wat is het verschil nouw dan met bv. FeedDemon die ik gebruik...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:13 schreef CybPraetorian het volgende:
Ik weet niet of mensen hier wel eens van gehoord hebben: Samurize...
met dit programmatje kun je op de (windows 2000 en XP) bureaubladvan je pc de PC snelheid, HDD vrij ruimte, je beschikbare RAM geheugen, het laatste nieuws... enz enz laten zien....
dit alles neemt nog niet eens 1 procent van je processort snelheid in, en ik vind het echt super lijken. Zeker als je ADSL hebt, kun je er (geloof ik) een RSS feed inplaatsen en dan kun je bv FOK!, Tweakers en nu.nl nieuws in zetten, je zet je pc aan, en voila het laatste nieuws van die pagina's staan in je bureaublad.
zijn er mensen die er ervaring mee hebben en het zelf hebben draaien... (post hier screenshots)
zie ook: www.samurize.com
dat van jou is een programma wat je echt moet draaien, dit is eerder een interactieve achtergrond met RSS feed, je hoeft het niet apart op te starten, draait namelijk in je taakbalk... ook kun je met Samurize weer info, pc info en nog veel meer laten zien IN je bureaublad...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:16 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
wat is het verschil nouw dan met bv. FeedDemon die ik gebruik...
geen idee, misschien omdat ik met win 98 se werk en ik binnen kort een nieuwe pc krijg en er dan een beetje mee bezig wil (denk ik) en nu al vast ervaringen van anderen wil horen...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:17 schreef alki het volgende:
En waarom test je t zelf niet eerst en geeft ons dan je mening ?
tip: lees je tutorial, die is wel makkelijk en dan kom je makkelijk op gangquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:20 schreef Stevie_ het volgende:
*stevie is benieuwd, en download Samurize nu
heb je dat er nu net opgezet, of stond dat er altijd al op?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:20 schreef QuietGuy het volgende:
http://www.samurize.com/m(...)le.php?cid=7&lid=921![]()
Ja, das inderdaad wel nodig...best pittig, je moet zegmaar je eigen desktop gaan vormgeven in een nog best pittig programmatje...tenminste, dat zijn me ontdekking tot heden,....wie weet kan het wel veel simpelerquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:23 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
tip: lees je tutorial, die is wel makkelijk en dan kom je makkelijk op gang
hmm winbar zoeken we op..quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:34 schreef Murray het volgende:
Ik hou het gewoon op Winbar denk ik... lekker simpel.
http://www.winbar.nl/screenshots.phpquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:37 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
hmm winbar zoeken we op..![]()
Submitted Date: 2004/5/6quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:24 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
heb je dat er nu net opgezet, of stond dat er altijd al op?
Great...![]()
ok ok dat komt in je taakbalk te staan, Samurize komt echt op (en in) je bureaublad te staan...alles overzichtelijk naast/onder elkaar...quote:
ohw okquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:40 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Submitted Date: 2004/5/6
ja ik weet het, zelf vond ik het ook wel lastig en dan heb ik wel wat programmeer ervaring maar er zijn ergg veel mogelijkhedenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:43 schreef Stevie_ het volgende:
ik snap niet echt veel van Samurize...... :S
Keuze uit honderde plug ins ed...en volgens mij, als het eenmaal beetje werkt, is het niet eens handig,...naja, ik pruts nog wel ff door...
over geheugen zeggen ze niets, processor minder dan 1% bij een Duron 600 mhzquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:49 schreef Murray het volgende:
Zoiet er toch wel goed uit..
Hoeveel geheugen gebruikt het ongeveer?
super he..quote:
haha heel goed, dat bedoel ik, zoiets wil ik ook eens inelkaar prutsen en dan steeds verder uitbreiden...quote:
Ja...enneh, ik heb gelukkig niks te doen vandaag...maareh, tis best verslavendquote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:24 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
haha heel goed, dat bedoel ik, zoiets wil ik ook eens inelkaar prutsen en dan steeds verder uitbreiden...
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:42 schreef HostiMeister het volgende:
leuk programma, ben afgelopen week er tegenaangelopen en dit is wat ik tot dusverre heb:
[[url=http://home.tiscali.nl/guusmartens/images/samurize2_small.jpg\]afbeelding][/url]
config wil ik ook wel posten als iemand m wilt...
Dank u...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:43 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
![]()
![]()
Super... echt, dat vind ik er dus echt geweldig uit zien, Samurize en de achtergrond goed op elkaar afgestemd e.d... hulde
Ik zou wel je mail instellingen verwijderen. Straks leest heel Fok! je mail mee.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dank u...![]()
Euhm voor Snok en alle andere geintreseerden: dit is mijn config file, je hebt nodig van de samurize site:
-De WaC.exe (winamp controller)
-De dutchtv script
-De DesktopWeather script
-Evt MBM5 (Motherboard Monitor 5) voor de temperaturen
t is niet echt super nerden het is gewoon veel tijd aan de lay-out besteden..
voor de achtergrond en windows stijl heb ik StyleXp gebruikt..
Leuk, die config kan je zo downloaden op de site van Samurize...quote:Op zondag 9 mei 2004 15:22 schreef Leshy het volgende:
[[url=http://members.chello.nl/igroeneveld/desktop_small.jpg]afbeelding][/url]
Nog een soort work-in-progress.
WIL IK OOK!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:42 schreef HostiMeister het volgende:
leuk programma, ben afgelopen week er tegenaangelopen en dit is wat ik tot dusverre heb:
[[url=http://home.tiscali.nl/guusmartens/images/samurize2_small.jpg]afbeelding][/url]
Werkt primaquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:34 schreef Murray het volgende:
Ik hou het gewoon op Winbar denk ik... lekker simpel.
Iets verder kijken dan je neus lang is - alleen die icoontjes en het PNG'tje heb ik gebruikt.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:00 schreef Stevie_ het volgende:
Leuk, die config kan je zo downloaden op de site van Samurize...
StyleXP en Samurize zijn twee verschillende dingetjes hoor...quote:Op zondag 9 mei 2004 20:15 schreef kooba het volgende:
Ik vind dat saurize niet gebruikersvriendelijk, ik houd het gewoon op StyleXP en download af en toe wat van http://www.belchfire.net en dat vind ik prima
quote:Op zondag 9 mei 2004 20:44 schreef jaspah het volgende:
heeft chello wel pop serve dingessen?
Dus als je op je "Bureaublad weergeven" icoontje klikt is je "Samurize" ook geminimaliseert, dus, die zie je dan ook niet?quote:Op maandag 10 mei 2004 09:58 schreef Sjaakman het volgende:
Op een aantal screenshots ziet het er ERG koel uit, maar op de een of andere manier is (denk ik) Winbar tóch handiger. Puur en alleen omdat je dat balkje permanent ziet staan. Bij dit ding moet je eerst alles minimaliseren om het te kunnen zien.
//edit: Thuis kan ik het wel eens proberen, met dual monitor
Dat is hetquote:Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef nietzman het volgende:
Ik zie mijn desktop toch nooit. Dus ik hou het maar bij Winbar. Tenzij Samurize ook ergens mooi bovenaan je scherm te docken is.
Dat is helemaal niet waar, als je op minimaliseren duwt blijft samurize gewoon staan, Samurize is permanent aan de desktop gehegt, als je dat wilt, is een kwestie van simpel een optie aanvinken of niet... Dus dat argument gaat niet op tov WinBarquote:Op maandag 10 mei 2004 10:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus als je op je "Bureaublad weergeven" icoontje klikt is je "Samurize" ook geminimaliseert, dus, die zie je dan ook niet?
Jammer
ik heb een RSS feed gemaakt voor trillian.. (screen) die zou je hiervoor ook kunnen gebruiken.. alleen is nog niet afquote:Op maandag 10 mei 2004 10:33 schreef Bright het volgende:
1. Er zijn bijna alleen maar scripts te vinden die CPU/drive usage etc. laat zien. Niet echt interessant; ik zoek TV-listings etc. (dus goede rss-feed samples)
2. waar komt die TV-informatie vandaan?
weet ikquote:Op maandag 10 mei 2004 01:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
StyleXP en Samurize zijn twee verschillende dingetjes hoor...
Ow en Stevie_ die config van mijn desktop staat een paar posts hierboven... kom je r niet uit hoor ik t wel..
staat gewoon op de samurize site... beetje zoeken kan geen kwaad hoorquote:Op maandag 10 mei 2004 10:33 schreef Bright het volgende:
2. waar komt die TV-informatie vandaan?
De gegevens die je van chello hebt gekregen? mail.chello.nl waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:19 schreef jaspah het volgende:
wat moet ik bij de mail server van chello invoeren?
tnx hij doetquote:Op maandag 10 mei 2004 14:23 schreef Leshy het volgende:
[..]
De gegevens die je van chello hebt gekregen? mail.chello.nl waarschijnlijk.
Nee, dat bedoel ik niet. Je moet juist op je bureaublad icon klikken om iets te kunnen zien dat op je bureaublad staat. Dus moet je alles minimaliseren om iets te kunnen zien.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus als je op je "Bureaublad weergeven" icoontje klikt is je "Samurize" ook geminimaliseert, dus, die zie je dan ook niet?
Jammer
quote:Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef nietzman het volgende:
Ik zie mijn desktop toch nooit. Dus ik hou het maar bij Winbar. Tenzij Samurize ook ergens mooi bovenaan je scherm te docken is.
Gaat het toch nog interessant wordenquote:Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dat is het
Misschien heb je hier wat aan http://www.dreamgirlswallpaper.co.uk/fiveyearsonline/index.htmquote:Op maandag 10 mei 2004 15:44 schreef jaspah het volgende:
weet iemand waar ik mooie wallpapers kan vinden?
tnx ik vind het echt eentof programma zelf ik als newbie kan leuke dingen er mee makenquote:Op maandag 10 mei 2004 16:49 schreef CybPraetorian het volgende:
kewl jaspah...
http://rss.fok.nl/feeds/nieuwsquote:Op maandag 10 mei 2004 17:41 schreef ViPeRII het volgende:
quitguy,
wat voer je in dan bij je script bij de vraag: Enter value for Rssfeed?
screenie?quote:Op maandag 10 mei 2004 17:43 schreef _Administr8or_ het volgende:
Samurize is gaaf!!
ik heb het gisteren geinstalleerd!
Fp nieuws op mijn desktop, uptime, hd stats, netwerk stats, het weer, de tv gids..
Ech super
De layout/kleuren zijn niet superquote:Op maandag 10 mei 2004 17:49 schreef jaspah het volgende:
[..]
screenie?
idd dat ik men msn mensen kanspreken ali k op hen naam klikquote:Op maandag 10 mei 2004 17:53 schreef ViPeRII het volgende:
Okay done that, nu nog klikable maken
quote:Op maandag 10 mei 2004 17:58 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
De layout/kleuren zijn niet super
maar ik had geen tijd om dat allemaal aan te passen, dat doe ik nog wel een andere keer
het gaat nu alleen even om de stats, nieuws en het weer
[afbeelding]
Ah, ik zie hem....ik heb Samurize weer geinstaleerd...begin het nu wel te snappen...quote:Op maandag 10 mei 2004 01:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ow en Stevie_ die config van mijn desktop staat een paar posts hierboven... kom je r niet uit hoor ik t wel..
Gewoon die standaard config aangepast? ziet er al best aardig uit...quote:Op maandag 10 mei 2004 17:58 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
De layout/kleuren zijn niet super
maar ik had geen tijd om dat allemaal aan te passen, dat doe ik nog wel een andere keer
het gaat nu alleen even om de stats, nieuws en het weer
[afbeelding]
dat je in het ontwerp-venster not executed ziet is normaalquote:Op maandag 10 mei 2004 21:17 schreef wateringer het volgende:
Ik krijg echt met geen mogelijkheid dat weatherproggie aan de gang, heb alles over gezet vwb scripts en skins, heb de citycode opgehaald en aangepast in het script, maar ik krijg nog steeds [not executed] te zien. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
netties ziet er wel cool uitquote:Op maandag 10 mei 2004 23:42 schreef Stevie_ het volgende:
ik ben 4 uren bezig geweest :S
[afbeelding]
Ik heb een beetje gezocht; op 'TV Dutch' en niks gevonden... Maar bedankt hoor!quote:Op maandag 10 mei 2004 13:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
staat gewoon op de samurize site... beetje zoeken kan geen kwaad hoor
downloads->scripts&plug-ins->television->sort by country, en dan dutchTV
Ziet er goed uit zeg! Dat zou ik nooit kunnen!!quote:Op maandag 10 mei 2004 23:42 schreef Stevie_ het volgende:
ik ben 4 uren bezig geweest :S
[afbeelding]
Huuuquote:Op maandag 10 mei 2004 19:37 schreef Sjaakman het volgende:
Prog ge-installeerd, icon in icon-tray, config file geselecteerd.... Niks te zien? Hellep?
Ik nam aan dat de standaard configs iets op de desktop zouden zetten waardoor je kunt zien hoe het werkt enzo...?
Ik kijk vast over iets ontzettend sufs heen.
nice avater btwquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:32 schreef Bright het volgende:
* Bright wilde maar dat CybPraetorian niet zo vloekte ...![]()
sorry...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:32 schreef Bright het volgende:
weggehaald...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:32 schreef Bright het volgende:
bedoel je mijn zonsondergangetje? die heb ik 2 weken geleden gemaaktquote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:07 schreef CybPraetorian het volgende:
vooral die zonsondergang... wauw...
gemaakt met digi camera of niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:59 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
bedoel je mijn zonsondergangetje? die heb ik 2 weken geleden gemaakt
ja, met digicam ja (powershot A80 van Canonquote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:29 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
gemaakt met digi camera of niet?
* Stevie_ heeft binnenkort ook een digi camera, dan kan hij ook eens wat achtergronden gaan schieten![]()
ohja, 4 MP, ik wil graag een Ixus 430 hebbe... ook 4 MP, ben benieuwd of ik je na kan doen...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:15 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
ja, met digicam ja (powershot A80 van Canon)
hou wat meer van warme kleuren, dit is wat koeler, maar ook wel ok...quote:
oja die zalk er ook nog wel ffi ngooiequote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:30 schreef Stevie_ het volgende:
waarom heeft niemand MTV op zijn tv gids behalve ik...?
MTV komen toch wel de leukste programma's op denk
kweetniet of dat kan om dingen clickable te makenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:32 schreef saban het volgende:
Welke plugin heb je nodig om 'images' klikbaar te maken, bijvoorbeeld als ik een image/plaatje toevoeg van een penseel, en als ik daarop klik dat bijvoorbeeld photoshop opent, is er vast wel, maar hoe/wat ?
Vast wel, weet het bijna zeker.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:36 schreef jaspah het volgende:
[..]
kweetniet of dat kan om dingen clickable te maken
bv links en plaatjes..
kdenkt niet weet niet.. hoop wel dat er zoiets is
zal welmooi zijn
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:36 schreef jaspah het volgende:
nice avater btw
broertje van die van mij?
Dank jequote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:02 schreef CybPraetorian het volgende:
weggehaald...![]()
whehe sorry kont niet zo goed zien met die bril opquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:51 schreef Bright het volgende:
[..]Kan dan hooguit zusje zijn, want dat is onze eigen Elise: 7 maanden oud met de zonnenbril van mama op haar hoofd. Cool he
![]()
![]()
Maar voor zover ik weet heeft geen broertje of zusje hoor![]()
![]()
[..]
Dank je
Zo ver ben ik ook gekomen, alleen de 'weather' wou niet goed werken, hij gaf wel Nederland aan, maar 50C.quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:48 schreef _onderhond_ het volgende:
Ik ben nu ook bezig met samurize. Heb het al voor erlkaar gekregen om de tv gids op de desktop te krijgen.
Nu zou ik ook graag nog het weerbericht (lieft gelocaliseerd) en een rss feed "script/pluggin" ding die een klikbaar overzicht van de rss feed maakt.
Zodat ik zeg maar op mijn desktop het fok nieuws kan zien. En als een bericht me interessant lijkt dat ik daar dan op kan klikken, en vervolgens het bericht in een browser laad.
Idd, een klikbare rss feed zou wat functioneler zijnquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:20 schreef jaspah het volgende:
khad eerst ook fok nieuws er op
maar was nie klikbaar da vonk nie tof dus hek et er weer afgehaald
juh die is er effe goed zoeken en je vindt mquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:47 schreef PieuX het volgende:
[..]
Idd, een klikbare rss feed zou wat functioneler zijn
request![]()
Ik kan hem anders niet vinden. Zou je niet ff kunnen zeggen welke het is en waar ie verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:13 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
juh die is er effe goed zoeken en je vindt m
Nope de standaard config file is leeg. Download de tv gids eens en volg de instructies.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:51 schreef Sjaakman het volgende:
Zou iemand mij misschien even kunnen/willen helpen? Ik kom er niet uit...
Prog ge-installeerd, icon in icon-tray, config file geselecteerd.... Niks te zien?
Ik nam aan dat de standaard configs iets op de desktop zouden zetten waardoor je kunt zien hoe het werkt enzo...?
Ik kijk vast over iets ontzettend sufs heen.
Dank.
Ook die plugin verwijderd+config ?quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:03 schreef Schepseltje het volgende:
Die van mij doet het niet meer... ik had een plugin geinstalleerd en nu wil hij niet meer laden
Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd maar zonder succes
ik kan hem ook niet vinden...quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:02 schreef _onderhond_ het volgende:
[..]
Ik kan hem anders niet vinden. Zou je niet ff kunnen zeggen welke het is en waar ie verkrijgbaar is.
ik heb al ultramon.. maar daar valt dit niet op in te stellenquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:51 schreef jaspah het volgende:
dat moetje denk ik met een monitor proggie regelen welke programmas ie op welke monitor laat zien
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=6quote:Op donderdag 13 mei 2004 18:25 schreef Hayek het volgende:
Weet iemand hoe je het CPU gebruik erin kan zetten?
Ik heb op de Samurize-site bij "Pre exported configs" (klik) de "Vipez config" gedownload.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:45 schreef _onderhond_ het volgende:
[..]
Nope de standaard config file is leeg. Download de tv gids eens en volg de instructies.
ttp://www.samurize.com/modules/mydownloads/visit.php?cid=10&lid=28
En doe dan edit config file van het icoontje in de taakbalk. Dan zie je basic hoe het werkt. Als je ooit al met grafische editor voor wat dan ook hebt gewerkt is het redelijk te doen.
Meer dan eens.quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:52 schreef _onderhond_ het volgende:
Heb je al eens reload config geprobeerd?
Misschien moet ik dat dan maar eens proberen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:53 schreef Hayek het volgende:
volgens mij heb ik dat probleem ook gehad.. hij wou ineens niet meer aan de praat.. uiteindelijk opnieuw geinstalled en toen werkte ut weer
...
Nou... Dat was het kennelijk.quote:Op donderdag 13 mei 2004 23:02 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Misschien moet ik dat dan maar eens proberen.
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:34 schreef witte_fantasie het volgende:
dat je zo ontzettend met windows f*cked dmv een programma als samurize
dat wil ik dan ook welleens weten...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 02:04 schreef Leshy het volgende:
[..]
Wat doet Samurize voor vreselijke dingen met Windows dat een ander programma niet doet?
oh dan ga ik het niet eens proberen ook..... heb namelijk ook een HT cpuquote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:26 schreef witte_fantasie het volgende:
Oke, daar kom ik op terug, ik citeerde letterlijk de woorden van de maker van samurize.
Er is trouwens een probleem met compatibiliteit tussen samurize en p4 HT processors. Het is mij te technisch waarom het niet soepel loopt, maar als je je HT uitzet levert het programma iig niet meer de errors van floating points enzo....
gewoon goeie config file uitkiezen in het menu.. tenminste dat werkt bij mij welquote:Op dinsdag 18 mei 2004 09:03 schreef FHR het volgende:
Ik heb Samurize geinstalleerd, config gebouwd etc. Config werkt ook, allemaal geen probleem. Maar ik wilde Samurize samen met XP opstartte, dus zoals in hun FAQ staat, Samurize bij "Start up" in Start-menu gegooid. Samurize start nu wel op, maar zonder config file. Weet iemand hoe ik 't moet fixen dat 'ie automatisch met de goede config opstart? Zal vast een of ander klein dingetje aan de command line moeten toevoegen...... Dank!
Oh trouwens, hij pakt mijn hotkey voor de tray-icon aan/uit wel
Ja, heb ik ook al gedaan. Maar hij lijkt hem niet te onthouden ofzoquote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:04 schreef Hayek het volgende:
[..]
gewoon goeie config file uitkiezen in het menu.. tenminste dat werkt bij mij wel
je startup dir in de snelkoppeling van samurize staat wel goed?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:24 schreef FHR het volgende:
Hmmm ik ben er inmiddels achter dat 'ie de config wel laadt (als ik Samurize gewoon start, maar ook tegelijk met XP) maar hij laat de config niet zien. Met Reload config komt 'ie dan tevoorschijn.
PS: XP Pro, SP1, en Samurize staat op m'n secundary monitor
-- edit: ah als ik de position op iets anders dan 'pin to desktop' zet, doet 'ie 't wel goed.......
Jepquote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:23 schreef Hayek het volgende:
[..]
je startup dir in de snelkoppeling van samurize staat wel goed?
Client.exe in 'Start up' in je start menu zetten (makkelijkste is gewoon de snelkoppeling van Samurize uit z'n eigen menu in het startmenu er heen kopiëren).quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:36 schreef jaspah het volgende:
hoe kan je samurize bij het opstarten laten starten?
Wow die vind ik echt geweldig!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:54 schreef witte_fantasie het volgende:
die skin is inderdaad best geinig... (btw als je HT uitzet in je bios draait samurize gewoon weer....)
[afbeelding]
wat moet je hebben dan?quote:Op maandag 24 mei 2004 15:47 schreef Bellerophon het volgende:
@Hayek, kan je mij die niet even toesturen![]()
samurize.comquote:Op maandag 24 mei 2004 18:32 schreef Bellerophon het volgende:
Serieus? Waar haal je alles dan vandaan?
neeh maar die kan je toch gewoon kopieeren van dat screenshotquote:Op maandag 24 mei 2004 21:35 schreef Bellerophon het volgende:
Ja maar dan heb je die plaatjes toch nog niet? Waar de codes instaan? Of zijn deze ook te verkrijgen op Samurize?
nee resolutie maakt niet uit, en ik heb hem op 100% kwaliteit opgeslagen dus je kan alles copy peestenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:39 schreef Bellerophon het volgende:
Ja dat kan wel maar gaat de kwaliteit dan niet hard achteruit? Omdat jij misschien een andere resolutie als mij gebruikt?
Wat moet ik doen als rss feed? (http://rss.fok.nl/feeds/nieuws ?) en wat moet de MessageCount: worden? plz help me ff:Pquote:Op maandag 24 mei 2004 18:55 schreef Hayek het volgende:
[..]
RSS (voor nieuws)
http://www.samurize.com/m(...)le.php?cid=7&lid=921
en die bovenste zijn scripts die er standaard al in zitten
die tempratuur meter? wil ik ook! hoe kom je daar aan?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:43 schreef lekker_bridgen het volgende:
Dit is mijn Samurize
Dat is gewoon de MBM plugin (zit standaard in Samurize)quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:35 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
die tempratuur meter? wil ik ook! hoe kom je daar aan?
Hit me! keisnel # planet.nlquote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:42 schreef HostiMeister het volgende:
[[url=http://home.tiscali.nl/guusmartens/images/samurize2_small.jpg]afbeelding][/url]
Ziet er strak uit!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:30 schreef DJRandall het volgende:
Gewoon standaard config:
[afbeelding]
Niet allemaal in de scripts map gooien.quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:32 schreef BierKoning het volgende:
Argh, ik krijg dat weerscript echt NIET aan de gang... ik zal stap voor stap vertellen wat ik doe...
stap 1) Ik download deze zipfile, aangezien ik niet al die icoontjes wil, unzip ik "Dutchweather.vbs" "Dutchwind.vbs" en "Dutch-weather-only.ini" en eventueel "medium30.png" en deze stop ik allemaal in de Scripts map van mijn samurize.
stap 2) Ik start samurize op en open de config editor
stap 3) Ik druk op "add meter" en voeg een "active script" toe. Ik ga dan naar "source" selecteer bij "select script" het script Dutchweather.vbs en bij "Select function to run" GenerateListing. So far so good lijkt me.
stap 4) Wanneer ik dan in de "edit script" kijk, dan zie ik mijn bovenstaande handelingen, inclusief het volgende:
"So, for example, to see the listings for tomorow, Add a TextFile meter, point it to the DutchTV.txt file, set the Read Line field to 10 and the Number of Lines field to 9.
Nou, dat lijkt mij ook duidelijk, 1tm9 is van vandaag, morgen is 10 tm 19, enz enz
Alleen kan ik natuurlijk wel "DutchTV.txt" aanklikken (aangezien ik ook een wel werkend tvscript hebt) alleen krijg ik dan rtl4 enzo te zien
Ik kan dus ook geen dutchweather.txt of iets dergelijks vinden, en wanneer ik doe "test script" loopt samurize vast
Wie kan mij helpen? Bvd
p.s. Mijn dutchTV.txt is geen text file maar een .tmp file, mja leek mij logisch, en het werkt wel primaMja zal ook wel fout zijn, misschien weet diegene daar ook raad mee?
Ja oke, die heb ik nu ook, heel mooi en alles, alleen heeft http://www.weather.com mijn stad (eigenlijk alleen de grote (hoofd)steden) nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:09 schreef DJRandall het volgende:
Ik zie nu pas dat je een ander script gebruikt!
Download de Falcone Config.
Installeer hem.
Selecteer je weer panel. COPY. Sluit config.
Open je eigen config. PASTE!
Pas nu de codes aan!
Download hem hier
Die ziet er wel gelikt uit... zou je die config kunnen sturen?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:15 schreef BierKoning het volgende:
[afbeelding]
Nou, ja, dit is het dan geworden.... ik heb het weer ding maar even op den haag gezet, ff een alternatief vinden voor de wat kleinere steden, of in ieder geval wat in de buurt van Z-O Drenthe zit
Precies mijn gedachtenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:00 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Die ziet er wel gelikt uit... zou je die config kunnen sturen?
Als je em mailed, heb ik wel 5mb webspacequote:Op zondag 8 augustus 2004 13:21 schreef BierKoning het volgende:
Mja ik heb ff gekeken, hijs in totaal 5 mb groot, en ik heb geen webspace voor 5 mb
Ok download ik die ffquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:09 schreef BierKoning het volgende:
Nouja, het is gewoon de falcon config met nl.nu script en tv-gids hoorEnige wat ik heb gedaan zijn die 2 kaders ff veranderen en de positie verbeteren
Kwestie van ff de ini file in een tekst editor bekijken. Dan zie je waar hij en welke plaatjes hij zoekt!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:21 schreef MrSkyline het volgende:
wat een ontzettend pokke programma zeg :S
ik ben nua l zeker een uur bezig om het werkend te krijgen, maar niets van de nieuwe configs die ik download werken, alleen de text valt te zien (zover het te lezen is op 1600x1200)
en de plaatjes en achtergronden bestaan gewoon niet, ik kan ze er met geen mogelijkheid in krijgen, maar ook op beeldscherm 2 dat op 1024x768 staat ingesteld klopt er geen donder van :S
alleen de standaard horizon skin werkt goed, de rest is gewoon beroerd.
volgens mij zet ik alles ook in de goede map, maar sommige configs kan ik alleen een cpu meter of alleeen het nieuws er op krijgen, maar niet alles samen.
klopt geen moer van.
ik heb genoeg programmas als dit gebruikt, maar dit is wel de meest frustrerende.
Mischien moet je het eens van scratch maken / van de grond, allicht dat ze dan wel werken. Of gewoon de missende plugins en plaatjes downloaden.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:21 schreef MrSkyline het volgende:
wat een ontzettend pokke programma zeg :S
ik ben nua l zeker een uur bezig om het werkend te krijgen, maar niets van de nieuwe configs die ik download werken, alleen de text valt te zien (zover het te lezen is op 1600x1200)
en de plaatjes en achtergronden bestaan gewoon niet, ik kan ze er met geen mogelijkheid in krijgen, maar ook op beeldscherm 2 dat op 1024x768 staat ingesteld klopt er geen donder van :S
alleen de standaard horizon skin werkt goed, de rest is gewoon beroerd.
volgens mij zet ik alles ook in de goede map, maar sommige configs kan ik alleen een cpu meter of alleeen het nieuws er op krijgen, maar niet alles samen.
klopt geen moer van.
ik heb genoeg programmas als dit gebruikt, maar dit is wel de meest frustrerende.
Hoe krijg ik TMF bij die tv lijst?quote:
geloof dat dat staat uitgelegt in me readmequote:Op zondag 15 augustus 2004 19:47 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Hoe krijg ik TMF bij die tv lijst?
quote:Op maandag 16 augustus 2004 08:22 schreef the_bbk het volgende:
Ik heb ook een middagje zitten spelen, dit is het resultaat:
Het resultaat
Hoe kan je er eigenlijk een plaatje van maken, ik kon het in de FAQ niet vinden...
Dat is juist het grote verschil, Ashton is een compleet nieuwe windowmanager; als je niet uitkijkt kun je je systeem goed verklotenquote:Op maandag 16 augustus 2004 10:39 schreef ToMaSZ het volgende:
Ik gebruik hier aston shell voor, ook prima app om je desktop te customizen voor je erbij neervalt. (is vervanger voor explorer.exe, dus geeft ook mogelijkheden om vrij ingrijpende tweaks uit te voeren.)
Zal samurize ook eens testen.
Je heb echt een retecoole theme... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen... misschien effe adden op msn?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:13 schreef CybPraetorian het volgende:
Ik weet niet of mensen hier wel eens van gehoord hebben: Samurize...
met dit programmatje kun je op de (windows 2000 en XP) bureaubladvan je pc de PC snelheid, HDD vrij ruimte, je beschikbare RAM geheugen, het laatste nieuws... enz enz laten zien....
dit alles neemt nog niet eens 1 procent van je processort snelheid in, en ik vind het echt super lijken. Zeker als je ADSL hebt, kun je er (geloof ik) een RSS feed inplaatsen en dan kun je bv FOK!, Tweakers en nu.nl nieuws in zetten, je zet je pc aan, en voila het laatste nieuws van die pagina's staan in je bureaublad.
zijn er mensen die er ervaring mee hebben en het zelf hebben draaien... (post hier screenshots)
zie ook: www.samurize.com
een (klein) uitgebreid voorbeeldje
http://www.samurize.com/modules/myalbum/photos/711.png
Leuk, maar dat moet wel veel geheugen kosten; aangezien je de config over de hele lengte en breedte gebruikt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:38 schreef rubstar het volgende:
grote versie
ik heb een bestaande config gebruikt en deze een beetje aangepast en wat dingen er aan toegevoegd..
Mên, lang geleden dat ik dat ding gemaakt heb alweerquote:Op zondag 22 januari 2006 20:34 schreef pseudovlaming het volgende:
Die TV-gids is me eindelijk gelukt, alleen zit ik met één pobleempje...
VOlgens de tekst in het script downloadt ie ook de programmering van VT4, maar in het txt-bestand staat ie dus niet. Hoe krijg ik die er bij?
En... hoe krijg ik in hemelsnaam het nieuws op mn desktop? Met RSS, ok. De link heb ik. Maar hoe? En waar? Wat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |