abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juni 2004 @ 20:57:40 #26
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_20234938
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:24 schreef Dos37 het volgende:
De scheidsrechters van dit toernooi hebben al 133 gele kaarten en 6 rooie kaarten uitgedeeld een record. komt neer op een gemiddelde van bijna 10 per wedstrijd.
Even kijken hoor, maar 133/27 is geen 10.

Nét geen 5, eigenlijk. Als je rode kaarten als 1 kaart telt, dan is het gemiddelde iets meer dan 5.15.

Als een rode kaart als 2 telt, dan is het gemiddelde net iets meer dan 5.33
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_20256563
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:37 schreef DIGGER het volgende:
Ik schat Collina in voor de finale, en Merk en Haugo voor de semi's.
Merk dus de finale, en Collina en Frisk de halve finales.

Baptista mag ook wel bij de waardeloze scheidsrechters genoemd worden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_20263837
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:38 schreef methodmich het volgende:
Ik denk Merk de finale. Collina heeft er al veel gekregen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20265673
Ik had zelf Merk en Frisk omgedraaid staan. Gezien de carriere van Merk is zijn fluiten wel logisch. Frisk is ruimschoots gecompenseerd, had al meer mooie wedstrijden.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 16:17:37 #30
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_20282105
wat een geweldig beroep eigenlijk, scheidsrechter zijn
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
pi_20338390
Stelling: Frisk floot gisteravond uit zelfbescherming alle twijfelgevallen naar Portugal
bijvoorbeeld omdat Engelse kranten eerder de adresgegevens van Urs Meyer publiceerden

Vandaag is verder bekend geworden dat de UEFA een onderzoek instelt naar de woorden die Van Nistelrooy met Frisk had. Volgens mij had de spits wel een punt, maar moet ie dat uiteraard niet aan Frisk laten weten. Is scheidsrechteren nog wel te doen of moeten er twee scheidsrechters per wedstrijd fluiten?
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:49:59 #32
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_20338503
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 15:45 schreef okee6 het volgende:
Stelling: Frisk floot gisteravond uit zelfbescherming alle twijfelgevallen naar Portugal
bijvoorbeeld omdat Engelse kranten eerder de adresgegevens van Urs Meyer publiceerden

Vandaag is verder bekend geworden dat de UEFA een onderzoek instelt naar de woorden die Van Nistelrooy met Frisk had. Volgens mij had de spits wel een punt, maar moet ie dat uiteraard niet aan Frisk laten weten. Is scheidsrechteren nog wel te doen of moeten er twee scheidsrechters per wedstrijd fluiten?
Was dat tijdens de wedstijd? Dat heb ik dan gemist... Wat heeft ie gezegd? Kwam het overeen het de "home referee" van Advocaat?
pi_20338651
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 15:45 schreef okee6 het volgende:
Absolute flauwekul, Frisk heeft Nederland zelfs gematst door Overmars z'n 2e geel, terecht verdiend, niet te geven, Oranje heeft totaal geen recht van klagen over de scheids.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_20338719
in de eerste helft vond ik het wel aardig de kant van Nederland op gaan bij twijfelgevallen eigenlijk. 2e helft floot ie wel makkelijk voor Portugal
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_20338794
Jij haalt er ook de hele tijd maar één voorbeeld bij. Je weet net zo goed als ik dat gele kaarten ook vaak optelsommen zijn. Die eerste geel was snel getrokken, dan wordt de tweede niet snel getrokken.
Oranje heeft wel recht van klagen over de scheids, maar heeft geen recht om de nederlaag daar op af te schuiven en dat doet ook helemaal niemand. Het ging duidelijk om de 50/50 gevalletjes en die vielen een stuk vaker in het voordeel van Portugal uit.
Ik snap het niet zo goed, de grootste jankers op dit EK op de scheids waren de Engelsen en nu wordt er gewoon (terecht) kritiek geleverd op de scheids, dan mag dat totaal niet.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_20338971
Ik vind deze 'kritiek'; op de scheids zo onzinnig, de scheids heeft niks met het verloop of de uitslag van de wedstrijd te maken gehad, en dat was bij Engeland - Portugal wel anders.

Overigens waren de Kroaten de grootste zeikerds op de scheids, maar ook wel terecht, na de hands goal van Trezeguet, en ook de Russen hebben recht tot klagen met het rood voor hun doelman tegen Portugal., maar om nu over Frisk te gaan zeiken is echt onzinnig.

En ja, logisch dat ik het zelfde voorbeeld erbij haal, want dat was Frisk z'n grootste fout, Overmars sparen ondanks die harde gemene tackle.
pi_20339043
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:12 schreef DIGGER het volgende:
Ik vind deze 'kritiek'; op de scheids zo onzinnig, de scheids heeft niks met het verloop of de uitslag van de wedstrijd te maken gehad, en dat was bij Engeland - Portugal wel anders.
Ik niet eigenlijk. Van Nistelrooij stond geen buitenspel. De overtreding van Van Nistelrooij vond ik nou niet zo erg eigenlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 1 juli 2004 @ 16:57:35 #38
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_20340118
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik niet eigenlijk. Van Nistelrooij stond geen buitenspel. De overtreding van Van Nistelrooij vond ik nou niet zo erg eigenlijk.
van Nistelrooy stond wel buitenspel volgens mij.. hetzij met centimeters.
Ik vond Frisk wel redelijk beginnen, hij floot niet voor lullige valpartijtjes van Robben & Deco, maar aan het eind van de wedstrijd deed hij dat wel waardoor er geen fatsoenlijk duel meer was.
en volgens mij werd Robben de hele wedstrijd in de tang gehouden en dan krijgt ie nog geel ook
pi_20340174
Van Nistelrooij stond inderdaad een half metertje buitenspel. Niet veel, wel buitenspel.
had verwacht van hem, omdat ie ook zo vaak opzettelijk 'passief' buitenspel loopt, ie dit wel doorhad en de bal aan Seedorf zou laten, die niet buitenspel liep en ook met de pass gevaarlijk had kunnen worden.
pi_20340395
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:59 schreef DIGGER het volgende:
Van Nistelrooij stond inderdaad een half metertje buitenspel. Niet veel, wel buitenspel.
had verwacht van hem, omdat ie ook zo vaak opzettelijk 'passief' buitenspel loopt, ie dit wel doorhad en de bal aan Seedorf zou laten, die niet buitenspel liep en ook met de pass gevaarlijk had kunnen worden.
Het is btw natuurlijk ook meer de fout van de grens, maar hij stond echt geen buitenspel dacht ik... En al zeker geen halve meter...
In Southern Sun
pi_20340447
Een halve meter op een veld van dik 90 meter lang is niet veel hoor op een TV scherm van een klein metertje, maar hij stond ongeveer 1 stap buitenspel, en da's wel een centimeter of 50.
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:15:44 #42
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_20340559
wel het 2e afgekeurde doelpunt van Van The Man dit toernooi
pi_20340609
Zal het nog eens een keer bestuderen straks...
In Southern Sun
pi_20341244
niveau is dramatisch slecht op het ek

waarom fluit colina zo weinig
pi_20342577
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:49 schreef pascalheister het volgende:

waarom fluit colina zo weinig
hij gaf bijles zeker

Het feit dat Meyer de eerstkomende jaren in een bewaakt fort zal wonen is toch wel een gedachtenpuntje denk ik dan. De wedstrijd met Engeland was voor hem zijn carriereafsluiter.
Frisk wil volgens mij nog wel langer mee. En helemaal toegegeven, Portugal was beter en het lag er niet dik bovenop, bijvoorbeeld met grote fouten, maar de interpretatie was erg rood-groen bij fases. Dit was 'gekleurd fluiten' imo, zoals Nederland de poule werd uitgeleid tegen Letland. Kim Milton Nielsen floot toen erg pro, met de penalty voor NL en de geblokkeerde Let als hoogtepunten.

Iets anders is een scheids als Mejuto Gonzalez, die niet wist waar ie mee bezig was of het niveau niet haalde .
  donderdag 1 juli 2004 @ 19:04:11 #46
15600 BB-King
Long live the King!
pi_20342588
FRISK IS EEN LUL olé olé
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  donderdag 1 juli 2004 @ 19:20:37 #47
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_20342952
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:12 schreef DIGGER het volgende:
En dat was juist onterechte kritiek. Er hing iemand op die keeper, dus terecht afgekeurd.

Maar wat heeft VanTheMan nou misdaan?
pi_20343189
Frisk floot niet zo slecht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20345905
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:30 schreef methodmich het volgende:
Frisk floot niet zo slecht.
Johan Cruijff: "elk weldenkend mens kan begrijpen dat een speler op die positie (Robben) geen 12 overtredingen tegen kan krijgen"

Niet alleen wat deze opmerking was ik het eens. Komt nog bij dat de UEFA het nodig vond om een Zweed op deze wedstrijd te zetten. Nederland gooide niet in de poule maar in de kwartfinale dat land uit het toernooi. De regel is dan niet 'geschreven', maar ik vind het geen optie die voor herhaling vatbaar is.

laat oudere scheidsen maar langer fluiten, mocht er een tekort ontstaan
pi_20345976
Ok6 heeft wel een punt mbt de 'Zweedse' keuze.

Hij zou zomaar haatgevoelens kunnen ontwikkelen.

Schandalig trouwens dat Gonzalez nog een wedstrijd heeft gekregen na dat fiasco met Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')