abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2004 @ 17:37:23 #1
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_18998703
Regelmatig bezoek ik een kuuroord voor de thermaalbaden en de sauna. Nu ben ik aanvullend verzekerd en schijnt mijn verzekeraar ook behandelingen in een kuuroord te vergoeden. En aangezien de verzekering er niet goedkoper op wordt wil ik daar natuurlijk wel optimaal gebruik van maken.

Natuurlijk vergoeden ze het niet zomaar, toch?
Declareren jullie ooit dit soort behandelingen bij de zorgverzekeraar?
Op advies van een huisarts?
Trotse mamma :)
  zondag 9 mei 2004 @ 17:44:57 #2
16715 Mylene
*schatje*
pi_18998875
Ja, maar moet je daar geen goede reden voor hebben??
  zondag 9 mei 2004 @ 22:11:25 #3
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19005356
Even nakijken in je verzekeringsvoorwaarden of bellen met je verzekering.
En een goede reden lijkt me vrij essentieel!
pi_19006222
ik word er zo ziek van dat iedereen maar denkt dat alles maar vergoed moet worden..waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven??? Voor alles wat vergoed wordt moeten andere mensen heel hard werken en belasting betalen!!
geniet nooit met mate
  zondag 9 mei 2004 @ 22:41:13 #5
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19006344
Mensen met reuma, spierziektes e.d krijgen dit mogelijk wel vergoed omdat dit ten bate van de gezondheid komt.
Zomaar vergoed krijgen.. dat kun je vergeten.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 10 mei 2004 @ 13:53:36 #6
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_19017366
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:37 schreef gimme.shelter het volgende:
ik word er zo ziek van dat iedereen maar denkt dat alles maar vergoed moet worden..waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven??? Voor alles wat vergoed wordt moeten andere mensen heel hard werken en belasting betalen!!
Ik ben een van die mensen die heel hard werkt en heel veel betaald voor een compleet aanvullende verzekering. Dus daar mag ik ook wel iets voor terugverwachten.

Zegt iemand die als nick gimme.shelter heeft.
  maandag 10 mei 2004 @ 13:54:48 #7
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_19017401
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:41 schreef Brennie het volgende:
Mensen met reuma, spierziektes e.d krijgen dit mogelijk wel vergoed omdat dit ten bate van de gezondheid komt.
Zomaar vergoed krijgen.. dat kun je vergeten.
Een vriendin van me heeft een spierziekte.. (ik ga vaak met haar mee naar het Thermaalbad) Misschien moet zij haar polis ook eens beter nakijken dan Heb ik gewoon pech

Ik trof nml een duitser en die kreeg alles zo vergoed van zijn verzekering. Vandaar mijn vraag.
  maandag 10 mei 2004 @ 13:55:21 #8
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19017416
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:53 schreef Faithz het volgende:

[..]

Ik ben een van die mensen die heel hard werkt en heel veel betaald voor een compleet aanvullende verzekering. Dus daar mag ik ook wel iets voor terugverwachten.

Zegt iemand die als nick gimme.shelter heeft.
dat jij vindt dat jij dagjes luieren in kuuroorden maar vergoed moet krijgen
sorry hoor, maar dat slaat werkelijkwaar nergens op
bah
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 10 mei 2004 @ 13:57:21 #9
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_19017475
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:55 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dat jij vindt dat jij dagjes luieren in kuuroorden maar vergoed moet krijgen
sorry hoor, maar dat slaat werkelijkwaar nergens op
bah
Erm, dat is geen dagje maar 2.5 uur

En als jij vindt dat je maar gewoon moet betalen zonder dat je er ooit iets van terug ziet.. prima hoor.
  maandag 10 mei 2004 @ 14:05:14 #10
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19017668
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:57 schreef Faithz het volgende:

[..]

En als jij vindt dat je maar gewoon moet betalen zonder dat je er ooit iets van terug ziet.. prima hoor.
dat vindt ik wel.
als het niet medisch verantwoord of nodig is.
want alleen voor je eigen fun gaan, dat doe je toch echt zelf.
als het echt medisch noodzakelijk is, dan mag je declareren wat je wil.
maar niet omdat je dat nou eenmaal lekker vindt en te krenterig bent om het zelf te betalen.
die ziekenfondsen kunnen dat geld dan wel besteden aan mensen die het hardig nodig hebben dan jij.
hetzelfde als dat ik een dagje wild ga shoppen en de rekening aan mijn baas geef.
slaat net zo goed nergens op.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_19017746
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:57 schreef Faithz het volgende:

[..]

Het hele idee achter zo'n verzekeringspolis is dat je ALS er wat gebeurt dat je gedekt bent. De ene persoon betaalt dus meer dan dat hij verbruikt en een ander is ziek en gebruikt meer dan dat hij betaalt. Daar is het hele bestaansrecht van een verzekering op gebaseerd!

En tuurlijk wil je niet teveel betalen, maar jij wilt echt het onderste uit de kan.
  maandag 10 mei 2004 @ 14:31:35 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_19018316
Ik hoef niet het onderste uit de kan
Maar ik betaal voor een aanvullende verzekering. En ik vraag me dan af in hoeverre ze gaan met vergoeden. Jullie vellen een oordeel over mij omdat ik daarover nadenk.

Maar goed, niet mijn probleem Vergeet het maar.
pi_19018451
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:31 schreef Faithz het volgende:
Maar ik betaal voor een aanvullende verzekering. En ik vraag me dan af in hoeverre ze gaan met vergoeden. Jullie vellen een oordeel over mij omdat ik daarover nadenk.

Maar goed, niet mijn probleem Vergeet het maar.
Je betaalt ervoor om ervoor te zorgen dat wanneer je in de onfortuinlijke situatie mocht komen dat je ziek wordt dat je gebruik van medische zorgen kan maken zonder je al teveel met de kosten bezig te houden.
Dat je een extra verzekering neemt is natuurlijk niet een vrijbrief om eenzelfde bedrag op de een of andere manier er weer uit te halen. Gebruik maken van de aanbiedingen en mogelijkheden die de verzekering aanbiedt voor jouw situatie is natuurlijk ook gewoon de bedoeling en verder niets mis mee.
  maandag 10 mei 2004 @ 15:21:26 #14
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_19019833
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:36 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Je betaalt ervoor om ervoor te zorgen dat wanneer je in de onfortuinlijke situatie mocht komen dat je ziek wordt dat je gebruik van medische zorgen kan maken zonder je al teveel met de kosten bezig te houden.
Dat je een extra verzekering neemt is natuurlijk niet een vrijbrief om eenzelfde bedrag op de een of andere manier er weer uit te halen. Gebruik maken van de aanbiedingen en mogelijkheden die de verzekering aanbiedt voor jouw situatie is natuurlijk ook gewoon de bedoeling en verder niets mis mee.
Dat bedoel ik

En als je daar dan bepaalde voorwaarden aanvast zitten waaraan ik niet voldoe (e.g. een spierziekte) dan heb ik pech.
pi_19024583
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:31 schreef Faithz het volgende:
je snapt dus gewoon het concept van een verzekering niet helemaal?
pi_19026342
ik heb een leraar gehad die elk jaar 2 keer voor 3 weken naar een kuuroord ging, ivm zijn reuma...
allemaal vergoed, dus die vriendin kan het altijd proberen (bevestiging van huisarts dat het bevorderend is voor gezondheid van haar is wel handig). en bel zelf eens naar je verzekering...
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')