quote:Je kan mensen niet verplichten om te gaan werken.
Op maandag 06 augustus 2001 09:01 schreef Jeromar het volgende:
Ook zoiets ... Melkert baantjes..... Wat is dat nu weer vfoor iets debiels... Ze moeten al die uitkerings trekkers gewoon VERPLICHT aan het werk zetten.... Maakt niet uit wat voor werk t is.... Als een of andere werkloze vuilnisman of putjesschepper kan zijn, laat ze dat dat gewoon worden.... Wat nou uitkering! Alleen in het allernodigste geval!
quote:Beetje ongenuanceerde mening vindt ik dit
Op maandag 06 augustus 2001 08:46 schreef Jeromar het volgende:
Ik wordt ziek van daklozen en bedelaars in NL. Het is helemaal niet nodig om dakloos te zijn. Ik geef ook nooit wat aan bedelaars, ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijnIEDEREEN kan als het moet een huis vinden/werk vinden.... Werklozen vind ik ook zielig want het is ook ABSOLUUT NIET nodig om werkloos te zijn in NL
![]()
![]()
quote:-laat maar-
Ook zoiets ... Melkert baantjes..... Wat is dat nu weer vfoor iets debiels... Ze moeten al die uitkerings trekkers gewoon VERPLICHT aan het werk zetten.... Maakt niet uit wat voor werk t is.... Als een of andere werkloze vuilnisman of putjesschepper kan zijn, laat ze dat dat gewoon worden.... Wat nou uitkering! Alleen in het allernodigste geval!
quote:Zo, jij bent een expert! Of bekijk jij alles vanuit jouw referentiekader? Een situatie waar jij altijd op iets of iemand terug kan vallen. Familie die altijd voor je klaarstaat? Vrienden die er voor je zijn? Door het gezin waar je uit komt de mogelijkheid gehad hebben om te studeren?
Ik wordt ziek van daklozen en bedelaars in NL. Het is helemaal niet nodig om dakloos te zijn. Ik geef ook nooit wat aan bedelaars, ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijnIEDEREEN kan als het moet een huis vinden/werk vinden.... Werklozen vind ik ook zielig want het is ook ABSOLUUT NIET nodig om werkloos te zijn in NL
![]()
![]()
Maar wat als dat er allemaal niet is? Als je jeugd NIET zo makkelijk was en een opleiding NIET zo vanzelfsprekend is? Bedenk dat het gros van die mensen niet in deze situatie wil zitten. Het is heel makkelijk om vanaf je gouden troon naar beneden te kijken en er een oordeel over te hebben. Maar plaats je eens uit je eigen situatie (volop kansen en geld en mensen) en leef je in iemand die he-le-maal NIKS heeft.
(zijspoor:)
In Amsterdam gaat misschien en project lopen dat daklozen het Vondelpark schoon gaan houden. In ruil voor een warme maaltijd en een pakje shag! Zijn het geen gewone mensen die het geld dat ze verdienen willen uitgeven aan iets dat ZIJ willen?
(en om volgens het cliché te praten, als dat drugs is? Wat de LMK betreft: so be it...their choice...tis zonde maar wie zijn wij om te oordelen over waar iemand zijn geld aan uitgeeft? "Ja maar daar hebben wij ook last van". Ja, maar last hebben we ook van die Bang&Olufsen stereo van de buren die elke dag op 10 staat, of die rashond van hier tegenover die elke dag op JOUW stoep schijt, of die lelijke Citroën Xsara die altijd bij jou voor de deur geparkeerd staat. Mensen verbieden honden, stereo's en Citroën Xasara's te kopen? Dachtetniet))
quote:En die zijn er onder niet-daklozen niet?
Op maandag 06 augustus 2001 09:38 schreef Jeromar het volgende:
Toch zijn er nog steeds heel veeel profiteurs
quote:uitkeringsgerechtigden betalen over hun uitkering OOK belasting.
Op maandag 06 augustus 2001 09:25 schreef Jeromar het volgende:
Ik vind dat als je in nederland woont je wel verplicht moet zijn om te werken. Ik betaal belasting, Werklozen (die een uitkering van mijn belastingcenten krijgen)lopen op de straat die van mijn belastingcenten betaald wordt. Dus hun mogen ook belasting gaan betalen.
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 09:43 schreef Nijntjuh het volgende:[..]
uitkeringsgerechtigden betalen over hun uitkering OOK belasting.
Moet volgens jou een alleenstaande moeder met een kind van 3 ook verplicht aan het werk?NEE
Iemand die een doctoraaldiploma heeft en zich aanmeld als winkelbediende, taxichaffeur, schoonmaakster of iets dergelijks wordt afgewezen omdat zij/hij te hoog opgeleid is (ik spreek uit ervaring).
JA, MAAR DAT MOET DUS AFGESCHAFT WORDEN. IEDEREEN MOET BEPAALD WERK KUNNEN DOEN, MAAKT NIET UIT WAT JE OPLEIDING IS.
Nadat ik 6 jaar van mijn leven geïnvesteerd had in een opleiding (en een berg geld) is het dan zo dat ik maar meteen aan de bollenpellerij moet omdat ik ander profiteer?
JA!
Ook ik ben van de lichting afgestudeerden van begin jaren 90 toen er 120 000 academici in het bestand van de soos stonden. Ik wéét hoe moeilijk het is een baan te vinden, en hoe je zelfvertrouwen naar de klote gaat als je je voor tig banen aanmeld en keer op keer afgewezen wordt omdat "uit de 720 kandidaten de keus helaas niet op u gevallen is".
Ik werk nu, dubbel zelfs (een full-time baa als secretaresse en een eigen bedrijf: sportschool).
Maar het zelfvetrouwen om op mijn eigen niveau te durven werken is er nog steeds niet.MAAR JE WERKT IN IEDER GEVAL, HEEEL GOED!
quote:Ja, Amsterdam Idem Dito....
Op maandag 06 augustus 2001 09:45 schreef Halinalle het volgende:
De laatste tijd moest ik regelmating in Rotterdam en het viel me op dat er momenteel wel heel erg veel daklozen een bedelaars zijn. Om de vijf meter word je onderhand wel aangesproken door zo'n zielig figuur. Ik moet toegeven dat het mij uiteindelijk ook gaat irriteren. Het valt me trouwens ook op dat in de randstad regelmatig ook bedelaars in de trein bedelen.
quote:En die zijn er onder niet-werklozen niet?
Op maandag 06 augustus 2001 09:42 schreef Jeromar het volgende:
Ik heb het niet alleen over daklozen maar ook over werklozen...
Nogmaals, tis erg makkelijk om je in al je luxe te ergeren aan mensen die het slecht hebben, en dan ook nog het gore lef hebben JOU er mee lastig te vallen. Te makkelijk...
quote:Maar nou ff serieus (tenminste, de LMK hoopt niet dat je dit echt meent)
Op maandag 06 augustus 2001 09:54 schreef Jeromar het volgende:
Nee vind ik dus niet LMK...
Er zijn genoeg instanties in Nederland om mensen die het ECHT nodig hebben te helpen.
De profiteurs moeten er echter uit geplukt worden en desnoods werkstraffen krijgen...
quote:De dienstplicht mag sowieso wel weer ingesteld worden.
Op maandag 06 augustus 2001 09:56 schreef Jeromar het volgende:
En met "werkstraf" bedoel ik zoiets als "dienstplicht".
quote:Kut, je meende het dus echt?
Op maandag 06 augustus 2001 09:56 schreef Jeromar het volgende:
En met "werkstraf" bedoel ik zoiets als "dienstplicht".
quote:Denk niet dat die Melkert baantjes zo goed zijn. Ik ken iemand die bij een bedrijf de hele administratie verzorgt, doet dat al een jaar of 8. Denk je dat zo iemand in de loop van de jaren meer is gaan verdienen?? Zo'n persoon krijgt als salaris een bedrag dat zo hoog/laag is als de uitkering zijnde.
quote:Profiteurs mogen best werk gaan doen waar grote tekorten aan mensen zijn ja...
Op maandag 06 augustus 2001 10:02 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Kut, je meende het dus echt?
Werkstraf is misschien een hard woord (maar ik bedoel er ook geen kamp of zo mee) Ik bedoel gewoon verplicht aan t werk zetten!!!
quote:Deze mensen verkopen die krant als werk.
ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijn
Let wel: Ik heb het niet over bedelaars en junks - gaat trouwens meestal samen - maar over mensen die overdag proberen eerlijk geld te verdienen en 's-nachts in een daklozenverbijf slapen.
quote:Hahaha...nou de LMK heeft 9 maanden in dienst gezeten...WAT EEN DISCIPLINE!!! Hahaha, lachertje man!
Op maandag 06 augustus 2001 10:02 schreef Jeromar het volgende:[..]
De dienstplicht mag sowieso wel weer ingesteld worden.
Je ziet dat sinds het is afgeschaft de jeugd helemaal geen motivatie/discipline ....
(Buiten dat de vraag gesteld kan worden of het één (afschaffen dienstplicht) verband houdt met het ander (afname motivatie jongeren) Denket nl niet...
quote:hehehe je neemt in elk geval geen blad voor de mond
Nadat ik 6 jaar van mijn leven geïnvesteerd had in een opleiding (en een berg geld) is het dan zo dat ik maar meteen aan de bollenpellerij moet omdat ik ander profiteer?JA!
Op zich ben ik het wel gedeeltelijk met je eens, ik denk ook dat ik net nu wel anders hand gedaan, maarja, je rolt net uit je opleiding, vol verwachtingen en ideeën en dan ik het wel moeilijk om te accepteren dat er voor jou geen plek is op de arbeidsmarkt. Trouwens: ik weet niet hoe het nu is, maar toen was het zo dat je als werkzoekende eerst de kans kreeg iets in je richting te zoeken. Lukte dat niet, kreeg je een aanbod van het arbeidsbureau. Een aanbod heb ik nooit gehad, noch voor bollenpellen, noch voor iets anders (als ik dat gehad had zou ik het akuut met beide handen hebben aangegrepen.
Werkgevers mógen wel mensen die te hoog opgeleid zijn in dienst nemen, maar doen dit vaak niet vanwege bepaalde vooroordelen. Zo denkt men dat je snel weer weggaat als je iets beters vindt, dat je wel arrogant zult zijn, en daar hebben ze geen zin in. Ik heb een poosje bij een wasserij gewerkt. Toen krege ik via het uidzendburo ook het advies: je kunt beter niet zeggen dat je afgestudeerd bent, dan lig je er gelijk uit.
Ik denk dat het beter zou zijn als er meer geld gestoken werd in het creëren van werk voor langdurig werklozen, zodat ze weer langzaam in het proces kunnen groeien. Er zijn maar weinig mensen die 'bewust' profiteren.Die mensen mogen wat mij betreft hard aangepakt worden, maar mensen die gewoon proberen werk te vinden en dat niet kunnen krijgen mogen beter begeleid worden.
quote:En dan is er een werkloze dakloze die zijn situatie probeert te veranderen, weiger jij een poot uit te steken. Jij wilt daklozen en werklozen gelijk in salesfuncties??
(...)ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijn (...)Werklozen vind ik ook zielig want het is ook ABSOLUUT NIET nodig om werkloos te zijn in NL (...)
hypocriet hoor...
quote:neej maar je moet toch ergens beginnen.. en gewoon je trots en arrogantie opzij zetten..wat mij betreft begin je als schoonmaker. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je gelijk hoogste manager bij philips wordt als een dakloze zijnde. Er is werk zat in Nederland..er zijn instanties die je kunnen helpen bij sollicitatie en lichamelijke verzorging.. ik ben ergens ook wel van mening dat als je wil, je kan.. en in nederland is het zeker niet nodig....
Op maandag 06 augustus 2001 10:11 schreef Love Mae King het volgende:[..]
En dan is er een werkloze dakloze die zijn situatie probeert te veranderen, weiger jij een poot uit te steken. Jij wilt daklozen en werklozen gelijk in salesfuncties??
hypocriet hoor...
quote:De daklozenkrant verkopen IS toch ergens beginnen, dan zijn ze toch bij een instantie die ze helpt??
Op maandag 06 augustus 2001 10:15 schreef Qarinx het volgende:[..]
neej maar je moet toch ergens beginnen.. en gewoon je trots en arrogantie opzij zetten..wat mij betreft begin je als schoonmaker. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je gelijk hoogste manager bij philips wordt als een dakloze zijnde. Er is werk zat in Nederland..er zijn instanties die je kunnen helpen bij sollicitatie en lichamelijke verzorging.. ik ben ergens ook wel van mening dat als je wil, je kan.. en in nederland is het zeker niet nodig....
En als je dakloos bent mag je geen eisen/normen en waarden/mening hebben, dan dien je alles maar aan te pakken? Waar is de vrijheid dan waar we in Nederland zo trots op schijnen te zijn?
quote:Ik vind mensen die géén daklozenkrant kopen nog veel zieliger eig.
Ik wordt ziek van daklozen en bedelaars in NL. Het is helemaal niet nodig om dakloos te zijn. Ik geef ook nooit wat aan bedelaars, ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijn![]()
"het is helemaal niet nodig om dakloos te zijn"????
Waar haal je eigenlijk het lef vandaan om dat soort uitspraken te doen zonder je te verdiepen in het daklozenprobleem??
(dat behelst namelijk NIET alleen slechts junks en alcoholisten maar tegenwoordig stijgen de cijfers zelfs met dakloze vrouwen MET kinderen die simpelweg géén woning kunnen vinden/krijgen vanwege woningnood in sommige plaatsen..)
Wij hebben tenminste een beetje behoorlijke zwervers. In Somalie, DAAR heb je pas onfatsoenlijke zwervers en daklozen! .
Slotje.
quote:Ben daar ook niet op tegen....vind het idd een begin..koop het krantje ook.. maar gewoon geld bedelen vind ik dus wel diep triest.. ik moet ook gewoon hard werken voor me geld..
Op maandag 06 augustus 2001 10:17 schreef Love Mae King het volgende:[..]
De daklozenkrant verkopen IS toch ergens beginnen, dan zijn ze toch bij een instantie die ze helpt??
quote:Je krijgt van mij alle vrijheid die je wil hebben... alleen die houdt op waar de mijne begint.. dus als jij vrijheid wil hebben en leven als een dakloze en je eigen normen en waarde aanhouden.. PRIMA! maar val mij dan niet lastig met je dakloos zijn.. en laat mij me veilig voelen als ik over straat loop...
En als je dakloos bent mag je geen eisen/normen en waarden/mening hebben, dan dien je alles maar aan te pakken? Waar is de vrijheid dan waar we in Nederland zo trots op schijnen te zijn?
quote:Waarom voel je je bedreigd dan?
Op maandag 06 augustus 2001 10:23 schreef Qarinx het volgende:.. en laat mij me veilig voelen als ik over straat loop...
quote:nou als ik weiger geld te geven en die dakloze begint enorm te vloeken "Godverdomme jullie klootzakken", tjah ik voel me dan enigszins geintimideerd en ik weet dan niet of er nog meer agressie volgt... dan voel ik me bedreigd jah..
Op maandag 06 augustus 2001 10:25 schreef Loedertje het volgende:[..]
Waarom voel je je bedreigd dan?
quote:Ik wel, maar dat was 's nachts in een uitgaanscentrum. Maar dat zijn wel de rotte appels die het verpesten voor de rest.
Op maandag 06 augustus 2001 10:31 schreef Loedertje het volgende:
Hm daar kan ik me idd iets bij voorstellen (heb het zelf nooit meegemaakt)
quote:Schat, om de daklozenkrant te kunnen verkopen moeten de daklozen (*kleine ondernemers in dit geval) de kranten eerst ZELF KOPEN!. De opbrengst van de krant en de winst mogen zij houden en is dus hun salaris.Geloof dat ze op dit moment slechts 1 gulden verdienen op de verkoopprijs die er op dat krantje staat.
Op maandag 06 augustus 2001 10:30 schreef Jeromar het volgende:
Ik koop inderdaad GEEN daklozenkrant omdat ik het GEEN begin vind. Wat krijgen die verkopers nou eenmaal??? Schoonmaken! Daar krijg je tenminste een echte beloning voor!
En dat noem jij geen werk??
Ga zelf eens de gehele dag op straat staan in dié omstandigheden, slapen in een slaapzaal vol mensen of zelfs buiten, en dan de hele dag op straat staan en afgesnauwd worden, genegeerd worden etc.
Pas na een week "verkoper zijn van zo'n daklozenkrant" kun je oordelen of het vermoeiend werk is.
(voor andere banen is het noodzakelijk dat je een dag-ritme hebt, wat vrijwel onmogelijk is voor een dakloze, op deze manier krijgen ze juist weer de kans om regelmaat aan te brengen in hun leven..stap 1 ahw)
quote:Hahaha....dus jij gaat ook nog even bepalen HOE ze moeten beginnen?
Op maandag 06 augustus 2001 10:30 schreef Jeromar het volgende:
Ik koop inderdaad GEEN daklozenkrant omdat ik het GEEN begin vind. Wat krijgen die verkopers nou eenmaal??? Schoonmaken! Daar krijg je tenminste een echte beloning voor!
You need a serious realitycheck, my dear...
quote:Precies! Bij randstad kan je als vakantiebaantje Volkskrant- of Paroolabonnementen proberen te slijten op straat. Deze knakkers verdienen een uurtarief. Maakt niet uit hoeveel abonnementen ze verkopen, an het eind van de dag kunnen ze rekenen op een salaris.
Op maandag 06 augustus 2001 10:37 schreef Loedertje het volgende:[..]
Schat, om de daklozenkrant te kunnen verkopen moeten de daklozen (*kleine ondernemers in dit geval) de kranten eerst ZELF KOPEN!. De opbrengst van de krant en de winst mogen zij houden en is dus hun salaris.Geloof dat ze op dit moment slechts 1 gulden verdienen op de verkoopprijs die er op dat krantje staat.
En dat noem jij geen werk??
Daklozen moeten maar bekijken of ze hun geld bij elkaar krijgen (en genoeg geld overhouden om de volgende dag/week/maand weer een stapeltje kranten te kopen)
quote:Om via Randstad te kunnen werken moet je je daar eerst inschrijven. En daar heb je een adres voor nodig. En die heb je niet als je op straat woont.
Op maandag 06 augustus 2001 10:43 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Precies! Bij randstad kan je als vakantiebaantje Volkskrant- of Paroolabonnementen proberen te slijten op straat. Deze knakkers verdienen een uurtarief. Maakt niet uit hoeveel abonnementen ze verkopen, an het eind van de dag kunnen ze rekenen op een salaris.
Daklozen moeten maar bekijken of ze hun geld bij elkaar krijgen (en genoeg geld overhouden om de volgende dag/week/maand weer een stapeltje kranten te kopen)
quote:Beter lezen...het zijn *kleine zelfstandigen*
Op maandag 06 augustus 2001 10:46 schreef Jeromar het volgende:
Het is geen werk want ze krijgen niet eens een minimumloon.... Dit is meer een alternatieve bedel manier
quote:hehe,logisch daar wonen ook ietsje meer mensen dan in het Noorden
Op maandag 06 augustus 2001 10:51 schreef Jeromar het volgende:
Maar om een woning te zoeken moet je ook absoluut niet in t westen van het land zijn (en daar zijn toevallig wel de meeste daklozen
quote:Ja nou en? Verdien je voor hetzelfde werk niet hetzelfde alleen omdat je geen vast adres hebt? De LMK geeft alleen maar de oneerlijkheid aan...
Op maandag 06 augustus 2001 10:49 schreef Light het volgende:[..]
Om via Randstad te kunnen werken moet je je daar eerst inschrijven. En daar heb je een adres voor nodig. En die heb je niet als je op straat woont.
En de theorie van Jeroman dat iets geen werk is, als het onder het minimumloon verdient, zou de LMK graag uitgelegd zien...
quote:Veel daklozen hechten juist zeer veel waarde aan uiterlijke verzorging juist omdat zij er niet op afgerekend willen worden dat zij *stinken* enzo..
Op maandag 06 augustus 2001 10:55 schreef sataN het volgende:Ga eerst eens een half jaar op straat leven, je niet kunnen wassen, geen schone/andere kleding, geen geld voor de kapper enz enz en daarna solliciteren!
quote:wat een onzin..daar zijn die instanties toch voor!!
Op maandag 06 augustus 2001 10:55 schreef sataN het volgende:
En dan nog iets; jij kan misschien makkelijk een baan krijgen, maar ik neem aan dat jij ook een beetje een representatief uiterlijk hebt.
Ga eerst eens een half jaar op straat leven, je niet kunnen wassen, geen schone/andere kleding, geen geld voor de kapper enz enz en daarna solliciteren!
Zelfs bij een schoonmaakbaantje wordt je denk ik toch weer beoordeeld op uiterlijk, dus als je zwerft lijkt me dat ook een probleem.
quote:Juist! Heel goed Qarinx!! Vind ik ook!
Op maandag 06 augustus 2001 11:06 schreef Qarinx het volgende:[..]
wat een onzin..daar zijn die instanties toch voor!!
die helpen bij de lichamelijke verzorging enzo..
quote:Jullie hebben wel erg veel vertrouwen in die "instanties" Dat zijn de instantie die nauwelijks die kop boven water kunnen houden omdat de subsidie niet toereikend is.
Op maandag 06 augustus 2001 11:08 schreef Jeromar het volgende:[..]
Juist! Heel goed Qarinx!! Vind ik ook!
Jullie blijven de zaak bekijken vanuit je eigen oogpunt, (ik zou dit, ik zou dat) maar dat kan eenvoudigweg niet. Je kan je NIET voorstellen hoe hun situatie is (ontstaan) en daarom kan je er niet over oordelen...
quote:Jah maar ik denk dat als je eenmaal in zo'n situatie terecht gekomen bent er toch veel sprake is van gemakzucht... "ow ik kan toch niet aan een baan komen, ow ik kan toch nix meer bereiken.."
Op maandag 06 augustus 2001 11:37 schreef Love Mae King het volgende:
Jullie blijven de zaak bekijken vanuit je eigen oogpunt, (ik zou dit, ik zou dat) maar dat kan eenvoudigweg niet. Je kan je NIET voorstellen hoe hun situatie is (ontstaan) en daarom kan je er niet over oordelen...
Dit is iets wat ik niet kan begrijpen.. want als ik ooit in zo'n situatie terecht zou komen.. dan zou ik er ALLES maar dan ook ALLES aan doen om er ook weer gelijk uit te komen.. ik snap gewoon niet hoe mensen het zo ver kunnen laten komen...
quote:Precies, je snapt er niks van...en heel begrijpelijk en terecht, maar oordeel er dan ook niet zo over...
Op maandag 06 augustus 2001 11:40 schreef Qarinx het volgende:[..]
Jah maar ik denk (...) Dit is iets wat ik niet kan begrijpen (...) ik snap gewoon niet (...)
quote:MITS de dakloze genoeg geld heeft verdient om daadwerkelijk een slaapplaats te kunnen bemachtigen (wat dus ELKE DAG weer opnieuw de vraag is aangezien het aantal beschikbare bedden beperkt is )
Op maandag 06 augustus 2001 11:06 schreef Qarinx het volgende:[..]
wat een onzin..daar zijn die instanties toch voor!!
die helpen bij de lichamelijke verzorging enzo..
quote:lekker uit z'n verband gerukt...
Op maandag 06 augustus 2001 11:49 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Precies, je snapt er niks van...en heel begrijpelijk en terecht, maar oordeel er dan ook niet zo over...
ik kan er best over oordelen..ik ben van mening dat in nederland iedereen wat kan maken van z'n leven... als je er maar wat voor doet.. het komt je heus niet aanwaaien.. niemand niet.. dus ook een dakloos iemand niet.. Ik weet gewoon dat ik nooit op de straat zal belanden..dat is gewoon niet waar ik wil staan..en ik zal het dus ook niet laten gebeuren.. jouw toekomst heb je in je eigen hand..en wat je er van maakt dus ook..
quote:Nee, dat heb JIJ in eigen hand...niet iedereen dus. Dat is precies wat de LMK bedoelt. Jij denkt IK = IEDEREEN. Helaas werkt het niet zo. Maar ja, enough about that...
Op maandag 06 augustus 2001 12:32 schreef Qarinx het volgende:[..]
lekker uit z'n verband gerukt...
ik kan er best over oordelen..ik ben van mening dat in nederland iedereen wat kan maken van z'n leven... als je er maar wat voor doet.. het komt je heus niet aanwaaien.. niemand niet.. dus ook een dakloos iemand niet.. Ik weet gewoon dat ik nooit op de straat zal belanden..dat is gewoon niet waar ik wil staan..en ik zal het dus ook niet laten gebeuren.. jouw toekomst heb je in je eigen hand..en wat je er van maakt dus ook..
quote:'t Is maar waar je je prioriteiten legt. Ik krijg de indruk dat jij nogal veel waarde hecht aan maatschappelijke dienstbaarheid en status, maar anderen zouden weleens andere beginselen kunnen hebben (ik noem 'onafhankelijkheid', 'morele integriteit'). Het is dus wel degelijk bijzonder egocentrisch gedacht.
Op maandag 06 augustus 2001 12:32 schreef Qarinx het volgende:
quote:als ik het heb..waarom zou jij het niet hebben..??
Op maandag 06 augustus 2001 12:38 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Nee, dat heb JIJ in eigen hand...niet iedereen dus. Dat is precies wat de LMK bedoelt. Jij denkt IK = IEDEREEN. Helaas werkt het niet zo. Maar ja, enough about that...
quote:Omdat sommige mensen nogal wat tegenwerking van het leven krijgen?
Op maandag 06 augustus 2001 12:39 schreef Qarinx het volgende:[..]
als ik het heb..waarom zou jij het niet hebben..??
Jij bent toch ook gewoon een mens...
quote:Nou ik ben zeker niet degene die gezegd heeft dat belastinggeld hieraan wordt verspild.. ik vind het juist goed dat nederland veel geld uitgeeft aan sociale voorzieningen.. Ik heb liever dat ze het daaraan uitgeven dan dat ze weer miljoenen aan ontwikkelingshulp spenderen...
Op maandag 06 augustus 2001 12:39 schreef sataN het volgende:
Hier klopt iets niet. Eerst afgeven op instanties die daklozen helpen, want niemand hoeft dakloos en werkeloos te zijn, en je belastinggeld wordt verspilt.
Maar daarna heel hard roepen: daar zijn die instanties toch voor?
Verwarring alom?
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 12:42 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb liever dat ze het daaraan uitgeven dan dat ze weer miljoenen aan ontwikkelingshulp spenderen...
quote:tuurlijk als jij onafhankelijkheid wil door op straat te leven.. moet je dat vooral doen.... mensen die hun geluk op straat vinden en daar vrede mee hebben... heb ik geen moeite mee.. zolang ze dan de medemens..die wel voor een gewoon maatschappelijk bestaan hebben gekozen ook met rust laten en niet lastig vallen..
Op maandag 06 augustus 2001 12:38 schreef Koekepan het volgende:[..]
't Is maar waar je je prioriteiten legt. Ik krijg de indruk dat jij nogal veel waarde hecht aan maatschappelijke dienstbaarheid en status, maar anderen zouden weleens andere beginselen kunnen hebben (ik noem 'onafhankelijkheid', 'morele integriteit'). Het is dus wel degelijk bijzonder egocentrisch gedacht.
Maar daklozen die zeuren dat ze het toch niet beter kunnen treffen en dat het leven miserabel is en denken dat het allemaal zinloos is.. die moeten maar eens wat meer moeite doen als ze gewoon een normaal burgerlijk bestaan willen leiden..
quote:nix..
Op maandag 06 augustus 2001 12:43 schreef Koekepan het volgende:[..]
. Wat is er mis met ontwikkelingshulp?
quote:Niks, maar het noet eerst goed gaan in eigen land voordat je naar t buitenland kijkt
Op maandag 06 augustus 2001 12:43 schreef Koekepan het volgende:[..]
. Wat is er mis met ontwikkelingshulp?
(dat meen ik dus NIET echt)
[Dit bericht is gewijzigd door Jeromar op 06-08-2001 12:46]
quote:iedereen heeft last van tegenwerking in het leven.. en het is echt niet zo dat je dan gelijk op straat belandt..
Op maandag 06 augustus 2001 12:40 schreef sataN het volgende:[..]
Omdat sommige mensen nogal wat tegenwerking van het leven krijgen?
Tegenslagen als verwaarlozing, misbruik, psychische problemen.
quote:Juist!!!
Op maandag 06 augustus 2001 12:46 schreef Qarinx het volgende:[..]
iedereen heeft last van tegenwerking in het leven.. en het is echt niet zo dat je dan gelijk op straat belandt..
quote:Hoezo uit z'n verband gerukt? Nee, ik zeg dat als je eenmaal op straat leeft en je vertrouwen in deze en gene enigszins beschaamd is, dat je dan wel eens wat meer waarde kan gaan hechten aan je onafhankelijkheid.
Op maandag 06 augustus 2001 12:44 schreef Qarinx het volgende:
tuurlijk als jij onafhankelijkheid wil door op straat te leven..
quote:Goed, maar daar ging het niet om, het ging erom dat jij je niet voor kon stellen dat er uberhaupt zwervers waren.
moet je dat vooral doen.... mensen die hun geluk op straat vinden en daar vrede mee hebben... heb ik geen moeite mee.. zolang ze dan de medemens..die wel voor een gewoon maatschappelijk bestaan hebben gekozen ook met rust laten en niet lastig vallen..
quote:Die wel ja. Maar ook daar hadden we het niet over.
Maar daklozen die zeuren dat ze het toch niet beter kunnen treffen en dat het leven miserabel is en denken dat het allemaal zinloos is.. die moeten maar eens wat meer moeite doen als ze gewoon een normaal burgerlijk bestaan willen leiden..
quote:Bedoel je een nieuwe look voor je mobieltje? Of dat smakelijke italiaanse brommertje?
Op maandag 06 augustus 2001 12:45 schreef Qarinx het volgende:[..]
nix..
maar ik vind dat je met belastinggeld eerst in je eigen land de zaken op orde moet krijgen..
quote:Dat er zwervers zijn die er vrijwillig voor gekozen hebben begrijp ik wel.. maar ik begrijp niet dat mensen het dakloze leven als enige uitweg zien..
Goed, maar daar ging het niet om, het ging erom dat jij je niet voor kon stellen dat er uberhaupt zwervers waren.
quote:
Die wel ja. Maar ook daar hadden we het niet over.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-08-2001 12:50]
quote:eeh..... meer geld aan medische zorg enzo... daar schijnt nogal een tekort te zijn
Op maandag 06 augustus 2001 12:49 schreef the-O het volgende:[..]
Bedoel je een nieuwe look voor je mobieltje? Of dat smakelijke italiaanse brommertje?
quote:'ik'...
Op maandag 06 augustus 2001 12:50 schreef Qarinx het volgende:
Dat er zwervers zijn die er vrijwillig voor gekozen hebben begrijp ik wel.. maar ik begrijp niet dat mensen het dakloze leven als enige uitweg zien..
Maarreh... laat maar. .
quote:Daar wordt ook aardig wat geld in gestopt, maar om nou ontwikkelingshulp stop te zetten om de nood bij Nederlandse instanties te verhelpen klinkt wat egoïstisch.
Op maandag 06 augustus 2001 12:50 schreef Qarinx het volgende:[..]
eeh..... meer geld aan medische zorg enzo... daar schijnt nogal een tekort te zijn
quote:tjah het is toch mijn mening..vrij logisch dat er ik staat.. en ik acht mezelf niet superieur dus wat ik kan, kan een ander ook...
Op maandag 06 augustus 2001 12:53 schreef Koekepan het volgende:[..]
'ik'...
Maarreh... laat maar.
.
quote:kennelijk niet genoeg geld ingestopt.. als er wachtlijsten zijn van hier tot tokio en een gebrek aan personeel omdat mensen in de medische zorg gewoon te weinig betaald krijgen..
Op maandag 06 augustus 2001 12:55 schreef the-O het volgende:[..]
Daar wordt ook aardig wat geld in gestopt, maar om nou ontwikkelingshulp stop te zetten om de nood bij Nederlandse instanties te verhelpen klinkt wat egoïstisch.
Weet je wat, ik bonk even lekker mee
quote:Qarinx, jij woont toch nog thuis? En je opent een topic als je moeder volgens jou de was heeft verkloot?
Op maandag 06 augustus 2001 12:56 schreef Qarinx het volgende:tjah het is toch mijn mening..vrij logisch dat er ik staat.. en ik acht mezelf niet superieur dus wat ik kan, kan een ander ook...
quote:Moet je de rijen eens zien in de vluchtelingenkampen in Afrika.
Op maandag 06 augustus 2001 12:58 schreef Qarinx het volgende:[..]
kennelijk niet genoeg geld ingestopt.. als er wachtlijsten zijn van hier tot tokio en een gebrek aan personeel omdat mensen in de medische zorg gewoon te weinig betaald krijgen..
quote:Nee, tis een verwend nest, das wat anders dan slim.
Op maandag 06 augustus 2001 13:10 schreef Jeromar het volgende:
Jah , maar Qarinx is wel slim dan he? Ze heeft tenminste een dak boven haar hoofd...
En Jeromar, anything you say can and will be used against you als je in BB3 zit
quote:Hmmm!
Op maandag 06 augustus 2001 13:12 schreef Pavane het volgende:
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 13:47 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Hmmm!
HEYYYYYYY!!!!
Niemand hoeft dakloos te zijn, als hij dat niet wil.
Degenen die er voor kiezen om op straat te leven, te bedelen en te zwerven, moeten dat zelf weten, maar ga niet aan mijn kop zeuren.
Laatst stond ik met mijn kinderen op het CS-Amsterdam en had nog een broodje in mijn tas zitten. Ik hapte er een keer in, maar het smaakte niet meer, dus ik gooide het een eindje verder in de prullebak.
Een paar minuten later komt er een vies uitziende man aan die ons vraagt of we nog iets te missen hebben voor een dakloze. Nee dus.
Daarna dook hij met zijn kop in de prullebak om te kijken of daar nog iets in zat en .....jawel hoor, mijn broodje! Nou, smakelijk eten hoor.
En dat is fatsoenlijk?
Het is zijn eigen keuze.
quote:Helemaal met je eens Gia (en Qarinx)
Op maandag 06 augustus 2001 14:15 schreef Gia het volgende:
Ik ben het helemaal eens met Qarinx.Niemand hoeft dakloos te zijn, als hij dat niet wil.
Degenen die er voor kiezen om op straat te leven, te bedelen en te zwerven, moeten dat zelf weten, maar ga niet aan mijn kop zeuren.Laatst stond ik met mijn kinderen op het CS-Amsterdam en had nog een broodje in mijn tas zitten. Ik hapte er een keer in, maar het smaakte niet meer, dus ik gooide het een eindje verder in de prullebak.
Een paar minuten later komt er een vies uitziende man aan die ons vraagt of we nog iets te missen hebben voor een dakloze. Nee dus.
Daarna dook hij met zijn kop in de prullebak om te kijken of daar nog iets in zat en .....jawel hoor, mijn broodje! Nou, smakelijk eten hoor.En dat is fatsoenlijk?
Het is zijn eigen keuze.
Er wordt een maatschappij voor jou gecreerd waaruit je niet ontsnappen kan/mag. Doe je dit wel dan lig je erbuiten. Mensen worden geleefd er zijn maar weinig mensen die ik ken die ECHT leven.
Zwerven kan je doen uit keuze ja, maar ik denk dat de meeste mensen zijn gaan zwerven door omstandigheden waar ze zelf weinig tot geen invloed op hebben gehad.
Ik zit zelf de laatste paar maanden in een 'vager' circuit. De afgelopen tijd heb ik ook wat daklozen leren kennen, en jij kan je de problemen die zij hebben niet voor ogen halen. 'Daar is toch opvang voor' heb ik hier een paar gelezen, de mensen met wie ik heb gesproken hebben een pesthekel aan de opvanghuizen !! Het word gezien als een plek waar ze samen kunnen gebruiken. Niet iets waar ze geholpen worden. Ik heb verhalen gehoord over een moeder die drugs weghaalde bij haar zoon in zo'n tehuis.
Wat die mensen nodig hebben is liefde & warmte dan komen ze er misschien wel weer en worden ze sterk genoeg om weer voor zichzelf te kunnen zorgen.
Ik 'ken' een jongen en die woont in een koeienstal, zijn ouders hebben meer geld dan ik & heel mijn familie samen. Die jongen heeft gymnasium gedaan, dus ook niet echt dom he... Waarom hij dan in een stal beland ? Zijn levensvisie & gedachtengang past nou eenmaal niet bij die van de grote 'groep'. Hij is gek..
Een 'vriendin' van mij is verliefd op 'm geworden en hij zit nu ondertussen in een diagnosekliniek. Maar als ik daar verhalen over hoor.. Hij word daar helemaal gek van als die gekken.. grappig toch
Ik probeer haar in ieder geval zoveel mogelijk te steunen nou en we hopen er maar het beste van..
Wat ik wil zeggen : help die mensen ipv ze weg te jagen, maak een praatje met ze etc etc etc..
Denk jezelf in hun schoenen, dan zou heeel blij zijn als er ook mensen voor jou zouden zijn..
Die mensen worden uitgekotst door de maatschappij, een maatschappij die voor hun gemaakt is waar ze helemaal geen onderdeel van willen zijn. oneerlijk toch ?
Als je iemand zonder glimlach ziet, geef hem één van de jouwe!
quote:Als Jeromar in BB3 terecht komt, dan hebben ze tenminste met hem de rol van 'Dumb Fuck' in het huis al vervuld.
Op maandag 06 augustus 2001 13:12 schreef Pavane het volgende:[..]
Nee, tis een verwend nest, das wat anders dan slim.
quote:Ben jij fatsoenlijk als je zo denkt en voelt als je schrijft?
Niemand hoeft dakloos te zijn,
Ik hapte er een keer in, maar het smaakte niet meer, dus ik gooide het een eindje verder in de prullebak.Een paar minuten later komt er een vies uitziende man aan die ons vraagt of we nog iets te missen hebben voor een dakloze. Nee dus.
Daarna dook hij met zijn kop in de prullebak om te kijken of daar nog iets in zat en .....jawel hoor, mijn broodje! Nou, smakelijk eten hoor.En dat is fatsoenlijk?
quote:Je vergeet er eentje
Op maandag 06 augustus 2001 14:54 schreef Koekepan het volgende:
Ik denk het wel. Zie ook haar eigen topic in de Klaagbaak. Het pleit niet voor Qarinx en Jeromar dat ze dezelfde kant opgaan. Gadver wat walg ik van dat soort mensen.[/klaag]
Ik kan je verzekeren: dat was effe zoeken. .
quote:Oh ja, ik was even vergeten dat jij het ook héél zwaar hebt...
Op maandag 06 augustus 2001 12:46 schreef Qarinx het volgende:[..]
iedereen heeft last van tegenwerking in het leven.. en het is echt niet zo dat je dan gelijk op straat belandt..
quote:Waarvoor dank
Op maandag 06 augustus 2001 15:02 schreef Koekepan het volgende:
Daar heeft R@b een keer een topic over geopend in AN&M, dat er steeds meer daklozen bijkomen. Explosive groei aantal dak- en thuislozen.Ik kan je verzekeren: dat was effe zoeken.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 06-08-2001 15:37]
quote:Misschien had ie zn huur niet betaald ?!?
Op maandag 06 augustus 2001 15:29 schreef fokje het volgende:
Laatst is mijn buurman het huis uitgezet. Een stille, teroggetrokken -wat zeg ik- mensenschuw iemand. Ooit geprobeerd contact met hem te krijgen, maar hij deed de deur niet los, niks. Op een ochtend kwam de gemeente oid en pleurde alles voor in de tuin. Iemand kwam nog (familie?) om waardevolle spulletjes op te halen, de rest bleef gewoon voor in de tuin liggen. Zo makkelijk wordt iemand op straat gezet. Ik heb mezelf nog afgevraagd wat ik had kunnen doen, maar ja, die man was gewoon onbereikbaar. Zo zal het wel vaker gaan. Heeft deze man het verdiend om zo neerbuigend worden te behandeld als sommige posters hier doen? Ik vind van niet. Die man had het niet gewoon 'moeilijk'. Zo simpel ligt het niet.
quote:Ja dat haalt je de koekoek!
Op maandag 06 augustus 2001 15:33 schreef Jeromar het volgende:
Misschien had ie zn huur niet betaald ?!?
quote:Hoi, hoe bevalt het weer op jouw planeet?
Niemand hoeft dakloos te zijn, als hij dat niet wil.
quote:Wat is 'fatsoenlijk'? Die man had gewoon HONGER. Misschien wel zoveel dat zijn maag er pijn van deed. Zoveel dat hij de schaamte voorbij is.
Het is zijn eigen keuze.
Maar dat ken jij vast niet, he. In jouw fantasiewereld mag er dan een nette scheidingslijn bestaan tussen fatsoenlijke mensen en vieze mensen maar mijns inziens is het slechts een toevallige samenloop van omstandigheden dat jij daar zelf niet een broodje uit de bak staat te vissen.
Als die zwerver de keuze had tussen jouw weggegooide broodje en een brunch in het Amstel hotel zou hij jouw broodje echt wel laten liggen.
Ik vind het diep treurig dat mensen die het zo goed hebben als Qarinx en Gia zich nog geroepen voelen om af te geven op mensen die het echt heel zwaar hebben. Count your blessings, goddammit.
quote:Mag de LMK je complimenteren met het hoge spijker-op-de-kop-gehalte van je post?
Op maandag 06 augustus 2001 15:36 schreef Vibromass het volgende:[..]
Hoi, hoe bevalt het weer op jouw planeet?
[..]Wat is 'fatsoenlijk'? Die man had gewoon HONGER. Misschien wel zoveel dat zijn maag er pijn van deed. Zoveel dat hij de schaamte voorbij is.
Maar dat ken jij vast niet, he. In jouw fantasiewereld mag er dan een nette scheidingslijn bestaan tussen fatsoenlijke mensen en vieze mensen maar mijns inziens is het slechts een toevallige samenloop van omstandigheden dat jij daar zelf niet een broodje uit de bak staat te vissen.
Als die zwerver de keuze had tussen jouw weggegooide broodje en een brunch in het Amstel hotel zou hij jouw broodje echt wel laten liggen.
Ik vind het diep treurig dat mensen die het zo goed hebben als Qarinx en Gia zich nog geroepen voelen om af te geven op mensen die het echt heel zwaar hebben. Count your blessings, goddammit.
quote:Lieverd, je mag mijn broodje wel hebben hoor, ik heb al ontbeten vanmorgen
Op maandag 06 augustus 2001 15:47 schreef Aneurism het volgende:
quote:Als je nooit contact met hem hebt kunnen krijgen, weet je ook niet wat er aan de hand was, waarom hij zijn huis werd uitgezet.
Op maandag 06 augustus 2001 15:29 schreef fokje het volgende:
Laatst is mijn buurman het huis uitgezet. Een stille, teroggetrokken -wat zeg ik- mensenschuw iemand. Ooit geprobeerd contact met hem te krijgen, maar hij deed de deur niet los, niks. Op een ochtend kwam de gemeente oid en pleurde alles voor in de tuin. Iemand kwam nog (familie?) om waardevolle spulletjes op te halen, de rest bleef gewoon voor in de tuin liggen. Zo makkelijk wordt iemand op straat gezet. Ik heb mezelf nog afgevraagd wat ik had kunnen doen, maar ja, die man was gewoon onbereikbaar. Zo zal het wel vaker gaan. Heeft deze man het verdiend om zo neerbuigend worden te behandeld als sommige posters hier doen? Ik vind van niet. Die man had het niet gewoon 'moeilijk'. Zo simpel ligt het niet.
'Zo makkelijk wordt iemand op straat gezet.'
Echt niet zo gemakkelijk, er zal echt wel een legitieme aanleiding voor zijn.
Als hij bijvoorbeeld weigert om huur te betalen? Weet jij veel.
Moeten ze die arme man daar dan maar gratis laten wonen? Dit is Nederland, niet Utopia! Wakker worden!
quote:Ach ook een overbuurvrouw van mij is met haar 2 kinderen 6 jaar geleden op staart gezet vanwege langdurige onaavaardbare huurachterstand. Haar man bleek namelijk gewoon al tijden de huur niet te betalen, onderschepte de post en maakte betalingsafspraken die hij vervolgens niet nakwam.
Op maandag 06 augustus 2001 16:11 schreef Gia het volgende:[..]
Als je nooit contact met hem hebt kunnen krijgen, weet je ook niet wat er aan de hand was, waarom hij zijn huis werd uitgezet.
Als hij bijvoorbeeld weigert om huur te betalen? Weet jij veel.Dit is Nederland,
Weet je wat het leukste is aan dit verhaaltje Gia? De deurwaarder neemt dan ook alle spullen in beslag en slaat die ergens op (alles waarin ogedierte "zou kunnen" zitten wordt vernietigd btw, zoals papieren,foto's,kleding,beddegoed)
Deze mevrouw had nog 1 geluk, haar TURKSE buren boden direct hulp aan, zorgden voor onderdak, eten en kleding.(gek he? Ik heb ook m'n halve kledingkast toen leeggetrokken , maar volgens jou is dat toch echt het allerstomste wat je zou kunnen doen.)
Inderdaad, dit is Nederland Gia, jij had waarschijnlijk vanachter je pc en de plantjes in je vensterbank slechts je ongenoegen geuit in een topic op Fokzine en vervolgens de achterbuurvrouw gebeld om het nieuwtje te vertellen
quote:Wat te denken van meer geld voor de geestelijke medische zorg. Er worden nu mensen op straat gelaten die qua sociaal, emotioneel en intellegentie niveau op een 4 jarige lijken waarvan verwacht wordt dat ze het allemaal redden, dat ze op tijd hun huur weten te betalen, dat ze in NL-formulierenland alle formulieren goed kunnen invullen. Personen die wegens hun beperkte vermogen zo beïnvloedbaar zijn dat ze opgelicht worden zonder het zelf in de gaten te hebben of door een leipe dealer aan de dope geholpen worden. Vrije wil, me reet! Door hun beperkte vermogen kunnen ze helemaal niet kiezen...
Op maandag 06 augustus 2001 12:50 schreef Qarinx het volgende:[..]
eeh..... meer geld aan medische zorg enzo... daar schijnt nogal een tekort te zijn
Het zou fijn zijn als er geld zou zijn voor mensen die niet in staat zijn om een zelfstandig leven op te bouwen, maar dat gebeurd niet. En omdat NL daar geen zorg voor draagt worden we allemaal geconfronteerd met hun onvermogen. In plaats van een helpende hand te bieden, wordt op ze neer gekeken... "ze hebben er zelf voor gekozen, in NL hoeft dat niet...". WAKE UP, in NL wordt dat steeds normaler...
quote:Hieruit blijkt dus dat je me inderdaad niet kent.
Op maandag 06 augustus 2001 16:33 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ach ook een overbuurvrouw van mij is met haar 2 kinderen 6 jaar geleden op staart gezet vanwege langdurige onaavaardbare huurachterstand. Haar man bleek namelijk gewoon al tijden de huur niet te betalen, onderschepte de post en maakte betalingsafspraken die hij vervolgens niet nakwam.
Weet je wat het leukste is aan dit verhaaltje Gia? De deurwaarder neemt dan ook alle spullen in beslag en slaat die ergens op (alles waarin ogedierte "zou kunnen" zitten wordt vernietigd btw, zoals papieren,foto's,kleding,beddegoed)
Deze mevrouw had nog 1 geluk, haar TURKSE buren boden direct hulp aan, zorgden voor onderdak, eten en kleding.(gek he? Ik heb ook m'n halve kledingkast toen leeggetrokken , maar volgens jou is dat toch echt het allerstomste wat je zou kunnen doen.)Inderdaad, dit is Nederland Gia, jij had waarschijnlijk vanachter je pc en de plantjes in je vensterbank slechts je ongenoegen geuit in een topic op Fokzine en vervolgens de achterbuurvrouw gebeld om het nieuwtje te vertellen
Dit is een heel ander verhaal. Die vrouw kan er niets aan doen. Ik zou haar ook geholpen hebben. En meteen aanraden om niet meer met die vent in zee te gaan, aangezien hij de bron van alle ellende was.
Maar het is niet altijd zo dat de mensen er niets aan kunnen doen. Het andere verhaal van die man alleen, kan toch niemand anders zijn schuld zijn. Je weet in dat geval niet wat er aan de hand was, waarom hij uit zijn huis werd gezet. Je kunt dan ook niet meteen de gemeente of de woningstichting daarop aanvallen.
Niet alles is zwart-wit. Grijs bestaat ook.
Ik kreeg bij het lezen van dit topic het idee dat bij een aantal posters de gedachte van het recht van de sterkste overheerst. Een beetje een fascistoide inslag .
Het valt me nog mee dat niemand over actieve euthanasie is begonnen. We hebben toch alleen maar last van die lui en ze kosten ook nog 's geld...
[Dit bericht is gewijzigd door qube808 op 06-08-2001 20:34]
[Dit bericht is gewijzigd door qube808 op 06-08-2001 20:34]
quote:Sjees, weet ik veel waarom hij eruit is gezet. Hij zal idd de huur wel niet betaald hebben ofzo, daar ging het mij helemaal niet om!
Op maandag 06 augustus 2001 16:11 schreef Gia het volgende:[..]
Als je nooit contact met hem hebt kunnen krijgen, weet je ook niet wat er aan de hand was, waarom hij zijn huis werd uitgezet.
Als hij bijvoorbeeld weigert om huur te betalen? Weet jij veel.Moeten ze die arme man daar dan maar gratis laten wonen? Dit is Nederland, niet Utopia! Wakker worden!
Nee, natuurlijk kon die man er zo niet blijven wonen. Maar het feit op wat voor manier iemand z'n huis uit wordt gezet is om te huilen. Gewoon voor het aangezicht van iedereen de spullen in de tuin kwakken, aan de straatkant dus, waar iedereen het goed kan zien en waar iedere gieraas in kan gaan graaien. Dit verdient iemand niet die verder niemand tot last was! Hij kon schijnbaar alleen maar niet goed voor zichzelf zorgen.
Ben er nog steeds boos over.
quote:Herkenbaar!
Op maandag 06 augustus 2001 09:45 schreef Halinalle het volgende:
De laatste tijd moest ik regelmating in Rotterdam en het viel me op dat er momenteel wel heel erg veel daklozen een bedelaars zijn. Om de vijf meter word je onderhand wel aangesproken door zo'n zielig figuur. Ik moet toegeven dat het mij uiteindelijk ook gaat irriteren. Het valt me trouwens ook op dat in de randstad regelmatig ook bedelaars in de trein bedelen.
quote:Hm, maar die man zit toch ook in dat grijze gebied? Hij zat geestelijk blijkbaar zo in de knoei dat hij verzuimde zijn enveloppen open te maken en geen bercht van de gerechtsdeurwaarder heeft gelezen waarin aangekondigd was dat zijn woning zou worden ontruimt..
Op maandag 06 augustus 2001 18:37 schreef Gia het volgende:[..]
Maar het is niet altijd zo dat de mensen er niets aan kunnen doen. Het andere verhaal van die man alleen, kan toch niemand anders zijn schuld zijn. Je weet in dat geval niet wat er aan de hand was, waarom hij uit zijn huis werd gezet. Je kunt dan ook niet meteen de gemeente of de woningstichting daarop aanvallen.
Niet alles is zwart-wit. Grijs bestaat ook.
En jah, ik acht de gemeentes mede verantwoordelijk in dit soort gevallen omdat zij voor een goed vangnet moeten zorgen. En ja, ik zou het liefste zien dat woningbouwverenigingen huurachterstand van 2 maanden zouden melden bij de uitkerende instantie van mensen of bij een speciaal daarvoor aangestelde MW-er die samen met een speciaal team een goed schuldhulpplan opstellen zodat dit soort dingen ALTIJD voorkomen zouden worden.
Jah ik acht dus de Nederlandse samenleving een beetje verantwoordelijk voor het welzijn van de medemens.
En jah, ik baal ervan dat ik helaas veelste weinig kan bijdragen, maar alle hulp is welkom Gia, hoe nietig dan ook.
quote:Zeker de oorlog niet meegemaakt?
Op maandag 06 augustus 2001 14:15 schreef Gia het volgende:Laatst stond ik met mijn kinderen op het CS-Amsterdam en had nog een broodje in mijn tas zitten. Ik hapte er een keer in, maar het smaakte niet meer, dus ik gooide het een eindje verder in de prullebak.
quote:Niet eens met mes en vork?????
Je leert je medeFokkers nog 'ns kennen.
Ontluisterend is het wel.
quote:Mee eens. Ook al is staat het enigszins op gespannen voet met het recht op privacy, toch zouden zulke dingen gesignaleerd moeten worden voordat het echt mis gaat. Met actief beleid zou dan wellicht erger voorkomen kunnen worden.
Op maandag 06 augustus 2001 22:43 schreef Loedertje het volgende:[..]
En jah, ik acht de gemeentes mede verantwoordelijk in dit soort gevallen omdat zij voor een goed vangnet moeten zorgen. En ja, ik zou het liefste zien dat woningbouwverenigingen huurachterstand van 2 maanden zouden melden bij de uitkerende instantie van mensen of bij een speciaal daarvoor aangestelde MW-er die samen met een speciaal team een goed schuldhulpplan opstellen zodat dit soort dingen ALTIJD voorkomen zouden worden.
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 14:38 schreef buckske het volgende:
Die mensen worden uitgekotst door de maatschappij, een maatschappij die voor hun gemaakt is waar ze helemaal geen onderdeel van willen zijn. oneerlijk toch ?
sorry hoor maar ik vind dit echt bijzonder krom.. je zegt dat ze geen onderdeel van de maatschappij willen zijn.. en toch moet de maatschappij het dan makkelijker voor hun maken en zich gastvrij opstellen.. Het is jammer, maar als jij niet bij de maatschappij wil horen en daarin wil meedraaien.. dan moet je ook niet klagen..
quote:Wat weet jij nou van mijn leven..
Op maandag 06 augustus 2001 15:07 schreef sataN het volgende:[..]
Oh ja, ik was even vergeten dat jij het ook héél zwaar hebt...
slecht punt hier mij persoonlijk aanvallen in een discussie..
quote:De grootste groep dak- en thuislozen zijn de psychiatrische patienten. De daklozen krant helpt ze hun bestaan een beetje leefbaar te maken. Ik hoop dat je zelf nooit in een situatie terecht komt waarin je gedwongen wordt om op straat te leven. Een beetje meer respect graag voor deze mensen. Ik zie jou niet snel met -10 op straat ronddolen.
![]()
![]()
quote:Ik heb eerder respect voor mensen die wat van hun leven maken...
Op woensdag 08 augustus 2001 19:04 schreef Hagelslag het volgende:
Een beetje meer respect graag voor deze mensen. Ik zie jou niet snel met -10 op straat ronddolen.
quote:Ik heb eerder respect voor mensen die zich niet druk maken om wat 'een fatsoenlijk leven' is in andermans ogen maar gewoon hun eigen weg durven te gaan. Dat jij te laf bent om zelf te bepalen wat je wilt, maar je laat leiden door wat andere mensen van je denken vind ik erg zwak.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:06 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb eerder respect voor mensen die wat van hun leven maken...
quote:Wat heeft dit met lafheid te maken..?? Denk dat het eerder een principe kwestie is..
Op woensdag 08 augustus 2001 19:08 schreef Koekepan het volgende:Dat jij te laf bent om zelf te bepalen wat je wilt, maar je laat leiden door wat andere mensen van je denken vind ik erg zwak.
quote:En dat moet jij vragen? Wat fatsoenlijk is? Weet je wat fatsoenlijk zou zijn geweest? Dat je deze man je broodje had gegeven. Dat is pas fatsoenlijk. Ik geef nooit geld, junks genoeg en daar betaal ik niet aan mee. Maar m'n broodje of een maaltijd kunnen ze altijd krijgen. En hoe weet jij of het wel zijn keuze is? Heb je aan hem gevraagd hoe het komt dat hij op straat zwerft? Vast niet. Ik kom liever een zwerver op straat tegen dan jou.
Ik ben het helemaal eens met Qarinx.Niemand hoeft dakloos te zijn, als hij dat niet wil.
Degenen die er voor kiezen om op straat te leven, te bedelen en te zwerven, moeten dat zelf weten, maar ga niet aan mijn kop zeuren.Laatst stond ik met mijn kinderen op het CS-Amsterdam en had nog een broodje in mijn tas zitten. Ik hapte er een keer in, maar het smaakte niet meer, dus ik gooide het een eindje verder in de prullebak.
Het is zijn eigen keuze.
quote:Nou zeg je het zelf.. dus wat heeft het met lafheid te maken is mijn vraag...
Op woensdag 08 augustus 2001 19:10 schreef Koekepan het volgende:
Bovendien heeft elk mens weer andere principes, daar is niet zoveel over te zeggen.
Ik denk dat je niet echt weet wat voor soort mensen op straat zwerven. Veel zijn vroeger misbruikt, of hebben ouders die aan de drugs of alcohol zitten, waarbij ze zelf al vroeg op straat rond gingen zwerven.
Anderen kiezen zelf misschien voor het leven op straat, maar dat vind ik geen probleem dat is hun keuze.
* merulez komt niet vaak in a'dam ofzo, maar áls ie er is koopt ie wél altijd de daklozenkrant + fooi.
Sorry ik kan dat echt niet zien hoor die mensen , het is toch echt zo dat verreweg het grootste deel vd mensen er niet zelf voor kiezen, maar dus door omstandigheden op straat leven.
In andere (buitelandse) steden (Parijs, Londen, Rome), heb ik verschillende keren net zo goed geld gegeven aan die mensen.
Ik denk dat je je mening toch echt wel even mag weerleggen, want het onderwerp van deze topic slaat kant noch wal.
quote:Neem in de eerste plaats dat je je niet durft te verplaatsen in die mensen. Je wimpelt het steeds af met 'zover zou ik het niet laten komen' etc., en hoevaak er ook gewezen wordt op het feit dat die mensen soms zo psychotisch zijn als het maar kan dus sowieso heel andere standaarden hebben dan jij of ik, je weigert daar op in te gaan. Het zou moedig zijn als je je eigen denkraam opzij zou zetten om eens onbevooroordeeld te kijken naar de tragiek van sommige zwervers. Wat houd je tegen? Dat je dan meteen je eigen principes in een ander licht ziet en dat niet aandurft? Dat zou inderdaad laf zijn.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:12 schreef Qarinx het volgende:
Nou zeg je het zelf.. dus wat heeft het met lafheid te maken is mijn vraag...
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 08-08-2001 19:22]
quote:Ik heb de neiging om je in de winter op straat te schoppen en je een week als dakloze te laten leven. Of ga eens een maandje werken in een psychiatrische inrichting. Of werk maar eens mee met een daklozen project. Echt, ik denk dat je zo dom bent als het achtereind van een varken, en dat achtereind weet nog dan nog meer. Ga maar eens met een paar daklozen praten voordat je van deze kul uitkraamt.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:12 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou zeg je het zelf.. dus wat heeft het met lafheid te maken is mijn vraag...
quote:* compliment *
Op woensdag 08 augustus 2001 19:20 schreef Koekepan het volgende:[..]
Neem in de eerste plaats dat je je niet durft te verplaatsen in die mensen. Je wimpelt het steeds af met 'zover zou ik het niet laten komen' etc., en hoevaak er ook gewezen wordt op het feit dat die mensen soms zo psychotisch zijn als het maar kan dus sowieso heel andere standaarden hebben dan jij of ik, je weigert daar op in te gaan. Het zou moedig zijn als je je eigen denkraam opzij zou zetten om eens onbevooroordeeld te kijken naar de tragiek van sommige zwervers. Wat houd je tegen? Dat je dan meteen je eigen principes in een ander licht ziet en dat niet aandurft? Dat zou inderdaad laf zijn.
zo denk ik der dus ook over...
quote:Dan pak je ze op het verstoren van de Openbare Orde, ze blijven in de meeste gevallen wel overlast bezorgen.
Op maandag 06 augustus 2001 09:22 schreef kaio het volgende:[..]
Je kan mensen niet verplichten om te gaan werken.
Er zijn mensen die vrijwillig zwervers zijn en die ook geen geld van de gemeente willen..
"Daklozen vreten uit de vuilnisbak terwijl ik lekker mijn 2e kroketje pak".
quote:en wat wil je daarmee zeggen
Op woensdag 08 augustus 2001 19:27 schreef the_undertaker het volgende:
pw zoals Def P zegt:"Daklozen vreten uit de vuilnisbak terwijl ik lekker mijn 2e kroketje pak".
quote:Over het algemeen denk ik gewoon dat als jij op straat komt door emotionele of financiële problemen dat je dan de verantwoordelijkheden van het (maatschappelijke) leven gewoon niet aan kan of aan wil gaan.. en dan vind ik het wel degeliljk laf om dan maar de makkelijke uitweg te kiezen en zorgeloos op straat te belanden...
Op woensdag 08 augustus 2001 19:20 schreef Koekepan het volgende:[..]
Neem in de eerste plaats dat je je niet durft te verplaatsen in die mensen. Je wimpelt het steeds af met 'zover zou ik het niet laten komen' etc., en hoevaak er ook gewezen wordt op het feit dat die mensen soms zo psychotisch zijn als het maar kan dus sowieso heel andere standaarden hebben dan jij of ik, je weigert daar op in te gaan. Het zou moedig zijn als je je eigen denkraam opzij zou zetten om eens onbevooroordeeld te kijken naar de tragiek van sommige zwervers. Wat houd je tegen? Dat je dan meteen je eigen principes in een ander licht ziet en dat niet aandurft? Dat zou inderdaad laf zijn.
quote:Het gaat er toch niet om of ik weet hoe het is om als een dakloze te leven.. Ik begrijp best dat het een zwaar klote bestaan kan zijn..
Op woensdag 08 augustus 2001 19:22 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Ik heb de neiging om je in de winter op straat te schoppen en je een week als dakloze te laten leven. Of ga eens een maandje werken in een psychiatrische inrichting. Of werk maar eens mee met een daklozen project. Echt, ik denk dat je zo dom bent als het achtereind van een varken, en dat achtereind weet nog dan nog meer. Ga maar eens met een paar daklozen praten voordat je van deze kul uitkraamt.
So what's your point..?
Ik ben het een heel eind met Qarinx eens dat het geld verkeerd besteed wordt. We zouden beter geld in de (dan wel geestelijke) zorg kunnen stoppen dan klakkeloos uitkeringen te betalen.
quote:dat je in nederlands niet per se dakloos hoeft te zijn.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:30 schreef merulez het volgende:[..]
en wat wil je daarmee zeggen
quote:Precies, die liggen daar een beetje in onze kartonnen dozen de mooie meneer te spelen. Een beetje zorgeloos van de sterrenhemel genietend. Ik wil ook wel een open dak, maar ja, daar ben ik niet zorgeloos genoeg voor.
Op woensdag 08 augustus 2001 20:08 schreef Qarinx het volgende:en dan vind ik het wel degeliljk laf om dan maar de makkelijke uitweg te kiezen en zorgeloos op straat te belanden...
quote:Makkelijkste uitweg
Op woensdag 08 augustus 2001 20:08 schreef Qarinx het volgende:om dan maar de makkelijke uitweg te kiezen en zorgeloos op straat te belanden...
quote:Mijn punt is dat je wat meer respect voor andere mensen zou kunnen gaan vertonen. Wees blij dat jij geen schizofreen bent. Of mischien overkomt je dat nog, dat kan namelijk heel goed. Of je wordt manisch-depressief en je gaat in depro tijden ronddolen. Of je wordt een keer flink verkracht en raakt daardoor in de war. Of je slikt iets te veel XTC of speed op je favoriete house partietje en je wordt zo psychotisch als een deur. Er zijn zoveel dingen die boven je hoofd hangen. En dan hoop ik voor je dat er ook nog mensen zullen zijn die om jou bekommeren. En ga echt maar eerst eens met daklozen praten. Het Leger des Heils is vast wel in de buurt.
Op woensdag 08 augustus 2001 20:13 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of ik weet hoe het is om als een dakloze te leven.. Ik begrijp best dat het een zwaar klote bestaan kan zijn..
So what's your point..?
Ik ken iemand die enige tijd op straat geleefd heeft. Hoe lang weet ik niet, het was niet iets waar hij graag over praatte (en ik heb hem al een paar maanden niet meer gezien/gesproken). Dankzij de opvang, en het geluk dat hij via de opvang aan woonruimte en werk kon komen, is het hem gelukt om van de straat te gaan.
Hij is op straat belandt vanwege problemen met z'n ouders in de tijd dat hij thuis woonde. Inmiddels is z'n relatie met z'n ouders een klein beetje verbeterd. En het gaat hier om iemand die begin 20 is.
quote:Slotje hoeft van mij niet,
Op donderdag 09 augustus 2001 09:24 schreef Hagelslag het volgende:
Kan op dit topic geen slotje? Ik word er kots en kotsmisselijk van.
Daar wil ik nog even aan toevoegen:lul niet slap over dingen waar je absoluut geen verstand van hebt,dat staat zó dom.
quote:* Smots sluit zich hier wel zo ontiegelijk bij aan, dat wil je niet weten!
Op donderdag 09 augustus 2001 09:56 schreef shmoopy het volgende:[..]
Slotje hoeft van mij niet,
maar ik
ben behoorlijk geschrokken van de meningen van sommige users.
Het is zo gespeend van welke vorm van mededogen dan ook,en heeft weinig met realiteitszin te maken.
Zeker als het komt van mensen die in een gespreid bedje geboren zijn,wiens grootste zorg is of de kleur nagellak wel bij die lippenstift past,en die nog nooit voor zichzelf hebben hoeven zorgen.Daar wil ik nog even aan toevoegen:lul niet slap over dingen waar je absoluut geen verstand van hebt,dat staat zó dom.
Toen was zijn vrouw gestorven en kon hij het emotioneel niet meer aan.
Bedrijf failliet en zelf niet meer in staat om orde op zaken te stellen.
Nu leeft hij dus op straat en eet hij uit de vuilnisbak.
Een tijdje terug zag ik hem een stuk gebakken vis uit de vuilnisbak grijpen, hij wilt niet dood dus...hij wilt niet verhongeren.
Een keer in de pauze had ik geen zin meer in mijn broodje, heb ik hem gegeven. Omdat ik nog steeds respect voor die man heb. Ik ga dan echt niet mijn broodje in de vuilnisbak gooien.
Maak eens een praatje met zo'n dakloze, oh nee dat kan natuurlijk niet want het zijn smerige, vuile onfatsoenlijke, profiterende psychopaten
quote:Dat broodje van mij lag al in de vuilnisbak voordat die dakloze er aan kwam.
Op donderdag 09 augustus 2001 13:11 schreef illusion het volgende:
Ik ga dan echt niet mijn broodje in de vuilnisbak gooien.
Verder wens ik niet door daklozen lastig gevallen te worden. Dus van mij krijgen ze niets.
quote:If you see someone without a sandwich, give him one of yours!!!
Op donderdag 09 augustus 2001 14:19 schreef Gia het volgende:[..]
Dat broodje van mij lag al in de vuilnisbak voordat die dakloze er aan kwam.
Verder wens ik niet door daklozen lastig gevallen te worden. Dus van mij krijgen ze niets.
Dan wilt het vriendinnetje van Mr Bean popcorn uit zijn bak halen, en dan zegt mr Bean.." noooooo...there mine".
quote:IF YOU SEE SOMEONE WITHOUT A SMILE, GIVE HIM ONE OF YOURS!!!
Op donderdag 09 augustus 2001 14:19 schreef Gia het volgende:Verder wens ik niet door daklozen lastig gevallen te worden. Dus van mij krijgen ze niets.
Gelijk heb je, wie vraagt wordt overgeslagen.
quote:de mac een restaurant
Op maandag 06 augustus 2001 10:08 schreef Qarinx het volgende:
taak is dan ook aan de Mac om die mensen buiten hun restaurant te houden.
ontopic:
De "dakloze" die hier in de buurt (westerpark, staatslieden) die de dakloze krant verkopen zijn dus niet dakloos , 1 van die gasten woont 4 deuren bij mij vandaan.
Gasten van 20-25 jaar die om 5 gulden! komen bedelen, op het leidse voor de bulldog rukt een of andere bedelaar in een rolstoel ( indier ,het leek of ie lepra had gehad) een joint uit de handen van een vriend van me. die mafkees op het centraal die alleen zijn hand op houd,kleine bedelende zigeuner kindjes, etc,etc, het is in Amsterdam te erg aan het worden.
* dontcare heeft een pleuris hekel aan bedelaars
quote:Of de allereerste Bassie&Adriaan uitzendingen
Op donderdag 09 augustus 2001 14:24 schreef illusion het volgende:
Gia doet me denken aan een Mr Bean filmpje...als Mr Bean in de bioscoop zit.Dan wilt het vriendinnetje van Mr Bean popcorn uit zijn bak halen, en dan zegt mr Bean.." noooooo...there mine".
"Alles is voor Bassie, alles is voor GBassie"
quote:Inderdaad, al die figuren die al jaren thuiszitten gewoon de IT inschoppen. Of als verpleegkundige of tandarts laten werken. Geen enkel probleem. Overigens zou ik wel graag zien dat jij naar zo'n tandarts gaat. Je vertrouwt je gebit ongetwijfelt toe aan een ex-werkloze mijnwerker uit limburg, gezien je betrokkenheid.
Op maandag 06 augustus 2001 10:05 schreef Jeromar het volgende:[..]
Profiteurs mogen best werk gaan doen waar grote tekorten aan mensen zijn ja...
Werkstraf is misschien een hard woord (maar ik bedoel er ook geen kamp of zo mee) Ik bedoel gewoon verplicht aan t werk zetten!!!
quote:Tjah..je ontvlucht toch al je verplichtingen.. waar moet je nou in godsnaam rekening mee houden..?? Dat je te eten hebt en een slaapplaats..verder kan je gaan en staan waar je wil...
Op woensdag 08 augustus 2001 23:52 schreef Merel het volgende:[..]
Makkelijkste uitweg
Zorgeloos op straat
Jij snapt het écht niet hè?
quote:wat een onzin..
Op donderdag 09 augustus 2001 09:24 schreef Hagelslag het volgende:
Kan op dit topic geen slotje? Ik word er kots en kotsmisselijk van.
Toegegeven, ik zwerf of bedel niet.
quote:Ik vind het wel een beetje ver gaan hoor dat ik respect voor ze zou moeten hebben.. ik denk dat het een wisselwerking is.. als ik ergens zit te eten en er wordt aan mijn tafel gebedeld dan vind ik niet dat er sprake is van respect mbt mijn privacy...
Op donderdag 09 augustus 2001 09:23 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Mijn punt is dat je wat meer respect voor andere mensen zou kunnen gaan vertonen. Wees blij dat jij geen schizofreen bent. Of mischien overkomt je dat nog, dat kan namelijk heel goed. Of je wordt manisch-depressief en je gaat in depro tijden ronddolen. Of je wordt een keer flink verkracht en raakt daardoor in de war. Of je slikt iets te veel XTC of speed op je favoriete house partietje en je wordt zo psychotisch als een deur. Er zijn zoveel dingen die boven je hoofd hangen. En dan hoop ik voor je dat er ook nog mensen zullen zijn die om jou bekommeren. En ga echt maar eerst eens met daklozen praten. Het Leger des Heils is vast wel in de buurt.
quote:Ik word toch helemaal niet beperkt in mijn vrijheid.. ik benut mijn vrijheid optimaal.. de vrijheid om te studeren..om te werken.. dat is wat ik wil doen.. maar als ik morgen besluit om voor het straatleven te kiezen dan neem ik die vrijheid.. dat ik mijn plek in de maatschappij wil vinden heeft toch niets te maken met vrijheidsbeperking.. het feit dat ik die keuze maak en kan maken wijst al op veel vrijheid...
Op donderdag 09 augustus 2001 22:27 schreef zo het volgende:
Bedoel je dan dat je het als een burgerplicht ziet om jezelf van die vrijheid te beroven of zoiets?. Ik heb dat niet zo hoor, ik ben ook liever zo vrij als een vogel met een minder inkomen dan dat ik in een strak keurslijf zit en me kapot stress voor een goedbetaalde functie. Tsja, opvattingen verschillen...
Toegegeven, ik zwerf of bedel niet.
quote:res·tau·´rant (het ~)
Op donderdag 09 augustus 2001 15:13 schreef dontcare het volgende:[..]
de mac een restaurant
1 publieke gelegenheid waar men kan eten
of doe jij iets anders in de mac..?
quote:ik neem ze niets kwalijk... ik ben gewoon van mening dat het zwerverlijke bestaan minder verantwoordelijkheden met zich mee brengt... maar ik kies zelf voor die maatschappelijke verplichtingen/zorgen..
Op donderdag 09 augustus 2001 22:31 schreef zo het volgende:
Toch neem je het die zwervers kwalijk dat ze zorgeloos kunnen gaan en staan waar ze willen, of las ik dat verkeerd?
quote:Je formuleert het niet echt helder moet ik zeggen. Want eerder heette het dat zwervers hun verplichtingen ontvluchten. Hebben zij dan niet die keuze, is mijn vraag?
Op donderdag 09 augustus 2001 22:33 schreef Qarinx het volgende:
ik neem ze niets kwalijk... ik ben gewoon van mening dat het zwerverlijke bestaan minder verantwoordelijkheden met zich mee brengt... maar ik kieszelf voor die maatschappelijke verplichtingen/zorgen..
quote:Tuurlijk hebben zij die keuze...dat is een kwestie van vrijheid.. maar aangezien het normaal is om in een maatschappij te leven.. en je aan te passen aan die maatschappij, dan noem ik het wel wegvluchten uit een maatschappij als jij kiest om daar buiten te leven...
Op donderdag 09 augustus 2001 22:35 schreef zo het volgende:[..]
Je formuleert het niet echt helder moet ik zeggen. Want eerder heette het dat zwervers hun verplichtingen ontvluchten. Hebben zij dan niet die keuze, is mijn vraag?
Bovendien, *die* figuren doen tenminste nog iets voor hun geld. En daar gaat het me om. Zo'n figuur die je alleen maar aanschiet om geld te krijgen, die kan de pot op van mij. Het minste wat ik wil horen is een goed lulverhaal, als ik daarvoor in de stemming ben
Afgelopen week trouwens helemaal het toppunt meegemaakt. Ik loop langs een coffeeshop, komt er zo'n gozer naar buiten stormen en vraagt of ik een tientje voor hem heb. Want dan kon-ie een heel zakkie kopen ipv maar 1 joint. Tief nou toch een heel eind op zeg.
T'is wel hard gegaan met de inflatie als bedelen tegenwoordig met tientjes tegelijk gaat.
quote:Als ik de keuze had tussen gratis uit de vuinisbak eten, en het moeten betalen bij de Mac, wist ik het wel. Maar ja ik moet betalen voor het hondenvoer.
Op donderdag 09 augustus 2001 22:38 schreef Qarinx het volgende:[..]
Tuurlijk hebben zij die keuze.
Maar stiekem lurk ik wel eens aan een ongeziene pagina op dit Forum, zonder te betalen. Stiekem dus. Maar ik stink niet.
quote:Precies, ze moeten mij met rust laten. Verder heb ik er dan geen moeite mee, hoor. Ze doen maar wat ze willen.
Op donderdag 09 augustus 2001 22:28 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik vind het wel een beetje ver gaan hoor dat ik respect voor ze zou moeten hebben.. ik denk dat het een wisselwerking is.. als ik ergens zit te eten en er wordt aan mijn tafel gebedeld dan vind ik niet dat er sprake is van respect mbt mijn privacy...
Ik laat die mensen met rust en bemoei me verder niet met hun vind dat zij hetzelfde moeten doen...
quote:Ik haal ook mijn neusje op voor de Mac.
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:46 schreef tong80 het volgende:[..]
Als ik de keuze had tussen gratis uit de vuinisbak eten, en het moeten betalen bij de Mac, wist ik het wel. Maar ja ik moet betalen voor het hondenvoer.
Maar stiekem lurk ik wel eens aan een ongeziene pagina op dit Forum, zonder te betalen. Stiekem dus. Maar ik stink niet.
Er zijn wel betere restaurants. Ik vind het woord restaurant trouwens nog te goed voor de Mac. Het is gewoon een veredelde vuilnisbak.
quote:Uhmz QarNix ,jij denkt dat een zwerver minder verantwoordlijkheden heeft
Op donderdag 09 augustus 2001 22:33 schreef Qarinx het volgende:[..]
ik neem ze niets kwalijk... ik ben gewoon van mening dat het zwerverlijke bestaan minder verantwoordelijkheden met zich mee brengt... maar ik kies zelf voor die maatschappelijke verplichtingen/zorgen..
Hij moet toch maar elke dag zien te regelen:
*waar hij slaapt
*hoe hij zich kan wassen
*offie te eten kan krijgen
*offie ergens lekker kan poepen (en z'n billen kan afvegen)
etc etc
Volgens mij hoef JIJ je daar allemaal helemaal niet druk over te maken .
quote:Xie overeenkomsten tussen m'n neusje ophalen voor iemand en een vuilnisbak
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:50 schreef Gia het volgende:[..]
Ik haal ook mijn neusje op voor de Mac.
Het is gewoon een veredelde vuilnisbak.
quote:Ik haal m'n neus niet op voor de Mac.
Er zijn wel betere restaurants. Ik vind het woord restaurant trouwens nog te goed voor de Mac. Het is gewoon een veredelde vuilnisbak.
Jij dus wel, "er zijn wel betere restaurants" Je meent het?
quote:gos misschien kun je dit aan die zwerver doorgeven
quote:Tjonge, jonge, wat een werk allemaal.
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:56 schreef Loedertje het volgende:[..]
Uhmz QarNix ,jij denkt dat een zwerver minder verantwoordlijkheden heeft
*waar hij slaapt
*hoe hij zich kan wassen
etc etcVolgens mij hoef JIJ je daar allemaal helemaal niet druk over te maken .
Die zorg heb je allemaal niet als je gewoon een uitkering hebt, en in een huis woont. Maar ja, dan heb je weer niks om je druk om te maken, dus kun je maar beter zwerven.
Dus, waarom zou zo iemand op straat gaan leven?
Edit: O ja, ik moet er wel even bij vermelden, dat ik geen drugsverslaafde was, dus dat scheelt natuurlijk wel.
quote:Vraagje: Heb jij écht helemaal geen inlevingsvermogen?
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:36 schreef Gia het volgende:
Ik heb toen ik 21 was, door omstandigheden, van een bijstandsuitkering moeten leven. Ik had een flatje, fl.960,- per maand, en dat lukte.Dus, waarom zou zo iemand op straat gaan leven?
Edit: O ja, ik moet er wel even bij vermelden, dat ik geen drugsverslaafde was, dus dat scheelt natuurlijk wel.
quote:Oh, gelukkig door omstandigheden.
Ik heb toen ik 21 was, door omstandigheden, van een bijstandsuitkering moeten leven. Ik had een flatje, fl.960,- per maand, en dat lukte.
Ik schrok al, het lag gelukkig niet aan jezelf.
quote:Ik zou gaan samenwonen, maar die relatie liep op de klippen. Ik had op dat moment geen baan, maar accepteerde toch de flat die toen werd aangeboden.
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:51 schreef tong80 het volgende:[..]
Oh, gelukkig door omstandigheden.
quote:Nee zeg, Gia is immers een fatsoenlijk mens. En niemand heeft ooit meer tegenslag gehad in het leven. Niemand is armer / gestoorder / lelijker / eenzamer dan zij.
En als zij al nooit op straat heeft moeten wonen dan hoeft echt niemand dat. Ze kiezen er gewoon voor, die vieze drugsverslaafden.
quote:
quote:Er zijn ook mensen die 'door omstandigheden' hun huis kwijtraken.
Ik heb toen ik 21 was, door omstandigheden, van een bijstandsuitkering moeten leven. Ik had een flatje, fl.960,- per maand, en dat lukte.Dus, waarom zou zo iemand op straat gaan leven?
Kun jij je echt niet voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet expliciet voor hebben gekozen om op straat te leven, maar daar toch terecht zijn gekomen? Of heb jij de illusie dat het met bureaucratisch geneuzel allemaal niet zo erg is hier?
quote:Op een dergelijke opmerking past alleen maar
quote:Verbitterder
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:06 schreef Vibromass het volgende:[..]
Nee zeg, Gia is immers een fatsoenlijk mens. En niemand heeft ooit meer tegenslag gehad in het leven. Niemand is armer / gestoorder / lelijker / eenzamer dan zij.
quote:Geen recht op medische verzorging..(eindelijk..eindelijk..is men nu bezig om dat te veranderen)
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Er zijn ook mensen die 'door omstandigheden' hun huis kwijtraken.
En dan heb je geen vaste woon of verblijfplaats meer. En als je dat niet hebt zit je hier in een catch-22 situatie. Geen adres? geen uitkering. Geen uitkering? Geen geld om ergens te wonen.
quote:Dan had je moeten gaan zwerven. Dan was je al 'uit'
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:04 schreef Gia het volgende:[..]
Dus ik had zo'n 75,- per week te besteden aan eten, drinken, kleding, uitgaan en whatever.
quote:Verfrissend om te zien dat er mensen zijn die het allemaal zo simpel zien.
Maar daar kan een beetje drugsverslaafde niet van in een huis blijven wonen. Die leeft liever op straat om het geld voor de huur en zo, uit te geven aan drugs.
Dat is toch zijn eigen keuze.
Iedereen kiest dus voor z'n problemen?
quote:Gelukkig wel.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:11 schreef Loedertje het volgende:[..]
Geen recht op medische verzorging..(eindelijk..eindelijk..is men nu bezig om dat te veranderen)
In veel opzichting vind ik de 'verzorgingsstaat' wel een tikkie doorgeslagen, maar wat betreft dit soort basisvoorzieningen slaat men vaak de plank mis.
Tijd voor een stevige bezem door de regeldrang denk ik...
quote:edit: Gaat je ook eigenlijk niks aan.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Gelukkig wel.
In veel opzichting vind ik de 'verzorgingsstaat' wel een tikkie doorgeslagen, maar wat betreft dit soort basisvoorzieningen slaat men vaak de plank mis.
Tijd voor een stevige bezem door de regeldrang denk ik...
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 10-08-2001 11:58]
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:23 schreef Gia het volgende:[..]
Dank zij de verzorgingsstaat heb ik een uitkering van ruim 2000 gulden per maand, mij hoor je niet klagen. Mijn man heeft gewoon een full-time baan, dus wij hebben het gewoon goed.
Ik heb ooit met veel minder moeten doen, ging ook, maar ik vind het zo prettiger, eigenlijk.
quote:Dank je. Een betere reden om er de bezem door te halen kan ik niet verzinnen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:23 schreef Gia het volgende:[..]
Dank zij de verzorgingsstaat heb ik een uitkering van ruim 2000 gulden per maand, mij hoor je niet klagen. Mijn man heeft gewoon een full-time baan, dus wij hebben het gewoon goed.
Ik heb ooit met veel minder moeten doen, ging ook, maar ik vind het zo prettiger, eigenlijk.
Jij hebt een uitkering van 2000 piek in de maand, je man heeft een full-time baan en op je stoep ligt iemand in de regen omdat-ie 'door omstandigheden' niet bij de instanties terecht kan.
En daar ben je nog trots op ook, zo lijkt het.
Mijn respect ben je kwijt. Ik op mensen met een dergelijke instelling.
quote:Tja, medisch foutje, waar geeneens een excuus vanaf kon. Arts ontslagen, met een gouden handdruk, slachtoffer krijgt schijntje en mag in de WAO, jippie.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Dank je. Een betere reden om er de bezem door te halen kan ik niet verzinnen.
Jij hebt een uitkering van 2000 piek in de maand, je man heeft een full-time baan en op je stoep ligt iemand in de regen omdat-ie 'door omstandigheden' niet bij de instanties terecht kan.
En daar ben je nog trots op ook, zo lijkt het.
Mijn respect ben je kwijt. Ik
op mensen met een dergelijke instelling.
Okay, je leert overal mee leven, maar ons leven is door die arts verknalt. En reken maar dat ik geniet van het feit dat ik een WAO-uitkering heb!!!
quote:Heb je dan niet genoeg geld om een beetje te kijken naar welke producten je koopt? Uit natuur-oogpunt, bedoel ik nu?
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:43 schreef Gia het volgende:
Okay, je leert overal mee leven, maar ons leven is door die arts verknalt. En reken maar dat ik geniet van het feit dat ik een WAO-uitkering heb!!!
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:43 schreef Gia het volgende:[..]
.
WAO :*het patientje van de welvaartsstaat.
quote:Dus je bent gewoon bitter.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:43 schreef Gia het volgende:[..]
Tja, medisch foutje, waar geeneens een excuus vanaf kon. Arts ontslagen, met een gouden handdruk, slachtoffer krijgt schijntje en mag in de WAO, jippie.
En dat merk ik niet uit je eerdere posts. Je scheert alle zwervers/daklozen over 1 kam, en stelt dat het hun keus is.
In je vorige post zeg je dat jullie het goed hebben, nu zeg je dat je leven verknald is. Dat is niet met elkaar in overeenstemming. Maar dat zul je zelf ook wel doorhebben.
Het is heel vervelend dat dit met jou gebeurd is, maar helaas laat je opstelling jegens anderen voor mij weinig ruimte over tot sympathie.
quote:* Gurgeh denkt dat Koekepan er een topicje naast zit.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:47 schreef Koekepan het volgende:[..]
Heb je dan niet genoeg geld om een beetje te kijken naar welke producten je koopt? Uit natuur-oogpunt, bedoel ik nu?
quote:Ten eerste zit ik niet om jouw sympathie verlegen, heus niet.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Dus je bent gewoon bitter.
Neemt niet weg dat als je op een dergelijke manier hebt gemerkt dat het leven je ongevraagd negatieve ervaringen kan bezorgen, je eigenlijk geleerd zou moeten hebben dat dat bij anderen ook voor kan komen.En dat merk ik niet uit je eerdere posts. Je scheert alle zwervers/daklozen over 1 kam, en stelt dat het hun keus is.
In je vorige post zeg je dat jullie het goed hebben, nu zeg je dat je leven verknald is. Dat is niet met elkaar in overeenstemming. Maar dat zul je zelf ook wel doorhebben.
Het is heel vervelend dat dit met jou gebeurd is, maar helaas laat je opstelling jegens anderen voor mij weinig ruimte over tot sympathie.
En ons levensgenot is inderdaad verknald om reden die ik niet in dit forum zal noemen. Maar financieel hebben we niet te klagen. Wij zien dit, terecht, als een genoegdoening.
Als het aan mij ligt verkopen we over een jaar of 15 ons huis, kopen lekker iets in Frankrijk of Spanje en leven nog lang en gelukkig, van mijn WAO-tje.
Boeie!!!
quote:Ben je ineens wel allochtoon.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:57 schreef Gia het volgende:
Als het aan mij ligt verkopen we over een jaar of 15 ons huis, kopen lekker iets in Frankrijk of Spanje en leven nog lang en gelukkig, van mijn WAO-tje.
Trusten allemaal.
quote:Je draait er weer keurig omheen. Laat ik de vraag dan wat explicieter stellen:
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:57 schreef Gia het volgende:[..]
Ten eerste zit ik niet om jouw sympathie verlegen, heus niet.
En ons levensgenot is inderdaad verknald om reden die ik niet in dit forum zal noemen. Maar financieel hebben we niet te klagen. Wij zien dit, terecht, als een genoegdoening.
Boeie!!!
Waarom denk je dat het probleem van dakloos zijn de schuld van die mensen zelf is, *terwijl* je zelf *weet* dat je in het leven nu eenmaal niet alles in de hand hebt?
quote:Hoe jij het ziet mag je zelf weten. Of het 'terecht' is, ach wie zal het zeggen zonder er meer van te weten.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:57 schreef Gia het volgende:[..]
Wij zien dit, terecht, als een genoegdoening.
quote:Uhm.. die vette WAO is wel een erg links idee hoor. Foei.
Als het aan mij ligt verkopen we over een jaar of 15 ons huis, kopen lekker iets in Frankrijk of Spanje en leven nog lang en gelukkig, van mijn WAO-tje.Boeie!!!
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:57 schreef Gia het volgende:Als het aan mij ligt verkopen we over een jaar of 15 ons huis, kopen lekker iets in Frankrijk of Spanje en leven nog lang en gelukkig, van mijn WAO-tje.
Boeie!!!
quote:een zwerver hoeft zich alleen maar druk te maken om zijn eerste levensbehoeftes... food & shelter..
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:56 schreef Loedertje het volgende:[..]
Uhmz QarNix ,jij denkt dat een zwerver minder verantwoordlijkheden heeft
*waar hij slaapt
*hoe hij zich kan wassen
etc etcVolgens mij hoef JIJ je daar allemaal helemaal niet druk over te maken .
quote:Ik ben voor een reportage een dag opgetrokken met een groep daklozen en ik kan je vertellen dat dit zeker niet opgaat. Ten eerste komen veel mensen al jong op straat terecht, bijvoorbeeld omdat ze het uit gegooid worden en niemand hebben om op terug te vallen. Als jij 13 bent en dit gebeurt, dan kun je bij bijna geen enkele opvang terecht. En verder: als je eenmaal dakloos bent geraakt (hetgeen heel veel mensen kan gebeuren) kom je terecht in een vicieuze cirkel: je kunt geen huis vinden omdat je geen geld hebt, je kunt geen baan vinden omdat je dakloos bent etc. etc. Je kunt wel heel makkelijk oordelen, maaar probeer eens te praten met die mensen, misschien dat je er dan anders over zult denken. Denk je dat iedere dakloze in nederland voor zijn lol op straat slaapt, met regen of zware vorst?
![]()
![]()
quote:Nietes, ik zit dan nog steeds in Europa.
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:59 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ben je ineens wel allochtoon.
.
Trusten allemaal.
quote:Probeer het eens 1 maandje.
Op vrijdag 10 augustus 2001 07:14 schreef Qarinx het volgende:[..]
een zwerver hoeft zich alleen maar druk te maken om zijn eerste levensbehoeftes... food & shelter..
quote:En jij weet schijnbaar niet hoe de Nederlandse wet in elkaar zit.
Op vrijdag 10 augustus 2001 04:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
En u was die dame die de zo fel was over Marokkanen met een huisje in Marokka die allen aangepakt moesten worden vanwege het feit dat zij spaarden van hun uitkering
Nederlanders (dus ook de Marokkaanse), mogen geen uitkering van de sociale dienst hebben als ze een eigen huis bezitten met een bepaalde waarde. Dit geldt dus alleen voor de bijstandsuitkeringen.
WAO krijg je, zelfs al heb je 10 huizen, dat heeft daar niets mee te maken. Het heeft ook niets te maken met hoeveel de partner verdient.
En dat geldt zowel voor autochtonen als voor allochtonen.
En als Marokko een verdragsland is, mogen Marokkanen zelfs met een WAO-uitkering in Marokko gaan wonen.
Maar niet met bijstand.
quote:Is goed voor de lijn.
Op vrijdag 10 augustus 2001 07:07 schreef illusion het volgende:
Gia ik moet van je
quote:Er zijn in Nederland wel degelijk opvangcentra voor jongeren, die nergens anders terecht kunnen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:39 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik ben voor een reportage een dag opgetrokken met een groep daklozen en ik kan je vertellen dat dit zeker niet opgaat. Ten eerste komen veel mensen al jong op straat terecht, bijvoorbeeld omdat ze het uit gegooid worden en niemand hebben om op terug te vallen. Als jij 13 bent en dit gebeurt, dan kun je bij bijna geen enkele opvang terecht. En verder: als je eenmaal dakloos bent geraakt (hetgeen heel veel mensen kan gebeuren) kom je terecht in een vicieuze cirkel: je kunt geen huis vinden omdat je geen geld hebt, je kunt geen baan vinden omdat je dakloos bent etc. etc. Je kunt wel heel makkelijk oordelen, maaar probeer eens te praten met die mensen, misschien dat je er dan anders over zult denken. Denk je dat iedere dakloze in nederland voor zijn lol op straat slaapt, met regen of zware vorst?
Daar hanteren ze echter wel heel strenge regels m.b.t. alcohol/drugsgebruik, hoe laat je binnen moet zijn, het schoolwerk enz....
Als je je daar niet aan wenst te houden, en hiervan wegloopt, dan doe je het inderdaad jezelf aan.
quote:Beste Gia, je hebt inderdaad van die centra, ik gaf ook aan dat er Bijna geen centra zijn. Er is veel te WEINIG opvang voor jongeren onder de 18 die dakloos zijn. En daardoor is het dus geen eigen keuze meer. Jongeren kunnen vaak niet terecht bij die centra door een gebrek aan capaciteit, niet door onwil van de jongeren zelf of door de hulpverleners. Verder: als je bent opgegroeid in een gezin waar drank, drugs en (seksuele0 mishandeling de orde van de dag zijn en als je geen noemenswaardige opvoeding hebt gehad, ligt de situatie wel ietsje anders dan voor iemand die gewoon een fijn thuis heeft gehad. Als je nooit discipline bijgebracht hebt gekregen of als je leven heeft uitgewezen dat mensen alleen naar je omkijken als je herrie schopt, dan ga je je daardoor misschien wel minder gedragen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:14 schreef Gia het volgende:[..]
Er zijn in Nederland wel degelijk opvangcentra voor jongeren, die nergens anders terecht kunnen.
Daar hanteren ze echter wel heel strenge regels m.b.t. alcohol/drugsgebruik, hoe laat je binnen moet zijn, het schoolwerk enz....
Als je je daar niet aan wenst te houden, en hiervan wegloopt, dan doe je het inderdaad jezelf aan.
quote:Daar heb je gelijk in.
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:19 schreef Ripley het volgende:[..]
Beste Gia, je hebt inderdaad van die centra, ik gaf ook aan dat er Bijna geen centra zijn. Er is veel te WEINIG opvang voor jongeren onder de 18 die dakloos zijn. En daardoor is het dus geen eigen keuze meer. Jongeren kunnen vaak niet terecht bij die centra door een gebrek aan capaciteit, niet door onwil van de jongeren zelf of door de hulpverleners. Verder: als je bent opgegroeid in een gezin waar drank, drugs en (seksuele0 mishandeling de orde van de dag zijn en als je geen noemenswaardige opvoeding hebt gehad, ligt de situatie wel ietsje anders dan voor iemand die gewoon een fijn thuis heeft gehad. Als je nooit discipline bijgebracht hebt gekregen of als je leven heeft uitgewezen dat mensen alleen naar je omkijken als je herrie schopt, dan ga je je daardoor misschien wel minder gedragen.
Maar dat betekent niet dat ze in die centra dan maar wat gemakkelijker moeten zijn voor die jongeren. Integendeel, ze moeten dan juist leren om zich aan de regels te houden.
Zo'n opvangcentrum zou anders erg snel een drugspand worden, ben ik bang.
quote:Ik vind idd ook dat die centra wel streng moeten zijn. Maar ik geef hiermee alleen aan dat ik het er niet helemaal mee eens ben dat dakloos zijn en zwerven geheel een eigen keuze is.
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:23 schreef Gia het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in.
Maar dat betekent niet dat ze in die centra dan maar wat gemakkelijker moeten zijn voor die jongeren. Integendeel, ze moeten dan juist leren om zich aan de regels te houden.
Zo'n opvangcentrum zou anders erg snel een drugspand worden, ben ik bang.
quote:Profiteurs vind je net zo goed op de werkvloer:
Op maandag 06 augustus 2001 09:42 schreef Jeromar het volgende:
Ik heb het niet alleen over daklozen maar ook over werklozen...
* Mensen die niks uitvreten maar wel met de eer van hun collega's werk gaan strijken
* Mensen met hun arm tot hun elleboog in de kont van hun baas
* Mensen die 7 van de 8-urige werkdag bij de koffie-automaat of de rookplek hangen
* Mensen die op hun werk alles doen, behalve werken
Get real, een mens blijft een mens, profiteurs heb je overal.
quote:Om het nog mooier te maken: mensen die werken in een Melkert-baan hebben precies hetzelfde inkomen als iemand die een bijstandsuitkering krijgt. Echter kan een uitkeringsgerechtigde op veel meer financiële redmiddelen (kwijtschelding hondenbelasting, huursubsidie e.d.) aanspraak maken dan de Melkertbaner. "Waarom zou ik dan nog gaan werken" denken velen. En die redenatie kan ik heel goed volgen.
Op maandag 06 augustus 2001 10:05 schreef Bubblegum het volgende:[..]
Denk niet dat die Melkert baantjes zo goed zijn. Ik ken iemand die bij een bedrijf de hele administratie verzorgt, doet dat al een jaar of 8. Denk je dat zo iemand in de loop van de jaren meer is gaan verdienen?? Zo'n persoon krijgt als salaris een bedrag dat zo hoog/laag is als de uitkering zijnde.
HOe vind je dat, zo'n lange periode, keihard werken, goed in je werk zijn. Booooo, er wordt alleen maar van deze mensen geprofiteerd.
quote:Helemaal mee eens. Ik denk dat de mensen die zo reageren nooit tevreden zijn. De maatschappij is behoorlijk materialistisch en voor een ander hebben ze geen goed woord over.
Op maandag 06 augustus 2001 15:36 schreef Vibromass het volgende:[..]
Hoi, hoe bevalt het weer op jouw planeet?
[..]Wat is 'fatsoenlijk'? Die man had gewoon HONGER. Misschien wel zoveel dat zijn maag er pijn van deed. Zoveel dat hij de schaamte voorbij is.
quote:Gia, jij realiseert je blijkbaar niet dat er zoveel mensen zijn die het zoveel slechter hebben dan jij. En nog heb je commentaar op die mensen. Schaam jij je niet?
Op vrijdag 10 augustus 2001 03:23 schreef Gia het volgende:
[..]Dank zij de verzorgingsstaat heb ik een uitkering van ruim 2000 gulden per maand, mij hoor je niet klagen. Mijn man heeft gewoon een full-time baan, dus wij hebben het gewoon goed.
quote:Jezus Qarinx, wat ben jij naïef!
Op vrijdag 10 augustus 2001 07:14 schreef Qarinx het volgende:[..]
een zwerver hoeft zich alleen maar druk te maken om zijn eerste levensbehoeftes... food & shelter..
quote:Ik weet wel zeker dat de meeste mensen niet met mij zouden willen ruilen. Zelfs daklozen zullen liever dakloos zijn, dan alle gezondheidsklachten hebben die ik heb.
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:05 schreef DuchessX het volgende:[..]
Gia, jij realiseert je blijkbaar niet dat er zoveel mensen zijn die het zoveel slechter hebben dan jij. En nog heb je commentaar op die mensen. Schaam jij je niet?
Ik was liever gezond gebleven. Als secretaresse kan ik wel wat meer verdienen, dan wat ik nu heb.
Daar was een verslaggever 3 weken met zwervers opgetrokken in Eindhoven, en in die tijd precies geleeft zoals zij, en hun verhalen aangehoord.
Over elke dag was een verslag geschreven, en over een aantal zwervers ook nog een verhaal apart.
Dáár krijg je pas een reëel beeld bij, en dát had iedereen hier eigenlijk moeten lezen die maar blijft denken dat zwervers hun situatie aan zichzelf te danken hebben.
Iedereen die toch een beetje kan nadenken snapt toch wel dat bijna niemand zoïets voor de lol doet?
En wat ik hierboven las dat mensen de daklozenkrant verkopen, terwijl ze gewoon ergens wonen. Das gewoon knap stom van de mensen die die krant kopen, want de verkopers moeten elk een pasje hebben, dat aantoont dat je bij de organisatie aangesloten bent, en dus geen dak boven je hoofd hebt.
-edit- typo
[Dit bericht is gewijzigd door merulez op 10-08-2001 13:40]
quote:Geen reden om af te geven op daklozen, jij weet niet wat zij voelen, evenmin weet ik wat jij voelt. De afgunst die jij nu tentoonspreidt, maakt dat jij nu op hetzelfde niveau functioneert als de vervelende, bedelende en boze dakloze. Hetzelfde zielige gedrag. Niet dat je geen reden hebt tot klagen, dat zal best wel. Maar dat heeft de zwerver dan ook. Die is immers alles kwijtgeraakt. Niet alleen zijn gezondheid.
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:12 schreef Gia het volgende:[..]
Ik weet wel zeker dat de meeste mensen niet met mij zouden willen ruilen. Zelfs daklozen zullen liever dakloos zijn, dan alle gezondheidsklachten hebben die ik heb.
Ik zit niet vanwege mijn hart in de WAO, dat is er maar bijgekomen.Ik was liever gezond gebleven. Als secretaresse kan ik wel wat meer verdienen, dan wat ik nu heb.
quote:Juist!!!
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:24 schreef fokje het volgende:[..]
Geen reden om af te geven op daklozen, jij weet niet wat zij voelen, evenmin weet ik wat jij voelt. De afgunst die jij nu tentoonspreidt, maakt dat jij nu op hetzelfde niveau functioneert als de vervelende, bedelende en boze dakloze. Hetzelfde zielige gedrag. Niet dat je geen reden hebt tot klagen, dat zal best wel. Maar dat heeft de zwerver dan ook. Die is immers alles kwijtgeraakt. Niet alleen zijn gezondheid.
En als Gia geen man had met werk en als er in Nederland niet zo goed voor *kuch* "zieken" werd gezorgd dan was Gia misschien ook wel zwerver geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door illusion op 10-08-2001 16:38]
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:14 schreef Gia het volgende:[..]
Er zijn in Nederland wel degelijk opvangcentra voor jongeren, die nergens anders terecht kunnen.
De lucht van de basende mensen komt je al tegemoet op de gang
quote:Nee , daklozen hebben geen gezondheidsklachten .
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:12 schreef Gia het volgende:[..]
Ik weet wel zeker dat de meeste mensen niet met mij zouden willen ruilen. Zelfs daklozen zullen liever dakloos zijn, dan alle gezondheidsklachten hebben die ik heb.
quote:Maar Gia, als je hier 8 uren kunt typen kun jij toch ook weer zo aan de slag als typmiep?
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:12 schreef Gia het volgende:
Ik was liever gezond gebleven. Als secretaresse kan ik wel wat meer verdienen, dan wat ik nu heb.
quote:Maar dan zou haar WAO'tje vervallen, waarvoor ze allemaal hardhouten meubels kan kopen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:12 schreef Loedertje het volgende:
Maar Gia, als je hier 8 uren kunt typen kun jij toch ook weer zo aan de slag als typmiep?
Dan zouden we ook gelijk een leefbaar bedrag te besteden hebben aan die alleenstaande moeders..
Mijn mening over onze allochtonen beleid laat ik maar achterwege hier tis weekend!
quote:plastieke meubels met geplastificeerd eikenhout motief
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:13 schreef Koekepan het volgende:[..]
Maar dan zou haar WAO'tje vervallen, waarvoor ze allemaal hardhouten meubels kan kopen.
.
quote:Was het maar waar
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:43 schreef kamagurka het volgende:
plastieke meubels met geplastificeerd eikenhout motief
quote:Neej nix jezus.. in plaats van mij naïef te noemen kom dan maar eens met concrete voorbeelden...
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:08 schreef DuchessX het volgende:[..]
Jezus Qarinx, wat ben jij naïef!
quote:Voorbeelden zat, kijk nog maar eens in dit topic.
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:47 schreef Qarinx het volgende:[..]
Neej nix jezus.. in plaats van mij naïef te noemen kom dan maar eens met concrete voorbeelden...
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:50 schreef DuchessX het volgende:[..]
Voorbeelden zat, kijk nog maar eens in dit topic.
quote:Hoe weet jij dat?
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:24 schreef oZy het volgende:
de overvloed van profiteurs in ons land, want dat kan écht niet! Ik vind de bureaucratie vééls te lax qua sociale voorzieningen.. vooral argumenten als "overspannen" "chronische migraine" "stress" (ok er zullen heus wel echte gevallen tussen zitten maare.. hier wordt echt veel misbruik van gemaakt).
quote:Dank je wel.
Mijn mening over onze allochtonen beleid laat ik maar achterwege hiertis weekend!
quote:Zwaktebod.
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:56 schreef Qarinx het volgende:[..]
quote:van Duchess jah.. erg zwakke reply.. want het topic staat juist helemaal niet vol met concrete voorbeelden.. er wordt maar zwak geluld over hoe zwaar en klote en moeilijker zij het hebben dan mensen die gewoon in een maatschappij leven.. maar als ik dan ga zoeken kom ik duidelijke voorbeelden niet tegen..
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:58 schreef Vibromass het volgende:[..]
Zwaktebod.
quote:Zolang jij weigert je in te leven in dak- en thuislozen, of misschien in je medemens in het algemeen, zal je ook geen voorstelling kunnen maken van dergelijke voorbeelden of situaties die hier beschreven staan. Dat maakt verder niet uit, maar doe dan ook geen (oordelende) uitspraak daarover.
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:06 schreef Qarinx het volgende:[..]
van Duchess jah.. erg zwakke reply.. want het topic staat juist helemaal niet vol met concrete voorbeelden.. er wordt maar zwak geluld over hoe zwaar en klote en moeilijker zij het hebben dan mensen die gewoon in een maatschappij leven.. maar als ik dan ga zoeken kom ik duidelijke voorbeelden niet tegen..
Maar dat soort probleempjes zijn volledig irrelevant in vergelijking met de situatie van een zwerver. Als jij iedere dag weer opnieuw moet beginnen, eten zoeken, een plaats om te slapen, en van niemand respect of vriendelijkheid kan verwachten, dan is het gewoon bijna onmogelijk om structureel iets aan je situatie te verbeteren.
Ga toch werken als schoonmaker, zeg jij. Zet je trots toch opzij. Denk je echt dat dat soort ongeschoolde banen voor het oprapen liggen? Vergeet het maar. Als zwerver verlies je zelfs de concurrentieslag met die legioenen zg. fatsoenlijke huisvrouwen die er zwart wat bijklussen.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:31 schreef Vibromass het volgende:
Maar dat soort probleempjes zijn volledig irrelevant in vergelijking met de situatie van een zwerver. Als jij iedere dag weer opnieuw moet beginnen, eten zoeken, een plaats om te slapen, en van niemand respect of vriendelijkheid kan verwachten, dan is het gewoon bijna onmogelijk om structureel iets aan je situatie te verbeteren.
quote:is wel heel makkelijk gezegd dit.."je moet er gewoon wat voor doen". Alsof een zwerver zich de moeite niet wilt nemen om er GEWOON wat voor te doen...
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:35 schreef Qarinx het volgende:[..]
en alleen een dakloze heeft dit soort problemen..
sorry hoor..maar als ik niet zou werken, dan zou ik ook niets te eten hebben..zou ik ook geen huur kunnen betalen...wat doet jou denken dat normale burgers dit soort lasten/zorgen niet hebben..? Als zij niet werken en een bron van inkomsten hebben belanden zij ook zo op straat hoor.. je moet er dus gewoon wat voor doen..
De meeste zwervers zijn gaan zwerven doordat ze problemen hebben gekregen...op welk gebied dan ook....je gaat niet vrijwillig zwerven.
En de een staat dan iets steviger in de schoenen dan de ander, en de een heeft familie die nog iets van zich laat horen of vrienden.
Dit topic is trouwens bijna vol en dan komt er een slote je op...komt er nog een deel 2 hiervan???
Ik snap ook niet dat jij je zo druk maakt erover......op station Heerlen ( in limburg) zijn veel junks en zwervers...daar staat station Heerlen om bekend.
Je kunt er geregeld teksten van "loesje" zien op muren en op lantaarnpalen....er staat dan op.
"Station Heerlen is een afspiegeling van de maatschappy".
quote:Inderdaad, de meeste mensen die een huis bewonen en werk hebben hoeven zich geen zorgen te maken of ze vandaag iets te eten zullen vinden of een plek om te slapen. Jij in ieder geval niet, toch? Daar zorgt je familie wel voor, neem ik aan.
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:35 schreef Qarinx het volgende:[..]
en alleen een dakloze heeft dit soort problemen..
sorry hoor..maar als ik niet zou werken, dan zou ik ook niets te eten hebben..zou ik ook geen huur kunnen betalen...wat doet jou denken dat normale burgers dit soort lasten/zorgen niet hebben..? Als zij niet werken en een bron van inkomsten hebben belanden zij ook zo op straat hoor.. je moet er dus gewoon wat voor doen..
Zelfs als jouw kostwinner (pa of zo) morgen zijn werk verliest, dan heeft ie altijd nog werkervaring, vrienden, een bankrekening, credit card, wellicht een auto en andere vetreserves om weg te teren.
Naast al dat geluk ben je zo te zien een mooie meid, dus zelfs zonder opleiding zou je nog wel ergens in de horeca kunnen gaan werken. In het ergste geval kun je je altijd nog prostitueren.
Kun je het je echt niet voorstellen dat er mensen die niet met dit soort voordelen geboren zijn? Of door tegenslagen waar ze zelf niets aan kunnen doen alles kwijt geraakt zijn? Dat hun leven op gegeven moment zo'n onoverzichtelijke ellende is dat het geen kwestie meer is van 'er gewoon wat voor doen', want ze zouden niet eens weten niet waar ze moeten beginnen?
quote:LOL, maar ik denk niet dat Qarinx dat had meegenomen in haar overwegingen!
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:55 schreef Vibromass het volgende:
In het ergste geval kun je je altijd nog prostitueren.
Dat zegt trouwens ook wel weer iets. Zoveel principes moet je dus soms opzij zetten om aan je geld te komen. Ik neem nl. aan dat Qarinx niet de enige is met principiele bezwaren tegen seks voor geld.
quote:Daar heeft m'n vader toch ook wat voor moeten doen..?? Het is 'm echt niet aankomen waaien..hij werkt daar al ruim 40 jaar hard voor...
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:55 schreef Vibromass het volgende:Zelfs als jouw kostwinner (pa of zo) morgen zijn werk verliest, dan heeft ie altijd nog werkervaring, vrienden, een bankrekening, credit card, wellicht een auto en andere vetreserves om weg te teren.
quote:Het zou niet eens in me OPKOMEN!!! Sex voor geld doe ik niet..nu niet nooit niet..ook niet als ik lig te sterven van de honger.. daarvoor heb ik gewoon teveel eigenwaarde..
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:57 schreef Koekepan het volgende:Dat zegt trouwens ook wel weer iets. Zoveel principes moet je dus soms opzij zetten om aan je geld te komen. Ik neem nl. aan dat Qarinx niet de enige is met principiele bezwaren tegen seks voor geld.
quote:Jij bent dom zeg.... je kan je niets inleven in een situatie van een ander.....het kan ook zijn dat je gewoon een super egoist bent.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:00 schreef Qarinx het volgende:[..]
Daar heeft m'n vader toch ook wat voor moeten doen..?? Het is 'm echt niet aankomen waaien..hij werkt daar al ruim 40 jaar hard voor...
Of je bent bang om zelf eens een keer te moeten zwerven en je wilt het dan gewoon negeren.
quote:Dat bedoel ik. Moet je nagaan hoe sommige mensen eraan toe zijn dat het *wel* in ze opkomt. Volgens mij wordt dat bedoeld met 'je in een ander verplaatsen'.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:01 schreef Qarinx het volgende:
Het zou niet eens in me OPKOMEN!!! Sex voor geld doe ik niet..nu niet nooit niet..ook niet als ik lig te sterven van de honger.. daarvoor heb ik gewoon teveel eigenwaarde..
quote:ben ik blij dat ik jou gedachtengang niet hebt....als ik zo door het leven moest gaan dan zou ik totaal geen EIGENWAARDE hebben.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:01 schreef Qarinx het volgende:[..]
Het zou niet eens in me OPKOMEN!!! Sex voor geld doe ik niet..nu niet nooit niet..ook niet als ik lig te sterven van de honger.. daarvoor heb ik gewoon teveel eigenwaarde..
Je bent gewoon een ijskoude gevoelloze harde tante......als ik dan naar dit topic kijk.
Ben ik blij dat ik toch wat meer mensenkennis bezit
[Dit bericht is gewijzigd door illusion op 10-08-2001 20:05]
quote:Wat is dit nou weer voor een onzin.. dus omdat m'n pa werkt betekent het ook meteen dat hij zich geen zorgen hoeft te maken om het eten... tuurlijk heeft m'n vader die zorgen..hij moet echt wel zorgen dat er elke week brood op de plank ligt...hij moet zorgen dat rekeningen tijdig betaald worden.. het zijn allemaal dingen in de toekomst waar je rekening mee moet houden.. en dat kan alleen als je verantwoordelijk bent voor je leven.. zorgen dat je niet al je geld over de balk smijt maar in staat bent om je schulden/verplichtingen na te komen..
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:55 schreef Vibromass het volgende:Inderdaad, de meeste mensen die een huis bewonen en werk hebben hoeven zich geen zorgen te maken of ze vandaag iets te eten zullen vinden of een plek om te slapen. Jij in ieder geval niet, toch? Daar zorgt je familie wel voor, neem ik aan.
quote:Ik kan me wel voorstellen dat als je eenmaal op straat leeft het van kwaad tot erger wordt.. maar het is gewoon niet mijn instelling.. ik vind het onbegrijpelijk dat mensen dit over zich heen laten komen en niet een beetje strijden voor een degelijk leven.. want als je het straatleven niet plezierig vindt..dan zou ik toch denken dat je toch alles gaat proberen om van dat rottige leven af te komen..
Kun je het je echt niet voorstellen dat er mensen die niet met dit soort voordelen geboren zijn? Of door tegenslagen waar ze zelf niets aan kunnen doen alles kwijt geraakt zijn? Dat hun leven op gegeven moment zo'n onoverzichtelijke ellende is dat het geen kwestie meer is van 'er gewoon wat voor doen', want ze zouden niet eens weten niet waar ze moeten beginnen?
quote:Dus omdat ik wel een degelijk goed maatschappelijk leven leid en zal leiden en daar alles aan ga doen ben ik egoïstisch..
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:02 schreef illusion het volgende:[..]
Jij bent dom zeg.... je kan je niets inleven in een situatie van een ander.....het kan ook zijn dat je gewoon een super egoist bent.
quote:Ik ben hier niet bang voor want ik weet dat het niet gaat gebeuren.. net zoals jij van jezelf weet dat jij er niet terecht zal komen...
Of je bent bang om zelf eens een keer te moeten zwerven en je wilt het dan gewoon negeren.
quote:dat kan je dus nooit met 100% zekerheid zeggen, kijk maar naar een voorbeeld ergens in dit topic
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:07 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik ben hier niet bang voor want ik weet dat het niet gaat gebeuren.. net zoals jij van jezelf weet dat jij er niet terecht zal komen...
Zo te horen heb jij totaal geen levenservaring...ik las in een eerder topic dat je bijna aan het huilen was omdat je zusje je slipje had aangetrokken....moet ik jou dan serieus gaan nemen in deze discussie???
Je hebt nog steeds het niveau van de lagere school....meer respect krijg je van mij niet.
[Dit bericht is gewijzigd door illusion op 10-08-2001 20:14]
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:09 schreef illusion het volgende:
Quarinx...je bent nog super jong....je kan nu niet zeker weten dat het jou niet overkomt...omdat je niet weet wat je nog allemaal gaat meemaken.
quote:Overdrijven is ook een vak.. jij haalt er nu allemaal dingen bij die echt werkelijk waar nergens op slaan..omdat je geen betere argumentatie weet te bedenken ... wat heeft mijn mening over dakloze nou in godsnaam te maken met een woedeuitbarsting.. of word jij nooit kwaad om kleine dingen en kan jij het alleen maar over serieuze dingen hebben en erger jij je nooit aan mensen..??
Zo te horen heb jij totaal geen levenservaring...ik las in een eerder topic dat je bijna aan het huilen was omdat je zusje je slipje had aangetrokken....moet ik jou dan serieus gaan nemen in dit gesprek???
quote:Omdat ik een andere mening heb dan jij?
Je hebt nog steeds het niveau van de lagere school....meer respect krijg je van mij niet.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:03 schreef Koekepan het volgende:
Dat bedoel ik. Moet je nagaan hoe sommige mensen eraan toe zijn dat het *wel* in ze opkomt. Volgens mij wordt dat bedoeld met 'je in een ander verplaatsen'.
quote:je zegt alleen dingen die nou niet bepaald reëel te noemen zijn.....
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:13 schreef Qarinx het volgende:[..]
Wat heeft dit met leeftijd te maken.. ik heb gewoon een sterke persoonlijkheid.. en weet precies wat ik wil..
quote:Koekepan..ik snap er ook niets van
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:14 schreef Koekepan het volgende:[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |