quote:Je kan mensen niet verplichten om te gaan werken.
Op maandag 06 augustus 2001 09:01 schreef Jeromar het volgende:
Ook zoiets ... Melkert baantjes..... Wat is dat nu weer vfoor iets debiels... Ze moeten al die uitkerings trekkers gewoon VERPLICHT aan het werk zetten.... Maakt niet uit wat voor werk t is.... Als een of andere werkloze vuilnisman of putjesschepper kan zijn, laat ze dat dat gewoon worden.... Wat nou uitkering! Alleen in het allernodigste geval!
quote:Beetje ongenuanceerde mening vindt ik dit
Op maandag 06 augustus 2001 08:46 schreef Jeromar het volgende:
Ik wordt ziek van daklozen en bedelaars in NL. Het is helemaal niet nodig om dakloos te zijn. Ik geef ook nooit wat aan bedelaars, ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijnIEDEREEN kan als het moet een huis vinden/werk vinden.... Werklozen vind ik ook zielig want het is ook ABSOLUUT NIET nodig om werkloos te zijn in NL
![]()
![]()
quote:-laat maar-
Ook zoiets ... Melkert baantjes..... Wat is dat nu weer vfoor iets debiels... Ze moeten al die uitkerings trekkers gewoon VERPLICHT aan het werk zetten.... Maakt niet uit wat voor werk t is.... Als een of andere werkloze vuilnisman of putjesschepper kan zijn, laat ze dat dat gewoon worden.... Wat nou uitkering! Alleen in het allernodigste geval!
quote:Zo, jij bent een expert! Of bekijk jij alles vanuit jouw referentiekader? Een situatie waar jij altijd op iets of iemand terug kan vallen. Familie die altijd voor je klaarstaat? Vrienden die er voor je zijn? Door het gezin waar je uit komt de mogelijkheid gehad hebben om te studeren?
Op maandag 06 augustus 2001 08:46 schreef Jeromar het volgende:
Ik wordt ziek van daklozen en bedelaars in NL. Het is helemaal niet nodig om dakloos te zijn. Ik geef ook nooit wat aan bedelaars, ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijnIEDEREEN kan als het moet een huis vinden/werk vinden.... Werklozen vind ik ook zielig want het is ook ABSOLUUT NIET nodig om werkloos te zijn in NL
![]()
![]()
Maar wat als dat er allemaal niet is? Als je jeugd NIET zo makkelijk was en een opleiding NIET zo vanzelfsprekend is? Bedenk dat het gros van die mensen niet in deze situatie wil zitten. Het is heel makkelijk om vanaf je gouden troon naar beneden te kijken en er een oordeel over te hebben. Maar plaats je eens uit je eigen situatie (volop kansen en geld en mensen) en leef je in iemand die he-le-maal NIKS heeft.
(zijspoor:)
In Amsterdam gaat misschien en project lopen dat daklozen het Vondelpark schoon gaan houden. In ruil voor een warme maaltijd en een pakje shag! Zijn het geen gewone mensen die het geld dat ze verdienen willen uitgeven aan iets dat ZIJ willen?
(en om volgens het cliché te praten, als dat drugs is? Wat de LMK betreft: so be it...their choice...tis zonde maar wie zijn wij om te oordelen over waar iemand zijn geld aan uitgeeft? "Ja maar daar hebben wij ook last van". Ja, maar last hebben we ook van die Bang&Olufsen stereo van de buren die elke dag op 10 staat, of die rashond van hier tegenover die elke dag op JOUW stoep schijt, of die lelijke Citroën Xsara die altijd bij jou voor de deur geparkeerd staat. Mensen verbieden honden, stereo's en Citroën Xasara's te kopen? Dachtetniet))
quote:En die zijn er onder niet-daklozen niet?
Op maandag 06 augustus 2001 09:38 schreef Jeromar het volgende:
Toch zijn er nog steeds heel veeel profiteurs
quote:uitkeringsgerechtigden betalen over hun uitkering OOK belasting.
Op maandag 06 augustus 2001 09:25 schreef Jeromar het volgende:
Ik vind dat als je in nederland woont je wel verplicht moet zijn om te werken. Ik betaal belasting, Werklozen (die een uitkering van mijn belastingcenten krijgen)lopen op de straat die van mijn belastingcenten betaald wordt. Dus hun mogen ook belasting gaan betalen.
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 09:43 schreef Nijntjuh het volgende:[..]
uitkeringsgerechtigden betalen over hun uitkering OOK belasting.
Moet volgens jou een alleenstaande moeder met een kind van 3 ook verplicht aan het werk?NEE
Iemand die een doctoraaldiploma heeft en zich aanmeld als winkelbediende, taxichaffeur, schoonmaakster of iets dergelijks wordt afgewezen omdat zij/hij te hoog opgeleid is (ik spreek uit ervaring).
JA, MAAR DAT MOET DUS AFGESCHAFT WORDEN. IEDEREEN MOET BEPAALD WERK KUNNEN DOEN, MAAKT NIET UIT WAT JE OPLEIDING IS.
Nadat ik 6 jaar van mijn leven geïnvesteerd had in een opleiding (en een berg geld) is het dan zo dat ik maar meteen aan de bollenpellerij moet omdat ik ander profiteer?
JA!
Ook ik ben van de lichting afgestudeerden van begin jaren 90 toen er 120 000 academici in het bestand van de soos stonden. Ik wéét hoe moeilijk het is een baan te vinden, en hoe je zelfvertrouwen naar de klote gaat als je je voor tig banen aanmeld en keer op keer afgewezen wordt omdat "uit de 720 kandidaten de keus helaas niet op u gevallen is".
Ik werk nu, dubbel zelfs (een full-time baa als secretaresse en een eigen bedrijf: sportschool).
Maar het zelfvetrouwen om op mijn eigen niveau te durven werken is er nog steeds niet.MAAR JE WERKT IN IEDER GEVAL, HEEEL GOED!
quote:Ja, Amsterdam Idem Dito....
Op maandag 06 augustus 2001 09:45 schreef Halinalle het volgende:
De laatste tijd moest ik regelmating in Rotterdam en het viel me op dat er momenteel wel heel erg veel daklozen een bedelaars zijn. Om de vijf meter word je onderhand wel aangesproken door zo'n zielig figuur. Ik moet toegeven dat het mij uiteindelijk ook gaat irriteren. Het valt me trouwens ook op dat in de randstad regelmatig ook bedelaars in de trein bedelen.
quote:En die zijn er onder niet-werklozen niet?
Op maandag 06 augustus 2001 09:42 schreef Jeromar het volgende:
Ik heb het niet alleen over daklozen maar ook over werklozen...
Nogmaals, tis erg makkelijk om je in al je luxe te ergeren aan mensen die het slecht hebben, en dan ook nog het gore lef hebben JOU er mee lastig te vallen. Te makkelijk...
quote:Maar nou ff serieus (tenminste, de LMK hoopt niet dat je dit echt meent)
Op maandag 06 augustus 2001 09:54 schreef Jeromar het volgende:
Nee vind ik dus niet LMK...
Er zijn genoeg instanties in Nederland om mensen die het ECHT nodig hebben te helpen.
De profiteurs moeten er echter uit geplukt worden en desnoods werkstraffen krijgen...
quote:De dienstplicht mag sowieso wel weer ingesteld worden.
Op maandag 06 augustus 2001 09:56 schreef Jeromar het volgende:
En met "werkstraf" bedoel ik zoiets als "dienstplicht".
quote:Kut, je meende het dus echt?
Op maandag 06 augustus 2001 09:56 schreef Jeromar het volgende:
En met "werkstraf" bedoel ik zoiets als "dienstplicht".
quote:Denk niet dat die Melkert baantjes zo goed zijn. Ik ken iemand die bij een bedrijf de hele administratie verzorgt, doet dat al een jaar of 8. Denk je dat zo iemand in de loop van de jaren meer is gaan verdienen?? Zo'n persoon krijgt als salaris een bedrag dat zo hoog/laag is als de uitkering zijnde.
quote:Profiteurs mogen best werk gaan doen waar grote tekorten aan mensen zijn ja...
Op maandag 06 augustus 2001 10:02 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Kut, je meende het dus echt?
Werkstraf is misschien een hard woord (maar ik bedoel er ook geen kamp of zo mee) Ik bedoel gewoon verplicht aan t werk zetten!!!
quote:Deze mensen verkopen die krant als werk.
ik koop nooit een daklozen krant omdat ik vindt dat die mensen gewoon te zielig voor woorden zijn
Let wel: Ik heb het niet over bedelaars en junks - gaat trouwens meestal samen - maar over mensen die overdag proberen eerlijk geld te verdienen en 's-nachts in een daklozenverbijf slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |