btw: ik wil volgend jaar weer met het rugzakje weg maar ik heb een nieuwe nodig, iemand ideen waar ik naar kan gaan kijken
tandeborstel
Rugzak: Walk-a-Way 65ltr.
Met daarin:
Tent: North Face - Westwind
Slaapzak: Dons (op maat gemaakt, naam vergeten)
Matje: Thermarest 2,5
Kleren:
- (normale sokken, onderbroeken enz.)
- Mountain Hardwear broek en jas (goretex)
- Patagonia Fleece (winddicht)
- meestal ook handschoenen en muts (klein)
Koken:
- aluminium pannensetje (=goedkoop!)
- MSR-Dragonfly brander
Verder:
- Recta D10 kompas
- Maglite zaklantaarntje
- Zakmes (legerdump)
- Kaarsje
- Aansteker
- Mini Leatrherman (opvouwbaar tangetje)
- Reddingsdeken (zo'n stuk aluminiumfolie)
- Fototoestel
- Naaisetje
- EHBO-setje
- Eten en drinken
- Radotje
- Mok
- Lepel
quote:ben denk wel een paar dingen vergeten, ik werdt weggeroepen voor werk
Op maandag 06 augustus 2001 17:03 schreef Lopat het volgende:
wat dacht je van een verband trommel...
Pillen om vuil water te cleanen...tandeborstel
quote:Wat dacht je van een dikke, geaderde en bovenal oversize-de dildo?
Op maandag 06 augustus 2001 17:15 schreef spauw het volgende:[..]
ben denk wel een paar dingen vergeten, ik werdt weggeroepen voor werk
quote:behoord tot de standaard uitrusting was alleen te bescheiden om het erbij te zetten
Op maandag 06 augustus 2001 21:24 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Wat dacht je van een dikke, geaderde en bovenal oversize-de dildo?
Lowe Alpine rugzuk (60 + 15 ltr)
Kathmandu Daypack
HanWag schoenen
Falke sokken
Teva Sandalen
Thermarest matje
Nomad slaapzak
Fatsoenlijke tent heb ik niet, want ik ga dus meestal kamperen met de scouting. Verder was mijn laatste reis dus naar Thailand en Cambodja en daar waren de gueshouses goedkoop en ga je dus niet met een tent lopen slepen.
Ga waarschijnlijk wel binnenkort een tentje kopen. Vrees dat ik de komende jaren niet zoveel geld heb voor vakanties enzo, dus dan ga ik lekker kamperen!
Verder heb ik een mini maglite, een petzl, een mini leatherman en een gewoon zakmes!
Owja en m'n enorme Minolta spiegelreflex camera gaat natuurlijk ook mee, naast mn Lonely Planet!
quote:Mooi reisverslag van je reis trouwens
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:15 schreef Liejannuh het volgende:
Even snel, mijn materiaal:Lowe Alpine rugzuk (60 + 15 ltr)
Kathmandu Daypack
HanWag schoenen
Falke sokken
Teva Sandalen
Thermarest matje
Nomad slaapzakFatsoenlijke tent heb ik niet, want ik ga dus meestal kamperen met de scouting. Verder was mijn laatste reis dus naar Thailand en Cambodja en daar waren de gueshouses goedkoop en ga je dus niet met een tent lopen slepen.
Ga waarschijnlijk wel binnenkort een tentje kopen. Vrees dat ik de komende jaren niet zoveel geld heb voor vakanties enzo, dus dan ga ik lekker kamperen!
Verder heb ik een mini maglite, een petzl, een mini leatherman en een gewoon zakmes!
Owja en m'n enorme Minolta spiegelreflex camera gaat natuurlijk ook mee, naast mn Lonely Planet!
quote:Tnx!
Op woensdag 08 augustus 2001 12:50 schreef spauw het volgende:[..]
Mooi reisverslag van je reis trouwens
. Die Lowe alpine is dat een beetje fijn rugzakje om mee ronde te lopen, moet namelijk een nieuwe hebben dus ik ben al een beetje aan het rondkijken
Ik heb trouwens een appalachian. Modelletje van een paar jaar geleden geloof ik.
Maar als je een rugzak gaat kopen: ga naar een buitensport zaak (Bever ofzo) pas er een aantal aan en doe er een steen in van 10 kilo en ga dan ff een half uurtje ermee rondlopen. Dan voel je echt hoe die zit!
heb ik de vorige keer niet gedaan, heb 'em toen gekocht bij campingsport de wit (een trouwens) maar toen werdt er niets van gewicht in gedaan. Heb er nog lekker lang mee gedaan met het ding, maar heb in de tussentijd het een en ander bijgeleerd. Ben nu een beetje aan het kijken welke mensen kiezen voor welk merk en waarom. Trouwens deze week nog bij de bever geweest een paar Teva's gehaald, lopen lekker die dingen
quote:Teva's roeleren big time!
Op woensdag 08 augustus 2001 20:54 schreef spauw het volgende:
yre welcomenieuw-zeeland kewl..... ik wil ooook
heb ik de vorige keer niet gedaan, heb 'em toen gekocht bij campingsport de wit (een
trouwens) maar toen werdt er niets van gewicht in gedaan. Heb er nog lekker lang mee gedaan met het ding, maar heb in de tussentijd het een en ander bijgeleerd. Ben nu een beetje aan het kijken welke mensen kiezen voor welk merk en waarom. Trouwens deze week nog bij de bever geweest een paar Teva's gehaald, lopen lekker die dingen
En over rugzakken: laat je gewoon adviseren door iemand in bij Bever ofzo. Ga als het even kan niet op zaterdag (want onwijs druk) en neem er de tijd voor!
Nieuw Zeeland is trouwens echt onwijs gaaf!
* Liejannuh wil terug!!!!
Schoenen: Lowa Trekking GTX (gaat tegenwoordig onder de naam Lowa Scout, zonder Goretex), mits de schoenmaker de zool weer vast weet te plakken
Sokken: Bridgedale AT Light
Waterzak: Platypus 2 liter
Tent: ... van Trail (V&D huismerk) met loodzware tentstokken
Matje: Therm-a-rest 150 cm (best wel kort)
Slaapzak: Lestra Sport Tec Light met Polarguard 3D, met een gare rits
Zaklampen: UKE 4AA, waterdicht en megaveel licht (momenteel kwijt); tijdelijk een MagLite 5-staafs (ondingen); Photon LED, diamantwit
Messen: de Gerber Gator Serrater en een zakmes van het Nederlandsche Leger
Brander: MSR Whisperlite
moet wegens slijtage en verlies dus het één en ander aan gaan schaffen, is alleen erg lastig zonder geld
quote:Moet eerlijk zeggen dat ik niesnel gedacht had die dingen te gaan kopen, jeugdtrauma's
Op donderdag 09 augustus 2001 23:39 schreef Liejannuh het volgende:[..]
Teva's roeleren big time!
Werd ruim 3 jaar geleden onwijs uitgelachen door al mijn vrienden dat ik Teva's had (je gaat toch niet op die achterlijke dingen lopen!!!). Nu hebben ze ze bijna allemaal. Een paar hebben nog nepperds, maar er stappen er steeds meer over naar de echte!En over rugzakken: laat je gewoon adviseren door iemand in bij Bever ofzo. Ga als het even kan niet op zaterdag (want onwijs druk) en neem er de tijd voor!
Nieuw Zeeland is trouwens echt onwijs gaaf!
* Liejannuh wil terug!!!!
echt op vakantie gaan doe je met het vliegtuig of auto
quote:Komt dat even goed uit!
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:10 schreef steve-a17 het volgende:
backpakken is voor padvinders.......
quote:Mag je als Backpacker/Padvinder/Sukkel ook eerst met het vliegtuig om vervolgens daar te gaan backpacken/paden vinden/sukkelen???
[b]
.......echt op vakantie gaan doe je met het vliegtuig of auto
(heb ik stiekum wel gedaan (het was zo ver zwemmen naar NZland (ben daar dus ook geweest, orrigineel ) Boefje ben ik hè)
[Dit bericht is gewijzigd door Amoebe op 10-08-2001 09:42]
quote:blij dat er nog steeds mensen rondlopen met een belevingswereld ter grote van een erwt
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:10 schreef steve-a17 het volgende:
backpakken is voor padvinders, maar goed wil je echt weten wat je mee moet hebben om in de jungle te overleven kijk ff naar een paar afleveringen van mac gyver![]()
echt op vakantie gaan doe je met het vliegtuig of auto
mac gyver rules, geef die man een boom, zakmes en podiumtape en hij bouwt een vliegtuig voor je, misschien kun je nog wat leren van hem
quote:Leuk Amoebe, heb je nog een reisverslagje online staan ofzo?? Anders gaan we een Nieuw Zeeland topic openenen en herinneringen ophalen!
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:26 schreef Amoebe het volgende:[..]
Mag je als Backpacker/Padvinder/Sukkel ook eerst met het vliegtuig om vervolgens daar te gaan backpacken/paden vinden/sukkelen???
(heb ik stiekum wel gedaan (het was zo ver zwemmen naar NZland (ben daar dus ook geweest, orrigineel
) Boefje ben ik hè)
Owja, en ik ken ook genoeg padvinders die niet backpacken in hun vakantie!
(om nog een beetje on topic te blijven )
quote:Oktober, november, december 2000 (drie maanden dus)
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:25 schreef Liejannuh het volgende:[..]
Leuk Amoebe, heb je nog een reisverslagje online staan ofzo?? Anders gaan we een Nieuw Zeeland topic openenen en herinneringen ophalen!
Wanneer ben je er geweest?? En waar ben je geweest??
Waar geweest? Praktisch overal.
Ik ben het land door gelift en heb vrij veel gelopen
Edit: even nagedacht over de tracks die ik heb gelopen:
Greenstone (Queesntown->Te Anau), Milford, NortWestcircuit (Steward Island), Bell-circuit (naam?, Mt.Cook-village, 3 dagen rond), Round the mountain (rond en op mt Taranaki), Tongariro circuit (meerdere dagen), Great Barrier Island (naam?)
Verder nog wat losse dagtochten.
Ik heb ongeveer de helft van de nachten in hutten geslapen en de andere helft in m'n tentje.
Heb veel zin om weer weg tegaan, gelukkig ga ik in oktober naar Nepal!!!!!!!!!!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Amoebe op 10-08-2001 12:32]
quote:Ik vlieg op Kathmandu, dus met die Indiers zal ik niet zo veel te maken hebben.
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:21 schreef YouGo het volgende:
Trouwens amoebe ik hoop dat je Nepal in komt in India stond in de krant dat ze de grenzen dicht willen doen en dat heb ik ook weer hier in Nederland gehoord.
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
Werd ruim 3 jaar geleden onwijs uitgelachen door al mijn vrienden dat ik Teva's had (je gaat toch niet op die achterlijke dingen lopen!!!).
nog steeds
quote:kewl
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:24 schreef Amoebe het volgende:[..]
Ik vlieg op Kathmandu, dus met die Indiers zal ik niet zo veel te maken hebben.
Ik hoor trouwens juist van Westerlingen die daar zitten dat die geen enkel probleem hebben, je haalt Nepal toch niewt met Afganistan door de war??
Ik ben laatst een heleboel van 'jullie soort' tegen gekomen toen ik op reis was, ik was zelf ook met een rugzak onderweg maar reisde zelf met een groepje van 7, een enkele keer trek ik er met zijn 2-en op uit en dan heb ik het niet over een weekend ardennen ofzo maar over plaatsen hier ver vandaan.
Wat ik me steeds meer ging afvragen: wat is nu jullie doel van de hele trip, is dat een aantekening op je cv (hiervan verdacht ik een aantal ongeinteresserde backpackers in Lhasa)en ja iedereen doet het he op een bepaalde leeftijd, gaat het om met zo weinig mogelijk spullen overleven ver van hier, dwz zo primitief mogelijk slapen en slechts 2 t-shirt bij je hebben, 1 in de was en 1 om het lichaam (idem voor de onderbroeken) of zijn jullie werkelijk geinteresseerd in het land waar je naar toe gaat, de bevolking, gebouwen, natuur?
Ik vind het over het algemeen een typisch soort mensen en zo nu en dan snap ik hun bedoelingen niet.
Nou vertel maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |