abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18931766
Afgelopen week was ik in Italië omdat m'n vader daar een tijdje woont. Ik ging met mijn vriendin naar PISA voor 1 dag op een zeer warme dag. Ik trok daarom mijn T-shirt uit en liep in m'n korte broek.
Even later kregen we honger en gingen een winkeltje in, daar vertelde mij de winkelier dat ik gehandboeid zou worden als ik m'n t-shirt uit had en de politie het zou zien (In gebaren, ik versta geen Italiaans en die man geen engels )... Hij kruisde dus zijn handen en wees naar z'n t-shirt.

Mijn vriendin had liever dat ik m'n t-shirt toch maar aan deed, dus tja.. they won

Later vroeg ik het aan m'n vader of het echt zo was.. hij had geen idee maar gaf die man gelijk.
Hij vind dat het onpasselijk is om in zo'n stad (Welke dan ook!) zonder t-shirt te lopen! Die avond bevestigde andere mensen zijn mening.

Mijn vraag is daarom: Kan je in een stad zonder t-shirt lopen?

Note: Ik heb geen bierbuik etc. Dus erg afstotelijk zag het er niet uit.

De pol:

Poll: Kan je in een stad zonder t-shirt lopen?
  • Ja
  • Ja, zolang het geen bierbuik heeft
  • Nee
  • Moeten ze zelf weten, doet me niets
  • Graag!
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   donderdag 6 mei 2004 @ 15:13:52 #2
    18315 mixologist
    Aku soku sen!
    pi_18931810
    ik ben in athene een keer aangerand door een griekse priester toen ik in m'n blote bast door de stad liep (40 graden) dus het mag wel maar het kan rare reacties uitlokken.
    When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
    pi_18931841
    Wat een Tokkie actie!

Aso!
    Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
    pi_18931871
    Mmm, alleen narcistische sportschooltype homo's lopen m.i. in het openbaar zonder shirt.
    Take on the situation, but not the torment ...
    pi_18931886
    Ligt een beetje aan de stad. In een willekeurige Nederlandse stad: tuurlijk, we zijn hier aso genoeg. In het buitenalnd moet je je vaak even aanpassen.
    pi_18931931
    ik stoor me wel eens aan die patserige sportschoolnichten die met hun bezweette lichaam denken dat ze alles zijn..
    pi_18932029
    Ik zie net zo graag een vent met bierbuik als een vent met een sixpack. Oftewel ik zie ze liever niet. Behalve in de spiegel dan kent een sixpack een lichte voorkeur.
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:24:38 #8
    40501 Jeff21
    Friendly Yan is liev!
    pi_18932103
    Lekker hypocriet, op 't strand is 't niet erg, maar daarbuiten moet de kleding aan :S

Ik loop ook altijd zonder t-shirt als 't warm is, das extra lekker Alleen in 't buitenland zou ik eerst om me heen kijken of anderen 't ook doen (of 't dus wel mag).
    Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend
    pi_18932104
    Ik ben geen sportschool typ..

Ik windsurf, dus niet bierbuikig oid.. Maar ook zeker geen wasbordje ofzo..
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:24:54 #10
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_18932109
    zonder t-shirt lopen is een big no-no
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_18932139
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:24 schreef jpg97 het volgende:
    zonder t-shirt lopen is een big no-no
    pi_18932153
    Waarom is het zo "NEE".. ?

We zijn toch allemaal mens, ik heb het hier ook niet over naakt lopen.
    En het strand, waarom is dat wel goed dan?

Ik vind het vreemd..
    pi_18932198
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:26 schreef MlR het volgende:

Ik vind het vreemd..
    Strand = groot zwembad+zoncentrum.
    Stad is dat niet.
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:29:41 #14
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_18932218
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:26 schreef MlR het volgende:

Ik vind het vreemd..
    Nou, ik vind het echt niet uitzien..niet met sixpack, bierbuik of whatever... je krijgt er zo'n bepaalde uitstraling van..zo van:" kijk mij nou"

Bovendien is het niet fris ( al helemaal niet als het super warm is ), omdat je dan al dat overtollig zweet aan iemand kan afvegen ( al dan niet per ongeluk ).
    PieAir
    pi_18932250
    Van mij ga je je gang maar. Als je maar niet persé wilt opvallen vervolgens m.a.w. als een zat groepje stoere kerels lopen.
    Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
    pi_18932254
    Dragen van kleding beschermt je ook teggen een verhoogd risico tegen huidkanker enz.
    なんだっけ
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:31:36 #17
    51145 BeF_Aviko
    1337 Aardappel
    pi_18932262
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:16 schreef SevenWonders het volgende:
    Mmm, alleen narcistische sportschooltype homo's lopen m.i. in het openbaar zonder shirt.
    Én mensen die last hebben van warmbloedigheid en die bij vijf graden al in een t-shirtje rondlopen (ikke dus). Bij mij is de stap naar blote bast dus inderdaad ook al héél klein, simpelweg omdat een t-shirt met overal donkere natte plekken nou ook niet bepaald sexy of hygiënisch te noemen is, zeg maar.

Toegegeven, ik heb geen bierbuikje en door hard werken heb ik ook een gespierder-dan-gemiddeld lichaam, maar sportschooltypje ben ik gelukkig niet
    Je weet het niet...
    Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
    pi_18932263
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:29 schreef jpg97 het volgende:
    Bovendien is het niet fris ( al helemaal niet als het super warm is ), omdat je dan al dat overtollig zweet aan iemand kan afvegen ( al dan niet per ongeluk ).
    *Exact*. Loop je met je arm ofzo langs zo'n glibberige rug vol zweet en zonnebrand. Yech
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:32:54 #19
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_18932291
    I rest my case
    PieAir
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:33:56 #20
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_18932314
    in spanje op vakanite was het ook redelijk warm en liep ik korte stukken ook maar gewoon zonder shirt (appartement - strand,winkel). Was in lloret en daar liep de helft al zonder shirt enja, zon strak shirtje aan was nat na 5 minutenn lopen
    pi_18932378
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:33 schreef Fugie het volgende:
    Was in lloret en daar liep de helft al zonder shirt enja, zon strak shirtje aan was nat na 5 minutenn lopen
    Lloret is misschien een beetje spaciaal geval... da's nauwelijks buitenland.
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:37:42 #22
    79227 Nicetas
    Mars van de pinguins
    pi_18932405
    TS, je hebt nou eenmaal zoiets als ongeschreven regels, dingen die men "fatsoenlijk gedrag" noemt. Per land verschillen die regels. Dat heet ook wel "cultuur". In veel landen vindt men het niet normaal om met een blote buik te lopen. In Nederland zijn we wat vrijer maar ook hier zullen veel mensen het niet kunnen waarderen.

Maar als je Tokkie heet mag je natuurlijk alles
    Veel mensen omarmen de grootste onzin en ontlopen tegelijkertijd de meest voor de hand liggende waarheid.
    Welkom op het Nederlandstalige HDTV forum!l
    pi_18932508
    Absoluut niet. Ziet er VRESELIJK asociaal uit, en meestal is het ook type "biertje, gouwe kettinkie, goedkoop tatoetje uit Lloret" die het doet (zag het nog met koninginnedag in Amsterdam)

Voor vrouwen geldt hetzelfde overigens; ik zie graag vrouwen in weinig rondlopen, maar niet in de stad. Kan gewoon niet, en ik ben ECHT niet zo'n zedenmeester.

Kwestie van fatsoen.
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_18932549
    Ik snap het tokkie niet maargoed

Maar ik bijv. heb het ook erg snel warm, slaap in de winter nog steeds met raam open en niet 100% onder de deken. Ik zweet ook niet overtollig (dus ik ben niet nat oid).. Vind een t-shirt/spons viezer..
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:43:14 #25
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_18932553
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:36 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Lloret is misschien een beetje spaciaal geval... da's nauwelijks buitenland.
    jah, hangt beetje ander sfeer. Hier in nl zou ik het ook heel fout vinden. Met die feesten enzo staan de echte gabbers ook zonder shirt, is ook verschrikkelijk magoed...
      donderdag 6 mei 2004 @ 15:50:04 #26
    51145 BeF_Aviko
    1337 Aardappel
    pi_18932731
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 15:43 schreef MlR het volgende:
    Ik snap het tokkie niet maargoed

Maar ik bijv. heb het ook erg snel warm, slaap in de winter nog steeds met raam open en niet 100% onder de deken. Ik zweet ook niet overtollig (dus ik ben niet nat oid).. Vind een t-shirt/spons viezer..
    Nah, met raam open in de winter, dan zou ik niet bepaald diep slapen, maar ik ben dus met warm weer wel een overtollig zweter :$ (vind ik zelf)
    Je weet het niet...
    Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
      donderdag 6 mei 2004 @ 20:08:00 #27
    69574 Arie-VLD
    www.losopkos.tk
    pi_18938335
    Ik vind dat je zonder t-shirt best kan lopen in een stad, alleen draag ik in grote steden in het buitenland (Barcelona of dat soort steden) altijd wel een t-shirt, omdat je dan vaak naar historische plekken of het centrum gaat!! In andere steden vind ik dat je gewoon zonder t-shirt kan lopen (tenzij ik gelezen/gehoord heb dat het in dat land niet word gewaardeert). Maar als ik een grote winkel of grote supermarkt inloop, doe ik altijd een t-shirt aan, want ik vind dat dat hoort
    Ja toch!!
      vrijdag 7 mei 2004 @ 09:21:55 #28
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_18948719
    Moet je wel je rug scheren

Er is niks ergers als een dikke harige kerel die al zwetende voor je loopt te stinken
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      vrijdag 7 mei 2004 @ 10:04:42 #29
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_18949339
    Nee ik vind dat ongepast.
    Hoe verlijdelijk het ook kan zijn als het echt heet is.

Neem een stad als Bangkok, daar ziet de lokale bevolking je het liefste in pantalon en overhemd, toeristen met lange broeken en daarop een t-shirt worden nog geaccepteerd.
    Maar als ik daar vervolgens een engelsman zie lopen met een dikke bierbuik zonder shirt, in korte broek vind ik dat totaal respectloos!
    Explore the World
    pi_18951642
    Hangt er vanaf waar in de stad....
    Als je aan het winkelen bent en terrasjes pakt zou ik nee zeggen.

en voor mensen die Lorett een uitzondering vinden, je bent in een ander land en heb je ook als tourist aan te passen, ook al komen er veel nederlanders.
      maandag 10 mei 2004 @ 21:42:08 #31
    9342 abraham
    [Smart statement Pending]
    pi_19030859
    Blote buiken is voor op het strand en het zwembad. Op een plek waar mensen werken en wonen graag een beetje decorum

Een hoge uitzondering is het terasje in de zon tijdens een topless-party.....
    If at first you fail, re-define your objective.
      dinsdag 11 mei 2004 @ 09:48:43 #32
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_19039329
    Bah bah bah...

(Nee dus )

Ik vind het overigens in veel landen al not-done om in je korte broek door de stad te lopen. En al die huilies die roepen dat shirts en lange broeken te warm zijn moeten gewoon eens fatsoenlijke kleding kopen (in plaats van synthetische zweetstofjes ).
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      dinsdag 11 mei 2004 @ 12:14:16 #33
    52099 Jornjur
    uhhh ja tuurlijk
    pi_19042305
    nee kan nie imo
    Living from vacation to vacation.
    pi_19076043
    zonder shirt rondlopen = geen respect voor de locals!
    Let's check out that wave, before it checks out us!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')