Had gekund ja, maar het zou me niets verbazen dat desbetreffende dierarts zijn maag vol heeft van wanbetalers en dat risico niet durft te nemen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef maan het volgende:
Wat een flauwekul SP ze kunnen ook een rekening sturen slimmert
maar dit soort dingen gebeurd altijd onverwachts,waar je niet op hebt gerekent,toen mijn kat naar beneden viel hadden we ook zo van ,dat word een dure voor al omdat het op zaterdag is,dus dan maar geld uit de huishoudpot vandaan,ik kan me voorstellen dat je niet altijd geld hebt voor die onverwachte dingen,en een beetje goeie aardige dierenarts stuurd wel een acceptgiro toequote:Op maandag 10 mei 2004 11:35 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken het circuit goed vanwege mijn werk bij de dierenambulance, en je zou eens moeten weten hoeveel mensen wanbetalen bij de dierenarts.. Ik kan zo iemand goed begrijpen, en ook ik vind dat als je huisdieren hebt je daar ook voor moet kunnen zorgen, inclusief extra kosten die zich kunnen voordoen op deze manier. Heel sneu voor je kat hoor, maar dat is ook t risico als je m buiten laat lopen
hmm kan het op zich wel voorstellen dat die man oo graag zn geld zietquote:Op maandag 10 mei 2004 11:35 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken het circuit goed vanwege mijn werk bij de dierenambulance, en je zou eens moeten weten hoeveel mensen wanbetalen bij de dierenarts.. Ik kan zo iemand goed begrijpen, en ook ik vind dat als je huisdieren hebt je daar ook voor moet kunnen zorgen, inclusief extra kosten die zich kunnen voordoen op deze manier. Heel sneu voor je kat hoor, maar dat is ook t risico als je m buiten laat lopen
kan dat ergens eigenlijk?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:54 schreef Byte_Me het volgende:
misschien je kat verzekeren?
Wat is dat voor klote reactie, je kan toch een keer krap zitten...het geld ligt niet bij iedereen voor het oprapen!!quote:Op maandag 10 mei 2004 12:04 schreef Miss_mini het volgende:
wel zielig inderdaad... maar wat ben je voor een schooier als je nog niet eens 100 euro hebt...
Volgens mij is dat niet zo. Ze hebben geen eed zoals artsen. De meeste zullen wel helpen uit hart voor het beroep.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ook al is de standaardprocedure bij zo'n dierenarts contant betalen, dan nog moet hij gewoon dat beestje helpen. Volgens mij mag 'ie dat niet eens weigeren.................
er zijn ziektekostenvezekeringen voor je huisdier,je hebt verschillende pakketten,maar dacht dat het wel heel duur was.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:00 schreef erikh het volgende:
[..]
kan dat ergens eigenlijk?
Hij is leuk....quote:Op maandag 10 mei 2004 12:02 schreef maan het volgende:
Als jij verzekerd bent is je kat automatisch mee verzekerd
Super! Beter voorkomen dat het nog een keer kan gebeuren natuurlijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef glossy het volgende:
,en om nog zo een dure behandeling op zaterdag te moeten betalen hebben we een net op het balkon gehangen want meneer denkt nog steeds dat hij een vogel is
maar is wel zoquote:Op maandag 10 mei 2004 12:09 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Hij is leuk....
![]()
Is per plaats verschillend, gewoon even in de goudengids kijken wat 't nummer van de dierenambulance bij jou in de buurt is.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:05 schreef Miss_mini het volgende:
wat is het nummer v/d dierenambulance
ik wil dat wel bij me hebben, zet ik in me tel voor als ik aant rijden ben en er zou eens wat gebeuren.
jup dat kan heel goedquote:Op maandag 10 mei 2004 12:00 schreef erikh het volgende:
[..]
kan dat ergens eigenlijk?
volgens mij kraam jij bullshit uitquote:Op maandag 10 mei 2004 12:02 schreef maan het volgende:
Verschil tussen je eigen dierenarts en een weekendarts buiten spreekuurquote:Op maandag 10 mei 2004 14:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kom dus net bij de dierendok vandaan, en die zei dat ik niets hoefde te betalen, omdat ik maar bleef terugkomen met dat ratje.Zo kan het dus ook.......
Nou ik weet niet waar JIJ werkt hoor maar IK heb niet altijd het privilege om "zomaar" even 100 euro op zak te hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:04 schreef Miss_mini het volgende:
wel zielig inderdaad... maar wat ben je voor een schooier als je nog niet eens 100 euro hebt...
hmm in nl misschien nietquote:Op maandag 10 mei 2004 12:42 schreef Farao het volgende:
Wat een zak zeg, die " dierenarts". Zo ga je toch niet met mensen om.
Als wij 'n aangereden kind naar 't ziekenhuis brengen en de ouders komen gaan we toch ook niet gelijk over geld zeuren. Als iemand die je dierbaar is, en of dat nu een kind is of je favoriete huisdier, word aangereden dan ben je daardoor vaak verdrietig en boos tegelijk, en wil je dat ie goed geholpen word, en je wilt wat medeleven.
Je wilt iemand die dan iets zegt in de trant van "oh arm beestje, we zullen goed voor 'm zorgen" en niet iemand die gelijk roept "heb je wel geld?"![]()
[..]
Is per plaats verschillend, gewoon even in de goudengids kijken wat 't nummer van de dierenambulance bij jou in de buurt is.
Nee.....quote:Op maandag 10 mei 2004 12:25 schreef maan het volgende:
[..]
maar is wel zo
Stuur eens een factuur van het consult en de medicijnen naar je zorgverzekeraar. Ik denk dat ze buikpijn krijgen van het lachen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:02 schreef maan het volgende:
Mwa, je mag ook stellen dat een dierenbezitter de verplichting heeft financieel voor het dier te kunnen zorgen. Jij kent de TS mischien maar die dierenarts dus niet. Bovendien heeft hij geprobeert om tot een overeenkomst te komen maar ook die kon de TS niet aangaan. Totdat de dierenarts even duidelijk heeft gemaakt dat hij geen filantropische instelling voor kneuzen is. En toen ging het ineens wel....quote:Op maandag 10 mei 2004 18:38 schreef MrObjective het volgende:
Wat een hoop zielige reacties hierVooral die Atreidez.
Als dierenarts vind ik dat je de verplichting hebt om dieren in nood te helpen. Dat gezeik van jouw slaat nergens op. Ik ken de TS en die kan een dierenarts best betalen, maar als je net ff zonder geld zit, dan kan je dat dier best wel helpen. Het feit alleen al dat ze maar iets van waarde moest achterlaten zegt al genoeg. Die heeft het recht niet zich een dierenarts te noemen.![]()
Ik begrijp dat je er zwaar de pest in hebt omdat je kat niet de verzorging heeft gekregen waar hij naar jouw idee wel recht op had. Ik begrijp dat je je gepikeerd voelt omdat meneer de dierenarts jou niet "op je mooie blauwe ogen" geloofde dat jij heus wel zou betalen over een week. Ik begrijp alleen niet dat je nu zo sarcastisch reageert. Veel mensen hier zijn nu eenmaal van mening dat je altijd moet zorgen dat je geld achter de hand hebt voor je huisdier. Een mening die ik overigens deel. Als de dierenarts je tegemoet wil komen door "een onderpand" te vragen vind ik dat best nog wel netjes hoor. Ik zou met liefde en plezier mijn trouwring achterlaten als ik daardoor zeker zou weten dat mijn kat goed verzorgd wordt. Of mijn rijbewijs. Mijn huissleutel desnoods! Pas later, als mijn kat weer helemaal opgelapt is, zou ik verontwaardigd zijn over het feit dat hij/zij niet eens een rekening wilde sturen. Maar dat is mijn persoonlijke instelling. Ik ben verantwoordelijk voor de gezondheid van mijn kat en ik zal die verantwoordelijkheid ook zeker nemen.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:11 schreef waterdraakje het volgende:
Hoi allemaal,
Ben blij dat velen van jullie wel bakken met geld op de bank hebben staan elk tijdstip van de maand. Ik ben blij dat ik nog iemand kon vinden die me het geld kon voorschieten en wat die dierenarts betreft ze maken allemaal gebruik van de zelfde database met klanten waarin mijn naam en huisdieren dus ook staan en waarin dus ook staat dat ik altijd betaal... dus hij had wel kunnen weten dat ik betrouwbaar was en ik zou het onzin hebben gevonden om dure sieraden achter te laten, daarbij ben ik niet zo een goudvink dus zou ik dat ook niet hebben gehad...
Héél veel sterkte voor je katje. Sta hem maar veel bij en wellicht dat reiki goed aanslaat bij hem.quote:Met mijn kat gaat het nog steeds zwaar klote hij ademt nog steeds moeilijk en zijn pootjes liggen nog steeds open , hij moet veel rusten en dan zou zijn long goed moeten komen.... zijn pootjes zijn verbonden en moeten met der tijd ook genezen.
Hopelijk was het slechts een eenmalige gebeurtenis waarbij deze dierenarts zo nalatig heeft gehandeld en zal het tuchtcollege hem een berisping geven. Als hij dit vaker heeft gedaan zal er misschien meer aktie volgen. Maar je hebt gedaan wat je kon, Waterdraakje. Hoe moeilijk het ook klinkt - schudt het van je af en richt al je energie op je katje. Hij heeft je nodig nu!quote:Ik heb wel een klacht geschreven naar het tuchtcollege want zelfs de dierenambulance vond de dierenartsen hier in den haag een stel klootzakken omdat ze soms dieren moeten laten sterven omdat dierenartsen ze niet willen helpen...De dierenambulance is echt een geweldige instelling die echt voor de dieren klaarstaat daar mogen de dierenartsen hier in den haag nog wel een voorbeeld aannemen....
Greetz Waterdraakje
Dan wil ik wel weten welke dierenarts t was, want ik kom uit Den Haag en ken er velen. Met mijn ervaringen op de dierenambulance ken ik de situaties waar elke seconde telt erg goed, maar soms valt het allemaal wel mee, al is dat aan een eigenaar moeilijk uit te leggen. Tevens ken ik geen 1 dierenarts die een dier in nood niet zou helpen, al zitten er zeker een paar tussen waarvan je dat niet zou verwachtenquote:Op maandag 10 mei 2004 21:11 schreef waterdraakje het volgende:
Ik heb wel een klacht geschreven naar het tuchtcollege want zelfs de dierenambulance vond de dierenartsen hier in den haag een stel klootzakken omdat ze soms dieren moeten laten sterven omdat dierenartsen ze niet willen helpen...De dierenambulance is echt een geweldige instelling die echt voor de dieren klaarstaat daar mogen de dierenartsen hier in den haag nog wel een voorbeeld aannemen....
Gebruik de quoteknop en reageer inhoudelijk. Dat gezeik mag je even definiëren.quote:Op maandag 10 mei 2004 18:38 schreef MrObjective het volgende:
Wat een hoop zielige reacties hierVooral die Atreidez.
Als dierenarts vind ik dat je de verplichting hebt om dieren in nood te helpen. Dat gezeik van jouw slaat nergens op.
nou ben ik het bijna altijd met je eensquote:Op dinsdag 11 mei 2004 02:14 schreef snakelady het volgende:
Ten eerste veel sterkte voor de kat.
Ten tweede ben ik het met veel mensen hier eens, een dierenarts kan niet altijd zeggen dat later betalen ook goed is, waarschijnlijk is deze da al te vaak voor de gek gehouden en is hij het gewoon zat.
Eerlijk gezecht ben ik het ook eens over dat als je dieren neemt altijd moet zorgen dat je geld heb, wij zetten elke maand 20 euro over naar een speciale rekening voor de dieren, vooral omdat wij 2 zieke katten hebben hebben wij daar regelmatig gebruik van moeten maken.
Met 20 euro in de maand kom je al een heel eind.
De dierenarts heeft naar mijn inziens de kat goed behandeld alleen hij moet misschien iets aan zijn comunicatievaardigheden doen.
En nu is maar weer eens duidelijk waarom een kat niet vrij moet kunnen rondlopen, het klinkt gemeen maar als je je kan buiten laat lopen dan kan je dit verwachten.
Vergeet niet dat de Uithof geen gewone dierenartsenpraktijk is maar een onderwijsinstelling met de daarbij horende overheidsgeld. We hebben hier een iets grotere financiele buffer dan de gemiddelde dierenarts, dus hoeven niet meteen boter bij de vis te hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 19:38 schreef erodome het volgende:
Toen we met doh bij de uithof waren in utrecht werd er al van termijnen uitgegaan door ze, maarja dat was ook over de 4000 gulden.
Daar hoefde we alleen maar aan te geven hoe we het presies wilde doen...
Bij de uithof hebben ze in het voorbijgaan wel gevraagd tot waar ze bezig konden gaan zonder overleg omdat dat bedrag erg snel opliep...
Echt wel !quote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:40 schreef Uhmmie het volgende:
je kunt niet altijd je kat dwingen binnen te blijven
als ik de keuze had hield ik de mijne ook binnen
Same here.. Dat is wel al vanaf hun geboorte zo. Kan me enigzins voorstellen dat bij katten die altijd al buiten kwamen je het er niet zomaar weer uit krijgt.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:09 schreef Lord Dreamer het volgende:
Echt wel !
Wij hebben twe katten en die komen nooit buiten, ze vermaken zich prima binnen. Dus die keuze heb je wel. Een kat hoeft niet persee naar buiten.
Ik heb anders echt geen bakken met geld op de bank staan en heb met wat rekeningen moeten schuiven om de dierenarts te kunnen betalen en doe nu nog zuinig aan, want 1000 euro is ook voor ons een hele beste hap eruit ineens....quote:Op maandag 10 mei 2004 21:11 schreef waterdraakje het volgende:
Hoi allemaal,
Ben blij dat velen van jullie wel bakken met geld op de bank hebben staan elk tijdstip van de maand. Ik ben blij dat ik nog iemand kon vinden die me het geld kon voorschieten en wat die dierenarts betreft ze maken allemaal gebruik van de zelfde database met klanten waarin mijn naam en huisdieren dus ook staan en waarin dus ook staat dat ik altijd betaal... dus hij had wel kunnen weten dat ik betrouwbaar was en ik zou het onzin hebben gevonden om dure sieraden achter te laten, daarbij ben ik niet zo een goudvink dus zou ik dat ook niet hebben gehad...
Met mijn kat gaat het nog steeds zwaar klote hij ademt nog steeds moeilijk en zijn pootjes liggen nog steeds open , hij moet veel rusten en dan zou zijn long goed moeten komen.... zijn pootjes zijn verbonden en moeten met der tijd ook genezen. Ik heb wel een klacht geschreven naar het tuchtcollege want zelfs de dierenambulance vond de dierenartsen hier in den haag een stel klootzakken omdat ze soms dieren moeten laten sterven omdat dierenartsen ze niet willen helpen...De dierenambulance is echt een geweldige instelling die echt voor de dieren klaarstaat daar mogen de dierenartsen hier in den haag nog wel een voorbeeld aannemen....
Greetz Waterdraakje
Dus ook gewoon elke maand wat geld opzij leggen. zodat ze naar de dierenarts kunnen als het moet . simpel toch en laat het grote "ik sla hem op z'n bek" verhaal maar weg.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:02 schreef CaptainM het volgende:
Huisdieren zijn ook gezinsleden. En daar doe ik ook alles voor als ze ziek/gewond zijn.
Zelfs al ging het wel om echte gezinsleden dan nog sla je niet iemand zo maar op zijn bekquote:Op woensdag 12 mei 2004 15:02 schreef CaptainM het volgende:
Als ik geen geld zou hebben en mijn 2 papegaaitjes zouden dan bij de dierenarts zijn en ik kreeg ze niet terug als ik niet zou betalen. Dan ging ik er naar en dan sloeg ik de dierenarts gewoon keihard op z'n bek en neem ik me vogeltjes weer mee. Wat denkt ie wel niet. Hoe durft ie zoiets te zeggen. Huisdieren zijn ook gezinsleden. En daar doe ik ook alles voor als ze ziek/gewond zijn.
jij misschien niet, ik welquote:Op woensdag 12 mei 2004 15:52 schreef Lod het volgende:
[..]
Zelfs al ging het wel om echte gezinsleden dan nog sla je niet iemand zo maar op zijn bek![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |