abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:08:56 #51
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18908445
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:07 schreef T1andonly het volgende:

[..]

gerespecteerd, misschien...was jij ook niet zo iemand die de dag na de moord op fortuyn blind voor de doodstraf in Nederland zou stemmen?
Op dat moment vonden de meeste mensen dat misschien...maar dat is nog niet het goede...
niet echt, ik vondt fortuyns standpunt niet overeenkomend met de mijne..

ben jij ook zo iemand die dezelfde dag nog naakt door de straat rende van vreugde met zijn eigen hand in zn anus?

...

en nou weer ontopic
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:09:22 #52
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18908465
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:05 schreef BloodRayne het volgende:
Zojuist opgezocht:
De tijd dat iedereen die problemen met bepaalde groepen minderheden bespreekbaar wilde maken voor facist werd uitgemaakt hebben we gelukkig gehad. Al was dat wel een makkelijke manier om andersdenkende monddood te maken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:10:10 #53
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18908481
ik vindt het wel weer wazig dat dit topic nu over afkomst en politiek gaat ipv over het misdrijf...
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:11:40 #54
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18908513
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:10 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik vindt het wel weer wazig dat dit topic nu over afkomst en politiek gaat ipv over het misdrijf...
Dan komen de posts niet verder dan "wat erg" en "castreren die klootzakken!"
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:11:56 #55
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18908523
Dat is nu eenmaal hetgeen wat nu speeld in de maatschappij en vele dingen worden er aan gekoppeld (terrecht of onterrecht). Ikzelf ben voor veel harder straffen
mai pen rai
pi_18908532
Was er geen policy regel die zei dat als bij dergelijke berichten geen afkomst staat, dat er dan ook geen suggestieve opmerkingen mogen worden geplaatst als "het zullen wel weer ..." en dergelijke?

Zoiets kan ik me vaag herinneren, maar ik kan me vergissen.
pi_18908541
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:08 schreef NullPointer het volgende:

[..]

blijft erg, maar een kind is erger imho.. en afkomst ben ik ook wel nieuwsgierig naar. ik zou er geen moeite mee hebben als die pikkies en zakjes er met een botte roestige schurftige bijl af zou worden gehakt..
Waarom is een kind erger????
*valt even van stoel nu*
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 17:13:02 #58
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18908550
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:10 schreef Kindred_Spirits het volgende:
Ik ook.

BloodRayne bedankt voor het opzoeken

Hier gaat een puinruimslotje op tot na het avondeten.
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:38:56 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18911450
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef Loedertje het volgende:
Het doet er helemaal niet toe wat de afkomst is van idioten die zich in groepsverband stoer voelen en onder invloed van "het groepsproces" wandaden plegen

En iedereen die het nu over de afkomst heeft krijgt direct een edit.

Het is niet relevant.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:39:38 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18911468
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:54 schreef BlueEyed het volgende:
]Mensen, ondanks het feit dat ik zelf ook een nare smaak in mkn mond heb wat betreft mijn ideeen over de afkomst van de daders, zullen we proberen dit BUITEN de discussie te houden? Niet dat het niet discussie waardig is, alleen ervaringen uit het verleden leren dat er dan in no time een slot op dit topic zal zitten omdat er niet meer tegen op te modden is, en dat is niet de opzet.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:40:07 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18911484
Ik quote die twee posts niet voor niks.
Topic gaat open. Laatste kans.
pi_18911702
quote:
Een halfzachte oplossing dus. Een "edit". Kun je net zo goed foei zeggen.
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 19:53:08 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18911809
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een halfzachte oplossing dus. Een "edit". Kun je net zo goed foei zeggen.
Foei zeggen doen we in med.
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:54:12 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18911839
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:38 schreef Dagonet het volgende:
Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef Loedertje het volgende:
Het doet er helemaal niet toe wat de afkomst is van idioten die zich in groepsverband stoer voelen en onder invloed van "het groepsproces" wandaden plegen

Het is niet relevant.
Wel verdomme... het is wel degelijk relevant...!!!!. zo leren we toch nooit van andersmans fouten.
Dit is weer het doodzwijgen van een nare gebeurtenis. Zonder de vinger op de zere plek te willen leggen.. (Sorry moest ik even kwijt).

Waarom zouden ze het gedaan hebben, wat is het motief, hoe kunnen we hier tegen optreden.
Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans). Heeft dit te maken met verschil in cultuur en achtergrond. Bla bla bla... food for thought. !!!!

Over de strafmaat zal ik maar geen mededelingen doen.... die passen niet op dit form.
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:59:13 #65
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18911956
Zieke gasten dit doe je toch niet ?
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 20:00:21 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18911997
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wel verdomme... het is wel degelijk relevant...!!!!. zo leren we toch nooit van andersmans fouten.
Dit is weer het doodzwijgen van een nare gebeurtenis. Zonder de vinger op de zere plek te willen leggen.. (Sorry moest ik even kwijt).
Doodzwijgen?
Hoe kom je daar nu bij?
Het staat toch in de krant?
quote:
Waarom zouden ze het gedaan hebben
Zoals ik al eerder schreef doen mannen/jongens in groepsverband rare dingen.
quote:
wat is het motief,
Stoer doen? Niet onder willen doen voor "vrienden"? Elkaar opjutten?
quote:
hoe kunnen we hier tegen optreden.
We hoeven gelukkig zelf nix te doen gezien het feit dat het meisje aangifte heeft durven doen en er (hopenlijk!!) een hele gepaste straf gegeven gaat worden aan deze gastjes.
quote:
Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans).
Ja.
quote:
Heeft dit te maken met verschil in cultuur en achtergrond. Bla bla bla... food for thought. !!!!
Ook niet verkregen driewielertjes schijnen nog steeds door advocaten worden meegenomen als zijnde "hij heeft een moeilijke jeugd gehad"maar ik denk niet dat je alleen naar de achtergrond van daders moet kijken, wél naar hetgeen ze hebben gedaan.
pi_18912023
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het gedaan hebben, wat is het motief, hoe kunnen we hier tegen optreden.
Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans). Heeft dit te maken met verschil in cultuur en achtergrond. Bla bla bla... food for thought. !!!!

Over de strafmaat zal ik maar geen mededelingen doen.... die passen niet op dit form.
Als duidelijk is dat het om een marokkaan, antilliaan, griek, joegoslaaf, nederlander of Turk gaat, mag je naar mijn mening opzoek gaan naar het motief en naar wat de cultuur er mee te maken heeft. Maar dat is het dus niet. Wat je nu echter doet is gissen. En dat past niet op dit forum.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:04:12 #68
89730 Drugshond
pi_18912099
Wie het ook gedaan hebben... krijgen waarschijnlijk een leuke tijd in de gevangenis (met verkrachters weten ze wel raad mee).

Maar andersom zou ik dit niet accepteren als het mijn dochter was... ik zou kiezen voor de geweldsoptie, en het recht in eigen hand nemen. Wellicht (bloed)stom.. maar wel eentje waar ik vrede mee heb.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:07:57 #69
89730 Drugshond
pi_18912201
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 20:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als duidelijk is dat het om een marokkaan, antilliaan, griek, joegoslaaf, nederlander of Turk gaat, mag je naar mijn mening opzoek gaan naar het motief en naar wat de cultuur er mee te maken heeft. Maar dat is het dus niet. Wat je nu echter doet is gissen. En dat past niet op dit forum.
Je hebt gelijk (mijn excuses).... die berichtgeving en of conclusies komen later wel. Tot die tijd kan ik alleen maar hopen dat de daders door een hel gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 05-05-2004 20:13:25 ]
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:22:03 #70
89730 Drugshond
pi_18912557
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Doodzwijgen?
Hoe kom je daar nu bij?
Het staat toch in de krant?
Groepsverkrachting_14-jarig_meisje Is iets suggestiever...
quote:
Zoals ik al eerder schreef doen mannen/jongens in groepsverband rare dingen.
Klopt
quote:
Stoer doen? Niet onder willen doen voor "vrienden"? Elkaar opjutten?
Klopt
quote:
We hoeven gelukkig zelf nix te doen gezien het feit dat het meisje aangifte heeft durven doen en er (hopenlijk!!) een hele gepaste straf gegeven gaat worden aan deze gastjes.
Gelukkig was ze niet vermoord kun je ook denken.
quote:
Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans).
Ja.
Berechting volgens het volwassenstrafrecht + TBS , of 6 voet onder de grond.
quote:
Ook niet verkregen driewielertjes schijnen nog steeds door advocaten worden meegenomen als zijnde "hij heeft een moeilijke jeugd gehad"maar ik denk niet dat je alleen naar de achtergrond van daders moet kijken, wél naar hetgeen ze hebben gedaan.
hahahah... good point.
pi_18913050
Is gewoon een heel makkelijke oplossing om herhaling te voorkomen nadat de dader is gepakt.
1. Je zoekt een hoog genoege boom uit
2. Je maakt klimt op een ladder en hangt een mooi touw in een lus aan een goed stevig tak
3. Je laat de verkrachter de ladder opklimmen, hoof door de lus en ladder verwijderen
4. Een verkrachter minder en bij stap 2 opnieuw beginnen tot de verkrachters op zijn

Want op dit soort mensen opsluiten heeft geen enkel zin en kost alleen maar geld
Sometimes Anti-Social, Always Anti-Fascist
pi_18913059
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:03 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Luister nou es even een keertje, als verkrachters, moordernaars, etc van tevoren ooit een kosten- baten analyse zouden maken zal zelfs een taakstraf van een paar uur niet opwegen tegen de prijs van een bezoekje aan de wallen. De truc is juist dat dit soort mensen niet nadenkt en zeker niet in de vorm van "ach, als ik nou dit delict pleeg, dan is dat de straf die ik volgens pag. x van het wetboek van strafrecht ervoor kan krijgen". Vandaar ook dat ik er van overtuigd ben dat het verhogen van straffen maar een zeer beperkte invloed heeft op de criminaliteitscijfers.

Criminaliteit voorkomen doen de ouders, niet de rechter. Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik niet mag stelen zonder dat er ooit is bijverteld hoeveel gevangenisstraf je ervoor kunt krijgen...

Niet dat dit het er veel leuker op maakt voor het meisje maar ze wordt er zeker niet beter van door te doen alsof dit had kunnen worden voorkomen door een paar cijfertjes in een paar wetjes te veranderen.
Hele afschrikwekkende straffen, en dan veel en harde reclame spotjes op tv.....misschien dat dat werkt...
Power perceived is power achieved.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:42:00 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18913089
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 20:40 schreef SHARP-NL het volgende:

Want op dit soort mensen opsluiten heeft geen enkel zin en kost alleen maar geld
Afgezien van het feit dat de doodstraf hier niet bestaat en hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zal komen is een levenslange opsluiting nog altijd goedkoper.
pi_18913130
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 20:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat de doodstraf hier niet bestaat en hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zal komen is een levenslange opsluiting nog altijd goedkoper.
verklaar je nader...
Power perceived is power achieved.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:49:02 #75
89730 Drugshond
pi_18913253
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 20:42 schreef Dagonet het volgende:
Werkkampen op Schiermonnikoog......?!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')