abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18934783
aangezien een aantal mensen hier beweren dat t altijd die allochtonen zijn, als je t mij vraagt zijn t altijd mannen, zullen we die dan allemaal naar schiermonnikoog sturen?

oftewel: allemaal bullshit
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:15:46 #102
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18934794
afkomst is wel relevant.. antilianen zijn vaker bij geweldsmisdrijven betrokken.. je autochtone nederlanders eerder bij fraude ect.. is wel belangrijk
mai pen rai
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:16:13 #103
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18934809
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:09 schreef IPdaily het volgende:
Vind ik wel een eigenlijk. Met 18 jaar heb je iig 4 jaar "extra" onbezorgd kunnen leven...
Dus de verkrachtig van het "Wandel vrouwtje" +70 jaar, is niet minder erg omdat ze toch niet lang te leven had. (Ze is overigens ook vermoord dat terzijde).
pi_18934831
leeftijd maakt m.i. wel uit, zeker omdat hoe jonger je bent, deste weerlozer, daarnaast ook meer beinvloedbaar... (angst om aangifte te doen etc.)
pi_18934902
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:15 schreef niet_links het volgende:
afkomst is wel relevant.. antilianen zijn vaker bij geweldsmisdrijven betrokken.. je autochtone nederlanders eerder bij fraude ect.. is wel belangrijk
Hoe is het dan relevant?
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:20:49 #106
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18934924
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:15 schreef niet_links het volgende:
Bij het oplossen van misdrijven let de politie eerder op "soort" persoon, zijn/haar gedrag, kleding ennzovoort...

Hoe zie jij afkomst direct relevant zijn voor misdaad bestrijding?
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:22:32 #107
89730 Drugshond
pi_18934964
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:20 schreef IPdaily het volgende:
Bij het oplossen van misdrijven let de politie eerder op "soort" persoon, zijn/haar gedrag, kleding ennzovoort...
Hoe zie jij afkomst direct relevant zijn voor misdaad bestrijding?
Statistiek.. correlatiefactor...
pi_18934970
sorry hoor, maar als slchtoffer zijnde heb je daar weinig belang bij, behalve bij het straffen van je dader(s)...

voor je het weet komen mensen met van die belachelijke ideeen dat antilianen per definitie verkrachters zijn...
pi_18935003
ik denk dat je als je die cijfers door spss gooit, er vast geen significante correlatie uit voort vloeit, als we nu toch zo gaan beginnen...
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:31:28 #110
89730 Drugshond
pi_18935198
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:24 schreef djenneke het volgende:
ik denk dat je als je die cijfers door spss gooit, er vast geen significante correlatie uit voort vloeit, als we nu toch zo gaan beginnen...
Tuurlijk, ga eens kijken naar de populatie van gevangenissen/CBS en hun etnische afkomst of geboorteland. Ik vermoed dat je met behulp van deze gegevens, wel significante conclusies kan trekken. (you don't have to be a rocket-engineer to play with math).
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:33:23 #111
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18935235
Waarom het relevant is als je dit soort dingen in kaart gebracht heb kan je bij die groepen proberen een verandering teweeg te brengen. Preventief dus. Zorgen dat er meer respect is bv. Dus ja is wel van belang. Bedoel van rokers weten we ook dat ze meer kans hebben op kanker dus kan je daar je voorliching op afstemmen en bestrijding ervan.
mai pen rai
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:37:15 #112
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18935324
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:22 schreef Drugshond het volgende:

Statistiek.. correlatiefactor...
Dat dus juist niet!

Dat 90% van een bepaald soort misdaad gepleegd wordt door een bevolkingsgroep die maar 10% van het totaal uitmaakt is confronterend, maar helpt de politie weinig. WANT:

Stel er zijn 50.000 misdaden, 45.000 worden dan door "die ene bevolkinggroep" gepleegd, die groep bestaat uit 1.600.000 mensen wat het totaal aantal criminelen binnen deze groep op maximaal 2,8 % brengt!!! Er van uitgegaan dat niemand twee of meer keer een misdaad pleegt! Wat in werkelijkheid niet het geval is (veelplegers) Het percentage kan dus nog lager zijn!

Wat heeft de politie eraan om te weten dat 2,8% van een bepaalde bevolkingsgroep crimineel is? Dat is geen "werkbare" hoeveelheid
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 17:48:50 #113
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18935532
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:19 schreef Drugshond het volgende:
Het artikel van het rotterdams dagblad.
[..]

Im meen mij te herinderen dat de vorige bekende (groeps)verkrachtigszaak ook al door Antilliaanen is gepleegd............
Taakstraffen voor groepsverkrachting
Dat waren Friezen.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 17:50:18 #114
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18935560
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:17 schreef djenneke het volgende:
leeftijd maakt m.i. wel uit, zeker omdat hoe jonger je bent, deste weerlozer, daarnaast ook meer beinvloedbaar... (angst om aangifte te doen etc.)
+Dat vrouwen/meisjes aan zichzelf gaan lopen twijfelen terwijl de hersenkronkel toch echt zit bij de jongens/mannen .
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:57:35 #115
89730 Drugshond
pi_18935706
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:37 schreef IPdaily het volgende:
Dat dus juist niet!

Dat 90% van een bepaald soort misdaad gepleegd wordt door een bevolkingsgroep die maar 10% van het totaal uitmaakt is confronterend, maar helpt de politie weinig. WANT:

Stel er zijn 50.000 misdaden, 45.000 worden dan door "die ene bevolkinggroep" gepleegd, die groep bestaat uit 1.600.000 mensen wat het totaal aantal criminelen binnen deze groep op maximaal 2,8 % brengt!!! Er van uitgegaan dat niemand twee of meer keer een misdaad pleegt! Wat in werkelijkheid niet het geval is (veelplegers) Het percentage kan dus nog lager zijn!

Wat heeft de politie eraan om te weten dat 2,8% van een bepaalde bevolkingsgroep crimineel is? Dat is geen "werkbare" hoeveelheid
Dat is domme statistiek. (alle getallen op 1 hoop vegen). Dat is in principe alle gemeentes op 1 hoop vegen. Terwijl de verdeling van van mensen etniciteit/achtergrond in Ternaard (prov. Friesland) er heel wat anders eruit ziet dan in de gemeente Rotterdam.
Ik denk dat als je per gemeente of staddeel de cijfers zou (mogen) zien, je zou schrikken van de relatieve uitkomsten die hieruit voortkomen. Deze verzamelstaten per gemeente worden in Nederland niet of nauwelijks getoond, omdat het rooskleuriger is om alles op 1 hoop te gooien.

Ze moeten eerst kijken naar de criminaliteits verhouding binnen de Rotterdamse wijk wat de verdeling is van etniciteit/geboorteland. Hypothese 1 : Vaak is de verkrachter iemand die in de buurt woont. Gelet op de in het eerdere strafzaken met betrekking tot hetzelfde onderwerp (=verkrachtingszaken), heb je een nog beter oplossend vermogen waarin je het onderzoek zou kunnen verdiepen. Hypothese 2 : Omdat ik hierbij uit ga van overerving/herhaling van crimineel groepsgedrag.

De statistiek wordt dan een smeltkroes van bovengenoemde (of nog meerdere ?!) zaken/hypotheses/parameters. En niet een ijskoude berekening van gemiddelde/totale cijfers die gelden voor heel Nederland.

Maar het blijft statistiek, daarmee kun je net als zwarte gaten van alles mee ombuigen. De vraag bij dit soort berekeningen is eigenlijk hoe objectief de waarnemer is, en welke parameters hij is de vergelijking stopt, van wat hij eigenlijk wil meten/weten/beschrijven

ff een domme vergelijking.
Als er iets crimineels gebeurd op het woonwagenkamp in Limburg ga je toch ook niet kijken of mogelijke allochtonen de daders zijn. Want die zitten daar niet ;o). Tenminste niet op het bewuste/beruchte kamp.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 07-05-2004 11:06:06 ]
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:22:22 #116
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_18936134
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:27 schreef BloodRayne het volgende:

Daar komt bij dat ik dan eigen rechter zou spelen en die vent zelf op zou zoeken met wat vrienden.
Doe dat maar in je eentje... geen getuigen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_18947721
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mensen blijken er niet mee te kunnen omgaan. Het gebruik van woorden door bepaalde users is enkel om hun vooroordelen kracht bij te zetten. De intentie daarbij is duidelijk. Het zijn namelijk altijd dezelfde soort users.
En dan? Is het dan aan één of andere snotneus met toevallig een blauw gekleurde usernaam de roeping om opvoedkundige te spelen?

Een goede berichtgeving in zulke zaken zou moeten bevatten: Leeftijd, geslacht, ethnische afkomst, (deel van) naam, plaats.

Zeg eens eerlijk, hoeveel nieuwswaarde heeft het originele bericht nog met enkele aanpassingen.
quote:
Vijf personen, van jeugdige leeftijd, hebben bekend dat ze begin maart een kind hebben verkracht. De verdachten werden afgelopen maandag aangehouden en zullen morgen worden voorgeleid aan de officier van justitie.

Het kind werd op 3 maart door een vage bekende een woning binnengelokt. Daar werd het kind door een persoon verkracht. Vier andere personen, die later in de woning arriveerden, verkrachtten het kind opnieuw. Uiteindelijk is het slachtoffer ontsnapt, maar heeft pas later aangifte durven te doen.

De politie is terughoudend met de verstrekking van informatie in deze zaak. "In zedenzaken zijn wij uiterst zorgvuldig en summier met onze informatie. De informatie die wij nu vrijgeven is al aanzienlijk", aldus een woordvoerder van de politie. Er is niet bekendgemaakt op wat voor manier de personen met elkaar in relatie staan. Ook over de manier waarop het kind de woning is binnengelokt, wil de politie vooralsnog niets kwijt.
pi_18949128
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 06:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En dan? Is het dan aan één of andere snotneus met toevallig een blauw gekleurde usernaam de roeping om opvoedkundige te spelen?

Een goede berichtgeving in zulke zaken zou moeten bevatten: Leeftijd, geslacht, ethnische afkomst, (deel van) naam, plaats.

Zeg eens eerlijk, hoeveel nieuwswaarde heeft het originele bericht nog met enkele aanpassingen.
[..]
Dat is een uitstekend nieuwsbericht. Waren alle nieuwsberichten maar zo.

Hoeveel waarde heeft het voor jou dat de afkomst erbij wordt vermeld? Jij wilt graag je vooroordelen bevestigd zien, waardoor je je buitenlanderhaat denkt te kunnen rechtvaardigen. Je intentie is wat dat betreft wel duidelijk. Kortom, het dient geen enkel nut.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 10:26:57 #119
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18949685
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dat is een uitstekend nieuwsbericht. Waren alle nieuwsberichten maar zo.
Dát ben ik eigenlijk niet met je eens .
Ik heb liever een nieuwsbericht met wat meer informatie
pi_18949765
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát ben ik eigenlijk niet met je eens .
Ik heb liever een nieuwsbericht met wat meer informatie
Want? Wat is daarvan de toegevoegde waarde voor jou?
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 10:39:23 #121
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18949893
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Want? Wat is daarvan de toegevoegde waarde voor jou?
Volledigheid !
(m.a.w. ik blijf nog steeds nieuwsgierig )
pi_18950056
Ongelooflijk toch dat een discussie over criminaliteit en hoe deze te bestraffen uitmondt in een discussie over welke bevolkingsgroep het gedaan moet hebben.
Natuurlijk kan de achtergrond van de daders relevant zijn. Dat staat op zich niet ter discussie, maar daarover speculeren terwijl het nog niet bekend gemaakt is, is totaal irrelevant.

ehm, of niet soms?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:05:29 #123
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18950560
Is nu bekend gemaakt, Ik ben van mening dat je moet kijken welke bevolkingsgroepen welke misdaden plegen en hoe ze procentueel daar in vertegenwoordigd zijn. Dan weet je waar het vandaan komt en ga je het probleem aanpakken, met voorlichting en hard straffen. Ombuigen van cultuur van bepaalde bevolkingsgroepen ect.
mai pen rai
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:11:35 #124
89730 Drugshond
pi_18950732
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:05 schreef niet_links het volgende:
Is nu bekend gemaakt, Ik ben van mening dat je moet kijken welke bevolkingsgroepen welke misdaden plegen en hoe ze procentueel daar in vertegenwoordigd zijn. Dan weet je waar het vandaan komt en ga je het probleem aanpakken, met voorlichting en hard straffen. Ombuigen van cultuur van bepaalde bevolkingsgroepen ect.
Wat is er bekend gemaakt ?!?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:27:32 #125
50729 BlueEyed
One life
pi_18951169
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ongelooflijk toch dat een discussie over criminaliteit en hoe deze te bestraffen uitmondt in een discussie over welke bevolkingsgroep het gedaan moet hebben.
Natuurlijk kan de achtergrond van de daders relevant zijn. Dat staat op zich niet ter discussie, maar daarover speculeren terwijl het nog niet bekend gemaakt is, is totaal irrelevant.

ehm, of niet soms?
eens.
Live it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')