Dat had Pim zo gewild. Om de Puinhopen van 8 jaar Paars op te ruimen was dat nmodig. Helaas zit 2/3 van Paars nu weer in de regering. Ach ja, schoonheidsfoutje..quote:Op maandag 3 mei 2004 19:46 schreef DeBastaardo het volgende:
Hadden ze maar niet allemaal CDA/VVD moeten stemmen.
Daarom zakken ze ook zoveel in de peilingenquote:Op maandag 3 mei 2004 19:50 schreef DeBastaardo het volgende:
Het is maar wat je puinhopen noemtIk vond paars wel relaxed, nog steeds trouwens! Dit wangedrag van CDA is gewoon vet asociaal als je het mij vraagt ...
Ik noem het geen puinhopen. De Grote Roerganger Fortuyn decreteerde dat in zijn (overigens waardeloze) boek.quote:Op maandag 3 mei 2004 19:50 schreef DeBastaardo het volgende:
Het is maar wat je puinhopen noemtIk vond paars wel relaxed, nog steeds trouwens! Dit wangedrag van CDA is gewoon vet asociaal als je het mij vraagt ...
en toch zouden ze 'maar' 73 zetels halen momenteel..quote:Op maandag 3 mei 2004 19:51 schreef DeBastaardo het volgende:
Mag ook welIk zou graag Pvda/GroenLinks/SP zien roeleren
Noem me een rare jongen, maar ik vind dit eigenlijk wel zo eerlijk.quote:Wie eerder met pensioen wil, kan dat vanaf zijn 63ste, maar moet daar wel zelf voor sparen. Dit zogeheten levensloopverlof kan zowel tussentijds als voorafgaand aan het pensioen worden opgenomen. Werknemers die het verlof eerder opnemen moeten tot hun 65ste doorwerken.
Wat heeft Pim met het CDA en de VVD te maken?quote:Op maandag 3 mei 2004 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat had Pim zo gewild. Om de Puinhopen van 8 jaar Paars op te ruimen was dat nmodig. Helaas zit 2/3 van Paars nu weer in de regering. Ach ja, schoonheidsfoutje..
Onze alom gewaardeerde ex-mod moet gewoon zijn frustraties uiten waar hij jaren over gedaan heeft om deze op te bouwen. Niet te veel aandacht aan besteden: Meestal post hij in een topic een paar keer "Pim heeft het zo gewild" en wat andere provocerende nonsense, waar overigens bijna niemand op ingaat, waarna het topic zijn normale weg vervolgd zonder de betreffende user, want inhoudelijk heeft meneer niet veel te melden.quote:Op maandag 3 mei 2004 20:16 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat heeft Pim met het CDA en de VVD te maken?
Pim heeft dit kabinet samengesteld?
Nederland heeft voor een PvdA en CDA regering gekozen. CDA hield de boot af en wilde liever samen met de VVD. Nu is de VVD de baas en Jan Peter de marionet van Gerrit Zalm. Het is voor ons land te hopen dat deze coalitie de 4 jaar niet uitzit. Nederland is echt toe aan links beleid. De armen rijker en de rijken armer, eerlijk is eerlijk.quote:Op maandag 3 mei 2004 19:46 schreef DeBastaardo het volgende:
Hadden ze maar niet allemaal CDA/VVD moeten stemmen.
Links beleid is toch: iedereen meer geld, maar het geld minder waard en de economie naar de klote ?quote:Op maandag 3 mei 2004 20:29 schreef Roscoo het volgende:
[..]
Nederland heeft voor een PvdA en CDA regering gekozen. CDA hield de boot af en wilde liever samen met de VVD. Nu is de VVD de baas en Jan Peter de marionet van Gerrit Zalm. Het is voor ons land te hopen dat deze coalitie de 4 jaar niet uitzit. Nederland is echt toe aan links beleid. De armen rijker en de rijken armer, eerlijk is eerlijk.
Misschien ben ik dan ook een rare jongen, want dit vind ik eigenlijk ook heel erg redelijk. Weet iemand hoe hoog de gemiddelde uittredingsleeftijd op het moment ligt? Ik gok op 58-59 jaar, dan is een verhoging naar 60 jaar, zoals de vakbonden voorstellen natuurlijk geen oplossing. En daarnaast lijkt het me niet juist dat het kabinet meebetaalt aan regelingen die regelrecht ingaan tegen het beleid dat ze voorstaan (langer werken).quote:Op maandag 3 mei 2004 20:10 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Noem me een rare jongen, maar ik vind dit eigenlijk wel zo eerlijk.
Een direct gevolg van strategisch stemmen. Toegegeven, de Partij van de Arbeid verdiende het ook niet na de ellende die Kok achterliet, maar dan hadden we wel een stuk beter kabinet gehad dan dit. Dit is echt niet te geloven. Blijkbaar kan het allemaal maar, er is niemand die op de rem trapt.quote:Op maandag 3 mei 2004 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederland krijgt de regering die het verdient. Iedereen liep zo te Hosanna roepen dat het CDA toch lekker met de VVD ging regeren.. Tja, en zoals je ziet: Alleen de werkgevers hebben er baat bij: Stijgingen van de topsalarissen en nu dus ook langer je werknemers in dienst voor hetzelfde geld.
bronquote:Uit de meest recente cijfers van de Arbeidsinspectie blijkt dat voor 75 cao’s waarin overgestapt wordt van vutregeling naar flexibele pensionering de gemiddelde vutleeftijd op 60,1 jaar ligt. In de prepensioenregelingen is de gemiddelde normleeftijd echter toegenomen met 1,2 jaar tot 61,3 jaar.
Vreemd, maar ik kon alleen op personen stemmen. Had jij een ander stembiljet ofzo waarmee je op coalities kon stemmen?quote:Op maandag 3 mei 2004 20:29 schreef Roscoo het volgende:
Nederland heeft voor een PvdA en CDA regering gekozen.
bronquote:Minister Gerrit Zalm heeft gedreigd dat CAO’s niet meer algemeen zullen gelden als het najaarsakkoord niet wordt nagekomen.
De minister van Financiën reageerde in het televisieprogramma Buitenhof op de sociale onrust die is ontstaan over het prepensioen. De vakbonden hebben gedreigd de afspraken over het bevriezen van de lonen niet na te komen als er geen aanvaardbaar akkoord over het vroegpensioen komt. Zalm verklaarde dat het kabinet in dat geval de CAO’s niet meer algemeen bindend zal verklaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |