abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:45:09 #1
93939 kapiteincitroen
overal zit paardenhaar!
pi_18882442
DEUGDETHIEK:

Bij de eindterm nr. 3 van hoofdstuk 3 wordt gevraagd: 'De kandidaat kan duidelijk maken in welke zin zelfverwerkelijking als levenskunst begrepen kan worden.'
Is er iemand die hier een mooi sluitend antwoord op heeft bedacht?

Ikzelf en waarschijnlijk enkele andere lezers zouden hiermee erg geholpen zijn.
He went to a place, where normal things don't happen very often.
pi_18914588
hmmz ik kom niet eens verder dan hoofstuk 1, wat een boek is dit, ik moet elke zin 5x overlezen en dan snap ik em half, geen flauw idee hoe ik dit ooit moet gaan leren
"She had a beautiful face, a wonderful ass and some respectable boobies!"
  woensdag 5 mei 2004 @ 22:18:40 #3
93939 kapiteincitroen
overal zit paardenhaar!
pi_18915892
Aangezien niemand een antwoord lijkt te hebben, lijkt het me een leuk idee om naar ervaringen te peilen.
Ik vind de lesstof vrij matig geschreven. Het is duidelijk geschreven door een academisch filosoof die geen ervaring lijkt te hebben met het middelbare-onderwijs.

Ervaringsdeskundigen. Wat is jullie ervaring met het boek 'een deugdelijk leven.'
pi_18936975
Ik moet nog beginnen....

Komt de komende 2 week wel. Gelukkig is het extra vak. Maar wat ik tot nu toe heb gelezen, is niet echt hoopgevend qua interesse. Behoorlijk saai.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 02:31:01 #5
51748 H4ze
wait...what?
pi_18946658
[offtopic]
Werd er op mijn school maar filosofie gegeven, lijkt me wel een leuk vak.
[/offtopic]
*BURP*
pi_18959851
Wij hebben er in de les stuk of 20 stencils bij gekregen waarop het allemaal iets simpeler en korter uitgelegd staat, met die kan ik er ms nog wel doorheen komen.. Maar gaat alsnog ploeteren worden vrees ik :S
Efficiency is intelligent lazyness
pi_19016586
Ik heb me nu voorgenomen elke dag een hoofdstuk te lezen. Wat een taalgebruik... Ben het helemaal met kapiteincitroen eens dat het iemand is die totaal niet zijn doelgroep kent. Het is meer een boekje voor een eerst of tweedejaars filosofie student, niet voor een zielige vwo scholier die het als keuzevak heeft alleen omdat je een keuzevak moet. Maarja ik lees dan wel een hoofdstuk maar achteraf zou ik egt niet kunnen navertellen wat er stond, hoe moet je dit gaan leren??
pi_19029080
Geen idee.. Verschrikkelijk lastig vind ik 't. Is er iemand al echt begonnen met leren? En hoe?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:14:09 #9
93939 kapiteincitroen
overal zit paardenhaar!
pi_19040878
Ik heb al een samenvatting weten te maken.
Mijn advies: stel het niet uit.
Want dit lijkt me niet een onderwerp dat je onder tijdsdruk in je hoofd krijgt. In tegenstelling tot b.v. geschiedenis.
Mijn methode: Lees 10 bladzijden, en ga direct belangrijke dingen onderstrepen. Ga dan achterin het boek bij de eindtermen kijken welke vragen je op basis van die 10 bladzijden kan beantwoorden.
Die eindtermen lopen redelijk synchroon met de lesstof.

Oh ja. Op examen.nl heeft iemand een samenvatting neergezet van hoofdstuk 5 en 6. Zonder kennis van de lesstof is dan niet alles even duidelijk. Maar het kan wel als leidraad gebruikt worden om het iets sneller te snappen.

Ik neem aan dat het niet noodzakelijk is om die achterin geplaatste tekesten te lezen.
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:48:32 #10
14790 EvilFaith
zie signature
pi_19065670
ik heb in de laatste School-Examen week een SE over dit hele boek al gehad en daar had ik een 7,5 voor. Ik vind de stof eigenlijk erg interessant en leuker en beter geschreven dan de vorige boeken die wij hebben behandeld (wetenschapsfilosofie, kennisleer) Mijn tip voor het leren, lees het door en beantwoord steeds alle leerdoelen! ALs je het alleen doorleest ben je te snel je concentratie kwijt en neem je het allemaal niet goed genoeg op, mbv die leerdoelen is dat een stuk makkelijker en heb je als je klaar bent al meteen een perfecte samenvatting.
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  zondag 23 mei 2004 @ 16:26:45 #11
19773 eGo2k
watashi wa
pi_19338620
Hmmm spannend hoor
..desu!
  zondag 23 mei 2004 @ 16:28:11 #12
45088 Sokrates
ti estin?
pi_19338660
Gegroet kinders!

In de aanloop van het examen filosofie, met als hoofdonderwerp de 'Deugdethiek', stel ik mijzelf bij deze ter beschikking voor het beantwoorden van vragen.
Daarnaast heb ik Paul van Tongeren, de auteur van het boek 'Een deugdzaam leven', gesproken en hebben we wat dingen doorgenomen.
Hoe dan ook, ik raad jullie ten zeerste aan om iedere vraag die je hebt, ieder knelpunt waarop je stuit, te vragen aan mij. Ik hoop dat ik iedere vraag binnnen 24 uur kan beantwoorden, gezien jullie je examens zullen doen aanstaande donderdag.

Elexa!

Sokrates
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_19338995
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:28 schreef Sokrates het volgende:
Gegroet kinders!

In de aanloop van het examen filosofie, met als hoofdonderwerp de 'Deugdethiek', stel ik mijzelf bij deze ter beschikking voor het beantwoorden van vragen.
Daarnaast heb ik Paul van Tongeren, de auteur van het boek 'Een deugdzaam leven', gesproken en hebben we wat dingen doorgenomen.
Hoe dan ook, ik raad jullie ten zeerste aan om iedere vraag die je hebt, ieder knelpunt waarop je stuit, te vragen aan mij. Ik hoop dat ik iedere vraag binnnen 24 uur kan beantwoorden, gezien jullie je examens zullen doen aanstaande donderdag.

Elexa!

Sokrates
mooi

begin maar met de vraag van de TS:
een sluitend antwoord op eindterm 3 van hoofdstuk 3

Trouwens, ik krijg morgen een lijst met alle uitgewerkte (antwoorden op de) eindtermen van mijn docent. Volgens schoolonderzoek zit hij bij de top-filosofiedocenten van nederland (zijn klassen scoren altijd best wel hoog).. dus ik verwacht er best wel wat van.. het maakt mijn leerwerk iig een stuk makkelijker.

mss kan ik vanaf morgen dus ook wat vragen over de eindtermen beantwoorden, tussen mijn leerwerk door.
Kun je dat nog één keer uitleggen??
pi_19339381
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:45 schreef kapiteincitroen het volgende:
DEUGDETHIEK:

Bij de eindterm nr. 3 van hoofdstuk 3 wordt gevraagd: 'De kandidaat kan duidelijk maken in welke zin zelfverwerkelijking als levenskunst begrepen kan worden.'
Is er iemand die hier een mooi sluitend antwoord op heeft bedacht?

Ikzelf en waarschijnlijk enkele andere lezers zouden hiermee erg geholpen zijn.
Volgens mij zit dat ongeveer zo..

Je kunt begrijpen hoe iets in elkaar zit als je het doel kent, maar je kunt vanuit de aard van een ding ook het doel afleiden. Zo kun je dus ook kijken naar de aard van de mens. Zijn doel zal wel zijn waarvoor hij het meest geschikt is.
Het menselijk leven is goed wanneer het doel gerealiseerd wordt, en het doel is dus datgene waarop het leven eigenlijk gericht is en waartoe de mens dus in principe het meest geschikt is.
Het goede bestaat dan uit het optimaal verwezenlijken van het wezen als mens. De deugd is het perfectioneren van die natuurlijke geschiktheid die maakt dat we het doel waarop we zijn gericht optimaal realiseren.
Hierin ligt vervolgens het uiterste doel van de mens, het doel waarop alle doelen uiteindelijk gericht zijn: geluk, het gelukt-zijn, iemand die gelukt is verstaat de kunst van het leven.. oftewel de levenskunst.
  zondag 23 mei 2004 @ 20:39:51 #15
45088 Sokrates
ti estin?
pi_19345094
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:54 schreef SoeperKoe het volgende:

[..]

Volgens mij zit dat ongeveer zo..

Je kunt begrijpen hoe iets in elkaar zit als je het doel kent, maar je kunt vanuit de aard van een ding ook het doel afleiden. Zo kun je dus ook kijken naar de aard van de mens. Zijn doel zal wel zijn waarvoor hij het meest geschikt is.
Het menselijk leven is goed wanneer het doel gerealiseerd wordt, en het doel is dus datgene waarop het leven eigenlijk gericht is en waartoe de mens dus in principe het meest geschikt is.
Het goede bestaat dan uit het optimaal verwezenlijken van het wezen als mens. De deugd is het perfectioneren van die natuurlijke geschiktheid die maakt dat we het doel waarop we zijn gericht optimaal realiseren.
Hierin ligt vervolgens het uiterste doel van de mens, het doel waarop alle doelen uiteindelijk gericht zijn: geluk, het gelukt-zijn, iemand die gelukt is verstaat de kunst van het leven.. oftewel de levenskunst.
Prima! Dat was het antwoord. Maar het stond wel erg duidelijk in de tekst, niet?

Misschien moet ik mijn responstijd verlagen naar enkele uren.
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_19346554
quote:
Trouwens, ik krijg morgen een lijst met alle uitgewerkte (antwoorden op de) eindtermen van mijn docent. Volgens schoolonderzoek zit hij bij de top-filosofiedocenten van nederland (zijn klassen scoren altijd best wel hoog).. dus ik verwacht er best wel wat van.. het maakt mijn leerwerk iig een stuk makkelijker.
Misschien kan je ze inscannen Is waarschijnlijk erg veel werk, maar weet iemand een plek waar je alle uitgewerkte antwoorden op de eindtermen kunt vinden?
pi_19348497
quote:
Op zondag 23 mei 2004 21:27 schreef speezend het volgende:
Misschien kan je ze inscannen Is waarschijnlijk erg veel werk, maar weet iemand een plek waar je alle uitgewerkte antwoorden op de eindtermen kunt vinden?
Ik zal voor je kijken. Het is inderdaad nogal veel, want mijn leraar doet alles echt heel grondig. En ik moet ook nog Wiskunde B1,2 leren voor dinsdag... maar ze staan er iig dinsdagavond denk ik.

ow w8.. Hij heeft het natuurlijk als document op zijn pc staan. Ik vraag hem wel of hij het zsm kan mailen. veel handiger lijkt me.
pi_19355311
quote:
Op zondag 23 mei 2004 20:39 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Prima! Dat was het antwoord. Maar het stond wel erg duidelijk in de tekst, niet?

Misschien moet ik mijn responstijd verlagen naar enkele uren.
Dit stond inderdaad vrij duidelijk op bladzijde 43.
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:26 schreef Simple_Mind het volgende:

[..]

Ik zal voor je kijken. Het is inderdaad nogal veel, want mijn leraar doet alles echt heel grondig. En ik moet ook nog Wiskunde B1,2 leren voor dinsdag... maar ze staan er iig dinsdagavond denk ik.

ow w8.. Hij heeft het natuurlijk als document op zijn pc staan. Ik vraag hem wel of hij het zsm kan mailen. veel handiger lijkt me.
Zou wel heeeel handig zijn als hij dat zou willen doen
pi_19362222
hmmm die uitwerking van de eindtermen is bijna 20 bladzijden lang (arial, 12 pnt)

en dat moet ik nog allemaal gaan leren

maar hij zei dat hij het ook ergens op de computer had, en dat als hij het vond, dat hij het dan nog zou mailen... dus er is nog hoop voor jullie (want ik ga geen 20 pagina's inscannen en online zetten... ik kan mn tijd in deze week wel beter gebruiken)
pi_19365590
ok inmiddels heb ik het mailtje binnen..

dit zijn de uitwerkingen van de eindtermen

hopelijk kunnen jullie er wat mee...

het is opzich wel aardig om er ook wat credits bij te doen:
Met dank aan C. van Dijke, leraar filosofie en maatschappijleer aan het Groene Hart Lyceum te Alphen a/d Rijn.
pi_19365687
jah das aardig van hem Iig heel erg bedankt je doet me er een groot plezier mee
pi_19372654
Geef C. van Dijke maar een dikke knuffel van mij !!!!
pi_19414499
En.. worden we al zenuwachtig?
pi_19418433
hmmz ja... Nahja ik probeer gwn btje slap te lullen, hopelijk kom ik daar ver genoeg mee
  woensdag 26 mei 2004 @ 13:52:22 #25
14790 EvilFaith
zie signature
pi_19419434
C van Dijke = held

dank !

Ik ga maar eens hard leren voor morgen, ben ontzettend benieuwd naar de vragen die we krijgen. Ik moet een 4,6 halen, hopelijk gaat dat wel lukken
pi_19419910
Idd, geef C. van Dijke ook maar een dikke zoen van mij
Super! Dankjewel!
pi_19420254
Mja ik ga ook maar wat slap lullen, hopelijk is dat genoeg voor een 3,4.. maar dat zal toch wel
pi_19427747
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:29 schreef SoeperKoe het volgende:
En.. worden we al zenuwachtig?
hmm ik ben tot nu toe vooral bezig geweest met (profiel)vakken als Natuurkunde, wat ik vandaag had....

kga nu eigenlijk pas beginnen met leren, maar aangezien Filosofie het enige vak is waar ik mogelijk een onvoeldoende op mn eindlijst voor kan halen, maakt het niet zoveel uit: ik moet een 4.6 halen voor een 6, een 2.6 halen voor een 5, of een 1 halen voor een 4, en het kan allemaal.... (dacht ik...)

dus dat diploma is binnen *hooray*
pi_19431246
Ok stelletje opgeschoten bikkels.
Ik heb die eindtermen van het BCVFO onder ogen gehad en er was een eindterm waarop ik niet gelijk een antwoord heb. Dit betreft de volgende eindterm:

De kandidaat kan voorbeelden uit een film, de literatuur, schilderkunst geven waarin of waarop de vriendschap als hoogste deugd wordt beschouwd.

Heeft iemand een voorbeeld paraat?
pi_19432445
Nope, kan je wel vertellen dat de deugde ethiek gewoon plain zuigt.
Damn wat een bagger en ik moet gewoon hoger als een 5 ofzo halen dat gaat nooit lukken
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_19432739
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:22 schreef Sokrates het volgende:
Ok stelletje opgeschoten bikkels.
Ik heb die eindtermen van het BCVFO onder ogen gehad en er was een eindterm waarop ik niet gelijk een antwoord heb. Dit betreft de volgende eindterm:

De kandidaat kan voorbeelden uit een film, de literatuur, schilderkunst geven waarin of waarop de vriendschap als hoogste deugd wordt beschouwd.

Heeft iemand een voorbeeld paraat?
Jaa, Cicero, die lult eeuwig over hoe belangrijk vriendschap wel niet is, hij vertelde dat dat de belangrijkste deugd is*

*(na wijsheid , maar dat zet ie er tussen heel kort, dus als je doet alsof je dat niet heb gelezen, dan is is vriendschap de hoogste deugd )
pi_19434132
Kan iemand mij uitleggen wat precies die kritiek is op het essentialisme?
Wrom het in de weg zit van de deugde ethiek?
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_19435694
De deugdethiek is per definitie een essentialistische ethiek: Zij stelt dat het doel van het objectief is gegeven. De eerste vorm van kritiek op dit essentialisme is dat dingen geen objectief doel hebben, maar dat ze subjectief zijn: Het doel van dingen/ voorwerpen is uitsluitend bij gratie van de bedoeler (bijv. een timmerman / koper die een tafel maakt/ koopt, hij geeft uiteindelijk het doel van die tafel aan die tafel zelf).
Toch is deze kritiek niet geheel terecht, omdat onze ervaringen anders leren. Stel je voor (PvT gebruikt een mooi voorbeeld) dat je op vakantie gaat en dat je onverwachts allerlei toffe dingen meemaakt die je niet gepland had. Achteraf zeg je al gauw van 'dat was eens een toffe vakantie'. Dus deze kritiek is niet geheel terecht.

Maar er is meer kritiek, zij het wat genuanceerder. Het is wellicht wel waar dat het doel niet subjectief is, maar er staat evenmin dat het objectief is gegeven.
Ook hier valt weer wat voor te zeggen. Toegegeven, mensen kunnen veel verschillende interpretaties geven aan het doel, namelijk 'geluk'. Alasdair MacIntyre stelt echter dat, hoewel er verschillende interpretaties zijn, het allemaal interpraties zijn van het interpretandum: datgene wat gedefinieerd moet worden. Dus hoewel er verschillende opvattingen zijn over het doel van het leven, verwijzen ze allemaal toch naar dat ene doel! Hiermee is aangetoond dat het doel van het leven objectief is gegeven.

Pres. En nou bikkelen morgen.
pi_19438263
Succes allemaal hè! Gewoon filosofisch denken
Dat ga ik ook maar doen
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:23:41 #35
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_19443554
Boh! Dat was héél goed te doen
Nu in spanning te antwoorden afwachten...
pi_19446818
Ja inderdaad, het viel wel mee, ik was zelfs 25 min. voor de tijd klaar
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:05:00 #37
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_19449336
Hm, heb 'm net nagekeken... toch niet zo goed te doen
pi_19449371
met mij ging het redelijk... niet bijzonder.. ik heb iig gehaald wat ik nodig had..d at weet ik wel...

maar mn leraar wil graag weten of iemand nog aanmerkingen op de eindtermen had, aangezien hij het dan nog kan verbeteren.. dus? anyone?

en verder geef ik hem ook nog alle andere reacties erop... dan merkt hij tenminste dat zijn werk gewaardeerd word.... dus als je nog iets positiefs of negatiefs over hem hebt... zeg het! want met al het commentaar is hij tevreden denkik....
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:20:48 #39
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_19449676
Oei ik houd van de samenvattingleraarman want alles wat ik wél goed had, kwam linea recta uit zijn magische eindtermenbespreking
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:17:58 #40
19773 eGo2k
watashi wa
pi_19451208
Zo! Dat was vrij eenvoudig! Zeer goed te doen zelfs! Ik vond alleen vraag 5 (eigen mening over kledingcodes) onzin, dus heb ik die ook maar overgeslagen. Verder vond ik vraag 15 heel erg leuk.
..desu!
pi_19465165
Vraag 15 was idd leuk! Maar verder vond ik die hele eerste opgave ontzettend stom, kon er niet goed mee uit de voeten :\ En das jammer want ik wilde graag een 7,4 halen voor een acht op mn eindlijst en dat is nu waarschijnlijk niet gelukt. Maarja..

Ow en geen commentaar op de uitwerkingen van de eindtermen hoor, niets dan lof in ieder geval
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:14:43 #42
14790 EvilFaith
zie signature
pi_19465761
vond het redelijk te doen!! Was na 1,5uur al klaar :s bijna iedereen was uur voor het einde al klaar, ben erg benieuwd wat ik heb, heb heel even naar de antwoorden gespiekt op i.net maar snel weer mee gestopt want onder elk antwoord staat dat andere antwoorden ook goed kunnen zijn dus...

En Simple Mind voor je leraar: Hij is mijn held! Ik heb de eindtermen etc. ook aan andere uit mijn klas laten lezen en die vonden het ook erg handig!
pi_37016105
*harde schop omhoog

Dit jaar hebben we dat verrote deugdethiekboekje van onze geliefde meneer van Tongeren als eindexamen voor filosofie.

Meer mensen die dit hebben ?
  zondag 16 april 2006 @ 21:14:03 #44
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_37016431
TT verduidelijkt .
pi_37028853
quote:
Op maandag 24 mei 2004 16:10 schreef Simple_Mind het volgende:
ok inmiddels heb ik het mailtje binnen..

dit zijn de uitwerkingen van de eindtermen

hopelijk kunnen jullie er wat mee...

het is opzich wel aardig om er ook wat credits bij te doen:
Met dank aan C. van Dijke, leraar filosofie en maatschappijleer aan het Groene Hart Lyceum te Alphen a/d Rijn.
Jammer dat het linkje het niet meer doet, kan IEMAND Simple_Mind bereiken ? Het mailadres dat hij heeft aangegeven bekijkt hij niet meer (kreeg een automated respons terug)
pi_38148367
Ik heb m ook en ik zie er nu al op tegen
4
pi_38190894
O, ik zou die eindtermen ook graag willen hebben! Die link doet 't alleen niet meer. Iemand enig idee hoe ik ze te pakken kan krijgen?
They laugh because I'm different; but I laugh because there all the same
pi_38202158
Als er genoeg liefhebbers zijn (en mensen die me uitleggen hoe ik het op het internet zet) dan wil ik de uitwerkingen die ik van mijn leraar heb gekregen wel inscannen en hier posten. Deugdethiek vind ik wel te doen. Wat veel lulliger is, is dat we ook nog een a twee vragen krijgen over 'iets' uit ongeveer alle stof die we dit jaar of vorig jaar hebben behandeld. Juist.
pi_38205195
tvp.

Heeft iemand de eindtermen van Simple_mind?

En wie kan Kleineblondetrut helpen?

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ik erg geintresseerd ben in deze uitwerkingen
pi_38209574
Ik zal de uitwerkingen van de eindtermen morgen even scannen en uploaden.
pi_38228044
*schop!

Niemand meer die die eindtermen van Simple_mind voor mij heeft? Ik ben nu bezig met leren en ik zou het erg handig vinden.

Simple_mind zelf? Soeperkoe? Evilfaith? Speezend?
Als ik het goed begrijp hebben jullie het allemaal.

Mijn excuses voor mijn stress.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:58:38 #52
54473 DeFlip
eet je op
pi_38272879
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 20:16 schreef kleineblondetrut het volgende:
Ik zal de uitwerkingen van de eindtermen morgen even scannen en uploaden.
pi_38277316
... Ah! Dát was ik vergeten. Excuses, ze zullen er zo staan.
pi_38287329
Mooi. Alles gescand, maar hoe krijg ik dat hier?
  zondag 28 mei 2006 @ 17:28:25 #55
54473 DeFlip
eet je op
pi_38305680
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:33 schreef kleineblondetrut het volgende:
Mooi. Alles gescand, maar hoe krijg ik dat hier?
http://picserver.student.utwente.nl/
pi_38309988
Kleinblondetrut, zou je het naar mij kunnen mailen? Of is het daar te groot voor?
  maandag 29 mei 2006 @ 18:05:52 #57
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38339158
Mên wat een kutexamen gaat dit worden
pi_38340765
Hoofdtuk 1 heb ik voor de liefhebber via de mail.

Hoofdstuk 2: http://picserver.org/v/6T7LZ1TM2QK3

Hoofdstuk 3: http://picserver.org/v/UAJ360FKEMZA
http://picserver.org/v/2166485719T9

Hoofdstuk 4: http://picserver.org/v/OD249KIJDAQX

Hoofdstuk 5: http://picserver.org/v/YK689Q2XC6FL
http://picserver.org/v/EJBZ2OA4K4T3

Hoofdstuk 6: http://picserver.student.utwente.nl/v/LKB0RN1O9R7M
http://picserver.org/v/WMA9AJ478PBV
http://picserver.org/v/BNUYG37I851H
http://picserver.org/v/425DMPIL3QQ1

Soms doet 'ie het de eerste keer niet, maar dan doet 'ie het de tweede of derde keer wel.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!
  maandag 29 mei 2006 @ 19:27:21 #59
54473 DeFlip
eet je op
pi_38341978
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:55 schreef kleineblondetrut het volgende:
Hoofdtuk 1 heb ik voor de liefhebber via de mail.

Hoofdstuk 2: http://picserver.org/v/6T7LZ1TM2QK3

Hoofdstuk 3: http://picserver.org/v/UAJ360FKEMZA
http://picserver.org/v/2166485719T9

Hoofdstuk 4: http://picserver.org/v/OD249KIJDAQX

Hoofdstuk 5: http://picserver.org/v/YK689Q2XC6FL
http://picserver.org/v/EJBZ2OA4K4T3

Hoofdstuk 6: http://picserver.student.utwente.nl/v/LKB0RN1O9R7M
http://picserver.org/v/WMA9AJ478PBV
http://picserver.org/v/BNUYG37I851H
http://picserver.org/v/425DMPIL3QQ1

Soms doet 'ie het de eerste keer niet, maar dan doet 'ie het de tweede of derde keer wel.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Hf1 wil ik wel foulflip at msn.com
pi_38342239
zou je H1 ook online willen zetten?
Hoe groot wil je worden?
  maandag 29 mei 2006 @ 22:49:38 #61
46998 Duder
strolling along
pi_38350806
als ik paul van tongeren een keer in het echt zie, vermoord ik hem
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
  maandag 29 mei 2006 @ 23:29:57 #62
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38352849
Wel grappig dat ie hier en daar zn katholieke mening aan ons op probeert te dringen
pi_38353478
Ennn dit is hoofdstuk 1 (die had ik overijverig overgetypt ) http://depositfiles.com/files/80831/Filosofie_eindexamen.doc.html

Sowieso vind ik het examenonderwerp raar. Het hele boek is een grote mening welke ons voorgehouden wordt 'het juiste' te zijn. Nou heb ik op zich niks tegen de deugdethiek, maar wel tegen deze manier van mensen indoctrineren.
pi_38382830
Thanx voor je werk!
Hoe groot wil je worden?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:05:26 #65
54473 DeFlip
eet je op
pi_38392339
Wat een onzin wat we in onze hoofd moeten stampen. Voor iemand die compleet niet mee eens is met deze opvattingen, zoals ik, is het echt een ramp gewoon.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:40:13 #66
54473 DeFlip
eet je op
pi_38394004
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:49 schreef Duder het volgende:
  woensdag 31 mei 2006 @ 01:22:51 #67
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38396561
Okay ik mag een 3,1 halen voor een 5. Laten we dat straks (ja straks alweer ) maar eens gaan doen. Ik heb slechts alleen een samenvatting van 45 pagina's geleerd .
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:48:18 #68
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38401650
Zo, weer als 1e na 1,5 uur klaar .

Ik vond m nog best te doen, zeker gezien het examen van vorig jaar.
pi_38406145
Ik vond hem ook wel gaan, al kan ik niet echt precies weten of ik het goed gemaakt heb...
Ik haalde namelijk bepaalde dingen als génerosité en zo door elkaar...
Gelukkig kregen we niets over de kritiek van kant op Aristoteles (blz 83-84)
Die tekst van Madonna was wel interessant
4
pi_38406189
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:49 schreef Duder het volgende:

Ja wat een klojo met zijn vage shit !
4
pi_38406306
De normalisering van Foucault. Juist ja.
pi_38406340
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:56 schreef kleineblondetrut het volgende:
De normalisering van Foucault. Juist ja.
Ja die stond nergens in de stof, stond ie niet in de teksten achterin?
Ik had die namelijk niet doorgenomen
4
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:04:19 #73
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38406545
Idd dat vond ik ook maar erg vaag, heb maar wat geluld over je aanpassen aan de geldende normen en waarden
pi_38406555
Nee. Waarschijnlijk is dat een van die dingen die we vorig jaar hebben gehad. En nu had ik ook nog wel kunnen uitleggen wat het structuralisme van Foucault inhoudt, maar dit... Nooit van gehoord. Nou ja.
pi_38406717
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:04 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Idd dat vond ik ook maar erg vaag, heb maar wat geluld over je aanpassen aan de geldende normen en waarden
Ik had in ieder geval wel dat madonna zich niet aan normalisering onttrok, maar gewoon voor nieuwe normen en waarden was....
4
pi_38406838
Ik ga die antwoorden niet checken, want dat heeft niet veel zin lijkt mij....
4
pi_38407082
Ik heb het even doorgebladerd, maar het antwoordmodel is net als voorgaande jaren zo vaag dat ik het ook maar niet ga proberen. Nou ja, een voldoende is het wel.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 17:01:55 #78
151164 Spinazie
Het gaat niet om de groente
pi_38725878
Ik vond het eigenlijk maar een rotexamen. Niet omdat hij buitensporig moeilijk was, maar het was zo inspiratieloos. Haast niets filosofisch aan, maar domweg het overhoren van een boekje. Ach ja, ik heb het wel goed gedaan denk ik. Niet zo hoog als ik had gehoopt.
Een deuk in de ozonlaag
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:42:43 #79
151164 Spinazie
pi_38878331
Normering 0,6.

Ik vind het zeer laag, wat jullie?
Een deuk in de ozonlaag
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:58:19 #80
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38878837
nogal ja
Maar ergens wel begrijpelijk omdat het slechts een overhoring was
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:04:05 #81
151164 Spinazie
pi_38879021
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:58 schreef HenkBenzinetank het volgende:
het slechts een overhoring was
Hoe bedoel je dat precies?
Een deuk in de ozonlaag
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:10:27 #82
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38879220
Precies zoals jij het zegt, Haast niets filosofisch aan, maar domweg het overhoren van een boekje
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:12:55 #83
151164 Spinazie
pi_38879273
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
domweg het overhoren van een boekje
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. (Zie mijn bericht iets terug). Maar juist daarom moet de norm omhoog, want zo had ik het helemaal niet geleerd. Nooit een proefwerk in die stijl gehad en ik keek toch aardig op mijn neus tijdens het examen. Het was zó letterlijk gevraagd allemaal.
Ik denk dat de mensen bij mij uit de klas met minder 'filosofisch talent' lager hoger hebben gehaald dan de mensen met meer. Zij hebben het boekje namelijk alles uit hun hoofd geleerd en dat pakte nu erg goed uit.
Een deuk in de ozonlaag
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:17:51 #84
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38879401
Misschien overschat je jezelf wel
en je kan toch alleen maar afwachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')