Dat is nou typisch de weg van de minste weerstand kiezen. Hij zal zich hierom alleen nog maar harder voor z'n kop slaan omdat dit het idee oproept dat ze nog twijfelde en dat hij het verprutst heeft. Als je een ander hebt moet je dat gewoon z.s.m. zo eerlijk mogelijk vertellen, anders trap je iemand veel harder op z'n ziel dan nodig is. Het is natuurlijk nooit leuk om iemand te vertellen, maar hij kan het beter van haar horen dan via via. Het komt toch altijd uit. De waarheid is altijd beter dan het uitmaken met luizige excuusjes. Gewoon eerlijk toegeven dat je een ander hebt gevonden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 03:22 schreef GWD het volgende:
[..]
[..}
Ik weet ook dat ik die vriend er ernstig mee ga kwetsen, en hij zal me wel ongelofelijk haten hierom achteraf ... maar beter dat hij het pas hoort als hij over haar heen is dan als ze nog vers in zijn geheugen zit denk je niet.
Het viel mij in dit topic ook al op dat de meeste de weg van de minste weerstand kiezen en eerlijk zeggen wat je denkt en voelt is al helemaal uit den boze!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:28 schreef ra het volgende:
[..]
Dat is nou typisch de weg van de minste weerstand kiezen. Hij zal zich hierom alleen nog maar harder voor z'n kop slaan omdat dit het idee oproept dat ze nog twijfelde en dat hij het verprutst heeft. Als je een ander hebt moet je dat gewoon z.s.m. zo eerlijk mogelijk vertellen, anders trap je iemand veel harder op z'n ziel dan nodig is. Het is natuurlijk nooit leuk om iemand te vertellen, maar hij kan het beter van haar horen dan via via. Het komt toch altijd uit. De waarheid is altijd beter dan het uitmaken met luizige excuusjes. Gewoon eerlijk toegeven dat je een ander hebt gevonden.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 07:00 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dit soort betutteling getuigt van een absurd gebrek aan respect. En het misplaatste en surrealistische van het geheel is dat de hoofdrolspelers zich nog op de borst kloppen ook omdat ze denken zo altruïstisch en liefdevol te handelen door iemand aan het lijntje te houden terwijl de rest van de wereld al op de hoogte is van de werkelijkheid.
Wat zijn we toch weer goed voor onze geliefden; We zouden een lintje moeten krijgen.
Simpelweg walgelijke, egoïstische lafhartigheid in zijn engste en meest verlammende vorm!
Ooit al in dezelfde situatie gezeten?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:37 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]Precies mijn gedachten! De laffe zak
![]()
Heb ik anders geen recht van spreken?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:50 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ooit al in dezelfde situatie gezeten?
nee, maar wel aan de andere kant. ik heb het vrijwel meteen gehoord toen ze een ander had, en dat deed verrekte zeer, maar ik was blij dat ze er niet 3 maanden mee heeft gewacht.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:50 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ooit al in dezelfde situatie gezeten?
eerst @ Quickie_bat: tuurlijk heb je recht om te spreken, maar dat kan volgens mij ook op een deftige manier: laffe zak, vind ik minder deftig..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:59 schreef Copycat het volgende:
Denk eerder dat Leonieke zich ietwat aangevallen voelt, afgaande op haar eerdere post.
Maar Leonieke, durf jij met je hand op je hart te zweren dat je hebt gehandeld puur uit medeleven voor je ex? Ik geloof daar namelijk geen snars van, eerlijk gezegd.
Ik ben ook helemaal niet van plan om het hem ooit te vertellen, noch zijn vrienden (zoals hierboven gemeld: geen contact meer mee). En door afstand (205km) weinig kans dat hij het toevallig eens zal horen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:02 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee, maar wel aan de andere kant. ik heb het vrijwel meteen gehoord toen ze een ander had, en dat deed verrekte zeer, maar ik was blij dat ze er niet 3 maanden mee heeft gewacht.
Maar begrijp ik het nu goed dat je de relatie al had beëindigd voordat je met je huidige vriend in zee ging?quote:Waarom ik er ook zo over zweeg? Ik vond niet dat ik mijn ex nog meer moest kwetsen, dan dat ik al had gedaan. Het is nu ongeveer een jaar uit en hij weet nog altijd niet hoe de vork precies aan de steel zit.
Laat ons zeggen dat ik mijn huidge vriend op 29 mei eerste keer heb gezien en dat er na 5 uur idd een kus is gevallen, dat ik dan direct naar mijn toenmalige ex ben gereden en dat ik er na een nacht over te denken (bij ex dus) heb besloten om een einde te stellen aan die relatie en dat ik toen een relatie ben begonnen met mijn huidige vriend. Dus JA ik heb hem bedrogen en JA ik heb de eer aan mezelf gehouden om het direct uit te makenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:13 schreef Copycat het volgende:
Ik reageerde zo omdat je in dit topic zegt:
[..]
Maar begrijp ik het nu goed dat je de relatie al had beëindigd voordat je met je huidige vriend in zee ging?
Hehe.. snel is relatief ehquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:20 schreef Copycat het volgende:
Bedrogen vind ik wel een groot woord in deze, hoor Leonieke.
Denk dat die relatie al rammelde en dat je gevoelens voor je huidige vriend de spreekwoordelijke druppel was. Tenminste, anders neem je zo'n belangrijke beslissing niet zo snel, lijkt me.
Ik had mijn huidige vriend toen dus gekust, maar mijn ex was op dat moment voor geen rede vatbaar: ik werd verweten voor hoer, slet, etc, en zinnen als: "oh kruip weer op hem eh, ge hebt er toch heel de middag mee in bed gelegen" "was de seks zo goed?!?" naar mijn hoofd geslingerd (mijn ex was op dat moment dus de enige waar ik ooit seks mee heb gehad, dus zo'n hoer of wat dan ook was ik totaal niet).quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:37 schreef Byte_Me het volgende:
maar waarom denk je dat "ik hou niet meer van je" minder pijn doet als "ik ben verliefd op een ander"? ok, ik weet niet wat je tegen je ex hebt gezegd, maar het zal wel iets in die lijn zijn.
Jezus, logisch denk?? Je hebt em toch ook besodemieterd door met iemand die je van het internet kende en waar je jezelf dus al flink verliefd op liet worden, te gaan zoenen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:45 schreef leonieke het volgende:
toen bleek opeens dat hij helemaal geen vertrouwen meer in mij had, en dat het "waarschijnlijk toch al de eerste keer niet meer was" enzovoort. Op die manier kon ik helemaal niet voor die relatie vechten. Dus heb ik idd dat als hoofdreden aangegrepen: eens het vertrouwen zo ver zoek is .... en heb ik hem achteraf niet gezegd dat ik idd gevoelens voor die kerel (huidige vriend) had, want dan stond het sowieso vast voor hem dat ik er seks mee had gehad.
En wat heb jij eigenlijk tegen mij? *grom*quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:00 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Jezus, logisch denk?? Je hebt em toch ook besodemieterd door met iemand die je van het internet kende en waar je jezelf dus al flink verliefd op liet worden, te gaan zoenen.
Dus damn, ga nou niet zeuren over hoe erg het was dat hij jou niet vertrouwde, want je was al eigenlijk al veel langer bezig met vreemdgaan dan alleen die zoen.
Door schade en schande eens...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:23 schreef Bombie het volgende:
...En dan kan ik me zo voorstellen dat de vernedering van het dom gehouden worden, terwijl iedereen uit je omgeving of vriendenkring het al wél weet, de grootste klap is van allemaal. Ten eerste is die klap veel harder dan wanneer je op een respectvolle en eerlijke, maar moeilijke manier afgewezen wordt, en ten tweede is de kans op lange termijn schade bij dit scenario enorm veel groter.
Het is immers zo dat je paranoia gevoed wordt omdat je vertrouwen zó abrupt geschonden is door de goede geheimhouding, dat het daarna nog moeilijk zal worden om je volgende partner (en mogelijk alle mensen in je omgeving) ooit helemaal te vertrouwen.
Ik zou de zaak negeren en hem erbij. Hij heeft bewust gekozen niets meer in de relatie te investeren en deze te stoppen. Wat hij verder voor verhalen ophangt of niet zie ik als zijn zaak, niet de jouwe. Hij is je geen enkele verantwoording voor zijn daden schuldig want jullie relatie is beëindigd.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:43 schreef Pixy het volgende:
Ruim een maand geleden heeft mijn ex het na 3,5 jaar uitgemaakt omdat hij niet meer verliefd was en we teveel van elkaar verschilden, tenminste dat zei hij. Hij gedroeg zich heel anders, ik had het helemaal niet zien aankomen en bovendien was hij altijd diegene die heel erg aan mij hing en me nooit meer wilde laten gaan. Ik heb hem toen dus ook meerdere keren gevraagd of hij misschien een ander had maar dat heeft hij ontkend. Van de week las ik de weblog van een vriend van hem en daar stond in dat deze vriend met mijn ex en zijn vriendin naar Amsterdam was geweest: dus ik heb hem op de man af gevraagd of hij een nieuwe vriendin heeft maar dat heeft hij wederom weer meerdere malen ontkend. Nu heb ik gisteren gehoord (van zijn huisgenootje die eigenlijk nix mag zeggen) dat hij wel degelijk een nieuwe vriendin heeft en dat hij het uitgemaakt heeft met mij voor haar. Haast niemand weet dit en zijn hele vriendenkring moet zijn bek houden tegen mij over de relatie. Waarom doet hij zoiets? Zal ik hem hiermee confronteren of de hele zaak negeren en nooit meer tegen hem praten?
Please, help me!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |