Het verhaal gaat over de ten onrechte van moord veroordeelde bokser Rubin "Hurricane" Carter en een jongen die na het lezen van het boek the sixteenth round geschreven door Carter aan t begin van z'n gevangenisstraf zo onder de indruk was dat ie Carter schreef en daarna met zijn Canadese adoptiefamilie er mede voor zorgde dat Carter vrijkwam. Er is overigens niet bewezen wie er dan wel de moorden pleegden hoop dat dat ooit gebeurt...
Denzel Washington kreeg voor deze film een in mijn ogen zeer terrechte oscar echt een groots acteur! Vind iemand van niet? Heb iig geen slechte films van hem gezien.
Weet iemand eigenlijk of die Della Pesca eigenlijk nog in de bak is beland of niet?
quote:Oh nou dan wordt het weleens tijd voor een oscar als je t mij vraagt
Op zondag 05 augustus 2001 01:09 schreef Mza het volgende:
Denzel Washington kreeg geen oscar voor zijn rol in The Hurricane hoor.
quote:OEIOEIOEIOEIOEI...
Op zondag 05 augustus 2001 01:09 schreef Mza het volgende:
Al vond ik hem wel beter dan Kevin Spacy die dat jaar de oscar won.
V.
Ik vond 'm dus niets, maar dat zei ik dus al eerder. Onevenwichtig en vooral zoveel veranderd mbt de werkelijke feiten.
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 04:33 schreef SunChaser het volgende:
(...) en vooral zoveel veranderd mbt de werkelijke feiten.
Het is toch ook geen documentaire?! Het is fictie, GEBASEERD op een werkelijk verhaal.
Over de film weer: Erg mooi gemaakt, de tijd genomen om het verhaal te vertellen en het zonder vage sprongen te doen. Duurt daardoor ook wat langer dan de gemiddelde film, maar vertelt dan ook erg veel details.
Leuk dat er zoveel dingen uit het nummer direct ook weer in de film zitten.
Dat shot van boven waarin hij in een soort kleermakerszit op de grond zit:
"While Rubin sits like Buddha in a ten-foot cell"
En toen hij bij de laatste rechtbank wat zei, zei hij zo ongever hetzelfde als hier:
---
Rubin could take a man out with just one punch
But he never did like to talk about it all that much.
It's my work, he'd say, and I do it for pay
---
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |