Dat is engquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:13 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
6) als je in de trein naar je werk de krant zit te lezen, flikker die krant weg, print thuis een stukkie php manual uit. Ik ben een van die paar idioten geweest die de GEHELE PHP manual hebben uitgeprint, omdat ik niet altijd de beschikking had tot computer / internet. paar duizend paginas, maar wel handig leesvoer voor in de bus. Zo leer ik iedere dag een hoofdstukkie erbij.
AMEN!quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:22 schreef JeRa het volgende:
8) Ga niet zomaar scripts die op internet staan rippen, zorg ervoor dat je weet wat je doet, wat het script doet en wat voor resultaat het levert. De meeste fouten qua PHP op internet worden gemaakt doordat scripts klakkeloos worden overgenomen
Of gebruik een fatsoenlijke taal waarin dit gewoon al opgenomen is.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:36 schreef JeRa het volgende:
10) Als je aan grotere projecten werkt, kan het zeker wenselijk zijn dat je de PHP-code gescheiden houdt van alles wat met de output te maken heeft (lees: XML, (X)HTML, etc). PHP dient vooral voor de verwerking van data, uiteindelijk kun je dan classes schrijven om de output te verwerken zodat je alles overzichtelijk ingedeeld hebt
Hoe vaak heb ik al niet fouten in PHP-scripts gezien die ergens tussen tig regels HTML stonden
wat opgenomen is? code beautifiers ofzo? xml? waar heb je het over?quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of gebruik een fatsoenlijke taal waarin dit gewoon al opgenomen is.
Wat je zegt, als je goed leest, kun je zien dat ik ook niet zeg dat vragen niet mag, dat doet ik ook hier. Wat ik soms wel een beetje onzinnig vind zijn vragen in de trend van "hoe werkt php?"..quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:38 schreef CrazyByte het volgende:
Zou je niet een boekje gaan uitbrengen ofzo?
Pff wat kun jij zeiken zeg, vind de manier waarop je 't verwoord nogal zo van waha kleine kinders.
Sommige vragen nou eenmaal sneller en daar is DIG ook o.a. voor. Natuurlijk niet voor de meest simpele dingen, maar zelfs als iemand daar niet uitkomt moet ie dat kunnen vragen!
En dat ik veel lees is simpelweg omdat ik het goed wil doen. Ik ben geen studie nerd, maar ik verdom het crappy scripts te maken met het excuus dat ik te lui ben het echt te leren.quote:Niet iedereen leest zo veel en graag als dat jij misschien doet.
Ben 't met je eens dat niet iedereen de kleinste dingen moet vragen en zelf ook zoeken, maar nogmaals de manier hoe je 't hier ten tonele brengt, doe je alsof iedereen die niet zo goed met PHP kan werken als jou, dat 't maar een klein kindje is wat er niks voor wilt doen...
Fijn dat je zo duidelijk bentquote:Op woensdag 5 mei 2004 22:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk eens naar asp.net en dan met name naar datagrids, het grote voordeel is dat je standaard over een zeer uitgebreide library beschikt die zeer goed voldoet, maar ook zeer makkelijk uit te breiden is. Daarnaast ben je niet beperkt tot 1 taal maar kan je bijvoorbeeld kiezen voor c#, maar ook voor vb of zelfs perl. Mij hoor je niet zeggen dat php slecht is, maar het is erg zonde van de tijd om veel werk te steken in zaken die native aanwezig zijn in je framework. Zelf ben ik ook iemand die lange tijd alles bouwde in puur asp/sqlserver, maar sinds ik met .net werk ben ik van de voordelen overtuigt. Een heel simpel voorbeeld zijn bijvoorbeeld de validator controls, je kan ze gewoon als serverside component toevoegen, en deze worden automatisch geconverteerd naar client side code. Ik raad je sterk aan eens naar .net te kijken, het is veel uitgebreider als je maar kan vermoeden, vrijwel alles wat je nodig hebt is al in libraries aanwezig.quote:Op donderdag 6 mei 2004 00:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Fijn dat je zo duidelijk bent
PHP is een zeer fatsoenlijke taal, net zoals alle andere talen, maar de mogelijkheid om HTML erin te mixen (wat veel mensen dus doen) hoeft niet altijd te bevallen. Naar mijn weten is er geen taal waarin dit niet kan, hoogstens andere talen waarbij het niet wordt aangeraden. Dus we wachten op jouw weerleggende voorbeelden
PHP 2 keer sneller? Bron? Daarnaast is dat utierst arbitrair aangezien het maar net afhangt wat je wilt gaan doen. Daarnaast wil ik nog wel eens een website zien waar de snelheid van je scripting van invloed is op je totale applicatie. in 99,9 procent van de gevallen is je database gewoon je beperkende factor. Daarnaast heb je je onderzoek niet uitgevoerd, anders had je geweten dat het .net framework al bijna geport is naar linux, zie: www.go-mono.com , daarnaast is .NET Gratis, is Microsoft Data Engine Gratis (is sqlserver runtime), en kost een windows server slechts rond de 1000 euro. Kortom voor de prijs hoef je het niet te laten. Nog zo een misverstand visual studio heb je helemaal niet nodig, elke text editor voldoet prima. Maar goed zoals ik zei, als je met dit soort bout argumenten onderzoek doet, kan je beter helemaal geen onderzoek doen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 01:12 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
Ik HEB al met .NET gewerkt en god ben ik blij dat ik eindelijk M$ af ben.. maargoed, dat is natuurlijk mijn mening..
overigens, ik heb lange tijd onderzoek gedaan naar PHP / ASP / .NET / JSP / etc... ik zou ASP iig niet makkelijker willen noemen, en daarnaast is het niet de snelste (PHP is een 2x sneller), en daarnaast is het duur, en daarnaast is het M$ (persoonlijk is DAT al reden genoeg, hehehe)
en met .NET zal je een framewerk hebben, met veel functies, maar heb je toevallig ooit eens naar de PHP handleiding gekeken? klein is die iig niet. en daarnaast, ooit eens PHP ingetikt in google? ik durf te beweren dat het aantal voorgekauwde functies voor PHP groter is dan voor .NET
en dan zijn er nog een paar leuke puntjes, .NET zal NIET onder Linux draaien, PHP daarintegen, draait nog op de kont van madonna als het moet..En, ik heb het al geschreven, maar nogmaals, PHP is 100% gratis, met Linux (gratis) met MySQL (in 99% van de gevallen gratis), met Apache (gratis, en beste en meest gebruikte webserver die er is). Zet dat tegenover een ASP machine: Windows (als je een beetje serieus bent, een 2000 of pro variant, = VEEL geld), dan Visual .NET studio, of whatever je nodig hebt (VEEEEL geld), en als je het goedkoop wilt houden, doe je dat met Apache en Mysql, hoewel ik niet weet of die al samengaan met .NET..
Al met al genoeg redenen om NIET met ASP te werken..
maar, dit is overigens GEEN M$ bash topic, hoe graag ik dat ook zou willen.. we hadden het over PHP voor n00bs enzo.. back to topic dan maar, en als we verder willen discussieren, dan open je maar een nieuw topic
Ik heb het met 2x sneller over de scripting taal, niet over de database. bron zal ik op moeten zoeken, daar ik niet mn eigen documentje daarvoor ken gebruikenquote:Op donderdag 6 mei 2004 01:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
PHP 2 keer sneller? Bron? Daarnaast is dat utierst arbitrair aangezien het maar net afhangt wat je wilt gaan doen. Daarnaast wil ik nog wel eens een website zien waar de snelheid van je scripting van invloed is op je totale applicatie. in 99,9 procent van de gevallen is je database gewoon je beperkende factor. Daarnaast heb je je onderzoek niet uitgevoerd, anders had je geweten dat het .net framework al bijna geport is naar linux, zie: www.go-mono.com , daarnaast is .NET Gratis, is Microsoft Data Engine Gratis (is sqlserver runtime), en kost een windows server slechts rond de 1000 euro. Kortom voor de prijs hoef je het niet te laten. Nog zo een misverstand visual studio heb je helemaal niet nodig, elke text editor voldoet prima. Maar goed zoals ik zei, als je met dit soort bout argumenten onderzoek doet, kan je beter helemaal geen onderzoek doen.
heb java geleerd eerst, dus dan kijk je er waarschijnlijk met een ander perspectief op, zo denk ik dan.quote:Op donderdag 6 mei 2004 10:35 schreef Websmurf het volgende:
breek me alsjeblieft de bek niet open over JSP![]()
ben op school behoorlijk in aanraking gekomen met JSP en de J2EEE architectuur, erg leuk bedacht.. maar PHP is zoveel eenvoudiger en sneller.
Dat elke keer opnieuw compileren van pagina's bij een kleine wijziging in een JSP pagina is ZO irritant
quote:Op donderdag 6 mei 2004 01:01 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast ben je niet beperkt tot 1 taal maar kan je bijvoorbeeld kiezen voor c#, maar ook voor vb of zelfs perl.
Maar welke taal moet ik dan gebruiken volgens jou?quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |