Slecht is anders.quote:Op zondag 9 mei 2004 01:35 schreef Posdnous het volgende:
Goed is anders.
Oke, laat ik het zo zeggen, als het niet absoluut noodzakelijk is zou ik er niet aan beginnenquote:Op zondag 9 mei 2004 01:35 schreef Frasier het volgende:
[..]
Slecht is anders.
quote:Op zondag 9 mei 2004 01:45 schreef nice_girl_sabine het volgende:
heeft iemand een link hiervoor over op internet ofozosw?
quote:Op zondag 9 mei 2004 01:52 schreef nice_girl_sabine het volgende:
tsjah, als ik stoned ben wil ik niks anders.
weetje, dat heb ik nou niet.quote:Op zondag 9 mei 2004 01:52 schreef nice_girl_sabine het volgende:
tuurlijk is het schadelijk. Ooit gehoord van eclipse.. ofzo ben ff de naam kwijtquote:Op zondag 9 mei 2004 01:56 schreef nice_girl_sabine het volgende:
gaat erom of het wel of niet schadelijk is.
Maat Cquote:Op zondag 9 mei 2004 02:00 schreef nice_girl_sabine het volgende:
en in welke mate, etc? Als de politie je verhoort schijnen ze toch ook een velle lamp in je oge.
Nee hoor. Tenzij je 'm aan zet.quote:Op zondag 9 mei 2004 01:34 schreef nice_girl_sabine het volgende:
Is het schadelijk om langdurig, bv 1 minuut, in een 40/60 watt lamp te staren?
Je pupillen verkleinen zich, en je netvlies gaat alsnog naar de tyfus.quote:Op zondag 9 mei 2004 02:05 schreef nice_girl_sabine het volgende:
wat gebeurd er als je hem aanziet? Dat is de vraag dus! Niemand die er antwwoord op heeft.
Domme vraag domme antwoorden.quote:Op zondag 9 mei 2004 02:05 schreef nice_girl_sabine het volgende:
wat gebeurd er als je hem aanziet? Dat is de vraag dus! Niemand die er antwwoord op heeft.
Dat komt omdat als de zon van achter de maan te voorschijn komt de lichtintensiteit ineens dermate snel oploopt dat je pupillen te ver open staan. Dan kan je netvlies inderdaad beschadigen. Bij een normale situatie is er niets aan de hand.quote:Op zondag 9 mei 2004 03:02 schreef nice_girl_sabine het volgende:
dat laatste is dus totaal gelul. bij bv zonsverduistering moet je speciaal brilletjes opzetten.s
Het is niet fijn om in het felle licht te kijken maar niet schadelijk. Zelfs al zou bijvoorbeeld de zon wel schadelijk zijn voor je ogen, dan zou een gewone lamp nog niet erg zijn. De zon is namelijk miljoenen malen feller dan een lamp, verder zendt de zon UV straling uit en dat doet een lamp ook niet. Lampen zijn totaal ongevaarlijk.quote:Op zondag 9 mei 2004 03:11 schreef nice_girl_sabine het volgende:
ok, maar lamp is dus geen probleem? Vooral irritant zijn die losse peertjes zonder bedekking
Als ik jou was zou ik het met de dokter liever hebben over het gegeven dat je niks anders wilt dan in een lamp staren wanneer je stoned bent.quote:Op zondag 9 mei 2004 01:52 schreef nice_girl_sabine het volgende:
tsjah, als ik stoned ben wil ik niks anders. Maar niemand die hier iets van af weet? Anders vraag ik wel aan huisarts.
Ik denk dat 2 factoren belangrijk zijn voor de de schade aan het oog. Dat is een de lichtsterkte en twee het soort 'licht' (golflengte). Ik vermoed dat de lichtsterkte pas mee gaat spelen bij echt hele hoge lichtsterkten, denk aan een laser. De lichtintensiteit is dan zo groot dat het netvlies als het ware wegschroeit. Wat veel belangrijker is is de samenstelling van het licht. Kortgolvige UV-straling zorgt sneller voor beschadiging dan rood licht. Gloeilampen hebben zeker geen UV-straling in hun spectrum zitten en daarom bij normale lichtsterkten niet schadelijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:19 schreef Teng het volgende:
Teveel licht kan je netvlies beschadigen. Je knijpt niet voor niets normaal in een reflex je ogen dicht als er een fel licht is. Ik weet zo niet om welke lichtsterktes het gaat, maar ik zou er ook bij een 40 watt lamp al niet aan beginnen.
ik hoop dat je binnen 24 uur de juiste conclusie kan trekkenquote:Op maandag 10 mei 2004 15:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik twijfel nu een beetje aan mijn eerdere statement dat de zon niet schadelijk is als je er lang in kijkt.
misschien moet je eens een paar weken stoppen met blowen en je hersens luchten ?quote:Op zondag 9 mei 2004 01:52 schreef nice_girl_sabine het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |