Apart.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:56 schreef RaTz het volgende:
En het gezeur dat een Nederlander het "vuile werk" niet wil doen is ook onzin.
"Afgestudeerd", dus ik neem aan dat je een HBO- of Universitaire opleiding hebt afgerond. Naar de vacatures waar jij dan waarschijnlijk naar zal sollicteren hoef je volgens mij echt niet veel concurrentie van de Poolse workforce te verwachten.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
Ik ben een jaar afgestudeerd en kom niet eens aan een baan!!!
Er is een wijdverspreide misvatting in de nieuwe EU-staten dat een Nederlands sofi-nummer automatisch leidt tot een Nederlands paspoort.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
...
Wat ik deze week aantrof in Leiden bij het belastingkantoor.....hordes, busladingen en karrevrachten vol mensen die hier willen komen werken!!! Dranghekken, vechtpartijen, de politie moest de meute zelfs in toom houden!!! Ze willen hier graag komen werken, jaja. Als wat?
...
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:19 schreef sooty het volgende:
[..]
Er is een wijdverspreide misvatting in de nieuwe EU-staten dat een Nederlands sofi-nummer automatisch leidt tot een Nederlands paspoort.
Vandaar die drukte bij de belastingkantoren.
Dat verklaart het, dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze komen naar NL omdat ze denken dat een sofinummer ze recht op van alles en nogwat geeft, zoals bijv. werk, uitkering, paspoort enzo. Vandaar even die drukte.
Gewoon weer een cijfertje erbij, dan heben we er voorlopig weer genoeg.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:38 schreef _The_General_ het volgende:
Het stikt er hier van, de sofi's zijn niet aan te slepen!
Naar Polen natuurlijkquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
Waar moet dit heen met Nederland grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Lijkt me heel makkelijk. Je zet gewoon een lettercode van het land ervoor. (NL voor nederland bijv)quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Gek eigenlijk dat de EU nog niet gezamelijk een Sofi stelsel heeft gemaakt, gewoon overal in de EU hetzelfde sofinummer net als in de VS.
Waarom denk je dat ze hier naartoe komen? Er valt in hun eigen land geen cent te verdienen. Daar moet je misschien wel 4 of 5 banen hebben wil je een gezin draaien, dus komen ze hier naartoe waar naar hun principes erg veel geld te verdienen valt.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:51 schreef tomme6 het volgende:
Het is idd niet normaal! Niet om die mensen te discrimineren ofzo, maar als ze zo graag willen werken, doen ze dat in ihun eigen land. Dat helpt de economie bij hun ook weer een beetje, hier kan zelfs de normale nederlander geen werk meer vinden...
Dat had je toch ook aan die Polen zelf kunnen vragen?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:44 schreef missDemeanor het volgende:
Ze willen hier graag komen werken, jaja. Als wat? Waar? En waar gaan ze wonen????
Dat zeg jij. Ik heb niks tegen Polen, Turken, Marokkanen of Eskimo's of whatever, maar het moet niet zo zijn dat over een tijdje de Nederlands sprekende bevolking in de minderheid is natuurlijk..quote:Op zondag 9 mei 2004 12:20 schreef Grimm het volgende:
alleen deze mensen gaan wel terug als ze "binnen" zijn.
das al te laatquote:Op zondag 9 mei 2004 13:39 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik heb niks tegen Polen, Turken, Marokkanen of Eskimo's of whatever, maar het moet niet zo zijn dat over een tijdje de Nederlands sprekende bevolking in de minderheid is natuurlijk..
Er moet toch een soort van rem op de immigratie zitten.
quote:Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Kunnen we onze Turken en Marokkanen niet inruilen voor Polen en Hongaren?
Want die zijn lief en Turken en Marokkanen zijn stout?quote:Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Kunnen we onze Turken en Marokkanen niet inruilen voor Polen en Hongaren?
quote:Op zondag 9 mei 2004 14:47 schreef nozem het volgende:
Want die zijn lief en Turken en Marokkanen zijn stout?
Heb jij wel eens gehoord van rellende polen danquote:Op zondag 9 mei 2004 14:47 schreef nozem het volgende:
[..]
Want die zijn lief en Turken en Marokkanen zijn stout?
Die rellen niet, die jatten alles wat los zitquote:Op zondag 9 mei 2004 15:05 schreef kippiej het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van rellende polen dan
quote:Op zondag 9 mei 2004 15:09 schreef VeX- het volgende:
Inderdaad een potentieel probleem, maar ik vertrouw erop dat de bestuurders van Nederland weten wat ze doen.
Nou ga dan maar nooit naar een Poolse voetbalwedstrijd,quote:Op zondag 9 mei 2004 15:05 schreef kippiej het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gehoord van rellende polen dan
De eerste generatie wellicht ja, maar als we kijken naar hoe de Oost-Europese immigranten in de VS en Brazillie/Duitsland zich hebben aangepast lijkt mij dat de tweede generatie eigenlijk probleemloos kan integreren.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:25 schreef MokroKees het volgende:
wat wel een probleem is , is hun oostblok mentaliteit.. hard en meedogenloos
als zij eenmaal de achterstands wijken bevolkt hebben zullen we nog heimwee krijgen naar de marrokanen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |