quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:36 schreef Sisyphus het volgende:
Chimpansees zijn voor 99,4 procent mensen
DETROIT - Chimpansees ...............
(LVDB, De Gentenaar)
Vraagje aan de TS: Kun je misschien een link geven naar waar dit bericht staat of anders de datum van de verschijning van dit artikel. Een genetische onderzoek, in 2002, aan het California Institute of Technology toonde dat het ging om minder dan 95 procent en dus niet 99,4%. Vóór dit onderzoek dacht men in de wetenschappelijk wereld dat ging om 98,5% (zie bron onder) maar jou bericht spreekt van 99,4%. Dus ik vraag me af, is dit een nieuwe onderzoek?
New Scientist vermelde in 2002 dit:
"It has long been held that we share 98.5 per cent of our genetic material with our closest relatives. That now appears to be wrong. In fact, we share
less than 95 per cent of our genetic material,
a three-fold increase in the variation between us and chimps."
Verder vermeld New Scientist het volgende, wat zeer belangrijk is om te weten betreft dit onderzoek:
"The result is only based on about one million DNA bases out of the three billion which make up the human and chimp genomes, says Britten. "It's just a glance," he says."Bron: [url]http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992833[/b]
Verder wil ik ook het volgende opmerken: volgens onderzoek, vermeld in New Scientist in 1999, is de overeenkomst tussen de DNA van een bepaald soort wormen (Nematoda) voor 75% gelijk aan die van de mens. Wil dit zeggen dat we ook dichte familie zijn van de vormen? Ook de DNA van kippen en fruitvliegen blijken grote gelijkenis te vertonen met die van de mens. De DNA van een bepaald soort fruitvlieg en die van de mens, bleek uit een onderzoek, voor 60% gelijk te zijn. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. De overeenkomst in dna zegt niks over evolutie. Dat de DNA onder verschillende soorten gelijk is komt omdat we van dezelfde lucht, water gebruik maken en ongeveer hetzelfde voedsel nuttigen. Met andere woorden we moeten het samen doen met de bronnen hier op aarde. Ook laat het zien dat we gemaakt zijn door dezelfde Maker die ongeveer dezelfde technieken heeft gebruikt om ons te scheppen, net zoals een ontwerper dezelfde symbolen gebruikt om verschillende schakelingen in verschillende tekeningen te maken.
Maar nogmaals aan de TS: link of datum van het artikel graag.