abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2004 @ 07:52:47 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18947943
Ik ben een gelegenheidssuprter. Ik heb nul komma nul met voetbal, maar als Nederland speelt ben ik wel fan. Sommigen storen zich eraan. Waarom? Op dat moment gaat het niet om voetbal maar om Nationale Trots, saamhorigheid etc.

Wie is er nog meer gelegenheidssuporter?
pi_18947994
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 07:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben een gelegenheidssuprter. Ik heb nul komma nul met voetbal, maar als Nederland speelt ben ik wel fan. Sommigen storen zich eraan. Waarom? Op dat moment gaat het niet om voetbal maar om Nationale Trots, saamhorigheid etc.

Nationale trots en saamhorigheid
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_18947999
Wat is er raar aan saamhorigheid DIGGER?
pi_18948003
Voor mij ben je welkom hoor SunChaser, je komt zeker ook alleen met kerst in de kerk?
pi_18948027
Als ik Nationale Trots en saamhorigheid in combinatie met het EK lees, denk ik aan neonazi's in een oranje shirt
I was an atheist until I realized I was God
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2004 @ 08:15:58 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18948072
Nouja, mijn ervaring is dat als NL ergens mee wint, vooral voetbal, dat in de kroegen iedereen elkaars vriend is.
pi_18948105
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:15 schreef SunChaser het volgende:
Nouja, mijn ervaring is dat als NL ergens mee wint, vooral voetbal, dat in de kroegen iedereen elkaars vriend is.
Ben je tijdens de kwalificatiereeks tijdens de laatste wedstrijd in een Schotse kroeg geweest?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 08:27:24 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18948139
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:22 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ben je tijdens de kwalificatiereeks tijdens de laatste wedstrijd in een Schotse kroeg geweest?
Dat zou zelfmoord zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18948177
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:27 schreef Megumi het volgende:
Dat zou zelfmoord zijn.
Mwoooah, de Nederlandse gelegenheidssupporters kunnen er ook wat van hoor...
Heb 4 jaar in een kroeg gewerkt waar tijdens de laatste toernooiwedstrijden ook veel gelegenheidssupporters kwamen, dat zijn meestal de irritantste omdat ze niet/nauwelijks ervaring hebben met een verloren voetbalwedstrijd...
Klinkt gek, maar als je het vaker mee hebt gemaakt dat je club verliest, dan kun je er beter mee omgaan.
De oranje gespoten auto van mijn broer is eens door een paar van die gelegenheidssupporters gesloopt na de verloren penalty serie tegen Italië, maar ja, daar kon ik de humor dan wel weer van in zien .
  vrijdag 7 mei 2004 @ 09:11:55 #10
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_18948573
De gelegenheidssupporters zijn meestal groepen mensen die gewoon een excuus hebben zich helemaal te bezatten, veel lawaai te maken en overdadig vrijpostig met iedereen om te gaan, een beetje te vergelijken met sommige studentenverenigingen. En dat is, hoe zeg ik dit netjes, donders irritant. Dat je niet 24-7 een voetbalsupporter bent, maar toch het NL-elftal steunen vind ik nog tot daar aan toe, maar die overdreven jolige teletoeter-uitstraling die erbij hoort, dat is
[eufemistisch] een beetje jammer. [/eufemistisch]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 mei 2004 @ 09:14:35 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18948601
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou zelfmoord zijn.
Integendeel. Supporters van het Schotse team zijn wel sportief. Die bleven gewoon doorfeesten: "Win or loose, always the booze"
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_18948624
Ik denk dat ik dit weekend maar eens gegelenheidssupporter van ajax ga worden
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 mei 2004 @ 09:19:30 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18948678
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:16 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat ik dit weekend maar eens gegelenheidssupporter van ajax ga worden
En dan lekker de boel slopen, ongeacht welke uitslag
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 7 mei 2004 @ 09:34:50 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_18948898
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Integendeel. Supporters van het Schotse team zijn wel sportief. Die bleven gewoon doorfeesten: "Win or loose, always the booze"
Inderdaad, dat was weer zo'n loos argument.

Ben ook met Schotten in de kroeg geweest tijdens die playoff en die lui weten wat sfeer is, win or loose.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 09:48:18 #15
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18949082
uh.. heren en nu weer on-topic
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 7 mei 2004 @ 09:50:50 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_18949111
Gelegenheidssupporters, wat mij betreft gaan ze hun gang maar.

Ze zijn lastig te ontwijken, maar da's ook begrijpelijk gezien dit het nationale carnaval is voor sommigen.

Zo goed?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 09:51:24 #17
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18949121
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:50 schreef popolon het volgende:
Gelegenheidssupporters, wat mij betreft gaan ze hun gang maar.

Ze zijn lastig te ontwijken, maar da's ook begrijpelijk gezien dit het nationale carnaval is voor sommigen.

Zo goed?

* just me is trots op je !!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2004 @ 11:10:48 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18950709
Het is idd een soort carnaval. Je hebt er niets mee maar tis toch gezellig.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:14:59 #19
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_18950816
Ik heb een grondige hekel aan gelegenheidssupporters en al helemaal als ze bij mij in de buurt zijn als het voetballen bezig is. Vaak is het dan zo dat ze in 1 wedstrijd 100 vragen stellen die werkelijk nergens op slaan of ze dalen af naar een dronken bui en worden zo mogelijk nog irritanter.

edit: En wat nog het ergste is: Heel het jaar kijken deze figuren je dom aan als je weer champions league of studio sport aan het kijken bent. Maar met het EK wel heel schijnheilig meekijken BAH.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2004 @ 11:18:21 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18950916
Onzin. Je mag toch wel vragen wat buitenspel is enzo?
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:27:27 #21
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18951167
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:18 schreef SunChaser het volgende:
Onzin. Je mag toch wel vragen wat buitenspel is enzo?
als je dit topic gelezen hebt Speciaal voor just me hoef je die vraag niet meer te stellen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:31:37 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_18951239
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:14 schreef Keano het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan gelegenheidssupporters en al helemaal als ze bij mij in de buurt zijn als het voetballen bezig is. Vaak is het dan zo dat ze in 1 wedstrijd 100 vragen stellen die werkelijk nergens op slaan of ze dalen af naar een dronken bui en worden zo mogelijk nog irritanter.

edit: En wat nog het ergste is: Heel het jaar kijken deze figuren je dom aan als je weer champions league of studio sport aan het kijken bent. Maar met het EK wel heel schijnheilig meekijken BAH.
volg jij dan alle uitslagen en wedstrijden in de derde onderklasse dinsdagavond-amateurs Afdeling West II?
Nee? ik denk dat iedereen ook een beetje afgaat op de spanning van het moment, als het er werkelijk om gaat, als het drop-of-dronder is.

Dat betekent dat je niet iedere wedstrijd volgt, maar als een beetje in hap-klare brokken gebracht wordt, en niet in allerlei verschillende door elkaar heenlopende MickeyMouse competities en Katrien Duck-Bekers, die allemaal nog ook eens verschillende regeltjes aanhouden;
kijk dan is het een beetje te volgen en wordt het ook niet snel irritant.

als je ergens in Februari zo'n morsige Fanaat opeens op woensdag treft en hij niet kan praten omdat er die avond een 'belangrijke uit-wedstrijd in de herkansingsronde van de UPBFA-Cup tegen het altijd gevaarlijke FKV Uppsala' voor de deur staat:
dan vraag ik me wel degelijk een beetje af waar hij zich in godsnaam mee bezig houdt en of hij zich niet een beetje dol laat draaien door triviale zaken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:37:42 #23
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_18951335
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:02 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Nationale trots en saamhorigheid

Hahaha nationale trots, ik schaam me werkelijk kapot voor al dat oranje publiek.
Supporters zijn als het ware de 12e man van een elftal, met carnaval win je geen belangrijke wedstrijden.

In Engeland, daar kennen ze nationale trots en saamhorigheid!

Wanna see a joke, check a look-a-like
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:08:01 #24
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18953216
Nee, dat is niet zo erg, zolang ze hun klep maar dichthouden, en dus geen brij aan onzin uitspuien over het edele spel.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:53:18 #25
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18954206
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:37 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Hahaha nationale trots, ik schaam me werkelijk kapot voor al dat oranje publiek.
Supporters zijn als het ware de 12e man van een elftal, met carnaval win je geen belangrijke wedstrijden.

In Engeland, daar kennen ze nationale trots en saamhorigheid!

Idd, zonder dat je daar direct van enge nationalistische trekjes wordt beschuldigd.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')