Dat zou ik dus ook gokken.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:51 schreef T1andonly het volgende:
ziekte van Lyme
Niet gelijk van het ergste uitgaan hequote:Op donderdag 6 mei 2004 22:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat zou ik dus ook gokken.
Oke, dat klinkt al een stukje geruststellender.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:54 schreef Vince_ven het volgende:
Over lyme, ik ben expert met het verwijderen van teken, we hebben namelijk een kat, en ik kan jullie garanderen dat deze teek springlevend en helemaal compleet uit me is gekomen en dat de wond goed is ontsmet. Ik ben er wel voorzichtig mee.
Het ergste? Nou, het valt wel mee hoor. Antibioticakuurtje en twee weekjes niet zuipen (tijdens die kuur) en dan is het wel okay. Hoedanook, ik ken gewoon geen andere dingen die (Nederlandse) teken doen (overdragen) die koorts veroorzaken.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:56 schreef Speedski het volgende:
[..]
Niet gelijk van het ergste uitgaan he
Lyme wordt niet veroorzaakt als je de teek niet goed verwijdert maar kun je al krijgen op het moment dat de teek je bijt. Ga zo snel mogelijk naar de dokter zou ik ineder geval zeggenquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:54 schreef Vince_ven het volgende:
Over lyme, ik ben expert met het verwijderen van teken, we hebben namelijk een kat, en ik kan jullie garanderen dat deze teek springlevend en helemaal compleet uit me is gekomen en dat de wond goed is ontsmet. Ik ben er wel voorzichtig mee.
Ik neem aan dat er onder je oksels ook haar groeit?quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:47 schreef Vince_ven het volgende:
Ben afgelopen week op trainingskamp met zwemmen geweest, in de bossen in Zeist. Daar werden we gewaarschuwd dat er veel teken aanwezig waren. Nu kreeg ik op de avond dat ik weer thuis was een enorme koortsaanval, stond echt als een overactieve parkinsonpatient te trillen. Inmiddels ben ik weer beter maar vanochtend kwam ik er achter dat eronder mijn oksel (ironisch genoeg had ik wel mijn haar en alle andere plaatsen waar haar groeitdoorzocht) een kleine teek zat. Nu denk ik zelf dat ik door vermoeidheid en met natte haren buiten staan na het zwemmen even ziek was, maar mensen op de vereniging zeggen dat het door die teek kan komen. Kan je koorts krijgen door een teek??
verstandig....quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:45 schreef manny het volgende:
ik zeg: "een bezoekje aan de huisarts".
iejjjj ik wist niet dat zo iets ook op mensen kon zittenquote:Op donderdag 6 mei 2004 23:28 schreef Toadette het volgende:
[afbeelding]
ik vond die beesten er altijd zo goor uitzien, zal wel komen omdat ze iets weg hebben van spinnen.
nee maar dan blijf je je leven lang ziek..quote:Op vrijdag 7 mei 2004 01:48 schreef Miss_mini het volgende:
maar als je dus lyme hebt.. ga je dan dood ofzo? (zonder behandeling)
Je hebt een vergrootgals nodig om het beest echt goed te zien, anders is het net een pitje. Zo eng is het dus nietquote:Op vrijdag 7 mei 2004 01:08 schreef Miss_mini het volgende:
[..]
iejjjj ik wist niet dat zo iets ook op mensen kon zitten
ben je al wel naar de dokter geweest?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:02 schreef Vince_ven het volgende:
trouwens..........hallo jongens en meisjes ik ben nog helemaal in orde
Okaj...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:07 schreef Vince_ven het volgende:
M'n moeder moest toevallig vanmorgen bloed laten prikken en die heeft het even gevraagd. Ze vonden het heel netjes dat ik even de symptonen heb opgezocht (eigenlijk jullie maar ik strijk lekker zelf die eer op), of ik even op m'n gezondheid wil letten en de wond in de gaten wil houden. De kans ligt in principe onder de 1% dat er wat gebeurd............
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:27 schreef DuchessX het volgende:
Bij onze apotheek lag een tijdschrift met een artikel over teken (ligt volgens mij bij elke apotheek); en zal het vandaag of morgen even inscannen
Van lyme kan je behoorlijk goed ziek worden. En dat je hele leven houden. Dus hayaku naar de dokter dus.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:02 schreef Vince_ven het volgende:
trouwens..........hallo jongens en meisjes ik ben nog helemaal in orde
Dat lijkt zeer zeker op een tekenbeet...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:12 schreef Sorella het volgende:
Ik ga dinsdag even naar de huisarts, ben een week terug uit parijs gekomen en nu heb ik dus een rode plek om een klein puntje heen wat jeukt, brand en zeer doet
Dacht dat het een muggebult was maar de plek wordt groter.
Heb wel de hele week met een lange broek gelopen maar dat heeft niet mogen baten en nu heb ik waarschijnlijk de teek weggeschuurd door over mijn knie te wrijven door mijn spijkerbroek heen als het jeukte.
Meestal is lyme for a lifetime.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:56 schreef Skv het volgende:
Ga naar de dokter en vraag zowiezo om antibiotica.. zul je wel tijdje binnen moeten zitten (mag niet in de zon met die kuur), maar die ziekte van lyme is ook niet alles..
heeft mn moeder gehad namelijk, die was minstens 1,5 jaar goed focked op
You're welcomequote:Op donderdag 6 mei 2004 22:56 schreef Brennie het volgende:
http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/plabnl/lyme.htm
Met dank aan vdo28 uit een ander topic. " ziekte van lyme?"
Ik zeg.. ga naar de dokter!
Zat de teek echt aan je huid vast?
Goede link!!!!quote:Op zondag 30 mei 2004 13:45 schreef vbmot het volgende:
Houd ook ff rekening met FSME, dat veel gevaarlijker is dan lyme. Het schijnt (nog) niet in NL voor te komen, maar dit soort ziektes stoort zich natuurlijk niet aan grenzen; de kans op import is altijd aanwezig.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Vandaag voelde ik in de nek van mijn hond een of andere wrat, ik dus van dichtbij kijken wat het is. Zie ik opeens van die kleine pootjes bewegen die uitstakenEen teek dus
Ben ff naar de dierenarts gegaan om hem te laten verweideren, was er zo uit in 1 seconde.
Zo'n alien wil ik dus nooit in me hebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |