abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 08:45:51 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_19115569
René heeft nooit voor op gezeten, die is meteen in het zitje achter me gegaan. Maar die was pas 10 maanden toen ik met haar ging fietsen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_19115801
Zijn er ook ouders die een fiets-kinder-karretje gebruiken en wat zijn de bevindingen daarvan?

Hier is een test te vinden van kinderkarren (de fietsbond): http://www.enfb.nl/
Wat zijn de voordelen van een kinderkar?
* veiliger dan een kinderzitje
* boodschappen kunnen ook nog mee
* tevens als wandelwagen te gebruiken
* kinderen vinden karren meestal leuk
* kinderen hebben meer bewegingsruimte
* kind zit beschermd tegen weer en wind
  Jubileum moderator vrijdag 14 mei 2004 @ 09:34:59 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19116198
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:08 schreef stefimke het volgende:
Zijn er ook ouders die een fiets-kinder-karretje gebruiken en wat zijn de bevindingen daarvan?
Kijk eens hier: Fietskarren
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:47:00 #54
16245 CarOnline
met lange O
pi_19116420
Ik heb nu anderhalf jaar de moederfiets, vind hem met kinderen erg prettig maar voor gewoon gebruik vind ik hem erg groot. Als ik even snel op de fiets wil dan heb ik liever een lichtgewicht sportfietsje dan die lompe harley
Maar met kinderen is het natuurlijk een geweldig ding. Maar ik ga hem acuut inruilen zodra Britt of Romée niet meer achterop hoeven en Lara gewoon achterop kan. Nu zitten Britt of Romée nog te vaak achterop en dat kan met die sportfietsen toch minder, 2 kids op 1 fiets.
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 09:53:47 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19116571
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
da's een goeie, et, dat zou best eens kunnen
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 09:55:32 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19116610
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:47 schreef CarOnline het volgende:
Nu zitten Britt of Romée nog te vaak achterop en dat kan met die sportfietsen toch minder, 2 kids op 1 fiets.
heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?
  Jubileum moderator vrijdag 14 mei 2004 @ 10:09:10 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19116889
Er zit inderdaad een verschil tussen een CMG stoeltje (zo heet dat toch?) en een Bobike stoeltje. Misschien ligt het daar inderdaad wel aan ET, Eva zit dus in een bobike stoeltje.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:09:57 #58
16245 CarOnline
met lange O
pi_19116906
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?
Hàd ik wel, met een speciale bagagedrager maar nu niet meer, er staat ook Britt òf Romée
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 10:14:06 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19116966
ja ik zie die speciale bagagedragers hier ook wel voorbijkomen, dus vandaar dat ik dacht dat jij dat ook had. maar je hebt gelijk, ik las niet goed....
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:20:54 #60
16245 CarOnline
met lange O
pi_19117111
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:14 schreef lady-wrb het volgende:
ja ik zie die speciale bagagedragers hier ook wel voorbijkomen, dus vandaar dat ik dacht dat jij dat ook had. maar je hebt gelijk, ik las niet goed....
Heb het wel gehad hoor, maar ze zijn nu te zwaar vind ik.
Heb er meestal 1 achterop en de ander blijft bij papa
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:25:06 #61
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19117208
Christan zat dacht ik ook voorop in een bobike en die kon toch ook niet lang voorop zitten. Bo zat in een gmg of zoiets.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:01:18 #62
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_19118245
Ik heb een Kronan, en heb (als we fietsen) 2 kinderen achterop. Je moet alleen wel ff zelf een achterzitje maken. Ik zou mijn fiets niet meer willen missen!
De fietskar die we hadden heb ik vrij snel weer verkocht, wat een klereding!
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 mei 2004 @ 11:09:29 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19118491
Christan zat inderdaad ook in een Bobike voorop. Het hangt ook erg van de bouw van je kind af.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 mei 2004 @ 11:10:28 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19118517
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:01 schreef es70 het volgende:
Ik heb een Kronan, en heb (als we fietsen) 2 kinderen achterop. Je moet alleen wel ff zelf een achterzitje maken. Ik zou mijn fiets niet meer willen missen!
De fietskar die we hadden heb ik vrij snel weer verkocht, wat een klereding!
Er zijn speciale bagagedragers voor twee kinderen achterop. Iets van christianiabikes of zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:26:47 #65
16245 CarOnline
met lange O
pi_19119054
Op www.detegenwind.nl kan je ook een extra lange bagagedrager bestellen, passen 2 GMG zitjes op.
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:02:22 #66
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19121910
In de afgelopen consumentengids stond dacht ik dat die verlengde dingen niet echt veilig waren.
pi_19160580
heb net een moederfiets besteld via www.bikemotion.nl. heb hem gekregen van mijn mannetje( alleen weet hij dat nog niet hij zit namelijk in afghanistan en heeft nu toch dubbelloon ) kan niet wachten tot ik hem krijg kan ik eindelijk weer eens fatsoenlijk fietsen.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:55:32 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19289322
Ik heb gister proefgefietst op een Sparta Amazone. En ik vond 'm heerlijk fietsen! (de uitvoering met 7 versnellingen). Het sturen was wel even wennen met dat grote stuur (vooral krappe bochtjes) Maar ik was 'om'. We waren bij MegaBike in Rotterdam en hij was 20 euro duurder dan dat ik 'm via bikemotion bestel en thuis laat bezorgen en dan nog zelf wat kleine dingen eraan moet doen. En dit zit op fietsafstand, kan dus gewoon naar huis fietsen en ivm service(beurten) en garantie e.d. vond ik dit ook wel prettig.

We hebben 'm dus daar besteld in een mooie lavendelkleur (het kon best lang duren volgens de verkoper voordat ie binnenwas, maar Saskia kan toch nog niet mee... we waren dus mooi op tijd)
Mooi verjaardagskado voor mama
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_19291150
Ik was ook gelijk verkocht bij het proefritje ET. dat stuur went vrij snel vind ik. Als ik nu op een gewone fiets zit denk ik steeds "he bah wat een raar mini-stuurtje". Je moet alleen niet willen slalommen om amsterdammertjes heen ofzo, maar verder is het prima te doen hoor. Doen we als je 'm hebt eens een amazone-meeting?

-edit-
kan het toch niet laten:

mooi he, alles
pi_19291675
Ik heb ook al een Sparta Amazone met 7 versnellingen. De baby is er nog niet maar met die dikke buik kon ik toch echt niet meer op mijn stoere citybike in herenuitvoering fietsen. Moet zeggen dat het me meevalt. Fietst prima en dat stuur lijkt wel breed maar in de praktijk valt het qua fietsen best mee.
Mijn ervaring is dat het best handig is om hem bij een fietsenzaak te kopen. Heb er namelijk nog 3 onderhoudsbeurten tegoed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19474093
wij hebben vorige week het (bobike) stoeltje op mijn niet-mama-fiets (maar een 'gewone' Giant damesfiets) gemonteerd. dat monteren ging wel maar vervolgens kon ik er echt niet meer op- en afstappen, te weinig ruimte tussen stoeltje en zadel. Jessie & andere moeders zonder mama-fietsen: hoe doen jullie dat? ik zou natuurlijk op de 'herenmanier' op kunnen stappen maar ik kan niet stevig genoeg met m'n voeten bij de grond om dan tussendoor te kunnen stoppen; daarvoor is het frame wat te groot (zadel staat al op laagste stand). heb nu een rok-zadel gekocht, nog niet op de fiets geplaatst, maar ik hoop dat dat me net die extra ruimte geeft om op/af te stappen. anders zal ik toch ook aan zo'n moederfiets moeten, vrees ik, en daar hebben we momenteel gewoon eigenlijk het geld niet voor.

oja en nu zit ie op G's fiets, maar de voetsteuntjes komen tegen de stang, waardoor hij geen scherpe bochten meer kan maken. komt dit de vaders bekend voor? lijkt mij ook niet prettig.
pi_19474221
Ik heb ook een "niet-mama fiets" en stap dus idd op de "herenmanier" op. Ik ben gelukkig vrij lang en heb dus lange benen waardoor dit dus makkelijk gaat. Ook heb ik er trouwens een dubbele standaard op laten zetten wat ik heel makkelijk vind met het in het stoeltje parkeren van Sven

hoi bix btw

Geen scherpe bochten maken lukt mij trouwens ook niet meer, ik moet een paar keer steken om mijn fiets uit de schuur te krijgen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_19474546
ha easy (ex. btw)

stoer, de herenzwaai. maar je kunt dus ook goed genoeg met je voeten bij de grond als je stilstaat neem ik aan?
pi_19474578
Ja, ik ben 1,81, dus dat is wel een voordeel.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:37:08 #75
545 dop
:copyright: dop
pi_19475768
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
ja maar ...
er is voor een zitje maar een beperkte ruimte, en het gewicht wat je er kwijt kunt is ook beperkt
zeker ook met oog op de stabilietijd
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')