abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2001 @ 00:56:19 #1
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1335382
Vanavond deze film op canal+ gezien en ben er diep van onder de indruk door de fantastische acteerprestatie van Denzel Washington en het verhaal opzich..

Het verhaal gaat over de ten onrechte van moord veroordeelde bokser Rubin "Hurricane" Carter en een jongen die na het lezen van het boek the sixteenth round geschreven door Carter aan t begin van z'n gevangenisstraf zo onder de indruk was dat ie Carter schreef en daarna met zijn Canadese adoptiefamilie er mede voor zorgde dat Carter vrijkwam. Er is overigens niet bewezen wie er dan wel de moorden pleegden hoop dat dat ooit gebeurt...

Denzel Washington kreeg voor deze film een in mijn ogen zeer terrechte oscar echt een groots acteur! Vind iemand van niet? Heb iig geen slechte films van hem gezien.

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zondag 5 augustus 2001 @ 01:03:36 #2
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1335408
In mijn recensie voor de S.u.m. schreef ik ook al dat het 'geheid Oscar materiaal' was, maar dat ik 'm desondanks wel erg OK vond.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1335441
Denzel Washington kreeg geen oscar voor zijn rol in The Hurricane hoor. Het bleef beperkt tot een nominatie. Al vond ik hem wel beter dan Kevin Spacy die dat jaar de oscar won. Gelukkig ging Denzel niet met lege handen dat jaar naar huis want hij won wel een Golden Globe voor deze geweldige rol in een film die wel ok is.
This is this. This ain't something else, this is this!
  Redactie Frontpage zondag 5 augustus 2001 @ 03:06:25 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1335916
Een erg onevenwichtig verhaal. En niet precies zoals het echt ging. De Oprah uitzending met de betrokkenen was 10x beter!
pi_1341175
Hele mooie film,heb 'm vanochtend op Canal+ gezien.
Of 't verhaal echt klopt of niet,ik vond 't een topfilm.
Acteer werk is overigens ook heel goed..

Weet iemand eigenlijk of die Della Pesca eigenlijk nog in de bak is beland of niet?

maandag 6 augustus 2001 @ 17:15:37 #6
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1349550
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 01:09 schreef Mza het volgende:
Denzel Washington kreeg geen oscar voor zijn rol in The Hurricane hoor.
Oh nou dan wordt het weleens tijd voor een oscar als je t mij vraagt Dan is die nominatie en die Golden Globe zeer terrecht misschien nog wel meer waard ook die wordt toch meer bepaald door t publiek dan een oscar?
  maandag 6 augustus 2001 @ 17:30:16 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1349634
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 01:09 schreef Mza het volgende:
Al vond ik hem wel beter dan Kevin Spacy die dat jaar de oscar won.
OEIOEIOEIOEIOEI...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 16:02:50 #8
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1356810
Hier nog een goeie review met een link naar een trailer the Hurricane en hier een goeie site met veel links RubinHurricane2K
waar hele interresante dingen bij staan zou iedereen die hem gezien heeft eigenlijk eens moeten bekijken.

Toen deze film uitkwam leek ie me niet zo bijzonder ik dacht: Boxen en een rechtzaak Daar kom ik dus absoluut op terug maar das duidelijk lijkt me
  FOK!fossiel woensdag 8 augustus 2001 @ 15:44:31 #9
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_1366995
Een vrij goede film jah, maar een topper is het niet. Maar kan me er niet meer zoveel van herinneren, wel dat ie goed spannend was
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  Redactie Frontpage zaterdag 22 februari 2003 @ 04:33:24 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8643973
Zaterdag 23:07 The Hurricane
Met Denzel Washington, Vicellous Reon Shannon, Deborah Unger e.a (1999) NED3 Drama 7.4

Ik vond 'm dus niets, maar dat zei ik dus al eerder. Onevenwichtig en vooral zoveel veranderd mbt de werkelijke feiten.

zaterdag 22 februari 2003 @ 04:38:05 #11
39618 Duin
Struinen door de Duinen
pi_8643989
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 04:33 schreef SunChaser het volgende:
(...) en vooral zoveel veranderd mbt de werkelijke feiten.

Het is toch ook geen documentaire?! Het is fictie, GEBASEERD op een werkelijk verhaal.

....25-06-88....
  Redactie Frontpage zaterdag 22 februari 2003 @ 23:49:32 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8658400
Hij is begonnen.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 23:54:29 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8658539
de bewaarder die ik tijdens het zappen tegekwam, speelde die ook geen bewaarder in Shawshank Redemption?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage zaterdag 22 februari 2003 @ 23:56:50 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
  zondag 23 februari 2003 @ 01:47:00 #15
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_8660760
Ik heb hem ook net gekeken. Het verhaal tot 1974 kende ik al behoorlijk goed, want dat wordt ook verteld in het nummer van Bob Dylan dat ook in de film genoemd wordt. Dat was gelijk ook de reden dat ik de film wilde zien, ik vind het een prachtig nummer en ben mede door dit nummer een fan geworden van Bob Dylan.

Over de film weer: Erg mooi gemaakt, de tijd genomen om het verhaal te vertellen en het zonder vage sprongen te doen. Duurt daardoor ook wat langer dan de gemiddelde film, maar vertelt dan ook erg veel details.
Leuk dat er zoveel dingen uit het nummer direct ook weer in de film zitten.
Dat shot van boven waarin hij in een soort kleermakerszit op de grond zit:
"While Rubin sits like Buddha in a ten-foot cell"

En toen hij bij de laatste rechtbank wat zei, zei hij zo ongever hetzelfde als hier:
---
Rubin could take a man out with just one punch
But he never did like to talk about it all that much.
It's my work, he'd say, and I do it for pay
---

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')