abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18888831
Ik kreeg vandaag een mail van de website PimFortuyn.com met de volgende tekst...
quote:
4 mei: dodenherdenking
5 mei: bevrijdingsdag
6 mei: dood van de democratie, tolerantie en vrijheid van meningsuiting
Ik kan me goed voorstellen dat aanhangers van Pim Fortuyn 2 jaar na dato nog altijd woedend zijn over de moord. Verwachtingen die niet ingelost werden, hun voorman die het leven ontnomen werd. Ik vond en vind de moord zinloos, ben van mening dat het nooit had moeten gebeuren, maar ik vind het erg twijfelachtig dat er mensen zijn die 2 jaar na dato nog beweren dat met Fortuyn die dag de democratie, de tolerantie en de vrijheid van meningsuiting is vermoord. Alsof we nu in een dictatuur leven...

Is de democratie dood, is ze bijtijds gereanimeerd, is ze ernstig ziek of is ze nooit echt ziek geweest?
pi_18888869
Ik vind dit, laat ik het zacht uitdrukken, nogal overdreven

Vrijheid van meningsuiting is er altijd al geweest, tot een bepaalde grens uiteraard. De mensen die beweren dat ze beknot werden in hun vrijheid kunnen dit beter aan hun eigen lafheid toeschrijven dan aan een linkse staat.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2004 21:18:15 ]
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:17:38 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18888903
beetje raar, de lpf heeft toch alle kans gehad om in kabinet Balkenende 1 te bewijzen dat het een volwaardige partij is. Of waren ze stiekem zelf tegen democratie?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18888918
Beetje overtrokken reactie
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_18888953
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:15 schreef Kozzmic het volgende:
Is de democratie dood, is ze bijtijds gereanimeerd, is ze ernstig ziek of is ze nooit echt ziek geweest?
Ik kan die emoties best begrijpen, vooralsnog hou ik het op de "bijtijdse reanimatie". Aangezien het huidige kabinet wel goed van aanpakken weet. Iets wat vooral de opkomst van Pim in de kaart heeft gespeeld is dat de gevestigde orde letterlijk vakantie vierde terwijl er verkiezingen op komst waren.
pi_18888961
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:17 schreef Harry_Sack het volgende:
beetje raar, de lpf heeft toch alle kans gehad om in kabinet Balkenende 1 te bewijzen dat het een volwaardige partij is. Of waren ze stiekem zelf tegen democratie?
Laten we eerlijk zijn, zonder Pim was die partij natuurlijk ook maar een ongeregeld zooitje ! Hij was net de pappa die op ze kinderen moest passen. Het ging de mensen om hem, niet om de LPF. Dat die partij destijds zo groot werd, was puur uit protest-stemmen, vlak na de moord op Pim.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:22:38 #7
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18889068
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:19 schreef Stuart het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, zonder Pim was die partij natuurlijk ook maar een ongeregeld zooitje ! Hij was net de pappa die op ze kinderen moest passen. Het ging de mensen om hem, niet om de LPF. Dat die partij destijds zo groot werd, was puur uit protest-stemmen, vlak na de moord op Pim.
Tuurlijk, het fenomeen Pim was niet meer dan een brok emotie. Dat werkt op de korte termijn en iedereen kan zich er een beetje in vinden.. Vergelijk het met voetbal; Nederland is geselecteerd voor het WK en heeft nog een paar wedstrijden te spelen tot het kampioenschap. Daarna is het over.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18889214
Hoewel ik het vrijwel nooit eens was met Dhr. Fortuin, ben ik nog altijd kwaad om wat er gebeurd is. Dat was echt schadelijk voor Nederland (persoonlijke aspecten voor PF & omgeving even vanzelfsprekend) voor de vrijheid in dit land, en voor eenieder die op een serieuze manier (met name aan de linkerkant van) de politiek actief is/ was..

Maar om bij de dood van Fortuin nu van de dood van de tolerantie te spreken, vind ik op zijn zachtst gezegd... merkwaardig.
pi_18889242
quote:

[..]

Er waren juist veel mensen die níét meer stemden na de moord. Eerdere enquetes van marjon de hond (?) en het CBS vertelden ons dat ze 33 zetels zouden krijgen. Dat zijn er 7 meer dan na de moord op pim fortuyn het gaval was.
pi_18889271
Wat een gezanik weer zeg!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:34:27 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18889400
Nee, idd, overdreven.

Ik vind wel dat we 'iets' mogen doen.

Los van of je em nu tof vond of niet, is nie alledaags dat een politicus die volgens de polls de volgende MP had geworden, omgelegd wordt.

Dat herdenken, om het niet meer te laten gebeuren, is misschien een goed idee. Om dezelfde reden herdenken we oorlogen.

Ik denk niet dat het een goed idee is om 'de dood' van de democratie te herdenken, mocht het dat al zijn. Dan zouden we moeten streven, en blijven streven naar het weer tot leven wekken.

Democratie is niet dood; denk wel dat het niet goed gaat.

Politieke partijen zoals wij ze hebben, hebben de 'zuilen' , waar diezelfde politieke partijen uit voort zijn gekomen, nodig. De binding die we via die zuilen hadden is weg, en de vervreemding van de politiek die dat met zich meebrengt is te merken.

Ik heb niet de oplossing. Democratie is niet perfect, maar wel het beste wat we hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_18889418
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:28 schreef EdwardSeepers het volgende:

[..]

Er waren juist veel mensen die níét meer stemden na de moord. Eerdere enquetes van marjon de hond (?) en het CBS vertelden ons dat ze 33 zetels zouden krijgen. Dat zijn er 7 meer dan na de moord op pim fortuyn het gaval was.
Toch was het wel duidelijk dat er veel mensen uit emotie op LPF hebben gestemd, anders was die partij niet zo afgeslacht in zetelaantal na de herverkiezing.
Marjon heet trouwens Maurice
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:37:09 #13
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_18889480
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:28 schreef EdwardSeepers het volgende:

[..]

Marjon = Maurice!! Marjon is vant weer

Twas niet 'de dood van de democratie' voor mij. Ik ben gewoon gaan stemmen en blijf dat ook gewoon doen. Het heeft wel heel erg mijn politieke keuze beinvloed. Ik denk niet dat die ooooit nog zal veranderen. E

n ik denk btw nog dagelijks aan Pim. Ik baal dat hij niet meer leeft: anders was er NOG meer verbeterd. Maar ik geniet er nu ook al wel van dat er zoveel dingen alsnog zijn ingevoerd/overgenomen.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:43:52 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18889652
Ze doen het gewoon verkeerd. Zoals ze het nu stellen past het gewoon niet in het "rijtje".

4 mei is een herdenking, 5 mei is een viering, dan zou 6 mei ook een herdenking moet zijn. Niet stellen dat de democratie vermoord is, want dat klopt ook nig niet eens.

De moord herdenken en waken over het recht van meningsuiting. Dat zou de boodschap moeten zijn denk ik.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18890194
quote:

[..]

Het ging de mensen om hem, niet om de LPF.
Net als bij alle andere partijen. Vraag aan 100 PvdAstemmers waarom ze PvdA stemmen.
quote:
Dat die partij destijds zo groot werd, was puur uit protest-stemmen, vlak na de moord op Pim.
Hoe verklaar je dan dat hij volgens de peilingen van vlak voor zijn dood meer zetels had?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_18890235
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:43 schreef Sidekick het volgende:
[...]

De moord herdenken en waken over het recht van meningsuiting. Dat zou de boodschap moeten zijn denk ik.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  Redactie Frontpage dinsdag 4 mei 2004 @ 22:05:48 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18890257
Nee, zeker geen moord democratie. De democratie ging gewoon door met de LPF, die konden niet met de democratie omgaan dus we hebben niets gemist imho.
pi_18890426
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Net als bij alle andere partijen. Vraag aan 100 PvdAstemmers waarom ze PvdA stemmen.
[..]

Hoe verklaar je dan dat hij volgens de peilingen van vlak voor zijn dood meer zetels had?
Omdat er ook nog mensen verder dachten dan stemmen uit protest of sympatie. Weinig zinvol om symbolisch op een overleden persoon te stemmen. Mensen welke de intentie hadden op hem te stemmen, zijn of niet gaan stemmen, of zijn bijv. VVD gaan stemmen (denk ik).
pi_18890478
Herdenken doe ik wel op 4 en 5 mei.....de waanzin van racisme, totalitairisme, oorlogszucht.
Pim was een ijdele relnicht belust op status
De mythe die na zijn dood ontstond is dat hij een grote verdediger was van de vrijheid van meningsuiting..anmehoela....
Ik vind het ook absurd dat er een zaaltje op het binnenhof naar hem is vernoemd..
Ik wenste hem een lang en gelukkig leven toe en dat doe ik nog steeds....maar hem herdenken ?
pi_18890545
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:15 schreef Kozzmic het volgende:
Ik kreeg vandaag een mail van de website PimFortuyn.com met de volgende tekst...

Nooit echt ziek geweest. Het was meer een aanval van hypochondrie die velen ineens parten speelde en sorry, Fortuyn was niet de democratie, wat zijn aanhangers ook mogen beweren.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:20:44 #21
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_18890657
erg overdreven, natuurlijk vind ik het vreselijk wat er gebeurd is, maar hij had mijn stem nooit gehad.
hij is niet de democratie en ik kan vandaag de dag nog prima mijn mening geven.
pi_18890671
Het zou pas moord op de democratie zijn als Beatrix of Kok Fortuyn vermoord had. De actie van 1 idioot kun je moeilijk als moord op, zoiets groots als, de democratie zien vind ik.
pi_18891094
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:21 schreef calvobbes het volgende:
Het zou pas moord op de democratie zijn als Beatrix of Kok Fortuyn vermoord had. De actie van 1 idioot kun je moeilijk als moord op, zoiets groots als, de democratie zien vind ik.
het was natuurlijk ook niet zomaar 1 gek.. het was een haatcampagne door de politiek en de media die sinds de tweede wereldoorlog niet meer is voorgekomen, ik denk dat niemand dat kan ontkennen

de zittende politiek heeft fortuyn tot aan de rand van de afgrond gedreven en volkert heeft het laatste zetje gegeven
pi_18891126
De opkomst van Fortuyn was de dood van de democratie, die werd toen definitief vervangen door de mediacratie...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:39:13 #25
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18891137
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
Pim was een ijdele relnicht belust op status
Ooooh, please
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties