bronquote:Ze hebben grappige namen zoals Plastic Elastic, Styling Steel, Freezing Gel of Hair Glue en beloven stuk voor stuk datje haar precies in het model blijft datje wilt hebben. Opstandige krullen worden getemd, dof haar krijgt een metalen glans en zelfs slap haar kan met zo'n speciaal product worden omgetoverd tot een extreem spiky kapsel. De fabrikanten kunnen je ook niets meer aansmeren, want uit onderzoek blijkt dat jij als consument precies weet watje aanschaft en telkens weer op zoek bent naar nieuwe producten. Jongens tussen de 15 en 19 jaar blijken trouwens vooral gel te gebruiken en meisjes in die leeftijdscategorie kiezen eerder voor een mousse. Maar watje ook koopt, geur, gevoel en resultaat van het stylingproduct staan bovenaan je verlanglijstje.
SOEPEL
Met Clay 'N Play van Wella kun je de wilde creaties maken met een mat effect. Het is een ultrasterke versteviging die je haar niet zwaar maakt en er tevens voor zorgt dat je creatie niet instort. Zit in een pot van 75 ml en kost ¤ 4,99.
GLANS
Wil je vooral een soepele wax, dan is Shaping Fibers van Keune een goed idee. Je haren worden steviger door de toegevoegde vezels en het Orange Fruit Complex geeft het product een frisse mandarijntjesgeur en beschermt het haar tegen beschadiging met kam en borstel. De wax is vooral geschikt voor het aanbrengen van accenten en geeft het haar een superglans. Een potje van 30 ml is te koop voor ¤ 7,95.
REGEN
Activity Gel uit de Schwarzkopf Junior-lijn is speciaal ontwikkeld voor die momenten dat je last hebt van zweet en vocht en je haren toch in model moeten blijven, De gel is dan ook waterafstotend en transpiratieresistent. Je kunt er dus mee sporten, dansen en lopen in de regen, De gel verdwijnt alleen als je je haar wast en een tube van 150 ml komt op ¤ 4,99.
Ohquote:Op maandag 3 mei 2004 18:29 schreef salvadio het volgende:
die serie van wella is verschrikkelijk. Na een paar uur lijkt het of je een acute roosaanval hebt... :p
En dit sinds vanmiddag :quote:Provides the common thread from which to weave all of your looks. Holds, separates and stays flexible.
Feels like gel, goes on like a pomade, finishes like a detailing crËme
Hold is firm, not crunchy
quote:Maybe you don’t need firm control. You only want your hair to stay in place and still look natural. Buff keeps you casual all day.
Casual control
Keeps short hair in place and your straight hair straight
No greasy feel
Die gele heb ik ook. Werkt perfectquote:Op maandag 3 mei 2004 18:02 schreef Haanibal het volgende:
euroshopper gel 300 ml voor 0,44 euro![]()
edit... 500 ml
quote:Op maandag 3 mei 2004 18:02 schreef Haanibal het volgende:
edit... 500 ml
quote:Op maandag 3 mei 2004 20:58 schreef Jaguar645 het volgende:
veelal deze:
werkt erg lekker je hebt er weinig van nodig blijft goed in model zitten en word niet te hard
whahaha!quote:Op maandag 3 mei 2004 18:02 schreef Haanibal het volgende:
edit... 500 ml
is idd goed spul, slechts 2 keer gebruikt en nu al weg ervan.quote:Op maandag 3 mei 2004 20:58 schreef Jaguar645 het volgende:
veelal deze:
[afbeelding]
werkt erg lekker je hebt er weinig van nodig blijft goed in model zitten en word niet te hard
Me too.quote:Op maandag 3 mei 2004 20:58 schreef Jaguar645 het volgende:
veelal deze:
[afbeelding]
Ook met wind tegen?quote:Op maandag 3 mei 2004 20:58 schreef Jaguar645 het volgende:
veelal deze:
[afbeelding]
Die shit is idd ook erg goed, mijn zus heeft ook een kapsteropleiding gevolgd en toen kon ze die shit voor inkoopsprijs krijgen, maar anders is het echt niet te betalen, al heb je er maar erg weinig van nodig om een heel goed resultaat te krijgen!quote:
Oke, dus gewoon olijfole?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:18 schreef phèdre het volgende:
als ik al iets gebruik is het eenmaal per drie/vier maanden
een masker van olijfolie. gewoon zilverfolie rond je hoofd
en lekker laten zitten. daarna eerst wassen met een heel
klein beetje dreft vaatwasmiddel en vervolgens met gewone
shampoo. wordt je haar super glanzend en soepel van.
Is dat een soort gel? Ik gebruik de shampoo en het serum van John Frieda, maar echt tevreden ben ik er niet over. Het serum is belachelijk weinig voor veel geld. Mijn haar is er wel iets beter door geworden, maar niet zodanig dat ik er het (vele) geld voor over heb.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:59 schreef schatje het volgende:
Ik gebruik de Frizz Ease 5 min. manager van John Frieda.
Nee, het is een speciale lotion om je haren tijdens het föhnen glad en glanzend te krijgen. Ik gebruik het al jaren en ben er zeer tevreden over.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:19 schreef Christine het volgende:
[..]
Dus vertel me alles over die 5 min. manager
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort wax-achtig spul maar wat dan niet vet is. Bij de kapper deden ze er iets van L'Oréal in, dat vond ik op zich wel goed spul. Een haarmasker lijkt me niet heel nuttig, omdat je dat er weer uit wast. Ik moet echt iets hebben wat erín blijft. En ja, ik heb ook altijd het probleem dat mijn haar bij de kapper super zit, maar 15 minuten later na het drogen een pluisbos isquote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:06 schreef schatje het volgende:
Nee, het is een speciale lotion om je haren tijdens het föhnen glad en glanzend te krijgen. Ik gebruik het al jaren en ben er zeer tevreden over.
Maaruh, je kunt ook een haarmasker proberen, van Hennaplus bijvoorbeeld. Dat wil ook nog wel eens helpen tegen het probleem wat jij hebt.
Veel succes.
Haha die ga ik morgen meteen halen, ik ben altijd een kunstenaar voor de spiegel, maar na een uurtje of 2 zit het helemaal niet meer zoals ik dat had gehooptquote:Met Clay 'N Play van Wella kun je de wilde creaties maken met een mat effect. Het is een ultrasterke versteviging die je haar niet zwaar maakt en er tevens voor zorgt dat je creatie niet instort. Zit in een pot van 75 ml en kost ¤ 4,99.
Toni&Guy heeft dat wel geloof ik. Het is wel dezelfde prijsklasse als John Frieda. En ook te koop bij de Etos.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:28 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort wax-achtig spul maar wat dan niet vet is. Bij de kapper deden ze er iets van L'Oréal in, dat vond ik op zich wel goed spul. Een haarmasker lijkt me niet heel nuttig, omdat je dat er weer uit wast. Ik moet echt iets hebben wat erín blijft. En ja, ik heb ook altijd het probleem dat mijn haar bij de kapper super zit, maar 15 minuten later na het drogen een pluisbos is
Silktherapy van Farouk is ideaalquote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:28 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort wax-achtig spul maar wat dan niet vet is. Bij de kapper deden ze er iets van L'Oréal in, dat vond ik op zich wel goed spul. Een haarmasker lijkt me niet heel nuttig, omdat je dat er weer uit wast. Ik moet echt iets hebben wat erín blijft. En ja, ik heb ook altijd het probleem dat mijn haar bij de kapper super zit, maar 15 minuten later na het drogen een pluisbos is
Die KEUNE is wel goed ja, m'n kapper gebruikt die ook altijd, hij smeert er dan ook wel een fikse klodder in..quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:12 schreef Bolsje het volgende:
[afbeelding]
en dan de gele. Je haar is binnen een minuut of 2 keihard, en blijft de hele tijd in model. Jammer alleen dat het zo aso duur is.
Die heb ik ook! Werkt goed!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:14 schreef Uddel het volgende:
[..]
Die KEUNE is wel goed ja, m'n kapper gebruikt die ook altijd, hij smeert er dan ook wel een fikse klodder in..![]()
Zelf gebruik ik van die goedkope grote doorzichtige potten met een geel deksel waar gele gel in zit. Op het etiket staat Styling Gel. Je hebt ze ook in het groen. Die gel kom je vaak tegen trouwens..
edit:
Plaatje gevonden van de groene variant (ik heb dus de gele):
[afbeelding]
Die heb ik ook ja, tegenwoordig in een ander potjequote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:14 schreef Uddel het volgende:
[..]
Die KEUNE is wel goed ja, m'n kapper gebruikt die ook altijd, hij smeert er dan ook wel een fikse klodder in..![]()
Zelf gebruik ik van die goedkope grote doorzichtige potten met een geel deksel waar gele gel in zit. Op het etiket staat Styling Gel. Je hebt ze ook in het groen. Die gel kom je vaak tegen trouwens..
edit:
[afbeelding]
Erg hip merkquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:28 schreef salvadio het volgende:
Ik gebruik wax van lee stafford... voor wat glans in m'n haar
hoe gebruik jij dat? op nat haar of droog? verwarm je het eerst in water of gebruik je het direct?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:22 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Geweldig spul... kost geen drol en je kan er desnoods een Eiffeltoren mee op je hoofd bouwen.
Meteen als ik onder de douche vandaan kom, even een handdoek over m'n haar en dan meteen wat Murrays erin. Gewoon een klein beetje warmwrijven tussen je handen en door je haar verdelen... ok je krijgt het niet meer van je handen.. maar dat is bijzaak.quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:39 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
hoe gebruik jij dat? op nat haar of droog? verwarm je het eerst in water of gebruik je het direct?
Klinkt goed! Is dat alleen te koop bij de kapper of ook nog ergens anders??quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:31 schreef Mr.J het volgende:
Gebruik al een paar jaar Fudge.
Ben er zeer over te spreken.
[afbeelding]
Fudge is geloof ik enkel te koop bij de kapper. Maar je zult het ongetwijfeld vast wel ergens kunnen bestellenquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:05 schreef FiLmStEr het volgende:
[..]
Klinkt goed! Is dat alleen te koop bij de kapper of ook nog ergens anders??
hahaha, 'touchable', dan moet je niet met je vingers door mijn haar gaan... Ik gebruik wax van Dirckx Drogist (lekker GOEDkoop, lijkt beetje op Murrays) en daarvan word je haar zo vet van als bagger... Maar oh, oh, oh wat zullen die vingers er lekker doorheen glijden...quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:12 schreef milagro het volgende:
geen gel (brrr) enkel een beetje Biosilk, silktherapy van Farouk![]()
Haar moet touchable zijn voor mij, lekker je handen erdoor heen kunnen halen, of dat nu bij mij of 'hij' is..niets vervelender dan blijven steken als je je vingers er doorheen wilt laten glijden door een lading gelzo niet sexy
Je hebt geen vriendin??quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:42 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Maar oh, oh, oh wat zullen die vingers er lekker doorheen glijden...
neej, niet op dit moment.. Maar als ik gedoucht heb dan kan ze er wel doorheen met dr vingers... Door elkaars haren aaien enz. heb ik zowiezo nooit echt wat gevonden..quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Je hebt geen vriendin??
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:54 schreef tommie_b het volgende:
[..]
neej, niet op dit moment.. Maar als ik gedoucht heb dan kan ze er wel doorheen met dr vingers... Door elkaars haren aaien enz. heb ik zowiezo nooit echt wat gevonden..![]()
Beeldig potje ookquote:Op zondag 9 mei 2004 16:33 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Ik gebruik deze:
[afbeelding]
en Guhl silk mousse
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:14 schreef Uddel het volgende:
[..]
edit:
[afbeelding]
Murrays gatver de gatver, vriend van me had t bij toen we op vakantie waren. Hij was helemaal weg van dat spul dus ik denk "ow dat moet ik dan ook ff gebruiken", nou het doet al pijn als je t in je haar smeert, vervolgens heb je vettig haar en krijg je het er na 3x wassen met was middel nog niet uit. Das dus gewoon Troepquote:Op maandag 3 mei 2004 18:01 schreef Miguel het volgende:
Hoewel het ontiegelijke troep is .... Murrays ... (en L'Oreal Techni Art Fix Max, van de kapster)
Die gebruikte ik eerst ook..... alleen als je daarmee 2x je trui over je hoofd trekt breekt het en zie je er helemaal niet meer uit. Ik heb nu gel van de Action (vage winkel maar welquote:Op maandag 3 mei 2004 18:02 schreef Haanibal het volgende:
edit... 500 ml
cool, dit spul wil ikquote:Op maandag 3 mei 2004 19:27 schreef Thermo het volgende:
sebastian collection spullen, op het moment de Threads micro-mesh styler.
dit dus :
http://www.sebastian-intl.com/
[afbeelding]
[..]
En dit sinds vanmiddag :
[afbeelding]
Buff
[..]
Steeds meer mensen ontdekken de Action. En terecht, want ze hebben leuke koopjesquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:29 schreef superheist het volgende:
[..]
cool, dit spul wil ik
edit: zelf gebruik ik cheapo gel van de Action!
Die gebruik ik dus ookquote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:14 schreef Uddel het volgende:
[..]
edit:
[afbeelding]
heeeey great minds think a like.quote:Op zondag 16 mei 2004 14:46 schreef Dezz het volgende:
Groene gel van dit merk:
[afbeelding]
Werkt net zo goed als al die dure shit, die heb ik eerst ook gehad namelijk
Gel kun je volgens mij op nat én droog haar aanbrengen. Juist omdat het meestal op waterbasis is, wordt je haar vanzelf toch wat vochtig en krijg je dus die wetlook. Als je dat wilt voorkomen en toch versteviging wilt, zul je aan de mousse of in mijn geval wax gaan.quote:Op zondag 16 mei 2004 15:57 schreef lapente het volgende:
Doe de gel er altijd in als mijn haar half nat/handdoek-droog is, of is dat juist niet goed?
Iemand tips om je haar er met gel een beetje verzorgd uit te laten zien, en niet alsof je net door de regen bent gefietst?
Word niet hardquote:Op maandag 3 mei 2004 20:58 schreef Jaguar645 het volgende:
veelal deze:
Ja me to die gele bagger is primaquote:Op maandag 3 mei 2004 18:02 schreef Haanibal het volgende:
edit... 500 ml
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:14 schreef Uddel het volgende:
[..]
edit:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:39 schreef Nature het volgende:
Ik ben op zoek naar gel waarmee je haar niet hard/plakkerig wordt maar waarmee het wel blijft zitten. Dus ook als je je handen door je haar haalt of tegen de wind in fietst. Iemand ervaring?
Wat voor kapsel heb je? Ik denk dat je dan een bepaalde wax soort moet denken. Ik weet niet precies hoe het heet, ik geloof dat het van L'oreal is. Wellicht dat iemand weet wat ik bedoel?quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:10 schreef schatje het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
Wax begint snel te irriteren door een soort vies gevoel iddquote:Op donderdag 13 mei 2004 10:00 schreef Christine het volgende:
Ik wilde op de markt L'Oréal wax kopen, maar ontdekte een goedkopere variant van taff. Ruikt heerlijk en werkt aardig. Van wax krijg ik overigens wel snel een "vies" gevoel.
Daar zat ik dus ook mee.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:19 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Meteen als ik onder de douche vandaan kom, even een handdoek over m'n haar en dan meteen wat Murrays erin. Gewoon een klein beetje warmwrijven tussen je handen en door je haar verdelen... ok je krijgt het niet meer van je handen.. maar dat is bijzaak.....
Ik heb steil haar, meer kort dan lang (maar niet heel kort). Zal het ook eens vragen aan de kapperquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:17 schreef salvadio het volgende:
[..]
Wat voor kapsel heb je? Ik denk dat je dan een bepaalde wax soort moet denken. Ik weet niet precies hoe het heet, ik geloof dat het van L'oreal is. Wellicht dat iemand weet wat ik bedoel?
Even in het algemeen..., voor de beste haarproducten moet je toch echt bij de kapper zijn. Is wat duurder natuurlijk maar dan weet je wel zeker dat je een product hebt dat het best bij jouw haartype past en bovendien voor kwaliteit staat.
Wordt idd niet hard... hoeveel smeer je er dan wel nie in.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Word niet hard
Nou ECHT wel hel. Teminste bij mij wel. Als ik naar bed ga en ik word weer wakker zit m,n haar nog precies het zelfde![]()
Ik gebruik ook de 5-minute manager van John Frieda. Werkt super!quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:49 schreef schatje het volgende:
Ik heb vanmiddag deze gekocht:
[afbeelding]
Ook maar eens keer uitproberen.
John Frieda is superquote:Op woensdag 26 mei 2004 19:36 schreef Coconut het volgende:
Schatje, hoe bevalt deze en wat doet het met je haar?
[..]
Ik gebruik ook de 5-minute manager van John Frieda. Werkt super!
[afbeelding]
Ik weet hetquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:14 schreef schatje het volgende:
[..]
John Frieda is super.
Eerst de 5 minute manager opmaken. Zodra ik het gebruik laat ik weten hoe het me bevaltquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:22 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ik weet het![]()
Maar hoe bevalt die 'wind-down'?
quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:09 schreef Mr.Mills het volgende:
Ik gebruik meestal L'oreal out of bed, Wella Clay 'n Play en als het dan nog niet goed zit wat Fructis Hard Spray d'roverheen![]()
Chillout ja, kinki-kappers.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:10 schreef El_Catalan het volgende:
Ik zoek wax/gel wat het haar een beetje stijl maakt en toch niet te hard maakt,natuurlijk overkomt.
Waar kun je dat "Fudge" halen,volgensmij had ik het een keer bij de Chillout gezien.
Waar koop je die?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:22 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Geweldig spul... kost geen drol en je kan er desnoods een Eiffeltoren mee op je hoofd bouwen.
Ik haal het altijd bij een kapperszaakje.. maar ik zag ze laatst gewoon bij de Etos staan..quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:04 schreef Rob12345 het volgende:
[..]
Waar koop je die?
En daar kosten ze 5,nogwat!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:30 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik haal het altijd bij een kapperszaakje.. maar ik zag ze laatst gewoon bij de Etos staan...
Die goedkope rommel heb ik ook weleens gehad... nou nooit meer...quote:Op zondag 16 mei 2004 14:46 schreef Dezz het volgende:
Groene gel van dit merk:
[afbeelding]
Werkt net zo goed als al die dure shit, die heb ik eerst ook gehad namelijk
Dat zeg ik, geen drol...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En daar kosten ze 5,nogwat!
Ik kan er geen vinger op leggen wat het nu precies is, maar hij bevalt me gewoon niet. Misschien doordat ik de "5-Minute Manager" gewend ben ofzoquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:22 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ik weet het![]()
Maar hoe bevalt die 'wind-down'?
True, het blijft een week vrij goed zitten ofzoquote:Op zondag 30 mei 2004 17:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Dat zeg ik, geen drol....
Je doet minstens een half jaar met zo'n blikje...
dat is zeker rotspul, ik heb dus één keer zo'n tube gehad en dat is echt niet gezond. Het leek wel alsof ik nog meer roos had dan mijn vader, en die zit er altijd onder, hij wil ook geen antiroos shampoo gebruiken want hij is alergisch voor één van die ingrediënten ofzo??quote:Op maandag 3 mei 2004 18:29 schreef salvadio het volgende:
die serie van wella is verschrikkelijk. Na een paar uur lijkt het of je een acute roosaanval hebt... :p
quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:37 schreef Zenchi het volgende:
Is murrays goed genoeg of kan ik beter een pot lets dred of knotty boy bestellen?
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:11 schreef inXs het volgende:
Ik gebruik af en toe dat architect gel/wax en het werkt eigenlijk super in het begin,vooral op droog haar.. Maar na een uur/half uur (ligt ook aan de warmte) begint het wat in te zakken en wordt het weer slapper.. Dus eerst staat mijn haar zeer mooi omhoog, mooie stekels, maar na een half uur zakt het weer in met dat spul ..
Weet iemand een oplossing hiervoor? Dus dat het zo blijft en niet inzakt.. Of misschien een vervanger (die je in de winkel kan kopen) die hetzelfde beoogde effect heeft. Ik gebruik nu remix van loreal, die ik overigens 1 van de betere vind.. Maar het is het net niet zeg maar
Ik reageerde eigelijk op die quote in die post van schatjequote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:43 schreef Christine het volgende:
Waarom zou je je haar keihard willen hebben, veldmuis?
Ik vind haar nog altijd het mooist wanneer het niet te vet is, en natuurlijk valt.
Veel van die negermevrouwen die hun haar gestraight hebben, hebben er vet ingestopt waardoor het recht blijft staan. Ook als je je hooft buigt of draait dus. Geen gezicht.
Door dat spul hoef ik nu nog niet naar de kapper omdat mn haar goed blijft staanquote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:36 schreef -En4Cer- het volgende:
[afbeelding]
Het is gigantische troep.. maar het werkt wel!
als je het potje los trekt lijkt het net kaarsenvet
Ik ga nu ook gemiddeld 2x per jaar minder naar de kapper jaquote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:56 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Door dat spul hoef ik nu nog niet naar de kapper omdat mn haar goed blijft staan.
De 3 dagen voordat ik naar de kapper ga smeer ik dat spul gewoon niet meer in mn harenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:20 schreef Riball het volgende:
wil de kapper het uberhaupt nog wel aanraken???
Een huismerk op de eerste plaatsquote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:27 schreef veldmuis het volgende:
Was trouwens bij kassa net een gel-test.
http://kassa.vara.nl/port(...)r=493496#testuitslag
Mocht iemand dat interessant vinden.
quote:Post geplaatst door: n44b
Wat voor gel heb je voor zon soort kapsel nodig, en waar te koop?:of zoiets
met die gele gel troep dan de deke plakt alles aan elkaar en valt het plat op mn hoofdhuid :p
mn haar is trouwens 6/7 cm te lang, ik weet niet of dat te lang is?
alvast bedankt![]()
ook goedquote:Op maandag 14 juni 2004 12:31 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
Dat bovenste kapsel lukt mij prima met van die Styling gel uit een blauwe pot!quote:Op maandag 14 juni 2004 12:31 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
is dat (rechts) wat?quote:Op maandag 14 juni 2004 14:59 schreef veldmuis het volgende:
Iig geen gel maar een wax gebruiken....
Weet ik niet, moet eerlijk zeggen dat de goedkope etos-wax het altijd prima deed bij mijquote:
murray's.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:33 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb halflang haar, en nogal dik haar. Ik wil mijn haar altijd een beetje naar achteren doen maar het blijft nooit relaxed zitten (het valt altijd weer naar voren) !
Zo irritant, welke gel is daarvoor echt goed? Wax werkt ook niet bij mij omdat mijn haar dus zo dik is.
Ik gebruik nu die Loreal FX gel, maar daarmee valt het nogsteeds naar voren toe.
I need proper gel
Bedankt! Ga hem uitproberen, als ik hem in een drogisterij tegenkomquote:Op maandag 14 juni 2004 21:58 schreef veldmuis het volgende:
[..]
murray's.
Op droog haar uitsmeren zeg maar, daarna ff met warm water met eventueel wat shampoo zorgen dat het warm wordt enzo, en dan zit het wel denk ikquote:Op maandag 14 juni 2004 22:06 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Bedankt! Ga hem uitproberen, als ik hem in een drogisterij tegenkom
Haha harstikke bedankt, ik hoop dat het werkt! Je hoort het welquote:Op maandag 14 juni 2004 22:09 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Op droog haar uitsmeren zeg maar, daarna ff met warm water met eventueel wat shampoo zorgen dat het warm wordt enzo, en dan zit het wel denk ik.
Zijn btw vrij weinig winkels waar het spul te krijgen is...etos heeft-'m.
'k lijk wel murray's promoteammert ofzo
Deze:quote:Op maandag 14 juni 2004 22:23 schreef veldmuis het volgende:
Handig dat ik erbij zeg dat je de original moet hebben,
[afbeelding].
Da's teminste stevig.
Ja dat heb ik gemerktquote:To remove the product. Murray's was originally formulated to stay in the hair, therefore, getting it out may be difficult for some hair types. Use a strong clarifying shampoo or liquid dishwashing soap and work into dry hair, slowly add small amounts of water to build foam, as the foam dissipates add more water, do this a few times prior to rinsing. There are many other ways which customers have submitted to us including, wash with Coca-Cola, Use a hair dryer and a fine toothed comb to melt the wax and pull it out.
