Voor de gene die het niet zo gevolgt hebben:quote:The EU Council of Ministers is demonstrating that the concept of democracy is alien to the EU. This Wednesday, the Irish Presidency managed to secure a qualified majority for a counter-proposal to the software patents directive, with only a few countries - including Belgium and Germany - showing resistance. The new text proposes to discard all the amendments from the European which would limite patentability. Instead the lax language of the original Commission proposal is to be reinstated in its entirety, with direct patentability of computer programs, data structures and process descriptions added as icing on the cake. The proposal is now scheduled to be confirmed without discussion at a meeting of ministers on 17-18 May, unless one of the Member States changes its vote. In a remarkable sign of unity in times of imminent elections, members of the European Parliament from all groups across the political spectrum are condemning this blatant disrespect for democracy in Europe.
bron
Mischien had ik aasgieren er ook bij moeten zetten?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Tegenwoordig zie je juist een trend dat de grote jongens worden aangeklaagd door de kleinere spelers vanwege patentbreuk.
haha, tsja das natuurlijk "puur toeval"quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:07 schreef MelkKoe het volgende:
[..]
Mischien had ik aasgieren er ook bij moeten zetten?
Wanneer is er nu ooit iets positiefs gedaan met software patenten?
Nog zoiets hoe corrupt de EU opgezet is, de sponsor van het Ierse voorzitterschap word gesponsord door microsoft!
Ik wilde geen waarde-oordeel geven, slecht aangeven dat het niet alleen de grote jongens zijn die ervan profiteren.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:07 schreef MelkKoe het volgende:
[..]
Nog zoiets hoe corrupt de EU opgezet is, de sponsor van het Ierse voorzitterschap is microsoft! Ik weet het niet met Europa we hebben het heel hard nodig willen we op kunnen tegen Amerikaanse regeringen als Bush, maar op deze manier brengt het meer slechts dan goeds.
Niet DE sponsor maar een deel sponsor..en ik kan je zo vertellen waarom, Dell levert PC's en servers aan dit project en die worden van een Microsoft OS voorzien. Maar goed, als je liever een grote duistere samenzwering wil zien..TRU is daar --->quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:07 schreef MelkKoe het volgende:
Nog zoiets hoe corrupt de EU opgezet is, de sponsor van het Ierse voorzitterschap is http://www.eu2004.ie/sitetools/sponsorship.asp ! Ik weet het niet met Europa we hebben het heel hard nodig willen we op kunnen tegen Amerikaanse regeringen als Bush, maar op deze manier brengt het meer slechts dan goeds.
Ah, een onbevooroordeelde site, huh, Koos?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:08 schreef Koos Voos het volgende:
' Software patenten hebben nut omdat bedrijven graag hun intellectuele eigendom willen beschermen, of dat kleine jongens of grote zijn doet niet ter zake.' ..
er zit ook gewoon maffia tussen ... volg de SCO zaak eens http://www.groklaw.net/
ik weet niet of je het door hebt maar je kan dan algoritmen pattenteren, heel het pattenteer gedrag heeft totaal geen nut, mensen gaan steeds iets nieuws verzinnen om onder een pattent uit te kunnen komen en niet innoveren in totaal nieuwe oplossingen.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[Als een bedrijf miljoenen cq miljarden in R&D steekt en daar banen meer creeert dan mogen ze van mij een patent hebben en daar licentie kosten voor rekenen, dat jij het daar niet mee eens bent maakt het nog niet ondemocratisch.
Ow.. dan heb je het niet helemaal begrepen, het gaat wel degelijk over schending van patenten.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, een onbevooroordeelde site, huh, Koos?
Ik volg die zaak als sinds het begonnen is, voorlopig is het nog onder de rechter en degenen die inzage hebben gehad in wat SCO' bewijs noemt denken dat ze mischien kunnen winnen.
Overigens heeft dat hele verhaal niets van doen met software patenten.
ja toch wel goed dat de duitse regering bij z'n standpunten blijftquote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:18 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ow.. dan heb je het niet helemaal begrepen, het gaat wel degelijk over schending van patenten.
Dan weet je vast wel hoe die duitse rechter heeft geoordeeld ?![]()
Het is van belang dat mensen/bedrijven/organisaties bepaalde ideeen kunnen patenteren zodat het makkelijker wordt om de investeringskosten terug te verdienen. Als er van tevoren geen grote kans zou zijn dat de investeringen terug verdient zouden worden, zal de persoon/bedrijf/organisatie ook geen resources aanwenden voor nieuwe ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:15 schreef Skinkie het volgende:
[..]
ik weet niet of je het door hebt maar je kan dan algoritmen pattenteren, heel het pattenteer gedrag heeft totaal geen nut, mensen gaan steeds iets nieuws verzinnen om onder een pattent uit te kunnen komen en niet innoveren in totaal nieuwe oplossingen.
voorbeeld:
in plaats dat men van de verbrandings motor naar een electromotor gaat, worden er eerst tig verschillende verbrandings motoren gemaakt, die allemaal net anders werken.
als openbaar is hoe iets werkt, hoeft niemand opnieuw het wiel uit te vinden en kan gebruik maken van vrij verkrijgbaar research materiaal. aan R&D moet niet verdient worden, maar gebruikt worden om te innoveren, en niet achter te gaan lopen
Onzin, als je 'prior art' kan bewijzen blijft er geen spaan heel van een patent, dat verhaal gaat dus gewoon niet op.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:15 schreef Skinkie het volgende:
ik weet niet of je het door hebt maar je kan dan algoritmen pattenteren, heel het pattenteer gedrag heeft totaal geen nut, mensen gaan steeds iets nieuws verzinnen om onder een pattent uit te kunnen komen en niet innoveren in totaal nieuwe oplossingen.
voorbeeld:
in plaats dat men van de verbrandings motor naar een electromotor gaat, worden er eerst tig verschillende verbrandings motoren gemaakt, die allemaal net anders werken.
als openbaar is hoe iets werkt, hoeft niemand opnieuw het wiel uit te vinden en kan gebruik maken van vrij verkrijgbaar research materiaal. aan R&D moet niet verdient worden, maar gebruikt worden om te innoveren, en niet achter te gaan lopen
Um...Vrijmetselaars? Ok dan...TRU is die kant op --->quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:31 schreef Skinkie het volgende:
ja toch wel goed dat de duitse regering bij z'n standpunten blijft
overigens vraag ik me af of met dit EUCD misschien een aantal Vrijmetselaars aan de macht proberen te blijven...
Ik verbaas me erover dat je dat nu pas inziet. Als de europeese burgers aan hun vertegenwoordigers had gevraagt om Europa had het geheel er nu compleet anders uit gezien. Het Europees parlement is niets waard zolang de verschillende lidstaten uiteenlopende meningen hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:57 schreef MelkKoe het volgende:
Ik zie weinig reden om binnekort te gaan stemmen voor een Euro parlement als het niks meer is dan een schijnparlement dat makkelijk aan de kant geschroven word. Is dit nu de toekomst van Europa een stel elite politici die maar wat doen zonder aan iemand verantwoording af te hoeven leggen?
Geef ons een lijstje zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:57 schreef Koos Voos het volgende:
Die hele patent race houd innovatie tegen.. daar zijn duizenden pagina's over te vinden op het net.
Oh, waar dan?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:56 schreef Skinkie het volgende:
grin die prior art is in veel gevallen al common knowledge kijk is naar de states wara het systeem al heeft gefaald. kun je dan met droge ogen zeggen dat het een goed systeem is?
De groep tegenstanders van europese erkenning van patenten bestaan vooral uit Amerikaanse Open Source projecten. Dat zijn er nogal wat. Enkele bekende zijn RedHat, Lindows en Winequote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom een klein groepje tegenstanders meent dat als zij hun zin niet krijgen er geen sprake zou zijn van democratie, volgens mij begrijpen die mensen niet echt wat democratie inhoudt.
patenten op dubbelklikken die worden uitgegevenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, waar dan?
jij weet werkelijk niet waar je over praat he?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:18 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ow.. dan heb je het niet helemaal begrepen, het gaat wel degelijk over schending van patenten.
Dan weet je vast wel hoe die duitse rechter heeft geoordeeld ?![]()
Dat het Europarlement allerlei amendementen aan deze wet goedkeurd, en die daarna vrolijk van tafel geveegt worden door de Ierse voorzitter vind je heel normaal voor een zogenaamd democratisch Europa?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
k heb geen massale europese afkeuring gezien door de bevolking van deze voorstellen dus waar haal jij dat ondemocratische lulverhaal vandaan eigenlijk?
Dat was het probleem helemaal niet, die software patenten die kwamen er daar was zelfs de FFII mee eens. Er waren alleen beperkingen ingesteld zodat buisness methods (de shoppingcard, one-click shopping) etc niet patanteerbaar waren en meer. Een groot deel van de patenten in Amerika zit compleet nul R&D op, en die zijn het probleem.quote:Als een bedrijf miljoenen cq miljarden in R&D steekt en daar banen meer creeert dan mogen ze van mij een patent hebben en daar licentie kosten voor rekenen, dat jij het daar niet mee eens bent maakt het nog niet ondemocratisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |