Apart.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:56 schreef RaTz het volgende:
En het gezeur dat een Nederlander het "vuile werk" niet wil doen is ook onzin.
"Afgestudeerd", dus ik neem aan dat je een HBO- of Universitaire opleiding hebt afgerond. Naar de vacatures waar jij dan waarschijnlijk naar zal sollicteren hoef je volgens mij echt niet veel concurrentie van de Poolse workforce te verwachten.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
Ik ben een jaar afgestudeerd en kom niet eens aan een baan!!!
Er is een wijdverspreide misvatting in de nieuwe EU-staten dat een Nederlands sofi-nummer automatisch leidt tot een Nederlands paspoort.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
...
Wat ik deze week aantrof in Leiden bij het belastingkantoor.....hordes, busladingen en karrevrachten vol mensen die hier willen komen werken!!! Dranghekken, vechtpartijen, de politie moest de meute zelfs in toom houden!!! Ze willen hier graag komen werken, jaja. Als wat?
...
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:19 schreef sooty het volgende:
[..]
Er is een wijdverspreide misvatting in de nieuwe EU-staten dat een Nederlands sofi-nummer automatisch leidt tot een Nederlands paspoort.
Vandaar die drukte bij de belastingkantoren.
Dat verklaart het, dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze komen naar NL omdat ze denken dat een sofinummer ze recht op van alles en nogwat geeft, zoals bijv. werk, uitkering, paspoort enzo. Vandaar even die drukte.
Gewoon weer een cijfertje erbij, dan heben we er voorlopig weer genoeg.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:38 schreef _The_General_ het volgende:
Het stikt er hier van, de sofi's zijn niet aan te slepen!
Naar Polen natuurlijkquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
Waar moet dit heen met Nederland grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Lijkt me heel makkelijk. Je zet gewoon een lettercode van het land ervoor. (NL voor nederland bijv)quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Gek eigenlijk dat de EU nog niet gezamelijk een Sofi stelsel heeft gemaakt, gewoon overal in de EU hetzelfde sofinummer net als in de VS.
Waarom denk je dat ze hier naartoe komen? Er valt in hun eigen land geen cent te verdienen. Daar moet je misschien wel 4 of 5 banen hebben wil je een gezin draaien, dus komen ze hier naartoe waar naar hun principes erg veel geld te verdienen valt.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:51 schreef tomme6 het volgende:
Het is idd niet normaal! Niet om die mensen te discrimineren ofzo, maar als ze zo graag willen werken, doen ze dat in ihun eigen land. Dat helpt de economie bij hun ook weer een beetje, hier kan zelfs de normale nederlander geen werk meer vinden...
Dat had je toch ook aan die Polen zelf kunnen vragen?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
Ze willen hier graag komen werken, jaja. Als wat? Waar? En waar gaan ze wonen????
Dat zeg jij. Ik heb niks tegen Polen, Turken, Marokkanen of Eskimo's of whatever, maar het moet niet zo zijn dat over een tijdje de Nederlands sprekende bevolking in de minderheid is natuurlijk..quote:Op zondag 9 mei 2004 12:20 schreef Grimm het volgende:
alleen deze mensen gaan wel terug als ze "binnen" zijn.
das al te laatquote:Op zondag 9 mei 2004 13:39 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik heb niks tegen Polen, Turken, Marokkanen of Eskimo's of whatever, maar het moet niet zo zijn dat over een tijdje de Nederlands sprekende bevolking in de minderheid is natuurlijk..
Er moet toch een soort van rem op de immigratie zitten.
quote:Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Kunnen we onze Turken en Marokkanen niet inruilen voor Polen en Hongaren?
Want die zijn lief en Turken en Marokkanen zijn stout?quote:Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Kunnen we onze Turken en Marokkanen niet inruilen voor Polen en Hongaren?
quote:Op zondag 9 mei 2004 14:47 schreef nozem het volgende:
Want die zijn lief en Turken en Marokkanen zijn stout?
Heb jij wel eens gehoord van rellende polen danquote:Op zondag 9 mei 2004 14:47 schreef nozem het volgende:
[..]
Want die zijn lief en Turken en Marokkanen zijn stout?
Die rellen niet, die jatten alles wat los zitquote:Op zondag 9 mei 2004 15:05 schreef kippiej het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van rellende polen dan
quote:Op zondag 9 mei 2004 15:09 schreef VeX- het volgende:
Inderdaad een potentieel probleem, maar ik vertrouw erop dat de bestuurders van Nederland weten wat ze doen.
Nou ga dan maar nooit naar een Poolse voetbalwedstrijd,quote:Op zondag 9 mei 2004 15:05 schreef kippiej het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van rellende polen dan
De eerste generatie wellicht ja, maar als we kijken naar hoe de Oost-Europese immigranten in de VS en Brazillie/Duitsland zich hebben aangepast lijkt mij dat de tweede generatie eigenlijk probleemloos kan integreren.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:25 schreef MokroKees het volgende:
wat wel een probleem is , is hun oostblok mentaliteit.. hard en meedogenloos
als zij eenmaal de achterstands wijken bevolkt hebben zullen we nog heimwee krijgen naar de marrokanen..
quote:Op zondag 9 mei 2004 14:44 schreef _onderhond_ het volgende:
Ik snap het probleem niet. Is TS als afgestudeerdere opzoek naar een baan in de kassen of wil ze als productiemederwerker aan de slag?
Dan ga je toch ook gewoon tippelen?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
waaronder natuurlijk ook een zooitje hoeren wat hier graag wil komen 'werken'....Ik ben een jaar afgestudeerd en kom niet eens aan een baan!!!
Goh, fundamentalistische katholieken zijn zoveel milder in hun oordeel over Nederland dan gematigde moslims?quote:Op zondag 9 mei 2004 15:04 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
![]()
Er is niks mis met willekeur.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:10 schreef Mystic het volgende:
Dat het topic nog niet gesloten is, nu staat er poolse en mag het wel ineens ....
Good point. Polen staan er berucht om dat ze zeer conservatief katholiek zijn... Willen wij dat eigenlijk wel in onze seculiere Europese Unie?quote:Op maandag 10 mei 2004 20:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, fundamentalistische katholieken zijn zoveel milder in hun oordeel over Nederland dan gematigde moslims?
tuurlijk willen nederlanders dat werk wel doen. maar denk je niet dat die polen met minder tevreden zijn. als je hier 1200 euro in de maand pakt is dat ni veel maar voor hun wel. en dan vooral de lui di e zwartwerken zijn veel goedkoper dan nederlanders. en omdat het nu zo slecht gaat hebben meer werkgevers interesse in goedkope arbeidskrachten. die hun salaris vervolgens meenemen naar hun eigen land en het daar verder uitgeven... ja das echt goed voor onze economie maar ni heus. die hele EU shit is op de lange termijn wel handig, maar ze hadden t allemaal wat beter aan moeten pakken.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Apart.
Er worden mensen voor dat werk gezocht. Nederlanders zeiken dat ze geen werk kunnen vinden. Polen gaan dat werk doen.
Ik zie 1 mogelijkheid, Nederlanders willen het niet doen.
Tuurlijk willen we dat niet.. we willen Marokkanen hebben. Weet je toch? Tjonge jongequote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:02 schreef motown het volgende:
[..]
Good point. Polen staan er berucht om dat ze zeer conservatief katholiek zijn... Willen wij dat eigenlijk wel in onze seculiere Europese Unie?
Hmmz ik denk dat jij je maar eens moet afvragen of je in je eigen optiek wel bij "we" hoort ....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:45 schreef jazzmin_ het volgende:
[..]
Tuurlijk willen we dat niet.. we willen Marokkanen hebben. Weet je toch? Tjonge jonge
Zo is het en niet anders. Er zijn genoeg vacatures te vinden in de landbouw en kwekerij industrie, alleen kost het meer aan benzine en OV dan wat je er aan verdient..... die Polen kamperen gewoon ergens op een lokale camping!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zie 1 mogelijkheid, Nederlanders willen het niet doen.
Geloof me.. ik neem al het werk aan.. en dat doe ik alquote:Op zondag 9 mei 2004 13:54 schreef ShaoliN het volgende:
Toch lijken die Polen klusjes aan te nemen waar velen werkloze Nederlanders zich te goed voor voelen.
Het is in Etten-Leur, Lochem, Steenwijk, of Drachten natuurlijk wel anders dan Rotterdam of Utrecht....quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:26 schreef Omkron het volgende:
Zie anders voldoende blanken nog op de vuilniswagen.. schijnt goed te betalen.. overheid.. diverse regelingen.. enzo.. geen stress.. lekker buiten.. enkel de lucht is een beetje minder..
Je bent een afgestudeerde hoer? En je kunt geen passend werk vinden? Of begrijp ik iets verkeerd?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
...waaronder natuurlijk ook een zooitje hoeren wat hier graag wil komen 'werken'....Ik ben een jaar afgestudeerd en kom niet eens aan een baan!!!
quote:Op maandag 10 mei 2004 01:33 schreef RijstNatie het volgende:
stel je is niet zo aan man trieste gozer
quote:Op maandag 24 mei 2004 22:28 schreef appel1 het volgende:
Tjonje jonge.... dit is nog niets.... Nederland moet eens over 3 jaar kijken...moet je eens zien hoe vol het dan is met de Polen,...Bulgaren...en alle oostbloklanden, nu valt het nog mee
Dit had ik al een hele tijd geleden al voorspeld...het enige waar die Polen en Bulgaren goed in zijn is vrouwenhandel, criminaliteit,...en het uitmelken van de regering
Welkom to the EU zou ik zeggen!!! This is what Hollands wants...
klote zooi...
tjonge jonge....
Jij studeert vast geen economie of rechten???quote:Op maandag 24 mei 2004 22:28 schreef appel1 het volgende:
Tjonje jonge.... dit is nog niets.... Nederland moet eens over 3 jaar kijken...moet je eens zien hoe vol het dan is met de Polen,...Bulgaren...en alle oostbloklanden, nu valt het nog mee
Dit had ik al een hele tijd geleden al voorspeld...het enige waar die Polen en Bulgaren goed in zijn is vrouwenhandel, criminaliteit,...en het uitmelken van de regering
klote zooi...
tjonge jonge....
Je kan een Pool helemaal niet met een Bulgaar vergelijken, de verschillen tussen deze volken zijn minstens net zo groot als de verschillen tussen Nederlanders en Fransen, en dat zegt heel watquote:Op maandag 24 mei 2004 22:28 schreef appel1 het volgende:
klote zooi...
tjonge jonge....
Die polen gaan gerust in een caravan wonen, op 30 minuten LOOPafstand van hun werk. Hebben geen auto. Kunnen geen OV betalen. En nog lukt het ze om een beetje geld naar Polen te sturen.quote:Op zondag 23 mei 2004 19:32 schreef dunc het volgende:
Doe eens niet zo idioot.. waarom komen die polen hier aan een baan? Omdat ze goedkoper werken dan nederlanders, harder werken dan nederlanders en niet zo zeuren (het werk is eitje hier voor hun).
ze hebben wel een hogere arbeidsproductiviteitquote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:23 schreef maartena het volgende:
Het komt er heel simpel gezien op neer: Als Nederlanders dat werk WILDEN doen, dan DEDEN ze het ook..... want je kunt me niet vertellen dat de Polen er zoveel BETER in zijn!
Inderdaad studeren is een HBO of Universitaire opleiding volgen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 02:21 schreef WeirdMicky het volgende:
afgestudeerd? je bedoelt vwo gedaan![]()
![]()
enig verschil
welkom mede-studentquote:Op woensdag 26 mei 2004 02:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Inderdaad studeren is een HBO of Universitaire opleiding volgen.
Ik ga volgend jaar aan een nieuwe studie beginnen, scheikundige technologie (Delft). Mijn oude studie, civiele techniek, beviel uiteindelijk toch niet. Ik heb het er toch nog 3 jaar uitgehouden. Voor mijn nieuwe studie reken ik maximaal 6 jaar (voor de studie staat in principe 5 jaar), en ik ga daar nu ook echt aan werken.quote:Op woensdag 26 mei 2004 02:27 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
welkom mede-studenthoelang nog voordat je klaar bent met studeren?
6 jaarquote:Op woensdag 26 mei 2004 02:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ga volgend jaar aan een nieuwe studie beginnen, scheikundige technologie (Delft). Mijn oude studie, civiele techniek, beviel uiteindelijk toch niet. Ik heb het er toch nog 3 jaar uitgehouden. Voor mijn nieuwe studie reken ik maximaal 6 jaar, en ik ga daar nu ook echt aan werken.Dus reken maar op 6 jaar dan kan het altijd meevallen.
Tja, technische studies (WO) duren, als je echt door werkt, al 5 jaar. Dus aan 6 jaar zit je zo.quote:Op woensdag 26 mei 2004 02:31 schreef WeirdMicky het volgende:
6 jaar
kies dan direct de goede man!quote:Op woensdag 26 mei 2004 02:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Tja, technische studies (WO) duren, als je echt door werkt, al 5 jaar. Dus aan 6 jaar zit je zo.
Dat had ik ook liever gedaan, maar goed, dat heb je niet altijd voor het zeggen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 02:36 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
kies dan direct de goede man!
jij hebt dus ook lekker mislukt werk begrijp ik hieruitquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:16 schreef Maffioso het volgende:
Bij mij op het bedrijf komen straks ook weer allemaal van die klotepolen werken![]()
Als het nou is knappe dames waren... Ok. Maar meestal zijn het van die onverzorgde naar zweetstinkende lelijke kenau's die niet eens hard werken.
Vooral nu het legaal is voor die lui om hier te mogen werken is erg jammer. Met illegaaltjes kan je als ze niet genoeg hun best doen, nog ff dreigen dat je de vreemdelingenpolitie erbij haalt: Reken maar dat ze dan doorwerken
kan het nog erger dan ?quote:Op zondag 9 mei 2004 19:25 schreef MokroKees het volgende:
als zij eenmaal de achterstands wijken bevolkt hebben zullen we nog heimwee krijgen naar de marrokanen..
hoezo ook, doe jij dat ook dan ?quote:Op maandag 10 mei 2004 01:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dan ga je toch ook gewoon tippelen?
En waarom huurt jouw bedrijf dan geen Nederlanders in? Zijn die polen dan echt beter?quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:16 schreef Maffioso het volgende:
Bij mij op het bedrijf komen straks ook weer allemaal van die klotepolen werken![]()
Als het nou is knappe dames waren... Ok. Maar meestal zijn het van die onverzorgde naar zweetstinkende lelijke kenau's die niet eens hard werken.
Vooral nu het legaal is voor die lui om hier te mogen werken is erg jammer. Met illegaaltjes kan je als ze niet genoeg hun best doen, nog ff dreigen dat je de vreemdelingenpolitie erbij haalt: Reken maar dat ze dan doorwerken
kijk...jij bent nu een van die klootzakken die ik wel af kan schieten. Misbruik maken van mensen die zich toch niet kunnen verzetten.quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:16 schreef Maffioso het volgende:
wat wel een probleem is , is hun oostblok mentaliteit.. hard en meedogenloosquote:Op zondag 9 mei 2004 19:25 schreef MokroKees het volgende:
quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:42 schreef Gia het volgende:
[..]
als zij eenmaal de achterstands wijken bevolkt hebben zullen de Marokkanen nog heimwee krijgen naar huis..
![]()
Nou, nou, nou, nou... Moet dat nou zo nodig?quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:16 schreef Maffioso het volgende:
Bij mij op het bedrijf komen straks ook weer allemaal van die klotepolen werken
"Meestal"? Je hebt ze dus nog niet eens gezien? Er zijn ongetwijfeld zat leuke Poolse meiden, hoor!quote:Als het nou is knappe dames waren... Ok. Maar meestal zijn het van die onverzorgde naar zweetstinkende lelijke kenau's die niet eens hard werken.
Okay, wacht even, laat ik eens kijken of ik dit goed begrijp: aan de ene kant ben je boos dat die "klotepolen" hier banen van andere Nederlanders zouden komen inpikken... Maar aan de andere kant vind je het jammer dat je ze niet kunt uitbuiten, omdat men nu verplicht is om hen het minimumloon te betalen?quote:Vooral nu het legaal is voor die lui om hier te mogen werken is erg jammer. Met illegaaltjes kan je als ze niet genoeg hun best doen, nog ff dreigen dat je de vreemdelingenpolitie erbij haalt: Reken maar dat ze dan doorwerken
Subsidie geven dus aan die Polenquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:42 schreef Gia het volgende:
als zij eenmaal de achterstands wijken bevolkt hebben zullen de Marokkanen nog heimwee krijgen naar huis..
![]()
Ze zijn in ieder geval Katholiek. Heb ik een stuk minder moeite mee dan met godsdiensten die nog in de middeleeuwen zijn blijven steken.quote:Op donderdag 27 mei 2004 02:17 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Subsidie geven dus aan die Polen![]()
Waar ik woon is het ook heel verschrikkelijk..... Bij mij in het dorp staat Parenco (Norske skog) De grootste papier fabriek van Nederland.... als je ziet wat daar voor een Poolse gasten werken daar word je helemaal naar van... hele parkeerplaatsen vol met poolse auto's....quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:30 schreef maartena het volgende:
[..]
En waarom huurt jouw bedrijf dan geen Nederlanders in? Zijn die polen dan echt beter?
Is dit een verkapte nazi-post?quote:Op zondag 9 mei 2004 05:46 schreef MokroKees het volgende:
[..]
Naar Polen natuurlijk![]()
quote:Op zondag 9 mei 2004 15:09 schreef VeX- het volgende:
Inderdaad een potentieel probleem, maar ik vertrouw erop dat de bestuurders van Nederland weten wat ze doen.
Het katholicisme is lekker ontwikkeld.quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval Katholiek. Heb ik een stuk minder moeite mee dan met godsdiensten die nog in de middeleeuwen zijn blijven steken.
Die is nog steeds rechts, dus dat wordt weer een probleem.quote:Op zondag 9 mei 2004 15:09 schreef VeX- het volgende:
Jij snapt em eindelijk. Daar zit em net de kneep, goedkope Poolse werknemers. Er zijn namelijk geen Nederlanders te vinden die voor hetzelfde salaris hetzelfde werk willen doen. Neem van mij aan, een werkgever heeft liever iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt en nog steeds voor exact hetzelfde geld het werk doet.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:04 schreef BaZje het volgende:
Waar ik woon is het ook heel verschrikkelijk..... Bij mij in het dorp staat Parenco (Norske skog) De grootste papier fabriek van Nederland.... als je ziet wat daar voor een Poolse gasten werken daar word je helemaal naar van... hele parkeerplaatsen vol met poolse auto's....
Ik ken meer dan genoeg Nederlanders die dolgraag willen werken .... ook bij Parenco als ze maar werk hebben.... maar ze nemen liever een lading goedkope poolse werknemers dan een paar Nederlanders.
En waarom denk je dat die Polen worden aangenomen..... omdat ze BETER werken dan Nederlanders? Nee. Omdat ze SNELLER werken dan Nederlanders? Ook niet. Omdat de baas van Pools houdt? Dat zal het ook niet zijn.quote:Een oom van me en een paar kameraden hebben ook een paar van die polen bij hun in de ploeg zitten, die gasten spreken totaaal GEEN Nederlands... engels spreken ze ook helemaal niet, ze kunnen alleen een paar woordjes duits...
Precies. Ze zijn in Polen allang gewend om werkdagen van 10, 12, 14 uur per dag te maken..... Waar vindt je nu nog Nederlanders die 10 tot 12 uur per dag in een fabriek willen werken voor een salaris waar je nog niet eens de huur van kan betalen? Die polen zitten allemaal opgepropt in 1 flatje of een paar caravans, en sturen de rest van hun salaris naar huis......quote:Het is wel zo dat die gasten ongeveer 4 uur per dag langer werken voor het zelfde loon als een dat van een Nederlander.....
Wat een onzin kraam je daar allemaal uit man.quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:48 schreef maartena het volgende:
[..]
knip..
editquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:42 schreef Gia het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk neem je dan als werkgever dan een stelletje goedkope polen... maar waar het mij onderandere om gaat:quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:48 schreef maartena het volgende:
[..]
...HEEEEELEHOOP reactie op mijn orginele post...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |