Dan zouden er ook geen foto's zijn geweest.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
Een Nederlandse minister van Defensie was in ieder geval allang afgetreden
In het paarse kabinet was hij daar gewoon me weggekomen en had men enkele maanden voordat de termjin van het kabinet zou aflopen spontaan het mea culpa, mea maxima culpa aangeheven in de hoop maximaal gebruik te kunnen maken van de sympathie voor degenen die door het stof lijken te kruipen. ter boetedoening.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
Een Nederlandse minister van Defensie was in ieder geval allang afgetreden
tegenwoordig zijn de digitale camara's betaalbaar. Gedoe met rolletjes zou daarmee reeds tot het verleden behoord hebben.quote:Op zondag 9 mei 2004 21:24 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Dan zouden er ook geen foto's zijn geweest.
Zou kunnen. Overigens hoop ik dat de verkiezingsuitslag uitwijst: Republikeinse olifant weggeschopt door Democratische ezel. Rumsfeld aftreden ja! Nog beter: afzettingsprocedure Bush inzetten. Nixon en Clinton werden om minder verwijderd.quote:Op zondag 9 mei 2004 18:45 schreef kadoter het volgende:
[..]
Je zou haast gaan denken dat Amerikanen een connectie zien tussen Irakezen en 11/9
Nee, wel een afgeschoten en een andere beschoten.quote:Op maandag 10 mei 2004 08:52 schreef Nuoro het volgende:
Btw, is er ooit wel eens een Amerikaanse president gelynched?
Er is er wel 1 dood geschoten!In de negentiende eeuw!Ik weet zo vroeg niet meer hoe hij heette,maar het was eentje met zo'n zwart ringbaardje...quote:Op maandag 10 mei 2004 09:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, wel een afgeschoten en een andere beschoten.
het is nu vroeg, vul zelf de namen maar in
Abraham Lincolnquote:Op maandag 10 mei 2004 09:19 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Er is er wel 1 dood geschoten!In de negentiende eeuw!Ik weet zo vroeg niet meer hoe hij heette,maar het was eentje met zo'n zwart ringbaardje...
Was jij o.a. niet tegen de 'sorry-cultuur'?quote:Op zondag 9 mei 2004 18:28 schreef CeeJee het volgende:
Aftreden van de hoofdverantwoordelijke bij wangedrag van individuele militairen komt maar heel zelden voor. Hoe kon anders Kofi Anan nu hoofd van de VN zijn, nadat zijn vredestroepen in 1993 dit deden:
[afbeelding]
Ja, de manier waarop de oorlog is begonnen pleit zeker niet in het voordeel, maar Rumsfeld kan je dat niet in de schoenen schuiven, dat is vooral de schuld van Bush.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:32 schreef dopa het volgende:
Ik vind dat Rumsfeld moet aftreden. Alleen dat kan de geloofwaardigheid van de VS nog een beetje laten goedkomen in Irak.
Eerst waren er massavernietigingswapens en de bedreiging van de wereldvrede. Toen deze niet bleken te bestaan werd opeens de democratie, het Heilige Westerse Model, de topprioriteit.
Het enkele gevallen argument is wel belangrijk om vast te stellen dat de bezetting van Irak door de VS een stuk beter is dan de bezetting van Irak door Hussein.quote:Als de rechtvaardiging van de oorlog de MVW's blijven is het nog steeds een illegale oorlog gezien deze niet bestaan. Als de rechtvaardiging is het land bevrijden van een vreselijk kwaad, hebben ze gefaald gezien ze zelf het kwaad zijn geworden dat ze pretenderen te bestrijden(en dan vooral in de ogen van de Irakezen). Het kan dan misschien maar om enkele gevallen gaan maar als het gaat om hun soldaten is ook elke dode er een teveel.
Dat is wel waar, maar toch wegen deze enkele gevallen extra zwaar vind ik. De Amerikanen stellen het immers voor alsof zij de grote bevrijders zijn die het schrikbewind van Saddam hebben verjaagd. Dan moeten ze geen Saddam praktijken gaan toepassen.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:59 schreef Sidekick het volgende:
Het enkele gevallen argument is wel belangrijk om vast te stellen dat de bezetting van Irak door de VS een stuk beter is dan de bezetting van Irak door Hussein.
Bovendien als Rumsfeld gaat..wie is dan de volgende..quote:Op maandag 10 mei 2004 09:32 schreef dopa het volgende:
Anderzijds kan ik Bush wel begrijpen als hij niet wil dat Rumsfeld aftreedt. De man heeft de hele oorlog tot nu immers georchestreerd en dan kan je beter niet een nieuw mannetje plaatsen om de boel te leiden.
Het gaat er om dat er informatie uit de gevangenen worden gehaald.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:41 schreef CANARIS het volgende:
Veel te veel aandacht voor iets ,waarvan iedereen wist dat hetgebeurt.
Is er iemand die denkt , dat het in een miltaire gevangenis prettig vertoefen is?
Is er iemand die denkt , dat van terreur verdachte mensen niet worden gefoltert?
Wakker worden , de koffie is klaar
Daarbuiten is de enige marteling die ik heb gezien , een terschande maken van de pathos belandene Eer van de doorsnee arabier.
...en dat maakt het goedquote:Op maandag 10 mei 2004 12:41 schreef CANARIS het volgende:
Veel te veel aandacht voor iets ,waarvan iedereen wist dat hetgebeurt.
Nee, maar dit is wat anders.quote:Is er iemand die denkt , dat het in een miltaire gevangenis prettig vertoefen is?
...maar dat mag niet.quote:Is er iemand die denkt , dat van terreur verdachte mensen niet worden gefoltert?
Wide awake. Zwart graag.quote:Wakker worden , de koffie is klaar
Dan is jouw interpretatie anders dan de mijne en een groot deel van de wereld. Wees er trots op.quote:Daarbuiten is de enige marteling die ik heb gezien , een terschande maken van de pathos belandene Eer van de doorsnee arabier.
Wie zijn die gevangenen eigenlijk ? Het is het tegenovergestelde van Fallujah. Daar was alles bekend over de Amerikaanse slachtoffers en niks over de Irakese daders, nu weten we alles over de Amerikaanse daders en niks over de Irakese slachtoffers.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:43 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er informatie uit de gevangenen worden gehaald.
De manier waarop duidt op een effectieve techniek.
Hulde.
Wolfowitz... Ashcroft... Rice... Cheney...quote:Op maandag 10 mei 2004 10:50 schreef Rulin het volgende:
[..]
Bovendien als Rumsfeld gaat..wie is dan de volgende..
Opgepakte terroristen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:48 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wie zijn die gevangenen eigenlijk ? Het is het tegenovergestelde van Fallujah. Daar was alles bekend over de Amerikaanse slachtoffers en niks over de Irakese daders, nu weten we alles over de Amerikaanse daders en niks over de Irakese slachtoffers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |