niet echt, ik vondt fortuyns standpunt niet overeenkomend met de mijne..quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:07 schreef T1andonly het volgende:
[..]
gerespecteerd, misschien...was jij ook niet zo iemand die de dag na de moord op fortuyn blind voor de doodstraf in Nederland zou stemmen?
Op dat moment vonden de meeste mensen dat misschien...maar dat is nog niet het goede...
De tijd dat iedereen die problemen met bepaalde groepen minderheden bespreekbaar wilde maken voor facist werd uitgemaakt hebben we gelukkig gehad. Al was dat wel een makkelijke manier om andersdenkende monddood te maken.quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:05 schreef BloodRayne het volgende:
Zojuist opgezocht:
Dan komen de posts niet verder dan "wat erg" en "castreren die klootzakken!"quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:10 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik vindt het wel weer wazig dat dit topic nu over afkomst en politiek gaat ipv over het misdrijf...
Waarom is een kind erger????quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:08 schreef NullPointer het volgende:
[..]
blijft erg, maar een kind is erger imho.. en afkomst ben ik ook wel nieuwsgierig naar. ik zou er geen moeite mee hebben als die pikkies en zakjes er met een botte roestige schurftige bijl af zou worden gehakt..![]()
Ik ook.quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:10 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik vindt het wel weer wazig dat dit topic nu over afkomst en politiek gaat ipv over het misdrijf...
quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef Loedertje het volgende:
Het doet er helemaal niet toe wat de afkomst is van idioten die zich in groepsverband stoer voelen en onder invloed van "het groepsproces" wandaden plegen
En iedereen die het nu over de afkomst heeft krijgt direct een edit.
Het is niet relevant.
quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:54 schreef BlueEyed het volgende:
]Mensen, ondanks het feit dat ik zelf ook een nare smaak in mkn mond heb wat betreft mijn ideeen over de afkomst van de daders, zullen we proberen dit BUITEN de discussie te houden? Niet dat het niet discussie waardig is, alleen ervaringen uit het verleden leren dat er dan in no time een slot op dit topic zal zitten omdat er niet meer tegen op te modden is, en dat is niet de opzet.
Een halfzachte oplossing dus. Een "edit". Kun je net zo goed foei zeggen.quote:En iedereen die het nu over de afkomst heeft krijgt direct een edit.
Foei zeggen doen we in med.quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een halfzachte oplossing dus. Een "edit". Kun je net zo goed foei zeggen.
Wel verdomme... het is wel degelijk relevant...!!!!. zo leren we toch nooit van andersmans fouten.quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:38 schreef Dagonet het volgende:
Op woensdag 5 mei 2004 16:50 schreef Loedertje het volgende:
Het doet er helemaal niet toe wat de afkomst is van idioten die zich in groepsverband stoer voelen en onder invloed van "het groepsproces" wandaden plegen
En iedereen die het nu over de afkomst heeft krijgt direct een edit.
Het is niet relevant.
Doodzwijgen?quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wel verdomme... het is wel degelijk relevant...!!!!. zo leren we toch nooit van andersmans fouten.
Dit is weer het doodzwijgen van een nare gebeurtenis. Zonder de vinger op de zere plek te willen leggen..(Sorry moest ik even kwijt).
Zoals ik al eerder schreef doen mannen/jongens in groepsverband rare dingen.quote:Waarom zouden ze het gedaan hebben
Stoer doen? Niet onder willen doen voor "vrienden"? Elkaar opjutten?quote:wat is het motief,
We hoeven gelukkig zelf nix te doen gezien het feit dat het meisje aangifte heeft durven doen en er (hopenlijk!!) een hele gepaste straf gegeven gaat worden aan deze gastjes.quote:hoe kunnen we hier tegen optreden.
Ja.quote:Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans).
Ook niet verkregen driewielertjes schijnen nog steeds door advocaten worden meegenomen als zijnde "hij heeft een moeilijke jeugd gehad"maar ik denk niet dat je alleen naar de achtergrond van daders moet kijken, wél naar hetgeen ze hebben gedaan.quote:Heeft dit te maken met verschil in cultuur en achtergrond. Bla bla bla... food for thought. !!!!
Als duidelijk is dat het om een marokkaan, antilliaan, griek, joegoslaaf, nederlander of Turk gaat, mag je naar mijn mening opzoek gaan naar het motief en naar wat de cultuur er mee te maken heeft. Maar dat is het dus niet. Wat je nu echter doet is gissen. En dat past niet op dit forum.quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wel verdomme... het is wel degelijk relevant...!!!!. zo leren we toch nooit van andersmans fouten.
Dit is weer het doodzwijgen van een nare gebeurtenis. Zonder de vinger op de zere plek te willen leggen..(Sorry moest ik even kwijt).
Waarom zouden ze het gedaan hebben, wat is het motief, hoe kunnen we hier tegen optreden.
Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans). Heeft dit te maken met verschil in cultuur en achtergrond. Bla bla bla... food for thought. !!!!
Over de strafmaat zal ik maar geen mededelingen doen.... die passen niet op dit form.
Je hebt gelijk (mijn excuses).... die berichtgeving en of conclusies komen later wel. Tot die tijd kan ik alleen maar hopen dat de daders door een hel gaan.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als duidelijk is dat het om een marokkaan, antilliaan, griek, joegoslaaf, nederlander of Turk gaat, mag je naar mijn mening opzoek gaan naar het motief en naar wat de cultuur er mee te maken heeft. Maar dat is het dus niet. Wat je nu echter doet is gissen. En dat past niet op dit forum.
Groepsverkrachting_14-jarig_meisje Is iets suggestiever...quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Doodzwijgen?
Hoe kom je daar nu bij?
Het staat toch in de krant?
Kloptquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Zoals ik al eerder schreef doen mannen/jongens in groepsverband rare dingen.
Kloptquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Stoer doen? Niet onder willen doen voor "vrienden"? Elkaar opjutten?
Gelukkig was ze niet vermoord kun je ook denken.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
We hoeven gelukkig zelf nix te doen gezien het feit dat het meisje aangifte heeft durven doen en er (hopenlijk!!) een hele gepaste straf gegeven gaat worden aan deze gastjes.
Berechting volgens het volwassenstrafrecht + TBS , of 6 voet onder de grond.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Verdienen deze mensen een plaats in onze samenleving (of een 2e kans).
Ja.
hahahah... good point.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Ook niet verkregen driewielertjes schijnen nog steeds door advocaten worden meegenomen als zijnde "hij heeft een moeilijke jeugd gehad"maar ik denk niet dat je alleen naar de achtergrond van daders moet kijken, wél naar hetgeen ze hebben gedaan.
Hele afschrikwekkende straffen, en dan veel en harde reclame spotjes op tv.....misschien dat dat werkt...quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:03 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Luister nou es even een keertje, als verkrachters, moordernaars, etc van tevoren ooit een kosten- baten analyse zouden maken zal zelfs een taakstraf van een paar uur niet opwegen tegen de prijs van een bezoekje aan de wallen. De truc is juist dat dit soort mensen niet nadenkt en zeker niet in de vorm van "ach, als ik nou dit delict pleeg, dan is dat de straf die ik volgens pag. x van het wetboek van strafrecht ervoor kan krijgen". Vandaar ook dat ik er van overtuigd ben dat het verhogen van straffen maar een zeer beperkte invloed heeft op de criminaliteitscijfers.
Criminaliteit voorkomen doen de ouders, niet de rechter. Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik niet mag stelen zonder dat er ooit is bijverteld hoeveel gevangenisstraf je ervoor kunt krijgen...
Niet dat dit het er veel leuker op maakt voor het meisje maar ze wordt er zeker niet beter van door te doen alsof dit had kunnen worden voorkomen door een paar cijfertjes in een paar wetjes te veranderen.
Afgezien van het feit dat de doodstraf hier niet bestaat en hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zal komen is een levenslange opsluiting nog altijd goedkoper.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:40 schreef SHARP-NL het volgende:
Want op dit soort mensen opsluiten heeft geen enkel zin en kost alleen maar geld
verklaar je nader...quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat de doodstraf hier niet bestaat en hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zal komen is een levenslange opsluiting nog altijd goedkoper.
Werkkampen op Schiermonnikoog......?!?quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:42 schreef Dagonet het volgende:
Afgezien van het feit dat de doodstraf hier niet bestaat en hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zal komen is een levenslange opsluiting nog altijd goedkoper.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |