abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20717275
maar ik denk dat weinig mensen in nederland leven van fast food, maar iedereen eet wel eens een hamburgertje of iets dergelijks bij de mac, zou dit ook zo schadelijk zijn?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  maandag 19 juli 2004 @ 11:03:13 #27
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20717277
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:01 schreef frizzel het volgende:
of juist heel goed:)
Hij had vast al die super size menu's zo naar binnen kunnen werken, maar om nou zo'n lekkere vetzak een docu te laten maken over het eetbeleid van de amerikanen en daar commentaar op te leveren.....

nou nee
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_20717351
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:03 schreef Hare het volgende:

[..]

Hij had vast al die super size menu's zo naar binnen kunnen werken, maar om nou zo'n lekkere vetzak een docu te laten maken over het eetbeleid van de amerikanen en daar commentaar op te leveren.....

nou nee
hij zou kunnen zeggen:
"Ik was al slachtoffer geworden van de amerikaanse eet cultuur"
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  maandag 19 juli 2004 @ 11:08:39 #29
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20717387
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:06 schreef frizzel het volgende:

[..]

hij zou kunnen zeggen:
"Ik was al slachtoffer geworden van de amerikaanse eet cultuur"
En dat komt door Bush!
  maandag 19 juli 2004 @ 11:10:38 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20717421
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:08 schreef Hare het volgende:

[..]

En dat komt door Bush!
de saudi's bezitten tig % van de fast food markt!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20718412
het zou best kunnen
pi_20718695
Echt een domme Amerikaanse docu maker. VAn niemand moet je elke dag bij de mac eten. Staat ook niet in de ads. En te veel eten blijft te veel eten.

Kan ik ook wel een docu maken over mijn lotgevallen als ik elke dag bij de snackbar van ome Joep kom eten als vervanging van mijn normale eten.

Of mijn belevenissen als ik mijn drinken vervang voor Jonny Walker, dat moet kunnen, want wat is nu met mate drinken. Erg onduidelijke omschrijving...
  maandag 19 juli 2004 @ 12:22:50 #33
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20718869
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:13 schreef Japis_backup het volgende:
Echt een domme Amerikaanse docu maker. VAn niemand moet je elke dag bij de mac eten. Staat ook niet in de ads. En te veel eten blijft te veel eten.

Hij kijkt wat het met je doet als je eet zoals veel mensen in Amerika doen.

Die mensen die dat doen zijn misschien dom, maar waarom hij dat nu is mag jij me eens uitleggen
pi_20719066
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:22 schreef Hare het volgende:

[..]

Hij kijkt wat het met je doet als je eet zoals veel mensen in Amerika doen.

Die mensen die dat doen zijn misschien dom, maar waarom hij dat nu is mag jij me eens uitleggen
Omdat je het resultaat al weet, kijk naar al die dikke Amerikanen en tegenwoordig ook Nederlanders.

Tis vragen naar de bekende weg. Jij gaat toch ook geen docu maken om je af te vragen wat er met je gebeurd als je elke dag 3x bij een snackbar vette hap eet??

Dan weet je toch al wat er met je gebeurd?
  maandag 19 juli 2004 @ 12:35:00 #35
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20719161
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:31 schreef Japis_backup het volgende:

[..]

Omdat je het resultaat al weet, kijk naar al die dikke Amerikanen en tegenwoordig ook Nederlanders.

Tis vragen naar de bekende weg. Jij gaat toch ook geen docu maken om je af te vragen wat er met je gebeurd als je elke dag 3x bij een snackbar vette hap eet??

Dan weet je toch al wat er met je gebeurd?
Nee, dat weet ik niet. Ik wist niet dat je er bijvoorbeeld ook depressief van werd. En verder is een docu misschien een goede manier om die dikke amerikanen eens te confronteren met hetgeen ze mee bezig zijn. Om tv/film te kijken hoeven ze toch niks te doen en daar houden ze nogal van
pi_20719390
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:35 schreef Hare het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet. Ik wist niet dat je er bijvoorbeeld ook depressief van werd. En verder is een docu misschien een goede manier om die dikke amerikanen eens te confronteren met hetgeen ze mee bezig zijn. Om tv/film te kijken hoeven ze toch niks te doen en daar houden ze nogal van
Grappig, ik ben nog geen mensen tegen gekomen die niet wisten dat je van vet eten en niet bewegen dik wordt.

Zo leer je nog eens iets op FOK!
pi_20719769
Ik sprak laatst een Amerikaan op IRC die deze docu al gezien had. Het schijnt nogal van dik hout en planken te gaan. De ‘Michael Moore approach’, zeg maar. Misschien dat Moore’s succes wel een hausse aan dit soort kritische docu’s ontketend heeft. Hoe dan ook, je ziet die gozert geleidelijk schrikbarend vadsig worden naarmate de film vordert, heb ik begrepen

Ik heb ‘m nog niet gezien, maar persoonlijk vind ik het nogal overdreven om de fastfoodbusiness op deze manier in een kwaad daglicht te stellen. Iedereen weet tenslotte dat dit soort junkfood slecht is, en wie er toch aan wil, is daar zelf verantwoordelijk voor. Kan me niet voorstellen dat Amerikanen nu ineens gezonder gaan eten hierdoor.
pi_20723561
iedereen heeft een beetje vet nodig staat in die piramide van eten die je op de basischool te zien kreeg. Ik vind de docu misschien wel goed, maar ook een beetje nutteloos.
pi_20723855
De docu is GEEN aanklacht tegen MC Donalds. De maker wilde met deze docu de mensen er op attent maken dat ze wat meer letten op wat ze eten.
Hij maakte de vergelijking met dure aankopen. Als je een auto of een dure camera gaat kopen dan doe je toch ook flinke research naar het product voor je het aanschaft?
pi_20724045
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:26 schreef Duiveltja het volgende:
De docu is GEEN aanklacht tegen MC Donalds.
lekker slimme opmerking
Het gaat over een man die helemaal ziek/misselijk/dik wordt door Mc. Donalds. En de film heet ook nog Super Size Me, en hoe heet je menu opgraden bij mcdonalds?
pi_20724542
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:34 schreef frizzel het volgende:

[..]

lekker slimme opmerking
Het gaat over een man die helemaal ziek/misselijk/dik wordt door Mc. Donalds. En de film heet ook nog Super Size Me, en hoe heet je menu opgraden bij mcdonalds?
De maker zegt toch zelf dat het geen aanklacht is?
pi_20725098
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:00 schreef Mike het volgende:
Ik zit al een tijdje op deze documentaire te wachten, maar hij gaat deze week pas in premiere in Amerika, dus het kan nog wel even duren voor we 'm zien.

Sowieso zal 'ie hier wel niet in de bios komen.
Als je de link van IMDB gevolgd had die in de OP staat, en vervolgens op release-dates had geklikt had je kunnen zien dat ie 12 augustus in premiere komt in Nederland. In Duitsland draait ie nu al (vanaf de 15de) en onze zuiderburen moeten nog even wachtten tot 15 september.
Don't hurry, be crappy!
pi_20726929
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:55 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

De maker zegt toch zelf dat het geen aanklacht is?
ik kan ook zeggen dat een basketbal vierkant is
pi_20726966

lijkt me een interessante docu
I'm sick off all this poo'ing stuff i'm getting my buttcheeks pierced together
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:21:12 #45
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20774473
Het is een complot! Fast food bedrijven hebben de lunches op high schools in handen en willen dat niet opgeven. Dus liever vette en ongezonde Amerikanen dan ze eten geven dat goed voor hen is!

Dat hij zichzelf vol laadt met Big Macs is nog het minst interessant.
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:24:07 #46
46511 Linz
held der helden
pi_20774553
is altijd goed om mensen met de neus op de feiten te drukken van tijd tot tijd
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  woensdag 21 juli 2004 @ 22:39:32 #47
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_20776230
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 22:20 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Nee hoor, nog niet

ps ze vind me idioot dat ik films als THE BEYOND leuk vind...

ik krijg haar maar met moeite aan films als HELLBOY

proficiat alvast.

Mijn vriendin wil alleen maar arthouse kijken. Opzich niets mis mee maar ze heeft een dermate hoge standaard dat ze Battle Royale wel 'amusant' vind maar nog wat vind missen hehe.
The Light Is Leaving Us All
pi_20943675
Ik heb hem gezien en ik was erg onder de indruk. Het is geen van dik hout zaagt men planken -film omdat de feiten wel degelijk kloppen en het een serieus onderzoek is, er is een heel medisch team ingeschakeld dat ook perplex staat van de resultaten..

Wat de maker doet is een maand lang alleen maar McDonalds-maaltijden eten ---> hij geeft meteen toe dat het een extreme manier is, want niemand zal dat op deze manier doen maar het benadert wel heel erg dicht de werkelijkheid als je de fastfoodcijfers ziet.

Ik zal niet te veel verklappen van wat er met de maker precies gebeurt, maar het is schokkend. De rest van de documentaire is heel aardig en informatief, met een lichte touch en absoluut een eye-opener. Het is geen aanklacht tegen de Mac, het is wel een film die wijst op de eetcultuur en niemand kan ontkennen dat de Mac daarin een grote rol speelt.

Een verontrustende film maar ook absoluut een goede en grappige film.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 02:34:50 #49
61339 drowned
Arithmetic
pi_20946136
En om enkele mensen voor te zijn, die louter naar het eetgedrag kijken van hem en daarop de docu bekritiseren...

Spurlock geeft zelf al aan dat het een extreem 'dieet' is, het gaat er niet alleen om, dat als je een maand lang enkel bij McDonalds eet, je dit resultaat krijgt.Maar dat de leefomgeving, de media, gewoontes, opvoeding, aangeboden keuzes etc.. oorzaken zijn.
Ik hoef geen voorbeelden te gaan geven uit de docu en het lijkt me dat dat voor iedereen duidelijk is, maar er zijn schijnbaar toch nog mensen die kort door de bocht aankomen met opmerkingen als:
"Ja dat kon iedereen wel raden, dat je op dat 'dieet' aankomt"
"Het maakt niet uit wat je eet, van teveel wordt je dik, daar hoef je McDonalds niet de schuld van te geven"

Niet goed opgelet?

informatief, humoristisch, verbazingwekkend, confronterend
kthnx!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 08:02:18 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20947148
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 23:54 schreef SCH het volgende:
Ik heb hem gezien en ik was erg onder de indruk. ...
waar heb jij hem gezien dan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')