abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2004 @ 22:47:57 #1
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18942154
Ben afgelopen week op trainingskamp met zwemmen geweest, in de bossen in Zeist. Daar werden we gewaarschuwd dat er veel teken aanwezig waren. Nu kreeg ik op de avond dat ik weer thuis was een enorme koortsaanval, stond echt als een overactieve parkinsonpatient te trillen. Inmiddels ben ik weer beter maar vanochtend kwam ik er achter dat er onder mijn oksel (ironisch genoeg had ik wel mijn haar en alle andere plaatsen waar haar groeit doorzocht) een kleine teek zat. Nu denk ik zelf dat ik door vermoeidheid en met natte haren buiten staan na het zwemmen even ziek was, maar mensen op de vereniging zeggen dat het door die teek kan komen. Kan je koorts krijgen door een teek??
pi_18942232
Ja....
Zag je ook rode kringen rond de teek?

Het kan erg gevaarlijk zijn. Anders voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_18942252
Je kunt volgens mij wel ziek worden van het gif van een teek, koorts zou best kunnen.
Ik zou je ff laten testen dan, teken brengen toch ziekte van Lyme over als je pech hebt (toch?)
  donderdag 6 mei 2004 @ 22:54:06 #4
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18942341
Over lyme, ik ben expert met het verwijderen van teken, we hebben namelijk een kat, en ik kan jullie garanderen dat deze teek springlevend en helemaal compleet uit me is gekomen en dat de wond goed is ontsmet. Ik ben er wel voorzichtig mee.
pi_18942369
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:51 schreef T1andonly het volgende:
ziekte van Lyme
Dat zou ik dus ook gokken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_18942406
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dat zou ik dus ook gokken.
Niet gelijk van het ergste uitgaan he
pi_18942412
http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/plabnl/lyme.htm

Met dank aan vdo28 uit een ander topic. " ziekte van lyme?"
Ik zeg.. ga naar de dokter!
Zat de teek echt aan je huid vast?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18942440
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:54 schreef Vince_ven het volgende:
Over lyme, ik ben expert met het verwijderen van teken, we hebben namelijk een kat, en ik kan jullie garanderen dat deze teek springlevend en helemaal compleet uit me is gekomen en dat de wond goed is ontsmet. Ik ben er wel voorzichtig mee.
Oke, dat klinkt al een stukje geruststellender.
Maar je kan natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_18942481
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:56 schreef Speedski het volgende:

[..]

Niet gelijk van het ergste uitgaan he
Het ergste? Nou, het valt wel mee hoor. Antibioticakuurtje en twee weekjes niet zuipen (tijdens die kuur) en dan is het wel okay. Hoedanook, ik ken gewoon geen andere dingen die (Nederlandse) teken doen (overdragen) die koorts veroorzaken.

Het kan natuurlijk ook gewoon een toevallige koortsaanval na een tekenbeet zijn maar ik zou toch even een arts bezoeken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:00:16 #10
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18942497
Nou iig bedankt voor de reacties, ik lees bij die link dat ik het wondje in de gaten moet houden en ook ff op m'n gezondheid moet letten, dat zal ik zeker doen.
Het teekje zit met pootjes en "hoofd" vast in je huid, je moet met een pincet het achterlijfje beetpakken en hem er als een kurk uittrekken. Dus eerst 1 a 2 slagen draaien en dan trekken.
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:09:33 #11
63035 Badharing
Met of zonder uitjes??
pi_18942793
Effe opletten of er rond het punt waar de teek zat een rode schijf of kring komt. Als dat zo is moet je meteen naar de dokter, want dan is de kans heel groot dat het een zieke teek is geweest.
Succes
Ojee, wat klinkt uw triangel vals ... laat ik nou toevallig ...
pi_18942884
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:54 schreef Vince_ven het volgende:
Lyme wordt niet veroorzaakt als je de teek niet goed verwijdert maar kun je al krijgen op het moment dat de teek je bijt. Ga zo snel mogelijk naar de dokter zou ik ineder geval zeggen
pi_18943078
Lyme is alleen in het ergste geval bij teken die daarmee besmet zijn. Het is een mogelijkheid, maar niet elke teek heeft het, maar dat zul je zelf ook wel weten.

Gewoon in de gaten houden voor een tijdje en misschien even dokter raadplegen, misschien is er wel ene heel simpele test voor
pi_18943294
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:47 schreef Vince_ven het volgende:
Ben afgelopen week op trainingskamp met zwemmen geweest, in de bossen in Zeist. Daar werden we gewaarschuwd dat er veel teken aanwezig waren. Nu kreeg ik op de avond dat ik weer thuis was een enorme koortsaanval, stond echt als een overactieve parkinsonpatient te trillen. Inmiddels ben ik weer beter maar vanochtend kwam ik er achter dat eronder mijn oksel (ironisch genoeg had ik wel mijn haar en alle andere plaatsen waar haar groeit doorzocht) een kleine teek zat. Nu denk ik zelf dat ik door vermoeidheid en met natte haren buiten staan na het zwemmen even ziek was, maar mensen op de vereniging zeggen dat het door die teek kan komen. Kan je koorts krijgen door een teek??
Ik neem aan dat er onder je oksels ook haar groeit? (Tenzij je het, net als veel zwemmers, scheert )

Anyway... Vervelend voor je, en hopelijk is het niets ernstigs. Zou balen zijn als je door zoiets 'onbenulligs' een tijd uit de roulatie bent.
pi_18943306

ik vond die beesten er altijd zo goor uitzien, zal wel komen omdat ze iets weg hebben van spinnen.
pi_18943368
Groot plaatje ik schrik me weer helemaal kapot, maar dat zijn ze dus ja
pi_18943736
Heb het ook een keer gehad zo'n klein beestje in mijn kuit, kon hem zel fniet verwijderen dus heeft de huisart het gedaan.
Die zei: hou het in de gaten en als er een rode kring (wat al vaker genoemd is) omheen komt dan terug komen.
Dus geen rode kring geen zorgen
pi_18943769
zorg dat je geen lyme krijgt
ga naar de dokter...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:45:33 #19
80382 manny
30 is best veel
pi_18943772
ik zeg: "een bezoekje aan de huisarts".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_18943944
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:45 schreef manny het volgende:
ik zeg: "een bezoekje aan de huisarts".
verstandig....
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:08:58 #21
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_18945545
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:28 schreef Toadette het volgende:
[afbeelding]
ik vond die beesten er altijd zo goor uitzien, zal wel komen omdat ze iets weg hebben van spinnen.
iejjjj ik wist niet dat zo iets ook op mensen kon zitten
Welkom in Limburg....wat un geveul
pi_18945574
Naar de dokter voor antibiotica, dringend!!!
#geen
pi_18945600
Een teek is geen spelletje..
ze zijn gevaarlijk
dus meteen naar de dokter toe morgen

trouwens wat een vuige beesten zijn dit..
afgrijselijk die krieuwelende poten als je ze uit je kat rukt..
ulk
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:48:42 #24
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_18946138
maar als je dus lyme hebt.. ga je dan dood ofzo? (zonder behandeling)
Welkom in Limburg....wat un geveul
pi_18948604
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 01:48 schreef Miss_mini het volgende:
maar als je dus lyme hebt.. ga je dan dood ofzo? (zonder behandeling)
nee maar dan blijf je je leven lang ziek..
Ik ken iemand die dat heeft en die kan niet normaal meer functioneren en voelt zich heel veel rot.

Symptomen Lyme.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 09:16:03 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18948621
Heel snel naar een dokter gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:01:30 #27
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18950441
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 01:08 schreef Miss_mini het volgende:

[..]

iejjjj ik wist niet dat zo iets ook op mensen kon zitten
Je hebt een vergrootgals nodig om het beest echt goed te zien, anders is het net een pitje. Zo eng is het dus niet
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:02:13 #28
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18950462
trouwens..........hallo jongens en meisjes ik ben nog helemaal in orde
pi_18950482
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:02 schreef Vince_ven het volgende:
ben je al wel naar de dokter geweest?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:07:56 #30
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_18950630
M'n moeder moest toevallig vanmorgen bloed laten prikken en die heeft het even gevraagd. Ze vonden het heel netjes dat ik even de symptonen heb opgezocht (eigenlijk jullie maar ik strijk lekker zelf die eer op), of ik even op m'n gezondheid wil letten en de wond in de gaten wil houden. De kans ligt in principe onder de 1% dat er wat gebeurd............
pi_18950645
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:07 schreef Vince_ven het volgende:
M'n moeder moest toevallig vanmorgen bloed laten prikken en die heeft het even gevraagd. Ze vonden het heel netjes dat ik even de symptonen heb opgezocht (eigenlijk jullie maar ik strijk lekker zelf die eer op), of ik even op m'n gezondheid wil letten en de wond in de gaten wil houden. De kans ligt in principe onder de 1% dat er wat gebeurd............
Okaj...
pi_18955349
Bij onze apotheek lag een tijdschrift met een artikel over teken (ligt volgens mij bij elke apotheek); en zal het vandaag of morgen even inscannen
#geen
pi_18957759
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:27 schreef DuchessX het volgende:
Bij onze apotheek lag een tijdschrift met een artikel over teken (ligt volgens mij bij elke apotheek); en zal het vandaag of morgen even inscannen
  vrijdag 7 mei 2004 @ 16:53:51 #34
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_18957816
koorts? ga gelijk naar d dokter.. laat bloed afnemen, testen op d ziekte van lyme... vraag of d dok dat beessie dr uit haald, en bewaar hem... laat er een kweek van maken... Dit is echt een geval van "levens gevaarlijk"... succes
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_18958492
Je kunt zelfs doof worden door een tekenbeet
  vrijdag 7 mei 2004 @ 17:22:07 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18958534
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:02 schreef Vince_ven het volgende:
Van lyme kan je behoorlijk goed ziek worden. En dat je hele leven houden. Dus hayaku naar de dokter dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18962991
Lees hier het artikel online

Heel interessant.
#geen
pi_19000362
Hier moet je verschrikkelijk mee uit kijken, ten eerste je hoeft niet altijd een rode kring te krijgen ook zonder rode kring kun je de ziekte krijgen. Ten tweede de testen die gedaan worden om de ziekte aan te tonen zijn niet betrouwd. Blijf goed op letten als je je niet goed voelt of steeds griep verschijnselen hebt gelijk weer naar de dokter, het begint vaak met misselijkheid en koorts.
Ik spreek uit ervaring, ik heb de ziekte gekregen toen ik 6 jaar was ben inmiddels 18 ik ben er net een half jaar geleden achtergekomen. Gevolgen zijn dat ik niet meer werken, gewrichtsklachten, moeheid, concentratie verlies en vaak ziek. Pas er hardstikke mee op met deze rot ziekte als je hem eenmaal hebt ben je er nog niet zo vanaf, je kunt zelfs dood gaan aan de ziekte maar die kans is nihil. Ik ken meerdere mensen die in een rolstoel zitten door deze ziekte, ik mag blij zijn dat ik er dan nog zo "goed" bij zit
pi_19500174
Ik ga dinsdag even naar de huisarts, ben een week terug uit parijs gekomen en nu heb ik dus een rode plek om een klein puntje heen wat jeukt, brand en zeer doet
Dacht dat het een muggebult was maar de plek wordt groter.
Heb wel de hele week met een lange broek gelopen maar dat heeft niet mogen baten en nu heb ik waarschijnlijk de teek weggeschuurd door over mijn knie te wrijven door mijn spijkerbroek heen als het jeukte.
pi_19502274
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 20:12 schreef Sorella het volgende:
Ik ga dinsdag even naar de huisarts, ben een week terug uit parijs gekomen en nu heb ik dus een rode plek om een klein puntje heen wat jeukt, brand en zeer doet
Dacht dat het een muggebult was maar de plek wordt groter.
Heb wel de hele week met een lange broek gelopen maar dat heeft niet mogen baten en nu heb ik waarschijnlijk de teek weggeschuurd door over mijn knie te wrijven door mijn spijkerbroek heen als het jeukte.
Dat lijkt zeer zeker op een tekenbeet...
Een beetje antibiotica en dan zal het wel goed komen...
Wees voorzichtig iig, lyme sux.
Sterkte.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 21:56:29 #41
67670 Skv
Cynist.
pi_19502402
Ga naar de dokter en vraag zowiezo om antibiotica.. zul je wel tijdje binnen moeten zitten (mag niet in de zon met die kuur), maar die ziekte van lyme is ook niet alles..
heeft mn moeder gehad namelijk, die was minstens 1,5 jaar goed focked op
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_19502425
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 21:56 schreef Skv het volgende:
Ga naar de dokter en vraag zowiezo om antibiotica.. zul je wel tijdje binnen moeten zitten (mag niet in de zon met die kuur), maar die ziekte van lyme is ook niet alles..
heeft mn moeder gehad namelijk, die was minstens 1,5 jaar goed focked op
Meestal is lyme for a lifetime.
Dus wat dat betreft heeft je moeder nog geluk. (als het niet terugkomt iig )
pi_19502534
Anderhalve week niet in de zon kan ik niet echt mee zitten, ben er toch allergisch voor
En het scheelt me weer de tuinset schoonmaken
pi_19502549
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:56 schreef Brennie het volgende:
http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/plabnl/lyme.htm

Met dank aan vdo28 uit een ander topic. " ziekte van lyme?"
Ik zeg.. ga naar de dokter!
Zat de teek echt aan je huid vast?
You're welcome
pi_19503129
Heb al de nodige side's door geworsteld
pi_19510266
Alleen moet je altijd goed kijken op internet welke site de juiste info verspreid...
pi_19510563
De stadia komen aardig overeen, ik ga af op de punten die telkens terug komen en dat is die rode kring en griepsymtomen in het eerste stadium.
Zal wel afwachten wat de dokter dinsdag te vertellen heeft
  zondag 30 mei 2004 @ 13:31:20 #48
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19511152
Das een reden dat ik bossen vermijd. Klote parasieten dat het zijn
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 30 mei 2004 @ 13:45:35 #49
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_19511464
Houd ook ff rekening met FSME, dat veel gevaarlijker is dan lyme. Het schijnt (nog) niet in NL voor te komen, maar dit soort ziektes stoort zich natuurlijk niet aan grenzen; de kans op import is altijd aanwezig.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_19511945
Ook eens eentje opgelopen in 't hoge gras. Toen ik een paar uur later thuis in bad wilde gaan merkte ik 'm op. Heb m'n toen door mijn broer een beetje onconventioneel laten weghalen. Nix aan overgehouden, maar wel goed in de gaten gehouden. En ik ben (na 2 jaar) nogsteeds gezond.

[De boosdoener na verwijdering]

[ Bericht 1% gewijzigd door Shai-Hulud op 30-05-2004 14:35:44 (Viesch plaetje in enen link veranderd) ]
pi_19515855
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:45 schreef vbmot het volgende:
Houd ook ff rekening met FSME, dat veel gevaarlijker is dan lyme. Het schijnt (nog) niet in NL voor te komen, maar dit soort ziektes stoort zich natuurlijk niet aan grenzen; de kans op import is altijd aanwezig.
Goede link!!!!
Er zijn ook mensen die op vakantie naar die landen gaan!
pi_19519477
Zoals ondergetekende dus (frankrijk)
Er zal wel niets aan de hand zijn maar zoals ik het lees is het erste stadium van FSME hetzelfde als Lyme, dus hoe zou je dan kunnen weten welke jij hebt
Ik hou me vast aan het feit dat het in de lente gebeurt is en niet in de zomer.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 16:33:26 #53
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19642685
Vandaag voelde ik in de nek van mijn hond een of andere wrat, ik dus van dichtbij kijken wat het is. Zie ik opeens van die kleine pootjes bewegen die uitstaken Een teek dus Ben ff naar de dierenarts gegaan om hem te laten verweideren, was er zo uit in 1 seconde.

Zo'n alien wil ik dus nooit in me hebben
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19642766
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Vandaag voelde ik in de nek van mijn hond een of andere wrat, ik dus van dichtbij kijken wat het is. Zie ik opeens van die kleine pootjes bewegen die uitstaken Een teek dus Ben ff naar de dierenarts gegaan om hem te laten verweideren, was er zo uit in 1 seconde.

Zo'n alien wil ik dus nooit in me hebben
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:45:59 #55
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19644711
Mijn katten haalden een maand geleden bijna elke dag minstens 1 teek naar binnen en die lieten zich los in ons huis :S Er is namelijk een natuurgebierd vlak achter onze woonwijk, waarschjnlijk dat daarvandaan komen.
We hebben sindsdien ook een speciaal tangetje om ze los te halen, te verkrijgen bij de dierenarts.
ze schijnen dus inderdaad de ziekte van Lyme te kunnen overdragen
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
pi_19647485
Ben 1 keer met mijn hond naar het robbenoord bos geweest (nooit meer) je zag de teken over zijn vacht lopen, denk dat hij er wel een stuk of 30 had.
Smerige beesten bwakes.
Zou de ziekte van lyme ook op beesten over gedragen kunnen worden ?? je hoort er eigenlijk niets over.
pi_19657697
Ja, het schijnt te kunnen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')