Het land opzich heb ik overigens helemaal niets tegen hoor. Maar als voetbalnatie...quote:Op maandag 10 mei 2004 16:43 schreef ultra het volgende:
Mee eens. In alle opzichten een net-niet land en ze kijken met veel afgunst tegen Nederland aan. Daarom ook zo lekker dat ze er niet bij zijn!
Als ze daar nou enige zelfvertrouwen uit putten of een beetje meer pit zouden krijgen, maar niets daarvan. Geen enkele trots hebben die gasten met dat gekruip in de Underdog rol.quote:Op maandag 10 mei 2004 17:07 schreef DIGGER het volgende:
Soms waren die Belgen zo gek nog niet hoor, 1980, 1986.
Preciesquote:Op maandag 10 mei 2004 18:39 schreef tong80 het volgende:
placebeau bevestigt precies waarom ik ze niet mot.
Wat een kutmentaliteit.
Op basis van het daarvoor vertoonde spel hadden we alle recht om ons al finalist te wanenquote:Op maandag 10 mei 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:
en stop eens met zagen over die underdog rol, wij zijn gewoon slecht, en wij beseffen het.
Liever dat dan jezelf al europees kampioen noemen terwijl je de halve finale nog moet spelen.
Nou het gaat België in ieder geval niet lukken, maar dat is natuurlijk niet erg want daar ging niemand van uitquote:Op maandag 10 mei 2004 19:00 schreef Cart_man het volgende:
Ga toch.
Je hebt pas recht van spreken wanneer je de finale wint.
Daarom is Engeland ook een matig voetballand.quote:Op maandag 10 mei 2004 19:00 schreef Cart_man het volgende:
Ga toch.
Je hebt pas recht van spreken wanneer je de finale wint.
Nee, jij bent niet arrogant door te beweren dat Rotterdam de mooiste stad isquote:Op maandag 10 mei 2004 18:19 schreef Cart_man het volgende:
In Nederland wonen te veel arrogante lui, die denken heel wat te zijn en in België is dat minder. Daar leren ze ook 'mindere' resultaten te waarderen.
Dat is gewoon zo.quote:Op maandag 10 mei 2004 19:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee, jij bent niet arrogant door te beweren dat Rotterdam de mooiste stad is
Rome, Parijs, NewYork, San Fransisco, Florence, ...quote:Op maandag 10 mei 2004 19:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo.
ik zie jullie ook graag hoor.quote:Op maandag 10 mei 2004 18:39 schreef tong80 het volgende:
placebeau bevestigt precies waarom ik ze niet mot.
Wat een kutmentaliteit.
Rotterdam. In ieder geval van Nederland, daarbuiten ben ik lang niet overal geweestquote:Op maandag 10 mei 2004 20:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Rome, Parijs, NewYork, San Fransisco, Florence, ...
We hadden het kunnen weten, als de belgen meededen...quote:Op maandag 10 mei 2004 20:15 schreef placebeau het volgende:
Wij denken trouwens wel altijd dat we zullen winnen van de Nederlanders.
Ik niet,quote:Op maandag 10 mei 2004 20:42 schreef tong80 het volgende:
Ik vind de studioprogramma's altijd wel leuk. Rick de Leeuw en Herman Brusselmans zie je nooit in Nederland. Wij doen het met René Froger.
Een man van weinig woorden.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik niet,
Yup, het commentaar bij Canvas is ook vele malen prettiger dan dat gezeur van Jan Roelfs of Jeroen Grueterquote:Op maandag 10 mei 2004 20:42 schreef tong80 het volgende:
Ik vind de studioprogramma's altijd wel leuk. Rick de Leeuw en Herman Brusselmans zie je nooit in Nederland. Wij doen het met René Froger.
Dat was een typfoutje, mierenliefhebber.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een man van weinig woorden.
Zet in het vervolg i.p.v. een komma een punt achter de zin.
Ik zit steeds te wachten tot je echt iets te zeggen hebt.
Weet je dat ze hier in België dikwijls het omgekeerde beweren. Dan zitten we gewoon naar elkaars zenders te kijken. Doe ik ook dikwijls als Frank raes me tegensteekt.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Yup, het commentaar bij Canvas is ook vele malen prettiger dan dat gezeur van Jan Roelfs of Jeroen Grueter
In de rust is het altijd zappen geblazen, snel naar de Belg, na 8 minuten overschakelen op Cruiff, 2 minuten later weer de Belg en als de wedstrijd begint weer zappen naar NL2.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Yup, het commentaar bij Canvas is ook vele malen prettiger dan dat gezeur van Jan Roelfs of Jeroen Grueter
En wij zien de Belgen als Belgen, wat is dan erger?quote:Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Eens. Maar mijn lichtelijke vorm van anti-België gevoel komt vooral door hunzelf. Ik weet dat zij Nederland zien als Nederlanders de Duitsers.
Off-topic: Mooie avatar. Ik wilde het parelmeisje een tijdje terug ook in m'n avatar hebbenquote:Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Eens. Maar mijn lichtelijke vorm van anti-België gevoel komt vooral door hunzelf. Ik weet dat zij Nederland zien als Nederlanders de Duitsers.
quote:Op maandag 10 mei 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:
Weet je wie ook heel erg is ?
Michel Verschueren, die probeert een Nederlander te acteren maar slaat helemaal door.
De Duitsers komen bij mij op 1. Daarna de Belgen en buiten Europa nog wat landen.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En wij zien de Belgen als Belgen, wat is dan erger?
Als hij de uitdrukking 'Nederlander acteren' vermijd is hij al een heel eind.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:09 schreef placebeau het volgende:
[..]gelijk heb je
de enige Belg die wel Nederlander kan acteren is Wesley Sonck
Tenenkrommend die kutreclame altijd tussendoorquote:Op maandag 10 mei 2004 21:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de rust is het altijd zappen geblazen, snel naar de Belg, na 8 minuten overschakelen op Cruiff, 2 minuten later weer de Belg en als de wedstrijd begint weer zappen naar NL2.
Vergeet Thomas Buffel niet, de meest Rotterdamse speler in de selectie van Feyenoordquote:Op maandag 10 mei 2004 21:09 schreef placebeau het volgende:gelijk heb je
de enige Belg die wel Nederlander kan acteren is Wesley Sonck
juist. Maar die zat al te vroeg in Nederland, die hoeft niet eens te acteren.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Vergeet Thomas Buffel niet, de meest Rotterdamse speler in de selectie van Feyenoord
In de studio doen ze het ook best leuk. Maar ze moeten niet zelf voetballen en er over lullen, want dan zijn ze verschrikkelijk...quote:Op maandag 10 mei 2004 20:42 schreef tong80 het volgende:
Dan zou het topic minder posts hebbenquote:Op maandag 10 mei 2004 21:25 schreef heiden6 het volgende:
Volgens mij kun je de TT beter wijzigen:
"Wie vindt het jammer dat de Belgen niet meedoen op het EK"
Dat is iets minder omslachtig.
Ga eens even buiten spelenquote:Op maandag 10 mei 2004 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Ze hebben zelfs een Feyenoorder in hun elftal! Die zouden bij ons nog niet eens in oranje III staan!
Hij heeft wel gelijkquote:Op maandag 10 mei 2004 23:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ga eens even buiten spelen![]()
Ik heb altijd gelijk. En zo niet dan toch.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:26 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk
Niet als je een feyenerd-knuppel bentquote:Op maandag 10 mei 2004 23:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb altijd gelijk. En zo niet dan toch.
Ik heb altijd gelijk. En zo niet dan toch.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Niet als je een feyenerd-knuppel bent
Misschien als die club nu ooit nog eens een talent gaat afleveren dat wordt overwogen voor de a-selectie van oranje... krijg je eens per jaar een keer gelijk van me![]()
Nu nog niet!
Dan vind ik de originele quote van Tony Montana toch sterkerquote:Op maandag 10 mei 2004 23:37 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb altijd gelijk. En zo niet dan toch.
Daar heb ik toevallig geen mening over, dus ga je gang.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:39 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dan vind ik de originele quote van Tony Montana toch sterker
Nee Sonck en Soetears zijn toppers.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Ze hebben zelfs een Feyenoorder in hun elftal! Die zouden bij ons nog niet eens in oranje III staan!
Het is zowiezo moeilijk een international te vinden bij Feijenoord.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:53 schreef RuudGullit het volgende:
Er spelen meer Ajacieden bij de Duivels dan Feyenoorders hoor..
Dat kan ik niet ontkennen helaas nee.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is zowiezo moeilijk een international te vinden bij Feijenoord.
En terecht.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:05 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Dat kan ik niet ontkennen helaas nee.
Maar het was meer even om dat domme ventje dat ik qoute z'n mond te snoeren..
quote:Op maandag 10 mei 2004 23:59 schreef RuudGullit het volgende:
Symphatiek volkje, en de haat NL - DE is vele malen groter als BE - NL. Ik denk zelfs dat er best wat Belgen voor Nederland zullen juichen..
Jan Mulder, Rob Rensenbrink, John Bosman, Arie Haan, Piet de Boer.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:12 schreef ASSpirine het volgende:
[..]![]()
dat meen je niet, Belgen die voor Nederland juichen?
die zie ik hier echt niet rondlopen
Nou ja, juichen is misschien een groot woord, maar Belgen hebben opzich toch niet zo'n gigantische hekel aan Nederlanders?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:12 schreef ASSpirine het volgende:
[..]![]()
dat meen je niet, Belgen die voor Nederland juichen?
die zie ik hier echt niet rondlopen
Wat ben je toch naief.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:17 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Nou ja, juichen is misschien een groot woord, maar Belgen hebben opzich toch niet zo'n gigantische hekel aan Nederlanders?
Stelletje Calimero's.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:20 schreef ASSpirine het volgende:
waar tong het over heeft zijn tijden van vroeger, als ik hier ook maar iets laat blijken van Nederlandse trots dan krijg ik mijn vrienden tegen me
dus ik weet wel leuke dingen om te provoceren, en het gaat dan vooral om voetbal
ze haten de Nederlanders als de pest, tenminste, degene die ik ken
ik had altijd al het geveoel dat Nederlanders "liever" zijn tegen de Belgen dan omgekeerd
quote:Op maandag 10 mei 2004 16:30 schreef Doc het volgende:
Ik in ieder geval wel.
De meest verachtelijke voetbalnatie na Portugal.
Die eeuwige underdogrol.
Een land dat eigenlijk altijd al blij is met een gelijkspel omdat ze dan niet verloren hebben.
Nooit de tragedie van een uitschakeling omdat ze daar van te voren altijd al van uitgaan.
Een stelletje voetbal losers, dat is het.
Is het zo erg?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ben je toch naief.
Belgen haten Nederlanders nog meer dan wij de moffen haten.
Zo gaat het ook als halfgod sneijder dit EK gaat schitteren, alle Rotterdammers zullen hysterisch zijn naam scanderen... dat zul je altijd zien.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Mulder, Rob Rensenbrink, John Bosman, Arie Haan, Piet de Boer.
Man wat juichden ze voor de Nederlanders. Alleen als het de huichelaars uitkomt.
De duitsers begrijpen onze haat jegens hen ook nog niet helemaalquote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:50 schreef APK het volgende:
Volgens mij is dat iets van de laatste 10 jaar.
In '86 stond volgens mij heel Nederland achter de Belgen.
Bleek in de jaren daarna opeens dat ze het prachtig vonden als wij verloren.
Of stonden ze allemaal op de Groote Markt feest te vieren na een gelijk spelletje tegen Nederland alsof ze wereldkampioen waren geworden.
Duitsers zijn dom.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:58 schreef kamagurka het volgende:
De duitsers begrijpen onze haat jegens hen ook nog niet helemaal![]()
Een keiharde afstraffing! Ik hoop dat het plafond er hier weer af gaat tegen die tijdquote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:02 schreef APK het volgende:
Ik hoop dat ze flink op hun muil gaan met die 11 van Bommels.
Sneijder: een door de media gehypte speler...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 01:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zo gaat het ook als halfgod sneijder dit EK gaat schitteren, alle Rotterdammers zullen hysterisch zijn naam scanderen... dat zul je altijd zien.
Inderdaad een goeie gozer. Na zijn schorsing zagen we nog een paar wedstrijdjes een zéér getergde Kluivert. Mede dankzij die Staelensquote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:50 schreef Cart_man het volgende:
Staelens, goeie gozer...
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:26 schreef ultra het volgende:
[..]
Inderdaad een goeie gozer. Na zijn schorsing zagen we nog een paar wedstrijdjes een zéér getergde Kluivert. Mede dankzij die Staelens
bij ons was het tijdens het wk 98 feestquote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:50 schreef APK het volgende:
Volgens mij is dat iets van de laatste 10 jaar.
In '86 stond volgens mij heel Nederland achter de Belgen.
Bleek in de jaren daarna opeens dat ze het prachtig vonden als wij verloren.
Of stonden ze allemaal op de Groote Markt feest te vieren na een gelijk spelletje tegen Nederland alsof ze wereldkampioen waren geworden.
Belg...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:03 schreef whispers het volgende:
En als je dan toch kritiek wil geven, begin dan maar met de spelfout uit de titel van de topic te verbeteren. (-> Wie zijn er nog blij)
Wij is (pun intended) alleszins blij dat Nederland aan het EK deelneemt. Hopelijk volgen er een heleboel penalties...
???????quote:Op maandag 10 mei 2004 20:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Jullie weigeren vaak zelfs in je eigen land Frans te spreken, terwijl het toch een van de oficiele talen is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:28 schreef BramK het volgende:
ze denken dat de plaats waar ze op reis zijn van hen is. Vele NL'ers zullen bvb in Frankrijk zelfs niet proberen Frans te spreken ...en dat heb ik al genoeg gezien, ze beginnen gewoon in het nederlands te lullen, alsof zo'n fransman dat moet verstaan. ik weet ook wel dat niet iedereen zo is maar toch ...
Wij hebben tenminste een eigen taal. België (Vlaanderen) is grondgebied wat bij Nederland heeft gehoord. Het stelt geen drol voor. Mensen zien het als de kleine (mindere) versie van het orignineel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:28 schreef BramK het volgende:
Dat er vele Belgen (Vlamingen) tegen NL zijn, hebben die Nl'ers enkel aan zichzelf te danken. Bestaat er een arroganter volk dan die hollanders? Ze hadden het het WK al gewonnen op voorhand, maar als puntje bij paaltje kwam gingen ze er zelfs niet heen !
Op reis wordt dit genoeg duidelijk die arrogantie (alhoewel ik ook al symphatieke NL'ers heb ontmoet op reis hoor) , ze denken dat de plaats waar ze op reis zijn van hen is. Vele NL'ers zullen bvb in Frankrijk zelfs niet proberen Frans te spreken ...en dat heb ik al genoeg gezien, ze beginnen gewoon in het nederlands te lullen, alsof zo'n fransman dat moet verstaan. ik weet ook wel dat niet iedereen zo is maar toch ...
En dan over het voetbal : ondanks dat wij nog geen finale op een wk speelden (van jullie toch ook alweer geleden van 78) waren er wij op de laatste 6 Wk's wel telkens bij en dit telkens met ons te moeten kwalificeren, en zo zijn wij het enige land ter wereld die dit konden. Toch niet mis voor zo'n kleine natie denk ik?En let maar op, id toekomst zul je nog horen van dit Belgisch elftal !
En dat we onszelf in een underdogrol zien heeft enkel te maken met verschil in mentaliteit ...
Ik zou het eerder een grammaticale fout dan een spelfout noemen (en wel eentje die ik veel vaker maak volgens mijquote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:03 schreef whispers het volgende:
En als je dan toch kritiek wil geven, begin dan maar met de spelfout uit de titel van de topic te verbeteren. (-> Wie zijn er nog blij)
Wij is (pun intended) alleszins blij dat Nederland aan het EK deelneemt. Hopelijk volgen er een heleboel penalties...
waarom krijg ik nu het gevoel dat dit verzandt in een België-afzeik-topic?quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wij hebben tenminste een eigen taal. België (Vlaanderen) is grondgebied wat bij Nederland heeft gehoord. Het stelt geen drol voor. Mensen zien het als de kleine (mindere) versie van het orignineel.
Dat je aan een WK meedoet is leuk, maar ik zou niet weten of België in die 6 keer wel eens iets gepresteerd heeft. Halve fnales en kwartfinales zijn posities waar wij nauwelijks meer waarde aan hechten, en terecht.
En dan nog, sreken de Fransen dan zo goed Nederlands als ze hier zijn? Nee, ze spreken amper Engels. Althans, men spreekt het wel, maar toch ook niet. Dat is chauvinistisch. België is een gefrustreerd landje zonder eigen identiteit. Tegenwoordig eet men overal patat, en voetballen andere landen nog altjd beter.
Ben ik even blij dat ik hier woon.
Ja. Wat dacht je van de Fransen? Maar goed, liever arrogant dan een minderwaardigheidscomplex.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:28 schreef BramK het volgende:
Dat er vele Belgen (Vlamingen) tegen NL zijn, hebben die Nl'ers enkel aan zichzelf te danken. Bestaat er een arroganter volk dan die hollanders?
Klopt. Jullie zijn te laf om eens de fier ergens voor te staan, met name op voetbalgebied.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:28 schreef BramK het volgende:
En dat we onszelf in een underdogrol zien heeft enkel te maken met verschil in mentaliteit ...
Bij Nederlanders neigt het zelfbewustzijn wel degelijk naar de kant van de arrogantie, en daar is niets mis meequote:Op woensdag 12 mei 2004 17:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het verschil tussen arrogantie en zelfbewustzijn wordt hier ook genegeerd volgens mij. Ik vind de Nederlander absoluut niet arrogant.
Arrogant zou zijn als we zouden zeggen dat we Europees kampioen worden, zelfbewust is als we zeggen dat we een rol van betekenis gaan spelen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij Nederlanders neigt het zelfbewustzijn wel degelijk naar de kant van de arrogantie, en daar is niets mis mee
en dan noem jij de Nederlanders arrogantquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:28 schreef BramK het volgende:
Dat er vele Belgen (Vlamingen) tegen NL zijn, hebben die Nl'ers enkel aan zichzelf te danken. Bestaat er een arroganter volk dan die hollanders? Ze hadden het het WK al gewonnen op voorhand, maar als puntje bij paaltje kwam gingen ze er zelfs niet heen !
Op reis wordt dit genoeg duidelijk die arrogantie (alhoewel ik ook al symphatieke NL'ers heb ontmoet op reis hoor) , ze denken dat de plaats waar ze op reis zijn van hen is. Vele NL'ers zullen bvb in Frankrijk zelfs niet proberen Frans te spreken ...en dat heb ik al genoeg gezien, ze beginnen gewoon in het nederlands te lullen, alsof zo'n fransman dat moet verstaan. ik weet ook wel dat niet iedereen zo is maar toch ...
En dan over het voetbal : ondanks dat wij nog geen finale op een wk speelden (van jullie toch ook alweer geleden van 78) waren er wij op de laatste 6 Wk's wel telkens bij en dit telkens met ons te moeten kwalificeren, en zo zijn wij het enige land ter wereld die dit konden. Toch niet mis voor zo'n kleine natie denk ik?En let maar op, id toekomst zul je nog horen van dit Belgisch elftal !
Belgie heeft in de volledige geschiedenis misschien op en al 20 jaar deel van Nederland uitgemaakt, dat is zelfs minder land dan dat Nederland in de jaren daar vooraf deel uitmaakte van het Napoleonitaanse Frankrijk.quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wij hebben tenminste een eigen taal. België (Vlaanderen) is grondgebied wat bij Nederland heeft gehoord. Het stelt geen drol voor. Mensen zien het als de kleine (mindere) versie van het orignineel.
Belgie is per definitie nog altijd in de eerste plaats ook een wielerland. Wielrennen is hier wellicht nog altijd de volkssport nr 1. Voetbal komt veelal pas daarna.quote:
Dat je aan een WK meedoet is leuk, maar ik zou niet weten of België in die 6 keer wel eens iets gepresteerd heeft. Halve fnales en kwartfinales zijn posities waar wij nauwelijks meer waarde aan hechten, en terecht.
Fransen hebben het voordeel dat ze een wereldtaal spreken. Wellicht meer dan 15 % van de wereldbevolking heeft Frans als moedertaal , en zowat 40 % spreekt een groot deel Frans.quote:
En dan nog, sreken de Fransen dan zo goed Nederlands als ze hier zijn? Nee, ze spreken amper Engels. Althans, men spreekt het wel, maar toch ook niet. Dat is chauvinistisch. België is een gefrustreerd landje zonder eigen identiteit. Tegenwoordig eet men overal patat, en voetballen andere landen nog altjd beter.
De enige 2 officiele talen zijn nog altijd Nederlands en Frans.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Belgie heeft in de volledige geschiedenis misschien op en al 20 jaar deel van Nederland uitgemaakt, dat is zelfs minder land dan dat Nederland in de jaren daar vooraf deel uitmaakte van het Napoleonitaanse Frankrijk.
En Belgie heeft geen eigen taal ? So what, overigens spreekt men in Vlaanderen officieel "Vlaams Nederlands" , een taal die qua woordgebruik toch in heel wat opzichten verschilt dan hetgene wat jullie spreken.
De meesten Belgen zijn dan ook 2-talig. Vloeiend Frans terwijl in Nederland je veel meer Engels als 2de taal ziet.quote:En los daarvan, ik ken geen enkele Vlaming die in Wallonie Nederlands gaat spreken. In Vlaanderen spreek je Vlaams , in Wallonie ga je Frans spreken tegen de Walen. Dat is de logica zelve.
België heeft ruim 10,5 miljoen inwoners ipv "nog geen 10 miljoen" Dat maakt de prestatie van een halve finale niet veel bijzonderder als je nagaat dat er in Nederland in 1974 13 miljoen mensen woonden en momenteel 16 miljoen.quote:Belgie is per definitie nog altijd in de eerste plaats ook een wielerland. Wielrennen is hier wellicht nog altijd de volkssport nr 1. Voetbal komt veelal pas daarna.
En wij weten best dat wij met de huidige spelers nooti een WK gaan kunnen winnen. Voor ons is een halve finale of een kwartfinale al een unicum. En dan zijn we natuurlijk ook blij. en zeg nu zelf, voor een landje met nog geen 10 miljoen Belgische inwoners is een halve finale op een WK in een mondiale sport als voetbal toch een unieke prestatie ? Wij hebben ook geen hopen kolonies zoals Nederland gehad waaruit we veel voetballend talent kunnen putten hé.
1 voordeel hebben wij. We zijn zelden ontgoocheld op een WK. Alles wat we er halen is voor ons pure winst. In tegenstelling tot nederland. Jullie zullen altijd ontgoocheld zijn omdat je het toernooi niet hebt gewonnen.
Frans een wereldtaal ja maar toch zeker geen 15% van de wereldbevolking als moedertaal. Dat zou neerkomen op ong. 900.000.000 mensen die Frans als moedertaal hebben terwijl het er in feite 77.000.000 zijn en 128.000.000 in totaal als je de mensen die Frans als 2de taal hebben meerekent.quote:Fransen hebben het voordeel dat ze een wereldtaal spreken. Wellicht meer dan 15 % van de wereldbevolking heeft Frans als moedertaal , en zowat 40 % spreekt een groot deel Frans.
Dat in tegenstelling tot Nederlands , een taaltje dat door max 20 miljoen mensen wereldwijd wordt gesproken.
Los daarvan zijn fransen uiteraard chauvinisten , maar ik vind nog altijd dat als je naar een land op vakantie gaat , dat je tenminste je brood kunt gaan bestellen in de taal van het land zelf.
[/quote]quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Belgie heeft in de volledige geschiedenis misschien op en al 20 jaar deel van Nederland uitgemaakt, dat is zelfs minder land dan dat Nederland in de jaren daar vooraf deel uitmaakte van het Napoleonitaanse Frankrijk.
En Belgie heeft geen eigen taal ? So what, overigens spreekt men in Vlaanderen officieel "Vlaams Nederlands" , een taal die qua woordgebruik toch in heel wat opzichten verschilt dan hetgene wat jullie spreken.
En los daarvan, ik ken geen enkele Vlaming die in Wallonie Nederlands gaat spreken. In Vlaanderen spreek je Vlaams , in Wallonie ga je Frans spreken tegen de Walen. Dat is de logica zelve.
[..]
Belgie is per definitie nog altijd in de eerste plaats ook een wielerland. Wielrennen is hier wellicht nog altijd de volkssport nr 1. Voetbal komt veelal pas daarna.
En wij weten best dat wij met de huidige spelers nooti een WK gaan kunnen winnen. Voor ons is een halve finale of een kwartfinale al een unicum. En dan zijn we natuurlijk ook blij. en zeg nu zelf, voor een landje met nog geen 10 miljoen Belgische inwoners is een halve finale op een WK in een mondiale sport als voetbal toch een unieke prestatie ? Wij hebben ook geen hopen kolonies zoals Nederland gehad waaruit we veel voetballend talent kunnen putten hé.
1 voordeel hebben wij. We zijn zelden ontgoocheld op een WK. Alles wat we er halen is voor ons pure winst. In tegenstelling tot nederland. Jullie zullen altijd ontgoocheld zijn omdat je het toernooi niet hebt gewonnen.
[..]
Fransen hebben het voordeel dat ze een wereldtaal spreken. Wellicht meer dan 15 % van de wereldbevolking heeft Frans als moedertaal , en zowat 40 % spreekt een groot deel Frans.
Dat in tegenstelling tot Nederlands , een taaltje dat door max 20 miljoen mensen wereldwijd wordt gesproken.
Los daarvan zijn fransen uiteraard chauvinisten , maar ik vind nog altijd dat als je naar een land op vakantie gaat , dat je tenminste je brood kunt gaan bestellen in de taal van het land zelf.
ben jij een belachelijk ventje zeg.quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
. België is een gefrustreerd landje zonder eigen identiteit. Tegenwoordig eet men overal patat, en voetballen andere landen nog altjd beter.
De 3 officiele landstalen in Belgie zijn het Zuid-Nederlands (staat officieel zo in de grondwet, waarmee men het vlaams bedoelt dus) , het Frans, en het Duits.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:44 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
De enige 2 officiele talen zijn nog altijd Nederlands en Frans.
[..]
De meesten Belgen zijn dan ook 2-talig. Vloeiend Frans terwijl in Nederland je veel meer Engels als 2de taal ziet.
Heiden6 vergist zich echter wel als hij stelt dat Vlaanderen niks voorstelt. Het is een van de welvarenste regio's van Europa en zelfs van de wereld.
[..]
België heeft ruim 10,5 miljoen inwoners ipv "nog geen 10 miljoen" Dat maakt de prestatie van een halve finale niet veel bijzonderder als je nagaat dat er in Nederland in 1974 13 miljoen mensen woonden en momenteel 16 miljoen.
De enige 2 kolonies waar we op voetbalgehied de laatste jaren hebben geprofiteerd zijn Suriname en Indonesië. Geen hopen kolonies dus.
[..]
Frans een wereldtaal ja maar toch zeker geen 15% van de wereldbevolking als moedertaal. Dat zou neerkomen op ong. 900.000.000 mensen die Frans als moedertaal hebben terwijl het er in feite 77.000.000 zijn en 128.000.000 in totaal als je de mensen die Frans als 2de taal hebben meerekent.
Vergelijk daar het Nederlands mee dat ineens een stuk minder klein lijkt. Reken je daar afgeleiden van dan kom je tot ruim 26.000.000 mensen die het in de wereld spreken. Nederlands is dan ook van de 6000 levende talen de nummer 36 in de ranglijst.
In ieder geval neem je mijn post te serieus, maar daar zul je dan wel weer Belg voor moeten zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:57 schreef BramK het volgende:
[..]
ben jij een belachelijk ventje zeg.
Mensen zien het als de mindere versie vh originineel, dan bedoel je weer de arrogante hollanders zeker?
Ik vind het juist boeiend dat wij hier 2 (eigenlijk 3) talen hebben, en als belgie dan zo belachelijk is waarom komen dan talloze NL'ers hier wonen (brasschaat, st-martens-latem,....) en stikt het hier vd nederlanders in de zomervakantie aan de Vlaamse kust en id winter id Ardennen?
En het zijn trouwens frieten, ipv patat !
Ohja en wij hebben geen eigen taal, ik weet niet of je ooit tien voor taal hebt gezien, maar wie wint daar in 75% vd gevallen? juist, Belgie ja ...
En nee hoor wij zijn niet gefrustreerd maar heel tevreden dat we niet met zulke belachelijke ventjes als jij leven ...
Welke talen jullie officieel overgenomen hebben en welke niet is leuk om te weten, maar doet niets af aan het feit dat er nog altijd geen Belgisch wordt gesproken. Het is wel leuk dat je blijft proberen dit anders uit te leggen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De 3 officiele landstalen in Belgie zijn het Zuid-Nederlands (staat officieel zo in de grondwet, waarmee men het vlaams bedoelt dus) , het Frans, en het Duits.
Belgie is een federale staat ook in de talen , dus kun je in elk gebied elk officieel document in elk van die talen gaan opvragen (maar dat terzijde)
Ook in Vlaanderen is het Engels de 2de taal die men zal kunnen spreken , het Frans en eventueel het Duits komen pas daarna. Toch is de gemiddelde Vlaming in staat zich redelijk in het Frans verstaanbaar te maken. Dat komt niet doordat dit een 2de landstaal is , dit komt door de kwaliteit van het onderwijs hier. Iets wat in Nederland volledig verloren is gegaan , en dat komt eigenlijk vooral door de puinhopen die jullie socialistische en paarse regeringen hebben achtergelaten. (maar dat terzijde)
En ik spreek over net geen 10 miljoen Belgen. Er wonen ook nog een slordige 800.000 buitenlanders in Belgie. (wat samen die 10,5 miljoen maakt)
En wat ik bedoel met die kolonies is dat door de geschiedenis heen die Nederlanders uit Suriname steevast voor het Nederlands elftal kozen. In Belgie kozen de weinige Congolezen die op een bal konden sjotten er vooral voor om te spelen voor Congo zelf. (op de Mpenza's na dan misschien).
Dat is gewoon puur geluk voor Nederland, maar het maakt (en maakte) wel telkens jullie nationale elftallen sterker.
Dan heb je in de jaren '70 nog de factor "Cruyff" , elk land heeft wel in de geschiedenis enkele hele grote voetballers gehad. In Belgie hadden we de "pech" , dat dit voor ons RIk Coppens en Paul Van Himst in de jaren 50/60 waren, een periode waarin het voetbal , en zeker het nationale elftal nog gewoon marginaal was. (in die tijd stelden de belgen meestal gewoon het anderlecht elftal op omdat de anderlecht trainer ook meestal de bondscoach was)
Nederland had het geluk dat zijn grootste voetballer (Cruyff dus) midden een goede generatie viel , in het eerste decennium dat de media het voetbal echt had ontdekt.
En aangezien men in half tot 3/4 van Afrika het Frans als officiele landstaal heeft , zou ik toch denken dat dit een serieuse wereldtaal is hoor.
Contradictio in Terminisquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:08 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben geen belachelijk ventje, ik vind het gewoon leuk om te rellen in een topic over Belgen, en te zien hoe ze erop ingaan.
1) Jullie hebben geen dialecten misschien? oja, even melden dat het algemeen Nederlands eigenlijk ontstaan is in België.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:48 schreef heiden6 het volgende:
1) Dat zal best, maar wij spreken nog altijd geen Belgisch maar de Belgen een lelijk dialectje uit het Zuiden, wat ze van ons Nederlands mogen noemen.
2) Of België een wielerland is interesseert me niet, dat de Belgen zichzelf beter vinden wielrennen noem ik ook geen arrogantie, dat is gewoon zo. Feit blijft dat de rode duiveltjes zich altijd verliezer wanen, en daardoor per definitie niet kunnen falen. Dat is laf, dan kun je beter thuisblijven. Als je meedoet wil je winnen.
3) Trouwens, in Nederland wonen ook maar 16,3 miljoen mensen, dus zoveel groter is ons land niet. Wel beter in voetbal. En België heeft wel degelijk koloniën gehad, dus dat is een misvatting. Dat men daar ook niet kan voetballen is mijn zaak niet.
4) Frans is een wereldtaal, maar dat betekent niet dat men overal kan verwachten dat iedereen even Frans spreekt. Nederlands wordt inderdaad minder gesproken, maar dat vind ik geen reden om wel allerleiu andere talen te leren. Als men nu eens zou beginnen met verstaanbaar Engels, kwamen we al een heel eind. Van een toerist verwacht men n Finland niet dat je Fins spreekt, en in Nederland niet dat je Nederlands spreekt. In Frankrijk is men zo chauvinistisch om dat wel te doen. Dat mag, maar het is er neit minder arrogant om.
5)Dit wordt inderdaad een afzeiktopic, en terecht.
En ik loop er nog in ook.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Contradictio in Terminis
1. Ja, wij hebben wel degelijk dialecten. Maar dat zijn dialecten van het Nederlands. Dat de uitspraak in België anders is dan die in Groningen of hier in de Randstad is logisch. Niets mis mee. Het blijft Nederlands en geen Belgisch. Dat het is ontstaan in België lijkt me sterk, voor zover ik weet is het Hollands ooit tot officiële taal van het Koninkrijk geworden, daarvoor werd overal in het land heel anders gesproken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
1) Jullie hebben geen dialecten misschien? oja, even melden dat het algemeen Nederlands eigenlijk ontstaan is in België.
2) Er wordt heus wel meer verwacht van de Belgen dan ze nu presteren. En tuurlijk willen we altijd winnen, wat is dat nu voor zever. We gaan er steeds voor, np. Maar het is hier bij sommigen blijkbaar de mode om te zeggen dat wij altijd de underdog willen spelen en van die zever. Als we tegen jullie spelen zijn we gewoon de underdog. We hebben veel minder topspelers als jullie dat is duidelijk. Toen we voor het WK de loting te zien kregen, zei iedereen dat we moesten in de volgende ronde raken, met zo'n groep, willens nillens. Dan waren we even niet laf. Het is allemaal cliché. Ik heb hier op het EK-forum al topics genoeg gezien van mensen die het Nederlands elftal afbreken.
3) Jullie hebben een veel beter jeugdopleiding en sportbeleid. Dat trekt in België echt op de ballen.
4) Whatever
5) Zielig! Ik moet niets hebben van de geforceerde vijandigheid.
Doordat Frans een grote officiele taal is wat een groot stuk beslaat wordt je als Vlaming vaker en eerder gedwongen om Frans te praten dan Engels. In België heb je heb je belangrijke personen, instanties, bedrijven, instellingen en media die volledig Franstalig zijn. Dat is er in Nederland niet dus ik denk niet dat je het op het kwaliteit van het onderwijs kan gooien.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De 3 officiele landstalen in Belgie zijn het Zuid-Nederlands (staat officieel zo in de grondwet, waarmee men het vlaams bedoelt dus) , het Frans, en het Duits.
Belgie is een federale staat ook in de talen , dus kun je in elk gebied elk officieel document in elk van die talen gaan opvragen (maar dat terzijde)
Ook in Vlaanderen is het Engels de 2de taal die men zal kunnen spreken , het Frans en eventueel het Duits komen pas daarna. Toch is de gemiddelde Vlaming in staat zich redelijk in het Frans verstaanbaar te maken. Dat komt niet doordat dit een 2de landstaal is , dit komt door de kwaliteit van het onderwijs hier. Iets wat in Nederland volledig verloren is gegaan , en dat komt eigenlijk vooral door de puinhopen die jullie socialistische en paarse regeringen hebben achtergelaten. (maar dat terzijde)
Dat is best veel, 800.000 illegalen in België.quote:En ik spreek over net geen 10 miljoen Belgen. Er wonen ook nog een slordige 800.000 buitenlanders in Belgie. (wat samen die 10,5 miljoen maakt)
Pas sinds de jaren '80 zijn er een paar Nederlanders van Surinaamse afkomst bij het nationale team gekomen. Vaak zijn ze gewoon in Nederland geboren en Suriname is tot voor kort onderdeel geweest van het Nederlandse Koninkrijk. In de jaren '70 stond geen enkele Surinamer in het elftal.quote:En wat ik bedoel met die kolonies is dat door de geschiedenis heen die Nederlanders uit Suriname steevast voor het Nederlands elftal kozen. In Belgie kozen de weinige Congolezen die op een bal konden sjotten er vooral voor om te spelen voor Congo zelf. (op de Mpenza's na dan misschien).
Dat is gewoon puur geluk voor Nederland, maar het maakt (en maakte) wel telkens jullie nationale elftallen sterker.
Cruyff was een belangrijke schakel in het succesverhaal van de jaren '70 maar hij kon het niet alleen. We hadden zeer goede spelers die internationaal ook hebben gepresteerd. Het team achter Cruyff moet ook kwaliteit hebben om 2 keer een WK-finale te halen.quote:Dan heb je in de jaren '70 nog de factor "Cruyff" , elk land heeft wel in de geschiedenis enkele hele grote voetballers gehad. In Belgie hadden we de "pech" , dat dit voor ons RIk Coppens en Paul Van Himst in de jaren 50/60 waren, een periode waarin het voetbal , en zeker het nationale elftal nog gewoon marginaal was. (in die tijd stelden de belgen meestal gewoon het anderlecht elftal op omdat de anderlecht trainer ook meestal de bondscoach was)
Nederland had het geluk dat zijn grootste voetballer (Cruyff dus) midden een goede generatie viel , in het eerste decennium dat de media het voetbal echt had ontdekt.
Ik bevestig dat toch ook? Maar om te stellen dat bijna een miljard mensen Frans spreken is natuurlijk absurd en ver van de realiteit verwijderd. Frans is iig lang niet zo groot in omvang als Spaans, Portugees, Engels en Mandarijns.quote:En aangezien men in half tot 3/4 van Afrika het Frans als officiele landstaal heeft , zou ik toch denken dat dit een serieuse wereldtaal is hoor.
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:19 schreef placebeau het volgende:
[..]
1) oja, even melden dat het algemeen Nederlands eigenlijk ontstaan is in België.
Maar Belgie heeft de beste keeper ter wereld gehadquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:16 schreef heiden6 het volgende:
Cruijff was een goede voetballer, en hij was een Nederlander. In de jaren '70 hadden we er meerdere, en hebben we tot 2 keer toe een WK-finale bereikt. België niet. Wat is je punt?
sorry, het klopte niet wat ik zei. Het waren toch vooral de Hollanders (die in de zeventiende eeuw te maken hadden met taalverschillen met veel Zuid-Nederlandse inwijkelingen, door het afsluiten van de haven van Antwerpen), in samenwerking met Vlaams-Brabanders (Brussel dus).quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:45 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor?
Amsterdam is ook een trieste stad.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar Belgie heeft de beste keeper ter wereld gehad
Daarnaast was de hoofdstad ten tijde van de verenigde nederlanden Brussel en niet Amsterdam... iedereen die in beide steden is geweest begrijpt waarom..
Tot zover mijn belgie-pleidooi![]()
Voetballen kunnen ze nog steeds niet.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niets tegen Belgen. Alleen als het het nationale voetbal elftal betreft...quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Misschien heeft het er mee te maken dat ik vaak in België kom en me er altijd goed vermaak, maar ik vind het jammer dat ze er niet bij zijn. Sympathiek volk dat houdt van lekker eten en uitstekend bier produceert. Niet direct dingen die voetbal gerelateerd zijn, maarde wat meer Bourgondische levenswijze staat mij wel aan.
Goh, ik dacht dat Kongo groter was dan Suriname...quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wij hebben ook geen hopen kolonies zoals Nederland gehad waaruit we veel voetballend talent kunnen putten hé.
Dat is dus exact die laffe houding waar ik het in de eerste post over heb. Niet die teleurstellimng omdat je er als toch vanuit gaat dat je het wel niet zal redden. Alsof dat een voordeel is. Ergens aan mee doen er er van te voren al vanuitgaan dat je het niet redt. BLIJF DAN THUIS!quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind dis dat een Fransman/Amerikaan/Rus/Swahili op vakantie in Gent Nederlands zal spreken bij de bakker?quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Weet ik, maar als ik een volk sympathiek vind, mag een elftal van mij best op een EK meedoen. Ik heb minder met de Letten of de Zwitsers, die eenzelfde soort "elan" hebbenquote:Op woensdag 12 mei 2004 20:38 schreef Doc het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niets tegen Belgen. Alleen als het het nationale voetbal elftal betreft...
quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Weet jij hoeveel inwoners Suriname heeft? En BTW Rijkaard, Gullit en Kluivert zijn allen gewoon in Amsterdam geboren hoor...quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En wat ik bedoel met die kolonies is dat door de geschiedenis heen die Nederlanders uit Suriname steevast voor het Nederlands elftal kozen. In Belgie kozen de weinige Congolezen die op een bal konden sjotten er vooral voor om te spelen voor Congo zelf. (op de Mpenza's na dan misschien).
Abe Lenstra, en nog een aantal andere grootheden gingen Crijff voor...quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dan heb je in de jaren '70 nog de factor "Cruyff" , elk land heeft wel in de geschiedenis enkele hele grote voetballers gehad. In Belgie hadden we de "pech" , dat dit voor ons RIk Coppens en Paul Van Himst in de jaren 50/60 waren, een periode waarin het voetbal , en zeker het nationale elftal nog gewoon marginaal was. (in die tijd stelden de belgen meestal gewoon het anderlecht elftal op omdat de anderlecht trainer ook meestal de bondscoach was)
So fucking what! Het gaat hier toch om het voetbal elftalquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:10 schreef BramK het volgende:
Trouwens , naast 'patat' zoals de nl'ers dit zeggen, hebben we ook nog het beste bier, chocolade en wafels van de wereld !![]()
En zoals inderdaad een (symphatieke) nl'er hier aangeeft, inderdaad wij zijn een Bourgondisch volk !
Ik dacht het niet hoorquote:Op woensdag 12 mei 2004 20:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Amsterdam is ook een trieste stad.
@placebeau:
Fijn dat je je fout inziet. Overigens dacht ik dat kamagurka het over Preud'homme had.
Voetbal is meer dan het spelletje alleen, het behelst het hele levenquote:Op woensdag 12 mei 2004 20:57 schreef Doc het volgende:
So fucking what! Het gaat hier toch om het voetbal elftal
Wat alweer aangeeft dat we helemaal niet allemaal zo arrogant zijn en denken dat we Europees Kampioen worden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:19 schreef placebeau het volgende:
2) Er wordt heus wel meer verwacht van de Belgen dan ze nu presteren. En tuurlijk willen we altijd winnen, wat is dat nu voor zever. We gaan er steeds voor, np. Maar het is hier bij sommigen blijkbaar de mode om te zeggen dat wij altijd de underdog willen spelen en van die zever. Als we tegen jullie spelen zijn we gewoon de underdog. We hebben veel minder topspelers als jullie dat is duidelijk. Toen we voor het WK de loting te zien kregen, zei iedereen dat we moesten in de volgende ronde raken, met zo'n groep, willens nillens. Dan waren we even niet laf. Het is allemaal cliché. Ik heb hier op het EK-forum al topics genoeg gezien van mensen die het Nederlands elftal afbreken.
Ik heb hier op het EK-forum al topics genoeg gezien van mensen die het Nederlands elftal afbreken.
Brussel is echter nog triester: het herbergt het ergste van zowel Rotterdam als Amsterdam...quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Amsterdam is ook een trieste stad.
Het punt is echer dat het enige waar ik ze niet sympathiek vind hun houding is ten opzichte van hun voetbal elftal.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Weet ik, maar als ik een volk sympathiek vind, mag een elftal van mij best op een EK meedoen. Ik heb minder met de Letten of de Zwitsers, die eenzelfde soort "elan" hebben
Toen gingen de snater wel opne: toen zeiden we dat we er bij hadden MOETEN zijn, en dat een zware tegenvaller was dat dat niet het geval was. Wat ik nog geen Belg heb zien doen...quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:58 schreef Karrakas het volgende:
We zijn erbij en gelijk gaan die grote snaters weer open. Dat is het probleem wat een aantal van onze landgenoten hebben, die grote bekken. Vorig WK waren we er NIET bij, toen gingen de snaters niet open hoor... Dus doe nu ook een beetje gewoon, Belgen zijn symphatiek en hebben een ijzersterke wil Dont mess with the red devils.
Dan had je ons moeten bezighoren na de nederlaag tegen Brazilië.quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:04 schreef Doc het volgende:
[..]
Wat alweer aangeeft dat we helemaal niet allemaal zo arrogant zijn en denken dat we Europees Kampioen worden.
Ik heb echter nog geen enkele Belg gezien die zegt: " Het is zwaar klote dat we er niet bij zijn, want we zijn goed genoeg! Wij doen niet onder voor de Nederlanders. We zouden er verdomme OOK moeten staan" En dat is allemaal omdat jullie VERWACHTEN dat jullie er niet bij zijn, en jullie je handje dichtknijpen als jullie het wel halen, want wie weet heel misschien overleven jullie de eerste ronde wel... En die houding noem ik dus laf.
Mja dat stond er ook niet bij hè? En met fout doelde ik op het ontstaat van de Nederlandse taalquote:
Jean-Marie Pfaf!!quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:20 schreef heiden6 het volgende:
Fijn dat je je fout inziet. Overigens dacht ik dat kamagurka het over Preud'homme had.
Ik vind zelf ook dat de Belgische onderwijssysteem beter is dan de Nederlandsequote:Op woensdag 12 mei 2004 20:55 schreef Doc het volgende:
[..]En dat allemaal omdat ik het Belgisch national elftal veracht
(ik zou wel eens willen weten met welke cijfers je wil aantonen dat het NLs onderwijs slechter is dan het Belgische)
[..]
Waar heb je op school gezeten dan?quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
-knip-
zal mss aan mij liggen
[LPFmode]quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik vind zelf ook dat de Belgische onderwijssysteem beter is dan de Nederlandse
heb gewoon het gevoel daarvan, en België heeft ook een betere naam qua onderwijs dacht ik
zal mss aan mij liggen
Belgiëquote:Op woensdag 12 mei 2004 23:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar heb je op school gezeten dan?![]()
n jaar of 2 terug (net na de Nederlandse paarse puinhopen dus) was er een grootschalig onderzoek van 11 Europese universiteiten (waaronder Gent en Amsterdam) naar de onderwijskwaliteit in Europa. Daaruit bleek dat het Vlaamse Onderwijs (in Belgie heb je 3 onderwijssystemen , het Vlaamse, Waalse en Brusselse) kwalitatief het hoogste scoorde van de "vrije" onderwijsnetten. (de niet-privé scholen dus) , (daarvoor kwamen oa nog de Engelse en Duitse privéscholen ed) , het Nederlandse onderwijs stond in dat onderzoek een heel stuk verder, nog ergens net in de top 30 vlak bij het onderwijs uit Roemenie en Hongarije.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
heb gewoon het gevoel daarvan, en België heeft ook een betere naam qua onderwijs dacht ik
zal mss aan mij liggen
Ik ook, het gaat over een onderzoek dat 11 universiteiten hebben uitgevoerd over de kwaliteit van het onderwijs in die landen (lagere + middelbare scholen)quote:Op donderdag 13 mei 2004 00:28 schreef ASSpirine het volgende:
ik had het over de middelbare scholen
Ik ken wel eea internationaal (Europees) onderzoek op dat gebied en daar blijkt het bij mijn weten niet uitquote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
zal mss aan mij liggen
Wat is de naam van dat onderzoek? Zelf ben ik bekend met het PISA onderzoek, maar dat is bij mijn weten niet direct door Universiteiten uitgevoerd...quote:Op donderdag 13 mei 2004 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
n jaar of 2 terug (net na de Nederlandse paarse puinhopen dus) was er een grootschalig onderzoek van 11 Europese universiteiten (waaronder Gent en Amsterdam) naar de onderwijskwaliteit in Europa. Daaruit bleek dat het Vlaamse Onderwijs (in Belgie heb je 3 onderwijssystemen , het Vlaamse, Waalse en Brusselse) kwalitatief het hoogste scoorde van de "vrije" onderwijsnetten. (de niet-privé scholen dus) , (daarvoor kwamen oa nog de Engelse en Duitse privéscholen ed) , het Nederlandse onderwijs stond in dat onderzoek een heel stuk verder, nog ergens net in de top 30 vlak bij het onderwijs uit Roemenie en Hongarije.
En dat terwijl midden jaren '80 , bij het laatste vergelijkbare onderzoek , Nederland nog bij de beste 15 landen scoorde daarin.
Maar dit volledig terzijde, want we wijken af van het topic, uiteraard.
wat een dikke onzin, iedereen die ik ken was zwaar ontgoocheld dat we er niet bij zijn, is toch maar logisch. Maar omdat het een vrij jonge ploeg is, die nog volledig in opbouw is, werd het hen vergeven wat iets anders is dan aanvaarden !quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:04 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb echter nog geen enkele Belg gezien die zegt: " Het is zwaar klote dat we er niet bij zijn, want we zijn goed genoeg! Wij doen niet onder voor de Nederlanders. We zouden er verdomme OOK moeten staan" En dat is allemaal omdat jullie VERWACHTEN dat jullie er niet bij zijn, en jullie je handje dichtknijpen als jullie het wel halen, want wie weet heel misschien overleven jullie de eerste ronde wel... En die houding noem ik dus laf.
Calimero!quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:49 schreef BramK het volgende:
Niet te vergeten dat we eigenlijk in Bulgarije een loepzuivere penalty onthouden zijn 2min voor tijd, en daar ging de kwalificatie dus ... maar dat weet waarsch niemand hier !
Tegen brazilie op wk 2002 ook zuivere goal afgekeurd door een ref van jamaica nota bene !
WK 94 ; weber alleen door, geschopt door helmer ih strafscopgebied, ipv rood en penalty, verder spelen ! die ref werd na deze match geschorst als ik me niet vergis ... dus feit is dat we de arbitrage op cruciale momenten al zwaar tegen gehad hebben, het lot van een klein land zeker?
Ach, als er niet een Belg met een fluitje op de tribune had gezeten hadden wij ook gewoon meegedaan met het vorige WK.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:31 schreef BramK het volgende:
jammer genoeg wel ja , kl*** arbiters![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, als er niet een Belg met een fluitje op de tribune had gezeten hadden wij ook gewoon meegedaan met het vorige WK.![]()
ok, nu ben ik even niet meequote:Op donderdag 13 mei 2004 14:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, als er niet een Belg met een fluitje op de tribune had gezeten hadden wij ook gewoon meegedaan met het vorige WK.![]()
Tijdens Nederland - Portugal werd er vanaf de tribune gefloten. De Nederlanders stopten met spelen en de Portugezen kregen zo vrij baan naar het doel. Exit Oranje.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:36 schreef BramK het volgende:
[..]
ok, nu ben ik even niet meeexplain plz
quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tijdens Nederland - Portugal werd er vanaf de tribune gefloten. De Nederlanders stopten met spelen en de Portugezen kregen zo vrij baan naar het doel. Exit Oranje.
APK geeft ironisch een Belg de schuld.
Ik? Nooit. Ik ben er 100% zeker van dat er meer Belgen zijn die in zo'n situatie voor de Duitsers zullen juichen, zeker in Vlaanderen.quote:en er is echt geen zo'n grote haat tegen Nederlanders. Ze zullen hier ook meer juichen als Nederland de Duiters er uitkiepert dan omgekeerd.
Onzin. Op de 50+'ers na kent zo wat elke Vlaming Frans.quote:Jullie weigeren vaak zelfs in je eigen land Frans te spreken, terwijl het toch een van de oficiele talen is.
Debiele redenering. Dus jij vindt dat we bij de onafhankelijkheid in 1830 effe moeten zeggen: "Kom we nemen een eigen taal"? België stelt trouwens minstens even veel voor als Nederland. Schaam je trouwens dood dat een ander volg die taal van je beter spreekt dan je zelf doet.quote:Wij hebben tenminste een eigen taal. België (Vlaanderen) is grondgebied wat bij Nederland heeft gehoord. Het stelt geen drol voor. Mensen zien het als de kleine (mindere) versie van het orignineel.
Weet je... misschien praten de Fransen geen Nederlands omdat er wereldwijd slechts 30 miljoen mensen de taal praten? Van het Frans kan je dat niet bepaald zeggen. Uit jouw post kan ik enkel afleiden hoe gefrustreerd jij wel niet bent.quote:En dan nog, sreken de Fransen dan zo goed Nederlands als ze hier zijn? Nee, ze spreken amper Engels. Althans, men spreekt het wel, maar toch ook niet. Dat is chauvinistisch. België is een gefrustreerd landje zonder eigen identiteit. Tegenwoordig eet men overal patat, en voetballen andere landen nog altjd beter.
We zijn realistisch. Is het noodzakelijk om in een poule met Spanje te gaan roepen dat we al gekwalificeerd zijn? Het heeft geen enkel effect. Jawel, het heeft wel een effect: je motiveert er nodeloos de spelers van de tegenpartij mee, iets wat Club Brugge in december heeft aangetoond.quote:Je geeft aan dat jullie enige land zijn dat afgelopen WK altijd gekwalificeerd was door voorrondes, maar een beetje lef om daarom zichzelf favoriet te noemen voor plaatsing op een WK ontbreekt altijd.
Paar maanden geleden was er een onderzoek naar het onderwijs in alle landen, en België was de wereldtop daarin. Maar ik ga het artikel echt niet opzoeken, staat vast nog ergens op fok!.quote:ik zou wel eens willen weten met welke cijfers je wil aantonen dat het NLs onderwijs slechter is dan het Belgische
Oh... maar jij hebt de reacties op de uitschakeling van de Rode Duivels niet gehoord/gelezen... Ik heb trouwens ook weken lopen balen dat we er niet bijzijn, nu nog altijd trouwens.quote:Het is zwaar klote dat we er niet bij zijn, want we zijn goed genoeg!
Als Belg ga ik hier volledig mee akkoord qua voetbal dan toch, maar heb eens alles gelezen en er werd heel wat meer gezegd.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:30 schreef Doc het volgende:
Ik in ieder geval wel.
De meest verachtelijke voetbalnatie na Portugal.
Die eeuwige underdogrol.
Een land dat eigenlijk altijd al blij is met een gelijkspel omdat ze dan niet verloren hebben.
Nooit de tragedie van een uitschakeling omdat ze daar van te voren altijd al van uitgaan.
Een stelletje voetbal losers, dat is het.
Het stelt geen drol voor qua oppervlakte inderdaad.quote:Wij hebben tenminste een eigen taal. België (Vlaanderen) is grondgebied wat bij Nederland heeft gehoord. Het stelt geen drol voor. Mensen zien het als de kleine (mindere) versie van het orignineel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |