Voor hem heeft het nut, hij is gewoon tegen die kaart en neemt dan maar de consequenties voor lief. Prima toch?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:02 schreef GazGas het volgende:
Principes zijn heel mooi maar ze moeten wel nut hebben.
Hij staat op een onverkiesbare plaats.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:05 schreef Sorrow het volgende:
[..]
We hebben het over de kieslijst voor het Europees parlement?
Tja, hij moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik snap het niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Voor hem heeft het nut, hij is gewoon tegen die kaart en neemt dan maar de consequenties voor lief. Prima toch?
Overigens is iedereen wettelijk verplicht zo'n kaart te kunnen tonen als de politie daar om vraagt vanwege de identificatieplicht. Ik kan best begrijpen dat hij daar zwaar op tegen is.
hij heeft een bibliotheekpasje, maar dat werd geweigerd (zie de link)quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:04 schreef tong80 het volgende:
Heeft ie geen visacte ?
Nee, de Kiesraad.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de Dierenpartij die moeilijk doet.
LOLquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hij heeft een bibliotheekpasje, maar dat werd geweigerd (zie de link)
Hoezo de Kiesraad? Je moet kunnen bewijzen dat jij bent wie je bent.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:08 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nee, de Kiesraad.
Oh ik ben niet zo op de hoogte van hoe dat allemaal werkt in de politiek. Ik dacht eigenlijk dat dat een onderdeel van de partij was ofzo.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:08 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nee, de Kiesraad.
Daar was ik al bang voor. Als ik ergens een bloedhekel aan heb zijn het wel lijstduwers. Je bent beschikbaar of niet. En lijstduwer zijn voor een Europese lijst en tegelijk aangeven dat je het land niet uitgaat geeft aan hoe belangrijk je de Europese zaak vindt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij staat op een onverkiesbare plaats.
Nee, regels zijn regels. Daar moet iedereen zich aanhouden. Daarom vind ik ook dat hij moeilijk doet.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:09 schreef SCH het volgende:
Hij kan toch gewoon zijn boeken laten zien?
Bespottelijk formalistisch dit trouwens.
Ik denk niet dat Maarten er wakker van ligt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:10 schreef GazGas het volgende:
[..]
Nee, regels zijn regels. Daar moet iedereen zich aanhouden. Daarom vind ik ook dat hij moeilijk doet.
Ik zou hem niet herkennen hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:09 schreef SCH het volgende:
Hij kan toch gewoon zijn boeken laten zien?
Bespottelijk formalistisch dit trouwens.
Jaja, befehl ist befehl en zo. Het gaat er om of de beste man is wie hij is. En jij denkt dat het misschien Maarten 't Hart niet is? Hij heeft principiele redenen om geen paspoort te willen, daar kan best een uitzondering voor gemaakt worden. Dit laat weer eens zien hoe betrekkelijk de democratie eigenlijk is.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:10 schreef GazGas het volgende:
[..]
Nee, regels zijn regels. Daar moet iedereen zich aanhouden. Daarom vind ik ook dat hij moeilijk doet.
De partij had hem op de lijst gezet, maar vervolgens moeten de lijsten van alle partijen goedgekeurd worden door de Kiesraad. Daar wordt o.m. gelet of de gegevens juist zijn en of er voldoende steunhandtekeningen zijn. Zie ook de berichtgeving op de FOK!Frontpage: Schrijver Maarten 't Hart niet op lijst PvdDquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:09 schreef Tijn het volgende:
Oh ik ben niet zo op de hoogte van hoe dat allemaal werkt in de politiek. Ik dacht eigenlijk dat dat een onderdeel van de partij was ofzo.
Ik vind het wel terecht hoor dat ze moeilijk doen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:08 schreef GazGas het volgende:
Hoezo de Kiesraad? Je moet kunnen bewijzen dat jij bent wie je bent.
als jij Maarten 't Hart niet eens kent ben je een cultuurbarbaar!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:11 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ik zou hem niet herkennen hoor.
Democratie is dat er regels gemaakt worden die de meerderheid goedkeuren en de minderheid heeft daar naar te leven. Hij is een minderheid in zijn standpunt en moet daarom daarom de regels die de meerderheid heeft gesteld volgen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jaja, befehl ist befehl en zo. Het gaat er om of de beste man is wie hij is. En jij denkt dat het misschien Maarten 't Hart niet is? Hij heeft principiele redenen om geen paspoort te willen, daar kan best een uitzondering voor gemaakt worden. Dit laat weer eens zien hoe betrekkelijk de democratie eigenlijk is.
Maar voor mensen die een keertje na correctie met 121 km/h geflitst worden niet? Je bent wel erg selectief met je uitzonderingen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jaja, befehl ist befehl en zo. Het gaat er om of de beste man is wie hij is. En jij denkt dat het misschien Maarten 't Hart niet is? Hij heeft principiele redenen om geen paspoort te willen, daar kan best een uitzondering voor gemaakt worden. Dit laat weer eens zien hoe betrekkelijk de democratie eigenlijk is.
Volgens mij werden er toen de regels nog niet zo strikt waren wel eens door de CD en de CP personen op de lijst gezet die later zeiden van niets te weten. Om dit te voorkomen wordt er nu beter op gelet.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar besta je dan niet als hij geen paspoort heeft? Zijn identiteit kan echt wel gecheckt worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:17 schreef Kozzmic het volgende:
En moet er een uitzondering voor 't Hart worden gemaakt omdat hij een bekende Nederlander is of omdat hij uit principe geen identiteitsbewijs wil? Als een een of andere nobody diezelfde principes huldigt moet die dan ook op zijn woord worden geloofd?
we zouden bij iedereen een chip kunnen laten implanteren. Heeft niemand een paspoort meer nodig.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar besta je dan niet als hij geen paspoort heeft? Zijn identiteit kan echt wel gecheckt worden.
Die mensen krijgen ook geen boete, maar ik word er een beetje moe van dat er steeds van die onzinnige vergelijkingen van stal worden gehaald. Ik ga trouwens mijn beide boetes van dit weekend maar eens betalenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar voor mensen die een keertje na correctie met 121 km/h geflitst worden niet? Je bent wel erg selectief met je uitzonderingen.
Hoe dan? Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dan moet bewijzen dat je bent wie je bent.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar besta je dan niet als hij geen paspoort heeft? Zijn identiteit kan echt wel gecheckt worden.
Ik denk niet dat Maarten daar nou echt voor is.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
we zouden bij iedereen een chip kunnen laten implanteren. Heeft niemand een paspoort meer nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |