abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18884304
Er was eens.... een band genaamd Uncle Tupelo. Alternatieve country-rock/Americana met een genoeg gevoel om parkeergarages mee te vullen. En dan bedoel ik parkeergarage voor Amerikaanse auto's: supergrote Cadilacs, met staartvinnen die langer lijken te zijn dan Marilyn Monroe's benen. Zo groot, zo veel gevoel. Muziek om door je heen te laten gaan met een drankje aan de toog. 'No depression' was hun eerste boreling, en maar goed dat ze het die titel gaven. Een misverstand is zo in de wereld geholpen, nietwaar?

Een aantal wereldplaten verder (tip: tik de compilatie "89/93: An Anthology" op de kop, en sla 'm daarna in) gingen de twee frontmannen, Jeff Tweedy en Jay Farrar huns weegs.

Jeff Tweedy ging verder met Wilco.
Jay Farrar met Son Volt.

Genoeg topics hier over Wilco, maar eerlijk waar, gisteren hoorde ik voor het eerst Son Volt. Zo veel muziek, zo weinig tijd, nietwaar (oei, wederom nietwaar, ik zoek naar excuses)? Gebiologeerd ben ik. Aan de grond en de speakers genageld. Met vijfduimers. Zo godvergetens mooi en breekbaar! En nog geeneens een topic op het muziek-forum! Onbegrijpelijk. Onbeschrijbaar. Onmogelijk.

Als ik het goed heb, is Son Volt onofficieel niet meer, en heeft Jay Farrar een aantal soloplaten uitgebracht. Waar ik onlangs iemand (Kindamuzik?) over las, die zei: voor mij geen Tweedy/Wilco meer, ik ga voor Farrar!

Nieuwsgierig.

Nu eerst die vijfduimers uit m'n oorlellen, zodat ik mijn weg naar de platenzaak kan struikelen.

Waarvan akte!
pi_18938017
*schop*

botergeil ben ik van Son Volt!
pi_18938566
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 19:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
*schop*

botergeil ben ik van Son Volt!
Dames! Houdt uw dochters binnen!!!!!!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_18954569
Heb ze wel eens gedropt in Americana-topics.

Het hangt er vanaf hoe je kijkt. Farrar was muzikaal belangrijker in Uncle Tupelo en ook de betere zanger dan Tweedy. Tweedy toonde zich daarna met Wilco wat avontuurlijker, waar Son Volt meer op Americana gericht bleef. Beiden kunnen dus prima naast elkaar leven.

De eerste van Son Volt was wat mij betreft direct de beste en Farrar solo is niet helemaal je van het. Daarom zou ik je aanraden eerst de bandplaten aan te schaffen en dan pas solowerk van Farrar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20160170
Zo verdomde verliefd op Son Volt. Maar ook op Slobberbone.
pi_20183076
  vrijdag 25 juni 2004 @ 17:32:20 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20184563
Heb "Trace" in de kast staan... een ouwetje, maar erg fijn nog steeds...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_20504149
Barbaren!

Ik ga morgen (zaterdag) Wilco aan 't werk zien op Bospop
suburban gangster flow
pi_20658638
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 04:06 schreef Summerteeth het volgende:
Barbaren!

Ik ga morgen (zaterdag) Wilco aan 't werk zien op Bospop
En hoe was het?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:46:32 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20662313
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Zal spoedig eens op zoek gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door pfaf op 16-07-2004 12:54:17 ]
pi_21307114
wereldband, dat Son Volt!
pi_21325845
Hey, ik heb gehoord dat ze op COLDPLAY lijken....
pi_21416210
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 09:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En hoe was het?
Mooier dan een liveshow van Son Volt óóit zal zijn
suburban gangster flow
pi_21416227
Dinosaur_Sr, mag ik je trouwens het boek 'Learning How To Die' van Greg Kot aanraden (12 of 13 euro via Proxis.be, zonder verzendkosten)? Mooi boek over Wilco, maar ook Uncle Tupelo (en dus Jay Farrar) komt uitgebreid aan bod. Mocht je 'm niet via internet willen bestellen: bij de American Book Store (oid) in Amsterdam hebben ze 'm ook.
suburban gangster flow
pi_21416242
En 89/93: An Anthology van Uncle Tupelo ligt voor iets meer dan 7 euri bij de Mediamarkt in Utrecht
suburban gangster flow
pi_21474002
Dank voor de tips.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 15:33:49 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21535105
Heb nu Trace meerdere malen goed beluisterd. Erg mooie plaat. Veel meer Uncle Tupelo dan Wilco ( veel meer Alt. Country ) En hoewel Trace het niet haalt bij een plaat als A ghost is born of YHF blijft het een top-plaat.
  woensdag 29 september 2004 @ 13:54:12 #18
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22284023
Son Volt Reunite for New Album, Tour
Aaron Mandel reports:
It's getting to be like Easter up in here. First, the Field Day Festival takes its first baby steps out of ignominy, and now Son Volt are putting a decisive end to six years spent mostly outside the public eye that began with 1998's Wide Swing Tremolo.

As announced at jayfarrar.net, all four original members (Jay Farrar, Mike Heidorn, and brothers Dave and Jim Boquist) are mere days away from reuniting outside St. Louis at Farrar's studio, Jajouka, to record a fourth Son Volt album. This past April, the foursome got together briefly to record "Sometimes" for an Alejandro Escovedo tribute. Said Farrar, "It felt like we hit the ground running when we recorded Al's song... Five years seemed like five days at that point. It proved that more recording and performing as Son Volt is something that should happen."

The band has no label right now, so there's no timeline for a release, but they plan to tour early next year. Also, that thing we said before about the public eye? Not a joke. Starting this Friday, two webcams (one in the studio, one in the isolation booth) will chronicle 17 days of prep and recording for fans from Jay Farrar's official website, with new stills refreshing every five seconds.

As you may know, Farrar and Heidorn are both former members of Uncle Tupelo, the crucial alt-country band that broke up in 1994 at the height of their popularity, with the members splitting into Son Volt and the Jeff Tweedy-led Wilco. Son Volt released three well-received albums in the 90s before hitting their collective pause button-- which they prophetically insisted at the time did not mean the band had broken up, even though Farrar went on to record a number of solo albums (most recently, the live disc Stone, Steel & Bright Lights, released in June 2004). And here we are. Who's next, Mission of Burma?

Bron: Pitchfork
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_25264588
Ik las dat Son Volt dit jaar headliner is van Blue Highways. Alhoewel ik wel benieuwd ben naar wat Farrar en kornuiten live te bieden hebben vind ik ¤37,50 te veel geld. En de hoop op een extra optreden in Nederland heb ik al opgegeven omdat de band een dag eerder in Brugge en een dag later in Aarhus speelt
suburban gangster flow
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:41:29 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25270551
Farrar heeft net een nieuw live-album uitgebracht. Misschien eens kijken of je het wat vind.
pi_25278144
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:41 schreef pfaf het volgende:
Farrar heeft net een nieuw live-album uitgebracht. Misschien eens kijken of je het wat vind.
Goede kans dat ik die al ergens als bootleg op lossless format heb staan
Ik vind Farrar in veel gevallen wel wat zeurderig klinken, vooral met alleen begeleiding op gitaar.
pi_25376892
Of Coffee Creek, een gelegenheidsproject van Uncle Tupelo leden -/- 1 lid + mr. Henneman van Bottle Rockets
pi_40387470
Son Volt: wereldband. Vooral de eerste twee platen
pi_40387508
Goed op tijd wel, Drumslurf.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40387795
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 02:39 schreef Summerteeth het volgende:
Dinosaur_Sr, mag ik je trouwens het boek 'Learning How To Die' van Greg Kot aanraden (12 of 13 euro via Proxis.be, zonder verzendkosten)? Mooi boek over Wilco, maar ook Uncle Tupelo (en dus Jay Farrar) komt uitgebreid aan bod. Mocht je 'm niet via internet willen bestellen: bij de American Book Store (oid) in Amsterdam hebben ze 'm ook.
mooi topic dit

Learning how to die heb ik trouwens onlangs aangeschaft, om een volgende reis te gaan lezen. Mede naar aanleiding van bovenstaande tip
pi_40388818
Ja, ik lig standaard een paar jaar achter, dat weet je. Maar Uncle Tupelo en Son Volt waren een paar jaar lang mijn favoriete bands. Van Windfall kan ik nog steeds tranen in mijn ogen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')