abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18876710
Pfff, wat voor misvormd beeld van een vrouwenlichaam hebben die ontwerpers en maat-bedenkers van tegenwoordig? Denken ze dat de hele wereld 50 kilo is en dat alles doorboven veel te zwaar is ofzo??

Afgelopen week was mijn eerste dag van de grote bikini-jacht. Dat is sowieso al een ramp omdat bijna alle bikini's tegenwoordig een neksluiting hebben. Als de gemiddelde cupmaat in Nederland rond de C/D ligt tegenwoordig (ja echt!), kunnen ze dan niet bedenken dat onze nekken massaal pijn gaan doen als die het gewicht van onze borsten moeten dragen?

Maargoed, eindelijk iets leuks en draagbaars gezien: een bikini van Marlies Dekkers. Belachelijk duur natuurlijk, maar passen kan nooit kwaad. Dacht ik. Totdat bleek dat ik met mijn 66 kilo niet eens in een maat 44 pas! Dat is toch belachelijk!! Nu wil ik niemand beledigen die maat 44 heeft ofzo, maar normaal heb ik maat 40 en ik vind het echt idioot dat die maten zo klein vallen. Je voelt je al moddervet in zo'n bikini, en dan geven ze je nog eens een extra rot gevoel omdat je tot 3x toe tegen de verkoopster moet zeggen dat je toch een maatje groter nodig hebt. De verkoopster vond het trouwens ook maar vreemd, die schatte me op 38/40. Maar 44 zéker niet.

Nu net een bikini van Protest gepast. Voor de zekerheid al allerlei verschillende maten en modellen meegenomen, maar weer niks hoor. L was te klein, XL hadden ze niet eens. En ik weet dat ik geen modellenfiguurtje heb, maar ik ben niet een Extra Groot persoon. Ik ben gewoon een normale vrouw die toevallig ook borsten en billen heeft, gek hè?

Het is toch belachelijk dat ik bijna nergens een bikini kan vinden omdat ik blijkbaar te dik ben? Als ik nou 100 kilo zou wegen, dan zou ik het niet gek vinden om bij de grote maten te moeten kijken. Maar ik heb een gezond gewicht en wordt door anderen zelfs niet eens als mollig getypeerd, ik heb gewoon vrouwelijke vormen. Volgens de bikini-bedenkers ben ik echter blijkbaar een moddervet persoon dat te dik is om in hun bikini's te mogen passen, want ze bestaan niet eens in mijn maat.

Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem? Of heeft iemand tips over merken die én leuke bikini's hebben én die dan meteen ook met normale maten werken?

En ik bedoel dit stukje dus echt niet beledigend voor mensen met overgewicht. Voor hun moet het juist zelfs nog veel rotter zijn dat alles zo klein valt!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:50:34 #2
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_18878350
Ik weet hoe je je voelt Ik heb namelijk cup DD en probeer dan maar eens een leuk setje te vinden, zonder dat het broekje van je kont af flubbert of de bandjes van de top te dun zijn. Het is een en al frustratie, en ook ik heb het gevoel dat veel gemaakt is voor platte meisjes zonder kont en zonder borsten (sorry). Uiteindelijk eindigde ik met een bovenstuk in maat 46 en een broekje in maat 40.

Ik heb het sowieso met heel veel shirtjes, dan is heel de print uitgerekt of nog erger: hij 'scheurt'. Maat groter hebben ze niet, want grote borsten schijnen standaard bij de dikke mensen te horen. Dus dan moet je maar naar de XXXL collectie gaan, die lang niet zo leuk is als het shirtje dat ik wilde
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:52:57 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_18878383
Ik ken het ook. Had een hele leuke bikini, maar ja, op het laatst merkte ik dat de stof ging uitrekken bij het bovenstukje.
Dus nu maar een badpak gekocht...
Niet meer actief op Fok!
pi_18878910
Als mangeslachts-zijnde heb ik eigelijk niet veel te zeggen maar dezelfde probleem heeft mijn vriendin ook, vooral met blouses en tshirts.
Als je een normaal blouse gewoon dichtknoopt, hoort het netjes te staan, bij haar komt er een opening tussen 2 knoopjes. Rara waarom ?

Wilt ze een mooi tshirt passen, valt gelijk haar borsten op. Meestal draagt ze daarom donkere kleding.
ne okuyon, bokmu var?
pi_18879480
tsja, waarschijnlijk worden de wat grotere maten weinig verkocht, waardoor het aanbod ook wel zal dalen van grote bikini's. Niks aan te doen, alleen beter zoeken
Strawberry Flavour..
pi_18879659
Franse/italiaanse bh's (en dus ook wel bikini's) zijn (volgens een verkoopster die ik ooit eens sprak) echt pietepeuterig klein zijn? Zo heb ik een bh van 70C en dat met een ruime 75A. Hoe je ze herkent? Geen idee, ik weet wel dat H&M normalere maten verkoopt en verder weten ze in winkels van de Hunkemoller of de Livera meestal wel waar ze vandaan komen.

Maar idd, voor grote maten is het moeilijker om passende bikini's te vinden die ook een beetje normaal eruit zien
pi_18879932
Ik heb het al opgegeven dit jaar, dan maar de bikini aan die ik al 2 jaar aanheb.
Waarom die dingen allemaal alleen maar in maten s/m/l of 38/40/42 gaan

Heb een 75E cup. En als een xl eindelijk is bij me borsten goed zit, zit de omvang veeels te wijd. Zit de omvang goed, zitten me borsten er nog niet eens half in. Was paar weken terug hier ook al topic over en daar zaten wel paar links bji met lingeriezaken die ook grotere maten verkochten. Maar ben tot nu toe nog niets leuks tegen gekomen.

Aan de broekjes ben ik nog niet eens toegekomen, als het topje toch al niet goed zit.
pi_18879948
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:38 schreef -moi- het volgende:
tsja, waarschijnlijk worden de wat grotere maten weinig verkocht, waardoor het aanbod ook wel zal dalen van grote bikini's. Niks aan te doen, alleen beter zoeken
Denk dat dit niet echt waar is, aangezien ik zo ongeveer alle vrouwen hoor klagen over een passende bikini vinden.
pi_18879955
Ik ga binnenkort met 75E ook op zoek..
Een broekje moet wel lukken
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:57:27 #10
70004 niksan
net een beetje meer
pi_18879980
Deze maand in het Starstyle een gratis bikini!!! Paste precies!! was ook al weken op zoek naar een bikini, heb geen overdreven kleine of grote maten maar de halter bikini sluit bij mij nooit goed aan!! Totdat de Starstyle deze maand bij mij om de mat viel...
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:01:16 #11
17075 extreme
-wannahave-
pi_18880058
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 11:43 schreef imago het volgende:
een bikini van Marlies Dekkers.
Marlies Dekkers
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:05:33 #12
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18880158
Ik heb het al jarenlang geleden opgegeven!
hou het lekker bij een speedo badpak! kun je tenminste in het water duiken zonder dat alles op de bodem ligt
Pimp my Daf!
pi_18880208
een badpak op het strand vind ik nou niet echt wat, wil toch wel bruin worden. Vind bikinilijnen al niet mooi, laat staan als ik een heel badpak zou zien

btw ander topic hier pas geleden over, ms heb je nog wat aan de links daarin.

bikini's voor grote cupmaten?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:43:01 #14
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_18881055
Het is elk jaar weer opnieuw een hel. Ik heb het juist andersom, nogal brede heupen en niet echt grote borsten. Ben op zich ook wel mollig enzo, maar het is echt heel irritant als je nergens een leuk broekje kan vinden waar geen rollen overheen vallen..
Ga er ook maar weer eens aan beginnen.. Iedereen suc6
I want that one!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:50:06 #15
83645 Andoire
... .. ...
pi_18881191
Bij mij is het andersom

Als ik een leuke bikini zie, zijn ze er vanaf maat S, en maat S valt tegenwoordig als een M of zo.
Probeer maar eens een bikini is XS te vinden, die er een beetje leuk uitziet..
Qua prijs wil ik nooit verder gaan dan 30 euro of zo, vroeger kon ik perfect slagen bij H&M en Hunkemuller, maar nu..

Het lijkt wel alsof ze alleen biniki's maken vanaf maat 38 of zo
Echt super irritant.
En áls ik al een XS vind, dan is het meestal een mega lelijk ding.

T'is ook nooit goed he
Что было, то прошло..
pi_18881250
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:50 schreef Andoire het volgende:
Bij mij is het andersom
ik had dit ook altijd, maar tegenwoordig hebben ze wel kleine maatjes bij de hunkemoller hoor! maar die zijn vaak al na 1 dag weg, dus je moet er altijd wel snel bij zijn...

en bij de H&M hebben ze vaak ook kleine maatjes.... en ook mooie.. ik denk dat jij altijd net te laat bent voor de kleine maatjes?
Strawberry Flavour..
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:00:21 #17
83645 Andoire
... .. ...
pi_18881414
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:52 schreef -moi- het volgende:

[..]

ik had dit ook altijd, maar tegenwoordig hebben ze wel kleine maatjes bij de hunkemoller hoor! maar die zijn vaak al na 1 dag weg, dus je moet er altijd wel snel bij zijn...

en bij de H&M hebben ze vaak ook kleine maatjes.... en ook mooie.. ik denk dat jij altijd net te laat bent voor de kleine maatjes?
Precies!
Volgens mij hebben ze van de maat XS of 34 maar 10 bikini's elke keer..
Ik heb 2 jaar geleden een zwarte halter bikini bij de H&M gekocht, en een roze bij Hunkemuller.

Vorig jaar hadden ze bij de H&M alleen maar rare kleuren met van die vage broekjes.. vanaf maat 36 en die is te groot
Dit jaar heb ik bij de H&M 1 bikini in maat XS gezien, dat was één of ander monsterlijk ding met kralen in een vage bruin achtige kleur

Nu kan ik waarschijnlijk nérgens meer een leuke bikini vinden, die twee van twee jaar geleden vallen van ellende zowat uit elkaar..
GRRRR
Что было, то прошло..
pi_18881521
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:00 schreef Andoire het volgende:

[..]
ja... dat is wel klote, maar wat ik en een vriendin dan meestal doen is een mooie uitzoeken en de hunkemoller heel NL laten afbellen voor maatje 34 (of S..)
Strawberry Flavour..
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:11:43 #19
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_18881688
ik vind te kleine bikini's wel moor hoor.
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_18881953
Ik had vorig jaar ook veel moeite met een bikini vinden... cup C/D maar wel maatje 36 matched niet. Dit jaar heb ik heel snel een bikini gevonden, een Protest...

Maar tis idd heel irritant, zo'n triangel-bikini vind ik hartstikke leuk maar dat zit gewoon niets. Ik ben niet iemand die alleen maar ligt te bakken, maar ik ga ook altijd beachvolleyballen enzo... Dan wil ik wel een bikini die ook nog een beetje ondersteunt. En das lastig.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:48:22 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_18891417
Als jij dat zelf gelooft is het goed.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_18892035
Ik ben geen bikini fan maar een badpak fan
Maar daar heb je precies hetzelfde probleem, zelf heb ik maat 42 maar voor een badpak moet ik 46 aan en dan is de lengte goed maar de omvang is weer tewijd en bij 44 is de omvang goed maar is de lengte weer te kort
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:14:53 #23
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_18892183
Heel lief bikini-tje gekocht bij HEMA mt36 de laatste, maar meestal zij alle 36-jes al heel snel uitverkocht. Meestal koop ik er een op vakantie in Spanje, kleinere maten volop
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
  woensdag 5 mei 2004 @ 08:25:59 #24
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_18897488
die maten van de bikini's deze zomer slaan echt nergens meer op! laatst ff bij de intersport megastore bikini's gepast... 5 verschillende in mijn maat meegenomen (34/36) allemaal te klein! het bedekt of alleen je tepel of als je gaat zitten zie je gewoon je bilspleet (om t maar even zo te zeggen)
nu heb ik dus een bikini van maat 42 gekocht, volgens mij klopt er hier iets niet? als ik t al moeilijk heb met een bikini kopen, hoe moeilijk moet het dan zijn voor mensen die normaal 42 hebben, voor hun is er dan toch niks te vinden? of mogen hun gewoon niet in bikini? :S
pi_18897602
Probeer eens bij de bijenkorf of in Scheveningen daar op die hoek bij de burgerking (speciale bikini/zwempakken winkel)

Mijn ex heeft ook nogal vrouwelijke vormen en was ook alles te klein
tot we bij de bijenkorf aankwamen
Daar had ze een enorme leuke baywatch bikini gekocht voor iets van 50 euro geloofik en die paste perfect!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')