abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1898218
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 04:46 schreef YRRAB het volgende:

(lijst) 

En het bestaan van die sites bewijst precies wat?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_1898228
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 04:17 schreef YRRAB het volgende:
Daar jullie niet tot nauwelijks enige andere auteur/researcher schijnen te "kennen" dan David Icke en omdat het natuurlijk ook onzin is om op de informatie van 1 persoon af te gaan, volgt hier een uitgebreidde boekenlijst omdat jullie zó oprecht geïnteresseerd zijn in deze onderwerpen!!!;
Ik ben meer geinteresseerd in wat *jij* te vertellen hebt, anders dan het copy-pasten van zinloze lijsten en lappen tekst die niet van jezelf zijn.
  zondag 14 oktober 2001 @ 18:13:52 #28
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_1898232
Yrrab,

Als die lijst met sites nu ook nog hyperlinks zouden zijn... dat scheelt wat tikwerk in Google...

Heel interessant allemaal hoor, maar misschien zegt het spreekwoord "overdaad schaadt" je wat?

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_1898314
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 18:13 schreef deGVR o.a. het volgende:

Heel interessant allemaal hoor, maar misschien zegt het spreekwoord "overdaad schaadt" je wat?

Verspilde moeite... Hij luistert niet en begrijpt dat niet
pi_1898780
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 18:13 schreef deGVR het volgende:
Yrrab,

Als die lijst met sites nu ook nog hyperlinks zouden zijn... dat scheelt wat tikwerk in Google...

www.rense.com
www.bradsteiger.com
www.jimmarrs.com
www.fsf.nl
www.boblazar.com
www.atlantisrising.com
www.hollowplanets.com
www.nexusmagazine.com
www.bilderberg.org
www.haarp.net
www.reptilianagenda.com
www.reptoids.com
www.ufos-aliens.co.uk
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com
www.infowars.com
www.thule.org
www.cropcircleradius.com
www.ufodisclosure.com
www.roberttemple.com
www.sitchin.com
www.bobfrissel.com
www.sauderzone.com
www.caus.org
www.grahamhancock.com
www.afterlife-knowledge.com

[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 14-10-2001 20:17]

zondag 14 oktober 2001 @ 19:27:39 #31
12505 deGVR
pi_1898805
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 19:24 schreef YRRAB het volgende:

[..]

www.sightings.com
www.jimmarrs.com
www.fsf.nl
www.boblazar.com
www.atlantisrising.com
www.hollowplanets.com
www.nexusmagazine.com
www.bilderberg.org
www.haarp.net
www.reptilianagenda.com
www.reptoids.com
www.pleiadians.com
www.freemasonwatch.com

Dank je...

persoonlijk kon ik ze op freemasonwatch na al, maar handig voor de mensen die wat meer info willen.

Ik verbaasde me trouwens een tijdje geleden dat er gewoon een orde van de vrijmetselaren (freemasons) zit in de straat waar ik werk! heel duidelijk aangegeven
(was een beetje off-t sorry)

[Dit bericht is gewijzigd door deGVR op 14-10-2001 19:44]

pi_1899216
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 19:27 schreef deGVR het volgende:

[..]

Dank je...

persoonlijk kon ik ze op freemasonwatch na al, maar handig voor de mensen die wat meer info willen.

Ik verbaasde me trouwens een tijdje geleden dat er gewoon een orde van de vrijmetselaren (freemasons) zit in de straat waar ik werk! heel duidelijk aangegeven
(was een beetje off-t sorry)

ik heb er nog een paar bijgezet!

wat betreft die vrijmetselaarsloge in de straat waar je werkt; waarschijnlijk is dat een gewone "3-graads" vrijmetselaars-loge (zeg maar gerust "de volksvrijmetselarij") deze staan heel laag in de vrijmetselaars-hiërarchie en worden niet verder geïnitieerd dan de derde graad en hebben dus ook geen toegang tot de "geheime kennis" en worden niet op de hoogte gesteld van de ware agenda!

de "elite-vrijmetselarij" noemt men ook wel de "illuminatie", of de "33-graads vrijmetselarij"
hiertoe behoren de meeste zoniet alle wereldleiders, top-industriëlen, koningshuizen, media-magnaten etc.

zondag 14 oktober 2001 @ 20:08:42 #33
12505 deGVR
pi_1899264
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 20:03 schreef YRRAB het volgende:

[..]

ik heb er nog een paar bijgezet!

wat betreft die vrijmetselaarsloge in de straat waar je werkt; waarschijnlijk is dat een gewone "3-graads" vrijmetselaars-loge (zeg maar gerust "de volksvrijmetselarij") deze staan heel laag in de vrijmetselaars-hiërarchie en worden niet verder geïnitieerd dan de derde graad en hebben dus ook geen toegang tot de "geheime kennis" en worden niet op de hoogte gesteld van de ware agenda!

de "elite-vrijmetselarij" noemt men ook wel de "illuminatie", of de "33-graads vrijmetselarij"
hiertoe behoren de meeste zoniet alle wereldleiders, top-industriëlen, koningshuizen, media-magnaten etc.

dank!

Ik weet niet genoeg van de vrijmetselaren om daarover te oordelen, maar er zal inderdaad niet veel indrukwekkends gebeuren, aangezien er op een duidelijk bordje "orde van de vrijmetselaren" naast de deur hangt, en dat bekende logo duidelijk op een lamp boven de deur, is dus wel erg opvallend

pi_1899696
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 20:08 schreef deGVR het volgende:

[..]

dank!

Ik weet niet genoeg van de vrijmetselaren om daarover te oordelen, maar er zal inderdaad niet veel indrukwekkends gebeuren, aangezien er op een duidelijk bordje "orde van de vrijmetselaren" naast de deur hangt, en dat bekende logo duidelijk op een lamp boven de deur, is dus wel erg opvallend

klik eens naar
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com
want met alleen "freemasonwatch" lukte het mij niet om er op te komen!
  zondag 14 oktober 2001 @ 20:54:57 #35
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1899808
Lijkt me wel zo eerlijk om de vrijmetselarij zèlf dan ook aan het woord te laten...

anti-masonry

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_1899850
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 20:54 schreef El-Lupe het volgende:
Lijkt me wel zo eerlijk om de vrijmetselarij zèlf dan ook aan het woord te laten...

anti-masonry

ja, en wie zitten dáár achter?
  zondag 14 oktober 2001 @ 21:09:01 #37
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1899952
Het gaat om het hebben van vergelijkingsmateriaal.

Eenzijdige informatie IS namelijk helemaal geen informatie, maakt verder niet uit over welk onderwerp het gaat.

zondag 14 oktober 2001 @ 21:11:52 #38
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1899998
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 20:54 schreef El-Lupe het volgende:

anti-masonry

Deze sektarische bewegingwil je ineens "eerlijk" aan het woord laten??
De bevindingen van een een pionier als David Icke zijn volgens jou te scharen onder de noemer "fascistisch" "racistisch" en "anti-semitisch", dus ultra rechts. En zoiets als een uiterst gluiperige en corrupte sekte als de vrijmetselarij (en dan heb ik het over de geïllumineerden en niet over de onschuldige 3egraads vrijmetselaartjes) vind jij de moeite van het verdedigen waard??

Oh, my god you must be sick...

Je claimt steeds dat je heel politiek correct bent en rationeel. Waar blijf je nou met je standpunt??

Bekijk de sites over deze sekte nou eens en kom dan nog eens terug met je zogenaamde oordeel.

Ach, het kan nog veel erger
pi_1900068
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:09 schreef El-Lupe het volgende:
Het gaat om het hebben van vergelijkingsmateriaal.

Eenzijdige informatie IS namelijk helemaal geen informatie, maakt verder niet uit over welk onderwerp het gaat.

Precies. Het principe van hoor en wederhoor. Afgaande op YRRAB's reactie lijkt het mij dat hij wel erg overtuigd is van zijn eigen gelijk. Met personen met een dergelijke instelling is het moeilijk discussieren, aangezien alle relativerende argumenten al snel onder 'de grote samenzwering' geschoven worden.
  zondag 14 oktober 2001 @ 21:22:47 #40
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1900148
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:11 schreef hoogl298 het volgende:

Je claimt steeds dat je heel politiek correct bent en rationeel. Waar blijf je nou met je standpunt??

Bekijk de sites over deze sekte nou eens en kom dan nog eens terug met je zogenaamde oordeel.

Standpunt staat hierboven. Bovendien claim ik helemaal niets.
pi_1900167
quote:
[b]Op zondag 14 oktober 2001 21:09 schreef El-Lupe het volgende:[/b

Klopt, kijk naar het journaal, lees de kranten, laat je indoctrineren op school / universiteit, en loop kritiekloos achter de zichzelf "links" noemende leidertjes aan of de disinformatie van de zichzelf de waarheid in pacht denken te hebbende "fabel van de illegaal" of de stichting "skepsis" en co.! (die ook alleen maar de gemanipuleerde werktuigen van de "illuminatie" zijn)!
pi_1900275
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:24 schreef YRRAB het volgende:

[..]

Klopt, kijk naar het journaal, lees de kranten, laat je indoctrineren op school / universiteit, en loop kritiekloos achter de zichzelf "links" noemende leidertjes aan

Voor mezelf sprekend kan ik je vertellen dat ik zeker niet achter iemand aanloop, en zeker niet achter 'linkse leidertjes'. Kritiekloos wil ik mezelf al helemaal niet noemen.

Maar jij zal dat waarschijnlijk wel verklaren door te zeggen dat ik slechts *denk* dat niet te doen, en dat ik feitelijk volkomen geindoctrineerd ben.

Samenzweringsverhaaltjes zijn leuk voor films, maar kom nou alsjeblieft eens met fatsoenlijke bewijzen, die niet vallen onder de methodes die ik in m'n eerste post in dit topic heb gegeven. Die heb ik namelijk nog steeds niet gezien.

quote:
of de disinformatie van de zichzelf de waarheid in pacht denken te hebbende "fabel van de illegaal" of de stichting "skepsis" en co.! (die ook alleen maar de gemanipuleerde werktuigen van de "illuminatie" zijn)!
Skepsis geeft desinformatie? Waarom? Waar baseer je dat op?

Ik vindt Skepsis regelmatig iets te kort door de bocht gaan, maar op desinformatie heb ik ze niet kunnen betrappen.

Geef maar onderbouwde voorbeelden.

pi_1900411
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..

Geef maar onderbouwde voorbeelden.

geef jij dan maar 's ONDERBOUWDE argumenten waarom je het allemaal onzinnige samenzwerings-theorietjes vindt en staaf ze met bewijzen.
pi_1900460
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:42 schreef YRRAB het volgende:

[..]

geef jij dan maar 's ONDERBOUWDE argumenten waarom je het allemaal onzinnige samenzwerings-theorietjes vindt en staaf ze met bewijzen.

1) De manier van bewijsvoering, zoals ik al heb uitgelegd in mijn eerste post.

2) *jij* poneert de stelling. Dus de bewijslast voor die stelling ligt bij *jou*.

Ik kan ook wel dingen gaan lopen beweren. Bijvoorbeeld dat mijn onderbuurman mij wil vermoorden of zo. Maar zonder afdoende bewijslast gaat niemand hem oppakken hoor.

pi_1900673
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

1) De manier van bewijsvoering, zoals ik al heb uitgelegd in mijn eerste post.

2) *jij* poneert de stelling. Dus de bewijslast voor die stelling ligt bij *jou*.

Ik kan ook wel dingen gaan lopen beweren. Bijvoorbeeld dat mijn onderbuurman mij wil vermoorden of zo. Maar zonder afdoende bewijslast gaat niemand hem oppakken hoor.

wat wil je horen dan, dat ikzelf de hele aardbol ben rondgeweest om te onderzoeken wat er in alle vrijmetselaars-loges gaande is, of dat ik alle ondergrondse bases zelf heb bezocht, of dat ik zelf naar Mars ben gevlogen om te onderzoeken of er werkelijk ruïnes of militaire bases zijn etc.?

Als je iets in de kranten hebt gelezen, ga je dan ook persoonlijk op onderzoek uit om de berichtgeving te staven???

zondag 14 oktober 2001 @ 22:17:58 #46
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1900847
Ah. Dus je geeft toe dat in feite jouw mening ook alleen maar gevormd is door wat 'anderen' schrijven?
pi_1901029
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 22:02 schreef YRRAB het volgende:

[..]

wat wil je horen dan, dat ikzelf de hele aardbol ben rondgeweest om te onderzoeken wat er in alle vrijmetselaars-loges gaande is, of dat ik alle ondergrondse bases zelf heb bezocht, of dat ik zelf naar Mars ben gevlogen om te onderzoeken of er werkelijk ruïnes of militaire bases zijn etc.?

Nee, je hoeft niet zelf naar Mars te vliegen. Maar geef eens *bewijs*. Onomstotelijk bewijs. En geen vage lijntjes die op veel simpelere manieren te verklaren zijn.

Occams razor, weet je wel? Geen onnodige aannames doen.

quote:
Als je iets in de kranten hebt gelezen, ga je dan ook persoonlijk op onderzoek uit om de berichtgeving te staven???
Nee. Maar als ik het belangrijk genoeg vind om het zeker te weten wil ik wel meerdere bronnen hebben van die informatie. En ik neem zeker niet klakkeloos conclusies van derden over.
  zondag 14 oktober 2001 @ 23:21:19 #48
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1901685
Even om het topic weer wat beter te laten lopen zonder alles vast te zetten met zogenaamde bewijsvoering.
Het is gewoon niet relevant en er komt zo ook geen discussie op gang, maar alleen maar over en weer geharrewar.

Als je onbevangen en fris naar de realiteit wilt kijken, zul je al je oude associaties van je af moeten schudden.
Ze vertroebelen datgene wat werkelijk is. Mensen die alleen maar associeren en iets vergelijken met iets anders, staan niet met beide benen op de grond.
Zij zweven, doordat ze alles maar abstraheren en vergelijken met wat ze al kennen.
Zo kun je ook niet leven in het hier en nu.

Werkelijk sceptisch zijn is: onbevangen en authentiek zijn en niet door je bevooroordeeldheid alles al bij voorbaat in de kiem smoren wat jij niet onmiddellijk begrijpt.

Ach, het kan nog veel erger
pi_1902237
The Illuminati have been working to a long planned and coordinated agenda to create a world government, central bank, army, and a micro-chipped population linked to a global computer. Anyone with an operational brain can see that all these things are now emerging ever more rapidly.

The structure of global control is pyramids inside pyramids. Very much like Russian dolls, one doll inside another. If you look at any organisation today you will see that it is structured as a pyramid. Those lower down the pyramid have no idea what the organisation they work for is really about. They just do their own job and go home every day. They don't know how what they do connects with other people's contribution to create a very obvious and sinister pattern and direction. Only the very few at the top know that. In this way the few can manipulate thousands in an organisation to advance an agenda that those thousands do not even know exists. There is a global version of this which manipulates billions in the same way.

These "individual" organisations, be they banks, trans-national corporations, media empires, NATO, etc., then fit into even bigger pyramids. So you find, for example, that at the peak of the global banking pyramid all the banks are ultimately controlled by the same people - the Illuminati. Same with the transnational corporations, the media, and so on. There is a global pyramid which encompasses the pyramids of banking, business, media, military, politics, and the other institutions that run the planet. At the peak of this pyramid you find the elite of the Illuminati who orchestrate their agenda for global control through all their, apparently unconnected, organisations.

The Illuminati manipulate humanity through the mind and emotions. There are too many people and too few Illuminati to control people physically, except on a small scale. They have to manipulate the way the masses think and feel, so we live our lives and see the world in the way the Illuminati want us to. For instance, the most powerful of the manipulation techniques is one I call Problem-Reaction-Solution. It works like this:

You want to introduce something you know the people won't like.This may be more power to the police, a further erosion of basic freedoms, even a war. You know that if you offer these policies openly the people will react against them. So you first create a PROBLEM, a rising crime rate, more violence, a terrorist bomb, a government collapse, or you get one of your Illuminati puppets like Saddam Hussein to go to war.
You make sure someone else is blamed for this problem and not you, the real people behind it all. So you create a "patsy", as they call them in America, a Timothy McVeigh or a Lee Harvey Oswald. You then use your media to tell people what they should think about your manufactured event and who they should blame for it. This brings us to stage two, the REACTION from the people - "This can't go on what are THEY going to do about it?"
This allows THEY to then openly offer the SOLUTION to the problems they have created - new legislaation which advances their agenda of centralisation of global power or the erosion of more basic freedoms. This technique is being used all the time on the human mind and emotions, not least with the stream of mind-contolled youngsters and adults who go crazy with guns around the world and immediately prompt gun control laws.

I say this as someone who does not have guns and believes passionately in non-violence. But if we are going to be street-wise we need to look beyond our own beliefs and realise that the Illuminati is seeking to systematically disarm those who WOULD use weapons against them. Just before Adolf Hitler began to fill the concentration camps he introduced the same anti-gun legislation which we are seeing today all over the world.
We are now at a crucial time in this agenda's history. So many cards are waiting to be played by the Illuminati in the next years. We are at a crossroads in human history. We can choose freedom or fall under the control of a global fascist state, a global version of Nazi Germany.

This does not have to happen, but to stop it a lot of
arses need to be removed from a lot of chairs.

www.davidicke.com

"People do not rebel against not being free when they THINK they are!"

pi_1902874
Ik heb de moeite genomen om het laatste stuk door te lezen.
Van het idee van de 'Illuminati' is meer bekend. Een bekend voorbeeld van deze 'stroming' is Giovanni Agnelli (de baas van Fiat) waarvan het een publiek geheim is dat hij een grotere invloed heeft op de wereldpolitiek dan anderen kunnen vermoeden. Dat deze mensen zich grouperen is niet meer dan logisch evenals de opbouw van een organisatie welke op dit niveau zou kunnen functioneren.

(dit stuk heb ik uit een ander artikel gehaald.)

De theorie dat een probleem het perfecte middel is om een groep mensen 1 kant uit te stuwen, vind ik realistisch. In een bedrijf gebeurt ook ongeveer hetzelfde. Telkens wanneer een vorig project (= een oplossing voor een probleem) is afgerond wordt een nieuw probleem aangepakt. Een bedrijf waar deze cyclus wordt doorbroken verliest op een moment de strijd in de mallemolen en gaat kapot.

Een heel mooi verhaal, interessant gedachtengoed (dat zeker) edoch heb ik moeite met de laatste alinea. Hetgeen wat dhr Icke volgens mij nu echt wil vertellen:

quote:
I say this as someone who does not have guns and believes passionately in non-violence. But if we are going to be street-wise we need to look beyond our own beliefs and realise that the Illuminati is seeking to systematically disarm those who WOULD use weapons against them. Just before Adolf Hitler began to fill the concentration camps he introduced the same anti-gun legislation which we are seeing today all over the world.
Dit stuk is volgens mij voor de Amerikanen geschreven. Wanneer de heer Icke in Europa had gekeken, dan had hij gezien dat een verbod op een wapenbezit misschien wel werkte, evenals in andere landen. De USA is het enige 'westerse' land waar wapenbezit op een dermate schaal toegestaan is.

En hij haalt Hitler aan. Iets wat mij tegen de borst stuit. Doet het altijd goed om eventuele tegenargumenten scherp te veroordelen. Een tegenargument kan dan altijd met het "H" woord doodgezwegen worden. En de heer Icke 'vergeet' dat wapenbezit voor de 2e wereldoorlog al in heel Europa waarschijnlijk al verboden was. (Als iemand anders dit beter weet: graag info)

Dit was volgens mij de boodschap die hij wou overbrengen: "stem tegen het verbod op wapenbezit". En ik vraag mij oprecht af welke doelgroep hij hiermee wil bereiken.

Ik zie ook alleen deze argumentatie. Geen andere pro's-contra's. Alleen dit. En waartegen zou men zich moeten beschermen?

quote:
We are now at a crucial time in this agenda's history. So many cards are waiting to be played by the Illuminati in the next years. We are at a crossroads in human history. We can choose freedom or fall under the control of a global fascist state, a global version of Nazi Germany.
Een 'crucial time' is imho niet te bepalen. Vaak kan dat pas achteraf gedaan worden. Een aanleiding kan nl. een gevolg van een oudere situatie zijn. En een keuze kan altijd gemaakt worden. En de toehoorders het gevoel geven om van iets belangrijks deel uit te maken, zorgt voor betrekking. Ook dat zijn 'volksmenner' praktijken.

En als eindquote:

quote:
"People do not rebel against not being free when they THINK they are!"
"Brood en spelen." Met deze middelen hielden de Romeinen een heel keizerrijk op de been. De bevolking was tevreden, men klaagde niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')