abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19003969
quote:
Op zondag 9 mei 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
Een Nederlandse minister van Defensie was in ieder geval allang afgetreden
Dan zouden er ook geen foto's zijn geweest.
pi_19010296
nee, wel flink op de vingers tikken.

als ie eenmaal getikt is, dan past ie de volgende keer wel op denk ik, in tegenstelling tot een nieuweling.
  maandag 10 mei 2004 @ 02:47:18 #28
92803 Bela
homo ludens
pi_19010352
quote:
Op zondag 9 mei 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
Een Nederlandse minister van Defensie was in ieder geval allang afgetreden
In het paarse kabinet was hij daar gewoon me weggekomen en had men enkele maanden voordat de termjin van het kabinet zou aflopen spontaan het mea culpa, mea maxima culpa aangeheven in de hoop maximaal gebruik te kunnen maken van de sympathie voor degenen die door het stof lijken te kruipen. ter boetedoening.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  maandag 10 mei 2004 @ 02:48:25 #29
92803 Bela
homo ludens
pi_19010359
quote:
Op zondag 9 mei 2004 21:24 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dan zouden er ook geen foto's zijn geweest.
tegenwoordig zijn de digitale camara's betaalbaar. Gedoe met rolletjes zou daarmee reeds tot het verleden behoord hebben.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  maandag 10 mei 2004 @ 08:14:31 #30
90365 Sater
hoipoloi
pi_19011111
quote:
Op zondag 9 mei 2004 18:45 schreef kadoter het volgende:

[..]

Je zou haast gaan denken dat Amerikanen een connectie zien tussen Irakezen en 11/9
Zou kunnen. Overigens hoop ik dat de verkiezingsuitslag uitwijst: Republikeinse olifant weggeschopt door Democratische ezel. Rumsfeld aftreden ja! Nog beter: afzettingsprocedure Bush inzetten. Nixon en Clinton werden om minder verwijderd.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_19011316
Btw, is er ooit wel eens een Amerikaanse president gelynched?
pi_19011486
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:52 schreef Nuoro het volgende:
Btw, is er ooit wel eens een Amerikaanse president gelynched?
Nee, wel een afgeschoten en een andere beschoten.

het is nu vroeg, vul zelf de namen maar in
pi_19011565
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:10 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, wel een afgeschoten en een andere beschoten.

het is nu vroeg, vul zelf de namen maar in
Er is er wel 1 dood geschoten!In de negentiende eeuw!Ik weet zo vroeg niet meer hoe hij heette,maar het was eentje met zo'n zwart ringbaardje...
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_19011604
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:19 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Er is er wel 1 dood geschoten!In de negentiende eeuw!Ik weet zo vroeg niet meer hoe hij heette,maar het was eentje met zo'n zwart ringbaardje...
Abraham Lincoln
pi_19011606
Ik vraag me nog steeds af van wie die bevelen van bovenaf kwamen.
pi_19011698
Ik vind dat Rumsfeld moet aftreden. Alleen dat kan de geloofwaardigheid van de VS nog een beetje laten goedkomen in Irak.
Eerst waren er massavernietigingswapens en de bedreiging van de wereldvrede. Toen deze niet bleken te bestaan werd opeens de democratie, het Heilige Westerse Model, de topprioriteit. Het feit dat zij beweren Irak te bevrijden van een vreselijk dictator en de bevolking daar wel eens zullen laten zien wat een goede waarden en normen zij wel niet hebben laat deze feiten extra zwaar doorwegen vind ik.
Als de rechtvaardiging van de oorlog de MVW's blijven is het nog steeds een illegale oorlog gezien deze niet bestaan. Als de rechtvaardiging is het land bevrijden van een vreselijk kwaad, hebben ze gefaald gezien ze zelf het kwaad zijn geworden dat ze pretenderen te bestrijden(en dan vooral in de ogen van de Irakezen). Het kan dan misschien maar om enkele gevallen gaan maar als het gaat om hun soldaten is ook elke dode er een teveel.
Anderzijds kan ik Bush wel begrijpen als hij niet wil dat Rumsfeld aftreedt. De man heeft de hele oorlog tot nu immers georchestreerd en dan kan je beter niet een nieuw mannetje plaatsen om de boel te leiden.

[ Bericht 9% gewijzigd door dopa op 10-05-2004 09:44:58 ]
  maandag 10 mei 2004 @ 09:53:40 #37
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_19011965
quote:
Op zondag 9 mei 2004 18:28 schreef CeeJee het volgende:
Aftreden van de hoofdverantwoordelijke bij wangedrag van individuele militairen komt maar heel zelden voor. Hoe kon anders Kofi Anan nu hoofd van de VN zijn, nadat zijn vredestroepen in 1993 dit deden:

[afbeelding]
Was jij o.a. niet tegen de 'sorry-cultuur'?

[ontopic]

Los van het feit dat ik al die neocons in Amerika het liefst zou zien oprotten, zijn er natuurlijk inmiddels voldoende redenen voor diverse bewindslieden geweest om af te treden.

Dit is er ook weer zo een.

Maar een nadeel van het bewind is dat ze vrijwel nooit hun excuses voor ook maar iets aanbieden, en in de zeldzame gevallen dat ze zeggen verantwoordelijk te zijn, nemen ze die verantwoordelijkheid niet.

Ja, Rumsfeld zou moeten aftreden en zo niet een schop onder zijn hol krijgen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 mei 2004 @ 09:59:23 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19012065
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:32 schreef dopa het volgende:
Ik vind dat Rumsfeld moet aftreden. Alleen dat kan de geloofwaardigheid van de VS nog een beetje laten goedkomen in Irak.
Eerst waren er massavernietigingswapens en de bedreiging van de wereldvrede. Toen deze niet bleken te bestaan werd opeens de democratie, het Heilige Westerse Model, de topprioriteit.
Ja, de manier waarop de oorlog is begonnen pleit zeker niet in het voordeel, maar Rumsfeld kan je dat niet in de schoenen schuiven, dat is vooral de schuld van Bush.
quote:
Als de rechtvaardiging van de oorlog de MVW's blijven is het nog steeds een illegale oorlog gezien deze niet bestaan. Als de rechtvaardiging is het land bevrijden van een vreselijk kwaad, hebben ze gefaald gezien ze zelf het kwaad zijn geworden dat ze pretenderen te bestrijden(en dan vooral in de ogen van de Irakezen). Het kan dan misschien maar om enkele gevallen gaan maar als het gaat om hun soldaten is ook elke dode er een teveel.
Het enkele gevallen argument is wel belangrijk om vast te stellen dat de bezetting van Irak door de VS een stuk beter is dan de bezetting van Irak door Hussein.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19012143
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:59 schreef Sidekick het volgende:

Het enkele gevallen argument is wel belangrijk om vast te stellen dat de bezetting van Irak door de VS een stuk beter is dan de bezetting van Irak door Hussein.
Dat is wel waar, maar toch wegen deze enkele gevallen extra zwaar vind ik. De Amerikanen stellen het immers voor alsof zij de grote bevrijders zijn die het schrikbewind van Saddam hebben verjaagd. Dan moeten ze geen Saddam praktijken gaan toepassen.
pi_19013023
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:32 schreef dopa het volgende:
Anderzijds kan ik Bush wel begrijpen als hij niet wil dat Rumsfeld aftreedt. De man heeft de hele oorlog tot nu immers georchestreerd en dan kan je beter niet een nieuw mannetje plaatsen om de boel te leiden.
Bovendien als Rumsfeld gaat..wie is dan de volgende..
pi_19015552
Veel te veel aandacht voor iets ,waarvan iedereen wist dat hetgebeurt.

Is er iemand die denkt , dat het in een miltaire gevangenis prettig vertoefen is?
Is er iemand die denkt , dat van terreur verdachte mensen niet worden gefoltert?
Wakker worden , de koffie is klaar

Daarbuiten is de enige marteling die ik heb gezien , een terschande maken van de pathos beladene Eer van de doorsnee arabier.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 10-05-2004 12:51:01 ]
pi_19015600
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:41 schreef CANARIS het volgende:

Is er iemand die denkt , dat het in een miltaire gevangenis prettig vertoefen is?
Is er iemand die denkt , dat van terreur verdachte mensen niet worden gefoltert?

Daarbuiten is de enige marteling die ik heb gezien , een terschande maken van de pathos belandene Eer van de doorsnee arabier.
Het gaat er om dat er informatie uit de gevangenen worden gehaald.
De manier waarop duidt op een effectieve techniek.
Hulde.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_19015655
Rumsfeld had nooit zo'n positie mogen hebben in de eerste plaats. Ach, als zou aftreden maakt dat geen fuck uit. Het zal niks veranderen.
  maandag 10 mei 2004 @ 12:47:00 #44
136 V.
pi_19015676
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:41 schreef CANARIS het volgende:
...en dat maakt het goed
quote:
Nee, maar dit is wat anders.
quote:
...maar dat mag niet.
quote:
Wide awake. Zwart graag.
quote:
Daarbuiten is de enige marteling die ik heb gezien , een terschande maken van de pathos belandene Eer van de doorsnee arabier.
Dan is jouw interpretatie anders dan de mijne en een groot deel van de wereld. Wees er trots op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19015707
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:43 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat er informatie uit de gevangenen worden gehaald.
De manier waarop duidt op een effectieve techniek.
Hulde.
Wie zijn die gevangenen eigenlijk ? Het is het tegenovergestelde van Fallujah. Daar was alles bekend over de Amerikaanse slachtoffers en niks over de Irakese daders, nu weten we alles over de Amerikaanse daders en niks over de Irakese slachtoffers.
  maandag 10 mei 2004 @ 12:51:00 #46
136 V.
pi_19015760
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:50 schreef Rulin het volgende:

[..]

Bovendien als Rumsfeld gaat..wie is dan de volgende..
Wolfowitz... Ashcroft... Rice... Cheney...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19015800
Zo zie je maar de westerse cultuur helemaal niet verheven is boven een andere.
pi_19015812
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:48 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Wie zijn die gevangenen eigenlijk ? Het is het tegenovergestelde van Fallujah. Daar was alles bekend over de Amerikaanse slachtoffers en niks over de Irakese daders, nu weten we alles over de Amerikaanse daders en niks over de Irakese slachtoffers.
Opgepakte terroristen.
Met passende behandeling in het gratis hotel.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  maandag 10 mei 2004 @ 12:57:27 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19015922
In plaats van dat de hele regering op z'n flikker krijgt voor het feit dat ze daar achteraf helemaal niks te zoeken hebben gehad, gooien ze het nu op wat individuele soldaten die daar (hoe verrassend!) heben zitten klooien.

Vrij triest allemaal
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_19015927
Het hele probleem is , dat de aandacht wordt af- en omgeleid

Van de Moslim Fundies, die er alles aan doen om hun landgenoten de in reikbaarheid zijnde vrijheid te ontnemen , door een fundiestaat op basis van terreeur te inplanteren, naar de Boze Amerikanen die moorden en nu zelfs folteren.

Het hele Faludja verhaal past daarin.

Alsof de wereld zit te wachten op macht-misbruik verhalen van amerikaanse soldaten.
Amerikaanse soldaten die huid en haar riskeren om de Iraakies vrijheid te schenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')