abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18863101
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=317184&c=36

AMSTERDAM - De collectieve mogelijkheden om fiscaal vriendelijk voor de 65ste verjaardag te stoppen met werken worden afgeschaft. Door het uitblijven van een akkoord tussen de sociale partners over een nieuwe vut- prepensioen- en levensloopregeling, zet het kabinet de eigen plannen door. Dat staat volgens de Volkskrant in een brief die het kabinet maandag naar de Tweede Kamer stuurt.

Wie eerder met pensioen wil, kan dat vanaf zijn 63ste, maar moet daar wel zelf voor sparen. Dit zogeheten levensloopverlof kan zowel tussentijds als voorafgaand aan het pensioen worden opgenomen. Werknemers die het verlof eerder opnemen moeten tot hun 65ste doorwerken. De meeste concessies die het kabinet heeft gedaan in het overleg met de sociale partners komen daarmee te vervallen.

Werkgevers en werknemers hadden tot 1 mei om samen tot een akkoord te komen, maar zij slaagden daar niet in. Vijf van zes betrokken partijen zijn het met elkaar eens, maar werkgeversorganisatie VNO-NCW kan zich niet vinden in hun standpunt: stoppen met werken op 60,5 jaar.

De vakbeweging heeft al laten weten indien het kabinet de eigen plannen doorzet, zij zich niet zal houden aan de vorig jaar afgesproken loonmatiging in 2005. De afspraken daarover in het najaarsakkoord waren gekoppeld aan het totstandkomen van een akkoord over een nieuwe vut-, prepensioen- en levensloopregeling. Nu dat akkoord er niet is, voelt de vakbeweging zich niet gehouden aan de afspraak geen loonsverhoging te eisen volgend jaar.

Bah bah bah, ben ALWEER teleurgesteld. Wat is die De Geus toch een achterbakse hond!

Weer een stukje socialiteit naar de kloten vanwege die aardappel
  maandag 3 mei 2004 @ 19:43:23 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18863190
Nederland krijgt de regering die het verdient. Iedereen liep zo te Hosanna roepen dat het CDA toch lekker met de VVD ging regeren.. Tja, en zoals je ziet: Alleen de werkgevers hebben er baat bij: Stijgingen van de topsalarissen en nu dus ook langer je werknemers in dienst voor hetzelfde geld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_18863256
Hadden ze maar niet allemaal CDA/VVD moeten stemmen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:49:04 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_18863331
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:46 schreef DeBastaardo het volgende:
Dat had Pim zo gewild. Om de Puinhopen van 8 jaar Paars op te ruimen was dat nmodig. Helaas zit 2/3 van Paars nu weer in de regering. Ach ja, schoonheidsfoutje..
pi_18863367
Het is maar wat je puinhopen noemt Ik vond paars wel relaxed, nog steeds trouwens! Dit wangedrag van CDA is gewoon vet asociaal als je het mij vraagt ...
  maandag 3 mei 2004 @ 19:50:49 #6
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_18863387
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:50 schreef DeBastaardo het volgende:
Het is maar wat je puinhopen noemt Ik vond paars wel relaxed, nog steeds trouwens! Dit wangedrag van CDA is gewoon vet asociaal als je het mij vraagt ...
Daarom zakken ze ook zoveel in de peilingen
pi_18863407
Mag ook wel Ik zou graag Pvda/GroenLinks/SP zien roeleren
  maandag 3 mei 2004 @ 19:52:45 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_18863433
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:50 schreef DeBastaardo het volgende:
Ik noem het geen puinhopen. De Grote Roerganger Fortuyn decreteerde dat in zijn (overigens waardeloze) boek.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:56:13 #9
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_18863542
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:51 schreef DeBastaardo het volgende:
Mag ook wel Ik zou graag Pvda/GroenLinks/SP zien roeleren
en toch zouden ze 'maar' 73 zetels halen momenteel..
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 20:01:10 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:10:47 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18863974
quote:
Wie eerder met pensioen wil, kan dat vanaf zijn 63ste, maar moet daar wel zelf voor sparen. Dit zogeheten levensloopverlof kan zowel tussentijds als voorafgaand aan het pensioen worden opgenomen. Werknemers die het verlof eerder opnemen moeten tot hun 65ste doorwerken.
Noem me een rare jongen, maar ik vind dit eigenlijk wel zo eerlijk.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_18864164
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat had Pim zo gewild. Om de Puinhopen van 8 jaar Paars op te ruimen was dat nmodig. Helaas zit 2/3 van Paars nu weer in de regering. Ach ja, schoonheidsfoutje..
Wat heeft Pim met het CDA en de VVD te maken?
Pim heeft dit kabinet samengesteld?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:26:05 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18864455
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat heeft Pim met het CDA en de VVD te maken?
Pim heeft dit kabinet samengesteld?
Onze alom gewaardeerde ex-mod moet gewoon zijn frustraties uiten waar hij jaren over gedaan heeft om deze op te bouwen. Niet te veel aandacht aan besteden: Meestal post hij in een topic een paar keer "Pim heeft het zo gewild" en wat andere provocerende nonsense, waar overigens bijna niemand op ingaat, waarna het topic zijn normale weg vervolgd zonder de betreffende user, want inhoudelijk heeft meneer niet veel te melden.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 3 mei 2004 @ 20:29:31 #14
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_18864577
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:46 schreef DeBastaardo het volgende:
Nederland heeft voor een PvdA en CDA regering gekozen. CDA hield de boot af en wilde liever samen met de VVD. Nu is de VVD de baas en Jan Peter de marionet van Gerrit Zalm. Het is voor ons land te hopen dat deze coalitie de 4 jaar niet uitzit. Nederland is echt toe aan links beleid. De armen rijker en de rijken armer, eerlijk is eerlijk.
Er gaat niks boven Urk
pi_18864896
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:29 schreef Roscoo het volgende:

[..]

Nederland heeft voor een PvdA en CDA regering gekozen. CDA hield de boot af en wilde liever samen met de VVD. Nu is de VVD de baas en Jan Peter de marionet van Gerrit Zalm. Het is voor ons land te hopen dat deze coalitie de 4 jaar niet uitzit. Nederland is echt toe aan links beleid. De armen rijker en de rijken armer, eerlijk is eerlijk.
Links beleid is toch: iedereen meer geld, maar het geld minder waard en de economie naar de klote ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_18864919
Zullen we er een inhoudelijke discussie van maken ipv weer het kabinet te gaan bashen?
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Noem me een rare jongen, maar ik vind dit eigenlijk wel zo eerlijk.
Misschien ben ik dan ook een rare jongen, want dit vind ik eigenlijk ook heel erg redelijk. Weet iemand hoe hoog de gemiddelde uittredingsleeftijd op het moment ligt? Ik gok op 58-59 jaar, dan is een verhoging naar 60 jaar, zoals de vakbonden voorstellen natuurlijk geen oplossing. En daarnaast lijkt het me niet juist dat het kabinet meebetaalt aan regelingen die regelrecht ingaan tegen het beleid dat ze voorstaan (langer werken).

Daarnaast heb ik volgens mij nog gelezen dat het kabinet CAO's niet meer algemeen bindend zal verklaren als de vakbonden buitenproportionele loonsverhogingen zullen eisen om het wegvallen van subsidies te 'repareren'. Maar daarvan kan ik de bron op dit moment niet vinden.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_18864942
Je kan niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Mijn norm is nog strenger dan die van Zalm.
Als we datr belachelijke begrotingstekort nu eens niet lieten oplopen, of beter nog zelfs laten dalen, dan blijft er per saldo veel meer over. Bedenk eens wat het kost aan rente.

En waar gaat het heen? Dat is een heerlijke discussie... In ieder geval niet naar de prepensioen/vutregelingen.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:46:38 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18865098
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederland krijgt de regering die het verdient. Iedereen liep zo te Hosanna roepen dat het CDA toch lekker met de VVD ging regeren.. Tja, en zoals je ziet: Alleen de werkgevers hebben er baat bij: Stijgingen van de topsalarissen en nu dus ook langer je werknemers in dienst voor hetzelfde geld.
Een direct gevolg van strategisch stemmen. Toegegeven, de Partij van de Arbeid verdiende het ook niet na de ellende die Kok achterliet, maar dan hadden we wel een stuk beter kabinet gehad dan dit. Dit is echt niet te geloven. Blijkbaar kan het allemaal maar, er is niemand die op de rem trapt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18865161
quote:
Uit de meest recente cijfers van de Arbeidsinspectie blijkt dat voor 75 cao’s waarin overgestapt wordt van vutregeling naar flexibele pensionering de gemiddelde vutleeftijd op 60,1 jaar ligt. In de prepensioenregelingen is de gemiddelde normleeftijd echter toegenomen met 1,2 jaar tot 61,3 jaar.
bron

Als deze cijfers kloppen, dan zijn de vakbonden helemaal niet voor langer werken.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:55:45 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18865348
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:29 schreef Roscoo het volgende:
Nederland heeft voor een PvdA en CDA regering gekozen.
Vreemd, maar ik kon alleen op personen stemmen. Had jij een ander stembiljet ofzo waarmee je op coalities kon stemmen?
pi_18865671
quote:
Minister Gerrit Zalm heeft gedreigd dat CAO’s niet meer algemeen zullen gelden als het najaarsakkoord niet wordt nagekomen.

De minister van Financiën reageerde in het televisieprogramma Buitenhof op de sociale onrust die is ontstaan over het prepensioen. De vakbonden hebben gedreigd de afspraken over het bevriezen van de lonen niet na te komen als er geen aanvaardbaar akkoord over het vroegpensioen komt. Zalm verklaarde dat het kabinet in dat geval de CAO’s niet meer algemeen bindend zal verklaren.
bron
pi_18865818
Ik vind ook net als bos dat de grenzen gewoon open moeten gaan voor europeese arbeidsmigratie en asielzoekers en dat er meer moskeeen gebouwd moeten worden. Dat is tenminste fatsoenlijke steun voor de economie. Sparen is voor mietjes, dat was tijdens kok 1&2 ook niet nodig. Vandaar dat onze huidige coalitie overal geld in kan pompen zonder erbij na te denken, stel je voor dat ze moesten gaan sparen ofzo.
/0
pi_18865871
En het idee van groenlinks om een minister van liefde-crap in te voeren was opzich ook wel een heel goede.
/0
pi_18889005
Dat was natuurlijk ook weer een lekker voorstel, stoppen met 60,5.
De eerste 25 jaar op school zitten, de laatste 25 jaar met pensioen en tussendoor maar 35 jaar werken. En terwijl je werkt ook nog moeten opdraaien voor alle uitkeringstrekkers (zo'n 20% van de beroepsbevolking). Dat komt dus effectief neer op iedere werknemer twee andere personen volledig onderhouden. En dan maar kankeren dat de belastingen zo hoog zijn.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt,
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')