Hoe makkelijk krijg je dat spul in je haar trouwens?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Deze:
[afbeelding]
staat bij mij op de plank. Murrays heeft goed spul vind ik, alleen blijft het vreselijk lang aan je handen zitten.
Je haar zit echter wel lang goed.
Van de site van Murrays:
[..]
Ja dat heb ik gemerkt.
Nee, het is "pomade", veel steviger dan wax.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:00 schreef Fillipe het volgende:
Is dat Murrays nou wax? En waar is het sowieso te koop? (moet het nu toch maar eens gaan aanschaffen)
Het staat bij mij gewoon in de badkamer, kamertemperatuur, en ik maak het vantevoren niet warm ofzo. Het is gewoon smeerbaar. Het is een beetje te vergelijken met een pot chocopasta die even in de koelkast heeft gestaanquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe makkelijk krijg je dat spul in je haar trouwens?
Is het vrij zacht of ook keihard zoals de original?.
Als je haar maar goed zit!quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:45 schreef schatje het volgende:
Leuk topic is dit geworden zeg.
Als je nog kan typen en je handen niet vastgeplakt zitten aan je toetsenbordquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:12 schreef Fillipe het volgende:
Veldmuis ik ga straks een potje Murray's halen, je hoort m'n bevindingen wel
Gadverdammequote:Op zondag 20 juni 2004 19:21 schreef veldmuis het volgende:
Echt stevig is het niet, en je krijgt er een vrij vette bos van.
Voordeel is dat het niet hard wordt, maar precies zo blijft als dat je het in je haar gesmeerd hebt.
Je moet het overigens vrij goed insmeren zeg maar, anders blijf je witte prut zien, ziet eruit als een soort zalf zeg maar.
koop 'n stijltangquote:Op maandag 21 juni 2004 12:08 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb krullenmeisjes haten jongens zonder stijlhaar
Idd. Zal wel reteduur zijn, en als het ook heerlijk naar kokos stinkt hoef ik het nietquote:Op maandag 21 juni 2004 12:28 schreef Fillipe het volgende:
Shit alweer vergeten murrays te kopen. Trouwens een spuitbare wax, dat klinkt wel goed moet ik zeggen.
Ja precies, ik haat zo'n kokos geur. Maar ik ga eerst (jou) murrays uitproberenquote:Op maandag 21 juni 2004 12:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Idd. Zal wel reteduur zijn, en als het ook heerlijk naar kokos stinkt hoef ik het niet.
Weet niet precies wat het kost, maar het is wel aan de prijzig kant. Die Sprax ruikt wel lekker, niet sterk.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Idd. Zal wel reteduur zijn, en als het ook heerlijk naar kokos stinkt hoef ik het niet.
onzin!quote:Op maandag 21 juni 2004 12:08 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb krullenmeisjes haten jongens zonder stijlhaar
quote:Op zondag 1 februari 2004 03:46 schreef Devano het volgende:
Hoe komt het toch dat de ene dag je haar echt verschrikkelijk zit, terwijl je het de dag ervoor precies hetzelfde deed en toen zat het gewoon goedEn het lijkt bij mij wel dat als ik ergens heen moet dat het dan niet wil lukken enzo, volgens mij zit de kunst van je haar doen tussen je oren en niet zo zeer in je handen. En ik snap ook nog steeds niet dat kappers met éen simpele beweging je haar doen zoals jij er minuten lang over doet
Wat is jouw geheim?
Haha ik kreeg er idd aardig snel een reactie over van mijn vriendinquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:50 schreef svda het volgende:
als je murrays gebruikt krijg je vrij snel commentaar van dames die in je haar woelen
Je moet het ook op licht vochtig haar gebruiken... werkt veel beter..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:54 schreef Fillipe het volgende:
Haar is nog steeds niet droog, nog even wachten
Antiroos shampooquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:00 schreef Fillipe het volgende:
Hahaha te relaxed dit, serieus werkt echt super zeg! Bedankt gasten, eindelijk iets propers gevonden
.
Alleen nu nog even van m'n handen afkrijgen![]()
Bij de Etos op alle L'Oreal producten de tweede voor de halve prijsquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:57 schreef Virus.NL het volgende:
Ik gebruik of L'Oreal - Out of Bedof Junior - Mess up Jelly
doe ik gewoon op droog haar, en dan een beetje warrig/stekeltjes.
werkt ook niet al te goed, beste is gewoon vloeibare afwasmiddel (ala dreft citroen) volgens m'n kapster en de murrays sitequote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:03 schreef Fillipe het volgende:
Tering dat spul is echt sterk, net gedouched en krijg het der echt niet uit. Inderdaad maar even antiroos shampoo halen, kost wat zo'n kapsel
Weleens bij de Action geweest??quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:10 schreef du_ke het volgende:
Haal m'n spul vaak bij de op is op voordeelshop. Daar hebben ze behoorlijk veel merken en soorten en alles 2 voor 5 euro.
Ja maar toch een beetje een baggerwinkel naar mijn ideequote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:06 schreef schatje het volgende:
[..]
Weleens bij de Action geweest??
Daar kun je vaak ook leuk scoren. Ook met andere dingen.
http://www.action-shop.nl
Het is absoluut een bagger winkel, maar je kan er toch veel dingen krijgen die elders veel duurder zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar toch een beetje een baggerwinkel naar mijn idee. Veel rotzooi wat ze er hebben maar ik haal er wel eens batterijen
.
Ik was meestal mn haren ff vluchtig als ik het spul erin gestopt heb, dan krijg ik het lekkerder in model, maar zodra de shampoo (jaja, er blijft nog zat murray's over hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:09 schreef Chasin het volgende:
[..]
werkt ook niet al te goed, beste is gewoon vloeibare afwasmiddel (ala dreft citroen) volgens m'n kapster en de murrays site![]()
oja voor je haar moet je dat natuurlijk niet vaker dan 1 keer per week doen...
trouwens kben erachter gekomen dat het eigenlijk best wel makkelijk uit je handen te krijgen is: gwn je handen schoonwrijven met een doek terwijl de zeep nog op je handen zit!!
die heb ik ook, waait me haar niet zo heel snel omhoog als ik aan hiet fiesten ben ( krullenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:45 schreef Devano het volgende:
Ik gebruik L'oreal Crystal Wax. Ik moet met mijn lengte gebruik maken van produkten die worden aangeprezen door vrouwelijke modellen![]()
Lijkt me kut in model brengen eerlijk gezegd...zie het als wax maar dan veel dikker/stugger/steviger.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:10 schreef BladLuis het volgende:
kan je die murrays ook gebruiken voor een beetje stekel achtig kapsel? :p
Wat kost zo'n potje nou??quote:Op donderdag 1 juli 2004 22:50 schreef Run-Pucca-Run het volgende:
[afbeelding]
Crude clay van Sebastian.. The best!![]()
Wat is er lekker aan zonnebrandolie in je haar?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:05 schreef Frenkie het volgende:
Ik smeer tegenwoordig zonnebrand olie in mijn haar.. een klein beetje... maar tis wel lekker
Het zal ook wel reteslecht zijn..
Het wordt heerlijk zacht..quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:15 schreef veldmuis het volgende:
Wat is er lekker aan zonnebrandolie in je haar?
Daar zijn wel andere middelen voor lieve schatquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:19 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Het wordt heerlijk zacht..
Weet ik, maar ik mix een beetje met wax en mijn haar zit de hele dag goed.. is lekker zacht en glimt zo mooi donkerquote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:33 schreef schatje het volgende:
Daar zijn wel andere middelen voor lieve schat.
Van een conditioner worden je haren ook lekker zacht.
gel idd, wax oid krijg je niet echt prettig stekels mee zeg maar...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:04 schreef Folius het volgende:
Zoiets doe ik ook (alleen ik begin vooraan, bedankt voor de tip)
Er blijven voor mijn gevoel alleen steeds allemaal losse haartjes omhoog staan, terwijl ik liever mijn haar wat bij elkaar zie blijven...
En kan ik het beste wax/klei of gel proberen.
Mijn gevoel zegt gel.. alleen misschien is gel een beetje te zwaar voor mijn zachte haar ofzo
Bedankt iig!
Ehm.. vochtig haar...checkquote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
doe je het wel op vochtig haar, en gebruik je genoeg gel?
hoeveel meter ben je dan?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:45 schreef Devano het volgende:
Ik gebruik L'oreal Crystal Wax. Ik moet met mijn lengte gebruik maken van produkten die worden aangeprezen door vrouwelijke modellen![]()
Ik ook dezequote:Op maandag 3 mei 2004 20:58 schreef Jaguar645 het volgende:
veelal deze:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 02:01 schreef pietpaaltjens het volgende:
Ik heb zelf krullen. Soms is dat best leuk, als ik anderen mag geloven, maar er komt wel wat bij kijken. Als je 's morgens wakker wordt dan staat het alle kanten op en moet ik eerst even m'n haren enorm nat maken om er vervolgens wat fatsoenlijks mee te doen. Nu is mijn vraag: hebben jullie, mensen die ook krullen hebben, tips of bepaalde middeltjes om dat haar een beetje goed te verzorgen. Bij mij ziet het er namelijk al gauw uit als een enorme pluizige ragebol en dat is nogal vervelend. Zijn er speciale producten die jullie aanraden of andere zaken waardoor je haar wat makkelijker wordt.
Ik hoor het graag!
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 02:10 schreef Brennie het volgende:
Hier maar, uit gesloten topic:
[..]
Die gebruik ik ook, als basis!quote:Op maandag 21 juni 2004 10:03 schreef dnzl het volgende:
Van de A-Head serie van L'Oreal
[afbeelding]
Gewoo de beste gel die je kan krijgen imo, heb ze allemaal al gehad maar dit is een topper. En ruikt heerlijk naar kokos.
¤13,00
Probeer het eens met mousse. Alle bekende merken hebben dat wel in hun assortimentquote:Op dinsdag 20 juli 2004 03:42 schreef pietpaaltjens het volgende:
[..]
![]()
Het gaat overigens niet om kroeshaar ofzo, maar gewoon om 'normale' krullen. En ik ben aan Man voor het geval daar onduidelijkheden over bestaan (haar in een knot?)
Sinds kort ontdekt:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 03:42 schreef pietpaaltjens het volgende:
[..]
![]()
Het gaat overigens niet om kroeshaar ofzo, maar gewoon om 'normale' krullen. En ik ben aan Man voor het geval daar onduidelijkheden over bestaan (haar in een knot?)
Fudgequote:Op woensdag 21 juli 2004 21:20 schreef mark_03 het volgende:
Ga morgen weer nieuwe gel kopen... is er nog een alternatief voor LÓREAL OUT OF BED?
Vind 't op zich een goeie gel, maar met wind tegen staat werkelijk alles omhoog...
Dus een wat krachtiger versie ...?
Wordt dat spul hard of blijft het soepel?quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Fudge.
Stinkt alleen zo.
Fudge Shaper ken ik doordat een vriend van me het gebruikt. Volgens hem wordt het niet hard, plakt niet en voelt het ook niet vettig aan.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:18 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wordt dat spul hard of blijft het soepel?
Murray's Pomade Original voor het stylen:quote:Op donderdag 22 juli 2004 08:52 schreef QuarK het volgende:
Ik gebruik op dit moment (sinds kort weer kort haar) Schwartzkopf Junior Strong Hold Restyling fibres om het in een beetje spikey kapsel te brengen, maar ben toch niet helemaal tevreden over het spul.
Het wordt te hard (terwijl ik er niet echt veel in doe), en staat toch niet precies zo in model als ik het wil.
Ik ben dus op zoek naar:
- iets sterkers
- wat niet keihard wordt
- waar je je hand doorheen kan halen zonder dat de 'spikes' breken en het zo bos losse haartjes worden (zou met deze Schwartzkopf moeten kunnen, maar dus niet bij mij..)
- moet een beetje wetlook geven
- moet niet supervet aanvoelen
Aangezien veel produkten te duur zijn om er een hele zooi van aan te schaffen (4 of 5 euro per potje) om mee te experimenteren wil ik graag wat tips hebben.
Kan ik beter aan de wax gaan? En zo ja, wat is een niet-stinkende + sterke wax?
Dus bij murray's wisten ze in 1926 al dat er in de jaren 70 suikerspinkapsels aan zouden komen?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:48 schreef Christine het volgende:
Van Murray's wordt het dus supervet en onhandelbaar. Ik heb dat geprobeerd, maar vond het dus echt drie keer niks. Geen wonder ook als je bedenkt waarvoor het spul oorspronkelijk gemaakt is: voor die afro-kapsels die in de jaren '70 zo in waren (waarbij alles recht overeind staat als een suikerspin).
Zowiezo ben ik niet zo heel erg tevreden over "afro" haarverzorgingsproducten.
Nee he, hebben ze er zo lang aan gewerkt dan?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 10:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dus bij murray's wisten ze in 1926 al dat er in de jaren 70 suikerspinkapsels aan zouden komen?.
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:53 schreef kless het volgende:
ik zoek een wax die manderijn ruikt, die was me zeer goed bevallen (bij een vriend vorige week uit potje gehaald.) ben al wezen kijken in de winkels maar kon het niet vinden. (zwarte pot)
Wie weet hoe het heet en waar het te verkrijgen is.
die vriend is nu op vakantie en komt de eerste tijd niet terug
Bijenkorf verkoopt Keune. Anders de kapperquote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:09 schreef -Xerxes- het volgende:
HEt was een zwarte pot spleefy, die is van keune, oranje wax enzo
Ja, maar meestal doe je er dan wel langer mee hoor.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:34 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Fudgelekker spul, jammer dat het zo duur is
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/37964/thumb.jpg]afbeelding][/url]
Keune shaping fibersquote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:09 schreef -Xerxes- het volgende:
HEt was een zwarte pot spleefy, die is van keune, oranje wax enzo
In 11 dagen vakantie heb ik een heel nieuw potje OutofBed-gel opgemaaktquote:Op zaterdag 24 juli 2004 11:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, maar meestal doe je er dan wel langer mee hoor.
leuke vakantie gehad??
is dat die manderijn meurende moek die ik zoek? ( of zijn er meer manderijn geurende waxjes)quote:Op zaterdag 24 juli 2004 11:34 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Keune shaping fibers.
Ruikt best okay, trouwens.
Dat is m, gok ik. Prima spul iig, alleen wel redelijk duur...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:37 schreef kless het volgende:
[..]
is dat die manderijn meurende moek die ik zoek? ( of zijn er meer manderijn geurende waxjes)
Anders ff op hun site kijken voor andere verkooppuntenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 15:26 schreef kless het volgende:
dus... een bijenkorf of kapper...
Vandaar dat ik het niet heb gezien in de TP en kruidvat en etos ....
Over onduidelijke irritante niet-af enzo-sites gesproken zegquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Anders ff op hun site kijken voor andere verkooppunten.
www.keune.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |