je voor ongeveer 3000 euri klaar
Ik weet niet of je er trots op moet zijnquote:Op maandag 10 mei 2004 17:23 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik![]()
See for yourself: http://casemod.stefan.concepts.nl/eindresultaat/quote:Op maandag 10 mei 2004 17:26 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er trots op moet zijn![]()
Whaha mafketel?quote:Op maandag 10 mei 2004 17:27 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
See for yourself: http://casemod.stefan.concepts.nl/eindresultaat/
Zullen we anders slowchatten in Het grote DIG Slowchat-topic?quote:Op maandag 10 mei 2004 17:32 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Whaha mafketel?
Waar woon je?
Wanneer gaan we lannen?
Maar verder voel je je wel goed enzo?quote:Op maandag 10 mei 2004 17:27 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
See for yourself: http://casemod.stefan.concepts.nl/eindresultaat/
Erm... tnxquote:Op maandag 10 mei 2004 17:35 schreef Mistermind het volgende:
Mooie patchkast Godlike02
![]()
Ik wel, maar zullen we weer ontopic gaan? Ik heb gister een slowchat-topic voor DIG aangemaakt, gezelligheid daar, ontopic lullen hierquote:Op maandag 10 mei 2004 17:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar verder voel je je wel goed enzo?
Vooruit. Ik zou TS aanraden een leuk routertje te kopen, en daarbij zijn netwerkje te doen. Dan heb je, zoals al vermeld, maar wel ontopic, nodig: In alle pc's die op internet moeten een netwerkaart, kosten maar een paar Euro. Een stuk UTP kabel, ook niet duur. Geen crossed gedoe enzo. Een router, hoeft ook niet meer dan +/- 30 Euro te kosten.quote:Op maandag 10 mei 2004 17:39 schreef QuietGuy het volgende:
Ik wel, maar zullen we weer ontopic gaan?
Foei.quote:ja ik weet het ik begon
Yeps, hij zal altijd de verbinding verdelen over het aantal gebruikers.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nog een vraagje: hoe verdeelt zo'n router de bandbreedte van de verbinding eigenlijk? Als je allebei tegelijkertijd iets aan het downen bent deelt ie het dan gewoon in 2en?
Maar als er maar 1 gebruiker aan het downloaden is krijgt die wel de beschikking over de volledige bandbreedte neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:35 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Yeps, hij zal altijd de verbinding verdelen over het aantal gebruikers.
Zou wat zijn zeg als dat niet zo was... Aan de gemiddelde huis- tuin en keuken router kunnen 253 gebruikers... Als je snelheid dan standaard gedeeld was door 253 zou 't traag wordenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar als er maar 1 gebruiker aan het downloaden is krijgt die wel de beschikking over de volledige bandbreedte neem ik aan?
Just checkingquote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:47 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Zou wat zijn zeg als dat niet zo was... Aan de gemiddelde huis- tuin en keuken router kunnen 253 gebruikers... Als je snelheid dan standaard gedeeld was door 253 zou 't traag worden
Stoer man.quote:Op maandag 10 mei 2004 17:23 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik![]()
Ip-adressen;quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Just checking...
BTW: 253? Hoe komen ze daar nu weer aan?![]()
beschikbare ip-adressen die je router kan geven.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Just checking...
BTW: 253? Hoe komen ze daar nu weer aan?![]()
Euh... Ethernet? Ik heb internet via de kabel, gewoon de UTP-kabel in de geïntegreerde netwerkcontroller op mijn mobo (Abit nf-7 s (nForce2)) gestoken...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar voordat TS een router koopt:
Als je 2 pc's hebt, waarvan 1tje verbinding maakt via het internet en dit niet via een ethernet aansluiting gaat, zou ik voor de crossedcable gaan. Deze situatie, maar meer pc's: Switch.
Als je via een ethernet aansluiting het internet op kan (ADSL, waarsch. dat kabel ook zo gaat.. (eerlijk gezegd nooit in verdiept) zou ik gaan voor een switch. De nieuwere ADSL modems kunnen standaard alles wat een router kan al.
dus geef ff iets meer info voordat je een router gaat kopen..
Ok dan weet ik niet 100% zeker of een router nodig is.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Euh... Ethernet? Ik heb internet via de kabel, gewoon de UTP-kabel in de geïntegreerde netwerkcontroller op mijn mobo (Abit nf-7 s (nForce2)) gestoken...
Maar wat is een switch nou eigenlijk dan?
Mag maximaal 160 meter UTP kabel tussen zonder repeater geloof ikquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nog een vraagje, moet zo'n router persé dicht in de buurt van de modem staan? Het zou mij namelijk beter uitkomen om hem bij de PC op zolder neer te zetten, scheelt me weer de nodige gaten in muren en vloeren boren...
Zo groot is het huis gelukkig niet... Ik bedoel, jammer genoeg...quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:05 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Mag maximaal 160 meter UTP kabel tussen zonder repeater geloof ik
90 mtrquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:05 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Mag maximaal 160 meter UTP kabel tussen zonder repeater geloof ik
Ja? 90 meter? Ik dacht 120quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
90 mtr
tis 90 of 91quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
't is 100 maar zal op 120 meter ook nog wel werken.
mooiquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
90, 100, 120, maakt mij allemaal niks uit, meer dan een meter of 25 heb ik niet nodig...
Toen ik m'n CCNA haalde was 't 120 geloof ikquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
mooi
Ik kan bij cisco geen oude classes meer opvragen, maar het is niet, zoals je met google zult vinden, 100 meter, maar een stukkie minder
weet 100 zeker dat het minder dan 100 meter isquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:43 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Toen ik m'n CCNA haalde was 't 120 geloof ikanders ach pech
hoofddorp iets te ver. Maar gewoon eens op het gemak dit topic doorlezen en al je vragen gewoon op het forum smijtequote:Op donderdag 13 mei 2004 17:41 schreef wendydependy het volgende:
OMG ik volg het allemaal niet...... Ik wil zelf ook een netwerk maken dus denk HEEEEEEEEEY deze topic ga ik volgen maar dat is moeilijk voor een meisje![]()
Is er niet iemand die toevallig bij mij thuis even zou willen komen helpen![]()
In ruil daarvoor zal ik een van mijn geweldige appeltaarten maken!!!!!
PLEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAASE
Gewoon rustig bij het begin beginnen...quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:41 schreef wendydependy het volgende:
OMG ik volg het allemaal niet...... Ik wil zelf ook een netwerk maken dus denk HEEEEEEEEEY deze topic ga ik volgen maar dat is moeilijk voor een meisje![]()
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:41 schreef wendydependy het volgende:
Hoeveel pc's heb je, en wat wil je dr mee doen?quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:41 schreef wendydependy het volgende:
jup en onder windows XP moet het netwerk het dan al doen.. en dan kan je onder XP zo kiezen voor internet delen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 23:34 schreef wendydependy het volgende:
Ke ben 18![]()
Je weet wel wat je zegt heh Jump met al mn vragen op het forum smijten!!!
Als nu jouw computer het begeeft is het niet mijn schuld![]()
Maarreh, ik wil er alleen maar 2 aan elkaar koppelen, zodat ik op die andere ook kan internetten.
We hebben in die andere wel een netwerkkaart, en we hebben ook zo'n mooj rood snoer, enneh... nou daar blijft het dus zo'n beetje wel bij![]()
De volgende stap is zeker dat mooje rooje snoertje erin pluggen??
Zal ik dat doen??? Waiting for advice tho!!
Jupquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar dan moet wel steeds pc 1 aan staan om op pc 2 te kunnen internetten.
Dat staat eigenlijk heel mooi uitgelegd in FAQ - Netwerkenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is het verschil tussen die cat 5 UTP en "crossed" eigenlijk? Maakt het iets uit welke je gebruikt?
Hm, ik zal het eens gaan proberen straks, in de (zeer onduidelijke) handleiding staat wel dat het ip adress 192.168.123.254 is en dat je daarmee zou moeten kunnen "pingen", maar als ik op dat adres ping doet ie ook nada.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:11 schreef erikkll het volgende:
je moet even het boekje van de router lezen. daar zul je zien dat je naar het netwerkadres van de router moet surfen (192.168.1.1 meestal) om je kabelverbinding in te stellen. daarna werkt het
Voor zover ik weet krijg ik mijn ip automatisch via dhcp.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 19:16 schreef devzero het volgende:
Heb je de goede kabels (dus straight en geen patch)? Het ip-address van de router is 192.168.123.254 maar wat is "jouw" ip address. Krijg je dat 'automatich' (via dhcp) of heb je dat zelf ingesteld? Ik neem aan dat je de Faq inmiddels uit je hoofd kent
Als je in een dos-prompt 'ipconfig' intypt, wat krijg je dan te zien?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 19:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor zover ik weet krijg ik mijn ip automatisch via dhcp.
Een hele hoop info over ethernet-adapter lan verbinding, hier staan 2quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:15 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je in een dos-prompt 'ipconfig' intypt, wat krijg je dan te zien?
Bij gateway moet 192.168.123.254 staan, en je ip adres moet 192.168.123.xxx zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een hele hoop info over ethernet-adapter lan verbinding, hier staan 2ipadressen, 1 in cijfers en 1 in hexcode volgens mij, verder het adres van de "gateway"
en subnetmasker.
En nog een hele boel info over tunnel-adapters....
Net de boel weer aangesloten, de adressen klopten. Het pingen lukt nu ook, op beide computers. Wat me opviel, allebei de computers kregen volgens mij hetzelfde ip-adres, lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:37 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Bij gateway moet 192.168.123.254 staan, en je ip adres moet 192.168.123.xxx zijn
Klopt dit?
192.168.123.xxxquote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Net de boel weer aangesloten, de adressen klopten. Het pingen lukt nu ook, op beide computers. Wat me opviel, allebei de computers kregen volgens mij hetzelfde ip-adres, lijkt me ook niet de bedoeling.
Tegelijkertijd? Dat kan natuurlijk verklaren waarom het niet werkt. Probeer dan met 1 pc aan de configuratie van je router te bekijken (heeft vast wel een web-interface).quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
...allebei de computers kregen volgens mij hetzelfde ip-adres, lijkt me ook niet de bedoeling.
Hangt van je netmask af. Bij 192.168.123.0/24 ja, maar niet bij bv 192.168.123.0/29quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:43 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
192.168.123.xxx
Het begin moet hetzelfde zijn voor al je pc's, alleen waar xxx staat moet je een ander nummer hebben.
Ik pruts straks of morgen nog wel even verder. Bedankt voor de hulp iigquote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Even nakijken of overal ingesteld staat dat de pc automatisch een ip-adres enzo krijgt. Ik neem aan dat je in de router hebt ingesteld dat pc's een ip toegewezen krijgen via DHCP.
Mooi.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hehe, het werkt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |