Dat lijkt me niet. Ik vind het ook allemaal niet echt overtuigend. Als je een maand lang hetzelfde eet lijkt me dat sowieso niet goed. Stel dat je een maand lang alleen brood eet en water drinkt (en dus geen groenten, fruit, etc.) Minder slecht dan McDonald's ongetwijfeld maar ook niet echt goed.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:03 schreef frizzel het volgende:
maar ik denk dat weinig mensen in nederland leven van fast food, maar iedereen eet wel eens een hamburgertje of iets dergelijks bij de mac, zou dit ook zo schadelijk zijn?
quote:Op maandag 19 juli 2004 12:13 schreef Japis_backup het volgende:
Echt een domme Amerikaanse docu maker. VAn niemand moet je elke dag bij de mac eten. Staat ook niet in de ads. En te veel eten blijft te veel eten.
Kan ik ook wel een docu maken over mijn lotgevallen als ik elke dag bij de snackbar van ome Joep kom eten als vervanging van mijn normale eten.
Of mijn belevenissen als ik mijn drinken vervang voor Jonny Walker, dat moet kunnen, want wat is nu met mate drinken. Erg onduidelijke omschrijving...
quote:Op maandag 19 juli 2004 12:31 schreef Japis_backup het volgende:
[..]
Omdat je het resultaat al weet, kijk naar al die dikke Amerikanen en tegenwoordig ook Nederlanders.
Tis vragen naar de bekende weg. Jij gaat toch ook geen docu maken om je af te vragen wat er met je gebeurd als je elke dag 3x bij een snackbar vette hap eet??
Dan weet je toch al wat er met je gebeurd?
Is het niet de verantwoordelijkheid van de mensen zelf maar van anderen volgens jou?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:34 schreef drowned het volgende:
En om enkele mensen voor te zijn, die louter naar het eetgedrag kijken van hem en daarop de docu bekritiseren...
Spurlock geeft zelf al aan dat het een extreem 'dieet' is, het gaat er niet alleen om, dat als je een maand lang enkel bij McDonalds eet, je dit resultaat krijgt.Maar dat de leefomgeving, de media, gewoontes, opvoeding, aangeboden keuzes etc.. oorzaken zijn.
In The Grand in Kopenhagen. Draait ie nog niet in Nederland dan?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 08:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
waar heb jij hem gezien dan?
De maker heeft het dan ook niet zozeer over schuld en verantwoordelijkheid maar legt bepaalde mechanismen bloot en laat zien hoe het werkt. En natuurlijk begint het bij de mensen zelf. Maar er is ook een rol van de reclame, van de kantines op school etc.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 08:17 schreef girllover het volgende:
[..]
Is het niet de verantwoordelijkheid van de mensen zelf maar van anderen volgens jou?
Je kan beter eerst de documentaire bekijken voordat je dit soort dingen gaat roepen. In Nederland zijn wij veel bewuster met koken, maar in Amerika niet. Zo hebben veel Amerikanen geeneens een gasstel bijvoorbeeld omdat ze niet gewend zijn zelf te koken.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:13 schreef Japis_backup het volgende:
Echt een domme Amerikaanse docu maker. VAn niemand moet je elke dag bij de mac eten. Staat ook niet in de ads. En te veel eten blijft te veel eten.
Kan ik ook wel een docu maken over mijn lotgevallen als ik elke dag bij de snackbar van ome Joep kom eten als vervanging van mijn normale eten.
Of mijn belevenissen als ik mijn drinken vervang voor Jonny Walker, dat moet kunnen, want wat is nu met mate drinken. Erg onduidelijke omschrijving...
nou nou, maar 1 school? dat vind ik wel overdreven. of het is precies de (prive-)school waar een vriendin van me de catering doet! (elke dag vers, geen normaal high school voedsel)quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:39 schreef 303 het volgende:
Er is nog maar 1 school in Amerika die wel sportonderwijs geeft en zelf het eten klaarmaakt zonder al te veel vet (publieke scholen, private scholen hebben beter eten).
ben je wel eens in de states geweest? ja in NYC eten heel erg veel mensen buiten de deur. maar wat dacht je van de rest van het land?quote:Zo hebben veel Amerikanen geeneens een gasstel bijvoorbeeld omdat ze niet gewend zijn zelf te koken.
Ben alleen in NYC geweest, maar dat is dus niet hetzelfde als de rest van het land?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:04 schreef granuaile het volgende:
ben je wel eens in de states geweest? ja in NYC eten heel erg veel mensen buiten de deur. maar wat dacht je van de rest van het land?
Na het zien van de film wil je het niet eens meer. Je gaat je net zo misselijk voelen als de documentaire maker. De eerste hamburger die ik weer ga eten zal mij ook sterk doen terugdenken aan de film. Ze verkopen daar trouwens double quanterpounder with cheese menu's, dus een menu met 2 hamburgers erin! Dat is wel wat voor mijquote:wel goed idee van de film: nee, je hoeft niet elke dag bij McDonalds te eten. maar wat doet te veel van dit soort voedsel met je.
ik ga wel kijken!
Nee, New York is echt een verhaal apart binnen de States. NY lijkt nog het meest op Europa en heeft een heel ander karakter, andere sfeer, andere uitstraling, ander soort mensen etc. De multiculturele sfeer van NY is niet te vergelijken met de meeste andere plekken in de States, en ook niet met de meeste andere grote steden.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:08 schreef 303 het volgende:
[..]
Ben alleen in NYC geweest, maar dat is dus niet hetzelfde als de rest van het land?
Nou - veel Amerikanen hebben dat blijkbaar toch niet in de gaten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:20 schreef schatje het volgende:
Ja, nogal wiedes dat je flink aankomt en last van je hart krijgt als je een maand lang drie keer op een dag en zeven dagen per week Mc Donald's eet![]()
.
.
Vreemd eigenlijk, je hoeft daar op staat maar om je heen te kijken en je ziet de resultaten van 'American cuisine'.. Wat me daar altijd opvalt is dat vooral die kinderen zo allejezus vet zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:21 schreef SCH het volgende:
Nou - veel Amerikanen hebben dat blijkbaar toch niet in de gaten.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Je kunt de schuld niet volledig op McDonald's afschuiven. En volgens onderstrepen zij ook de slogan dat men gevarieerd en verantwoord moet eten. Het is dan aan de mensen zelf om daar wat mee te doenquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou - veel Amerikanen hebben dat blijkbaar toch niet in de gaten.
Bekijk de documentaire nou maar even. De schuld wordt ook helemaal niet op McDonalds afgeschoven.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel. Maar mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Je kunt de schuld niet volledig op McDonald's afschuiven. En volgens onderstrepen zij ook de slogan dat men gevarieerd en verantwoord moet eten. Het is dan aan de mensen zelf om daar wat mee te doen.
ja dat zien ze wel maar er zijn er niet veel (lees: geen 1) die dat wat uitmaakt. en das echt erg. Neem t maar van mij aan, ik kan t weten. kwerk zelf in n Burger KIng met Amerikanen. je wilt soms niet weten hoe dik die gasten zijnquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:26 schreef Bayer het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk, je hoeft daar op staat maar om je heen te kijken en je ziet de resultaten van 'American cuisine'.. Wat me daar altijd opvalt is dat vooral die kinderen zo allejezus vet zijn.
Dat zien die ouders/leraren/coaches toch ook?
sommige scholen laten zich sponsoren wat hun keuken betreft. maandag McDonald's, dinsdag Burger King, woensdag Taco Bell, donderdag Pizza Hut, vrijdag Wendy's. echt waar! en tuuuuurlijk zien de docenten dat wel. en de ouders weten het ook wel. maar ja. geld he. money makes the world go around. en zeker wanneer je je in achterstands wijken of in de minder druk bevolkte gebieden bent waar veel werkloosheid heerst.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:26 schreef Bayer het volgende:
Vreemd eigenlijk, je hoeft daar op staat maar om je heen te kijken en je ziet de resultaten van 'American cuisine'.. Wat me daar altijd opvalt is dat vooral die kinderen zo allejezus vet zijn.
Dat zien die ouders/leraren/coaches toch ook?
Scholen zijn bang om het contract te verliezen en er dan helemaal alleen voor te staan. Maar bovenstaande klinkt wel als de droom van iedere puberquote:Op maandag 2 augustus 2004 23:12 schreef granuaile het volgende:
yeah! NYC is niet zoals USA. I love NYC![]()
[..]
sommige scholen laten zich sponsoren wat hun keuken betreft. maandag McDonald's, dinsdag Burger King, woensdag Taco Bell, donderdag Pizza Hut, vrijdag Wendy's. echt waar!
er is in de USA ook een verhaal bekend van een vrouw die heel veel is afgevallen door salades van McDonalds te eten. maar dan nog: dan koop je toch lekker vers bij Trader Joe's http://www.traderjoes.com/?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:02 schreef 303 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom hij in de hele film maar 1 salade eet? Ik zie hem alleen maar hamburgers, friet en fris nuttigen en als ik een maand op mac donaldsvoedsel moest leven had ik wel veel salades en sapjes genomen (maar dat was natuurlijk minder interessant om uit te zenden?). Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik ga denken dat dit doelbewust is gedaan om het effect schokkender te maken.
Ja. Want salade is gezond.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:52 schreef granuaile het volgende:
[..]
er is in de USA ook een verhaal bekend van een vrouw die heel veel is afgevallen door salades van McDonalds te eten.
quote:en er is een man die giga is afgevallen doordat hij alleen maar (!) subs at van subway.
amerikanen reageren nu nog als: ja maar.. je eet toch niet elke dag daar? dan zeg ik: ja maar: jullie zijn wel vet! *lol*quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Ja. Want salade is gezond.
Ik wil de documentaire vooral zien omdat die kerel gewoon een totale idioot is als je dit doet.Iedereen kan je toch vertellen dat als je dit elke dag eet dat je ongezond wordt. En dat heeft echt niet alleen met McDonalds eten te maken, dus als hij het in de docu (die ik eerst nog moet zien) ook nog gaat lanceren als een aanval op de Mac dan vind ik het wel wat flauw.
een sub is een broodje. hehe. belegd brood maar dan als *wacht plaatje zoeken!* zoals dit: website van Subway. het opend met de man die is afgevallen.quote:Wat zijn subs?
Wat Tijn zegt, zou ik ook gezegd hebben...dus dan maar een quote.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:37 schreef Tijn het volgende:
Ik heb 'em net gekeken. Bizar wel. Wat ik eigenlijk het schokkendst vind is dat er zelfs op scholen geen fatsoenlijke maaltijd te krijgen is en dat vaak de enige speelplaats voor kinderen die van de Mac is. Tel daar de verslavende werking bij op van al die fastfood & softdrink-producten en dan is het niet zo gek dat mensen er zo vaak zitten.
En ook best schokkend dat die vent zo aftakelt trouwens. Dat je er dikker van wordt, a la. Maar hij krijgt ook allerlei andere shit zoals hoofdpijn en depressies enzo en z'n seksleven gaat er op achteruit. Dat is heftiger dan ik had gedacht.
goed zo mike, pak hem aan die kneusquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:17 schreef MikeyMo het volgende:
-edit: geen downloadpraat-
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:24 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
goed zo mike, pak hem aan die kneus
Dat gebeurt toch ook? Je ziet alleen dat er verslavingseffecten optreden. Hij wordt depressief en landerig maar klaart weer op als hij mag eten.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:34 schreef Tijn het volgende:
Een van de vaagste dingen van z'n hele experiment vind ik ook eigenlijk dat 'ie er overduidelijk ziek van wordt, maar toch blijft genieten van het McDo-voer. In het begin kan ik me voorstellen dat het leuk is, maar na een tijdje zouden die burgers toch je neus uit komen.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:36 schreef furanku het volgende:
Vrijdagavond even kijken onder het genot van een quarter pounder menu![]()
Ja, maar dat had ik dus compleet niet verwacht. Ik dacht dat 'ie zichzelf met tegenzin die tent weer in zou moeten slepen, maar hij werd er juist heel opgewekt van.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook? Je ziet alleen dat er verslavingseffecten optreden. Hij wordt depressief en landerig maar klaart weer op als hij mag eten.
ach dat 3x per dag Mac eten een maand lang is natuurlijk om in afzienbare tijd te laten zien wat dat spul met je llichaam kan doen. Zoals enkelen in de docu al aangaven: men eet soms meerdere malen per week fast food en doen in veel gevallen aan net zoveel of nog minder beweging dan de documaker...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Als je 3 keer per dag bij een 3-sterren restaurant gevulde hertereet als ontbijt, middag- en avondeten gaan verorberen dan kom je ook 12 kg aan en voel je je ook niet top.
Nogal een open deur inkoppen dit, en vrij nietszeggend.
Zal ik ook een onderzoek gaan doen?
He mensen: kijken hoe ik me voel als ik de hele dag op bier leef, 's ochtends bier, 's middags bier en 's avonds bier en dat dan 3 maanden lang
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:13 schreef MikeyMo het volgende:
Wat zag dat veganistische vreten van z'n vriendin er werkelijk walgelijk uit zeg...
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Als je 3 keer per dag bij een 3-sterren restaurant gevulde hertereet als ontbijt, middag- en avondeten gaan verorberen dan kom je ook 12 kg aan en voel je je ook niet top.
He mensen: kijken hoe ik me voel als ik de hele dag op bier leef, 's ochtends bier, 's middags bier en 's avonds bier en dat dan 3 maanden lang
Er zijn alleen veel meer mensen die naar de Mac gaan dagelijks dan naar een 3 sterrenrestaurant. Plus dat de Mac velen malen betaalbaarder is...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Beetje teleurstelling dusquote:Ja, leuk experiment, maar vond de docu wel erg langdradig, was op het eind blij dat het voorbij was. Al dat gedoe buiten het experiment om vond ik niks aan, dat weet ik iig al wel, als je het niet weet, ok dan kan het wel interessant zijn.
Verder weten we natuurlijk allemaal dat het ongezond is, maar vond het wel leuk om te zien wat er allemaal met hem gebeurde en wat de doktors ervan zeiden. Hadden ze het gewoon lekker bij moeten laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |