Pfff, wat voor misvormd beeld van een vrouwenlichaam hebben die ontwerpers en maat-bedenkers van tegenwoordig? Denken ze dat de hele wereld 50 kilo is en dat alles doorboven veel te zwaar is ofzo??
Afgelopen week was mijn eerste dag van de grote bikini-jacht. Dat is sowieso al een ramp omdat bijna alle bikini's tegenwoordig een neksluiting hebben. Als de gemiddelde cupmaat in Nederland rond de C/D ligt tegenwoordig (ja echt!), kunnen ze dan niet bedenken dat onze nekken massaal pijn gaan doen als die het gewicht van onze borsten moeten dragen?
![]()
Maargoed, eindelijk iets leuks en draagbaars gezien: een bikini van Marlies Dekkers. Belachelijk duur natuurlijk, maar passen kan nooit kwaad. Dacht ik. Totdat bleek dat ik met mijn 66 kilo niet eens in een maat 44 pas! Dat is toch belachelijk!! Nu wil ik niemand beledigen die maat 44 heeft ofzo, maar normaal heb ik maat 40 en ik vind het echt idioot dat die maten zo klein vallen. Je voelt je al moddervet in zo'n bikini, en dan geven ze je nog eens een extra rot gevoel omdat je tot 3x toe tegen de verkoopster moet zeggen dat je toch een maatje groter nodig hebt. De verkoopster vond het trouwens ook maar vreemd, die schatte me op 38/40. Maar 44 zéker niet.
Nu net een bikini van Protest gepast. Voor de zekerheid al allerlei verschillende maten en modellen meegenomen, maar weer niks hoor. L was te klein, XL hadden ze niet eens. En ik weet dat ik geen modellenfiguurtje heb, maar ik ben niet een Extra Groot persoon. Ik ben gewoon een normale vrouw die toevallig ook borsten en billen heeft, gek hè?
Het is toch belachelijk dat ik bijna nergens een bikini kan vinden omdat ik blijkbaar te dik ben? Als ik nou 100 kilo zou wegen, dan zou ik het niet gek vinden om bij de grote maten te moeten kijken. Maar ik heb een gezond gewicht en wordt door anderen zelfs niet eens als mollig getypeerd, ik heb gewoon vrouwelijke vormen. Volgens de bikini-bedenkers ben ik echter blijkbaar een moddervet persoon dat te dik is om in hun bikini's te mogen passen, want ze bestaan niet eens in mijn maat.
Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem? Of heeft iemand tips over merken die én leuke bikini's hebben én die dan meteen ook met normale maten werken?
En ik bedoel dit stukje dus echt niet beledigend voor mensen met overgewicht. Voor hun moet het juist zelfs nog veel rotter zijn dat alles zo klein valt!