abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21492186
Nou ben ik naar aanleiding van dit topic ook even begonnen en moet zeggen het lukt aardig. Alleen heb ik 1 probleempje: ik heb de rssfeed van quietguy gedownload en nou wordt me een rss source gevraagd. Ik wil de nieuwskopjes van http://www.nieuws.nl/categorie/1zien dus moet ik daar de rss van hebben neem ik aan. Alleen die weet ik dus niet. Weet iemand die of bestaat die gewoon niet of wat?
pi_21495863
bedankt voor alle hulp jongens maar ik heb m al
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:41:21 #253
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_21513299
Weet iemand een RSS fetcher (o.d.) die de kopjes ook aanklikbaar maken, zodat je naar het volledige artikel gaat?
pi_21543487
daar zoek ik dus ook naar...heb maar ff simpel een linkje ernaast gezet naar de pagina met alle nieuwsberichten maar dat zou handiger zijn ja.

Trouwens, als ik nu een link aanklik opent hij de link in een bestaand venster maar het liefst wil ik m gewoon in een nieuw venster openen. Is dat mogelijk of niet?
pi_21548986
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:13 schreef CybPraetorian het volgende:
Ik weet niet of mensen hier wel eens van gehoord hebben: Samurize...

met dit programmatje kun je op de (windows 2000 en XP) bureaubladvan je pc de PC snelheid, HDD vrij ruimte, je beschikbare RAM geheugen, het laatste nieuws... enz enz laten zien....

dit alles neemt nog niet eens 1 procent van je processort snelheid in, en ik vind het echt super lijken. Zeker als je ADSL hebt, kun je er (geloof ik) een RSS feed inplaatsen en dan kun je bv FOK!, Tweakers en nu.nl nieuws in zetten, je zet je pc aan, en voila het laatste nieuws van die pagina's staan in je bureaublad.

zijn er mensen die er ervaring mee hebben en het zelf hebben draaien... (post hier screenshots)

zie ook: www.samurize.com

een (klein) uitgebreid voorbeeldje
http://www.samurize.com/modules/myalbum/photos/711.png
Je heb echt een retecoole theme... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen... misschien effe adden op msn?
pi_21549582
heb em geinstalleerd...
maar snap er geen fuck van... hou niet zo van dat invul gebreuren, daarbij kan ik zelf ook nix maken en moet ik het hebben van voorgemaakte ontwerpen..

heb em dus weer araf gehaald
pi_21549627
Ik vind alleen dat weer ding leuk
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:38:52 #258
40632 rubstar
rustig an dennis..
pi_21608279

grote versie

ik heb een bestaande config gebruikt en deze een beetje aangepast en wat dingen er aan toegevoegd..
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:49:31 #259
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21608554
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:38 schreef rubstar het volgende:

grote versie

ik heb een bestaande config gebruikt en deze een beetje aangepast en wat dingen er aan toegevoegd..
Leuk, maar dat moet wel veel geheugen kosten; aangezien je de config over de hele lengte en breedte gebruikt.
Kijk eens in je editor, als er een rode rand omheen zit, is het niet optimaal
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 29 augustus 2004 @ 00:51:48 #260
40632 rubstar
rustig an dennis..
pi_21611129
ik run ze als aparte "instance" dus qua geheugen valt het wel mee... en ik zie geen rode rand...
pi_21643920
ik heb overal gezocht maar ik heb nergens een plugin kunnen vinden waarmee het news (rss feeder) klikbaar is.

kan iemand me een linkje of een naam geven?
pi_22985896
yeah gelukt

nou voor driekwart dan
pi_23380165
Waar heb je dat ding dan gevonden waardoor het clickable wordt Jay-Pee ??
Ben er eergister ook mee begonnen, maar heb nu het hele bureaublad vol en tis vrij druk, volgens mij moet je ook met Paint Shop Pro aan de gang om het wat rustiger te laten lijken ..
Heb gelukkig een rustige wallpaper (zonsondergang) dus het kan nog wel wat hebben

Let maar niet op die Rolstoel, intern grapje
pi_23397928
TVP!
見なさい! 日本語!
pi_24349147
kickje

Ik heb samurize pas een week geleden ontdekt en er flink mee bezig geweest..
Ik heb o.a. het DutchTV script compleet herschreven, info wordt efficienter opgehaald, met wat meer foutdetectie, en je kunt zelf aangeven van welke zenders de programmering opgehaald moet worden, in welke volgorde dan ook...

Een screenie:

klikbaar

En voor de geinteresseerden onder ons: Het TVGids scriptje Met documentatie
  zondag 22 januari 2006 @ 20:34:08 #266
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_34355581
Die TV-gids is me eindelijk gelukt, alleen zit ik met één pobleempje...
VOlgens de tekst in het script downloadt ie ook de programmering van VT4, maar in het txt-bestand staat ie dus niet. Hoe krijg ik die er bij?
En... hoe krijg ik in hemelsnaam het nieuws op mn desktop? Met RSS, ok. De link heb ik. Maar hoe? En waar? Wat?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
pi_34469229
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:34 schreef pseudovlaming het volgende:
Die TV-gids is me eindelijk gelukt, alleen zit ik met één pobleempje...
VOlgens de tekst in het script downloadt ie ook de programmering van VT4, maar in het txt-bestand staat ie dus niet. Hoe krijg ik die er bij?
En... hoe krijg ik in hemelsnaam het nieuws op mn desktop? Met RSS, ok. De link heb ik. Maar hoe? En waar? Wat?
Mên, lang geleden dat ik dat ding gemaakt heb alweer .

Anyways, bovenstaande link werkt idd niet meer, maar de file die erachter hing werkt sowieso ook al niet meer . Recentelijk weer herschreven, dus hierbij, voor de nog geinteresseerden, weer een werkend TVGids scriptje voor Samurize:

TVGids 1.4
pi_34955595
Heel tof allemaal. Maar bestaan er ook andere van dit soort programma's, die wat beter te begrijpen zijn voor mensen die geen held zijn met de pc?
...drop it like it's hot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')