abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 17:08:51 #1
90506 NordKaos
ULTRAS 410
pi_18859725
In navolging van de Nederlandse scene ben ik van mening dat ook de Italiaanse ultra scene een topic verdient.

Barst los en leer me wat bij
  maandag 3 mei 2004 @ 18:00:15 #3
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_18860784
Kijk eens in dit topic, bestaat voor 90% uit Italiaanse tifo-acties!

Mooiste sfeerfoto's deel 2
  maandag 3 mei 2004 @ 18:01:39 #4
90506 NordKaos
ULTRAS 410
pi_18860814
Heeft iemand ook links naar engelstalige website's waar wat wordt verteld over de actie's enzo...?

Ik zoek niet voor foto's, dat lukt me ook nog wel op fototifo.it en tifonet.it, maar meer over de gedachte erachter enzo... Wat er speelt en gebeurd, vertalingen etc.

[ Bericht 25% gewijzigd door NordKaos op 03-05-2004 18:10:24 ]
pi_18865097
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:01 schreef NordKaos het volgende:
Heeft iemand ook links naar engelstalige website's waar wat wordt verteld over de actie's enzo...?

Ik zoek niet voor foto's, dat lukt me ook nog wel op fototifo.it en tifonet.it, maar meer over de gedachte erachter enzo... Wat er speelt en gebeurd, vertalingen etc.
Impara l'italiano allora!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 3 mei 2004 @ 20:47:36 #6
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_18865136
ik blijf me elke week weer verbazen .
pi_18868081
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:01 schreef NordKaos het volgende:
dat wel maar niet op tifogebied als je begrijpt wat ik bedoel
Mujahideen Shura Council
Abu Hamza al-Baghdadi
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:35:11 #8
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_18872003
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:46 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

dinsdag 4 mei 2004 @ 01:44:34 #9
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_18872100
Curva Sud!
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:29:35 #10
90506 NordKaos
ULTRAS 410
pi_18877316
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:46 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Uuhhh.... Italie is vandaag inferieur?

Patsi di merda!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:23:41 #11
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_18953506
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:29 schreef NordKaos het volgende:

[..]

Uuhhh.... Italie is vandaag inferieur?

Patsi di merda!

Patsi? Tis geen Absolutely fabulous hier...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 00:20:59 #12
90506 NordKaos
ULTRAS 410
pi_19035519

Inter, lecce - inter
  zondag 16 mei 2004 @ 22:46:51 #13
90506 NordKaos
ULTRAS 410
pi_19182886
Genk:
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:46:24 #14
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_32077623
Aangezien het ook buitenlands zou zijn een match van afgelopen zaterdag in de Belgische 2de klasse.

KV Mechelen - Royal Antwerp FC

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_32319772
Fossa dei Leoni opgeheven?????

Wat is er waar van dit gerucht?
pi_32324583
Van hun website: FDL.it:

COMUNICATO

Non abbiamo voluto scrivere un comunicato in merito alla vicenda di milan juve perchè in queste occasioni non siamo soliti rispondere con questi mezzi ed anche questa volta non faremo alcuna comunicazione sui fatti, ci limitiamo solo a dire che un'esposizione di parte e di comodo puo' arrivare a far presupporre anche la piu' ignobile delle infamie, pur di accreditarsi una posizione di vantaggio, ma un'accusa ha bisogno di riscontri oggettivi e pertinenti, non puo' essere ambigua od evasiva perchè altrimenti è delazione.

Questa storia ha posto in evidenza punti di vista ormai inconciliabili all'interno della nostra curva e dopo avere discusso e riscontrato divergenze incolmabili ed insanabili, siamo giunti all'amara ma orgogliosa decisione di scioglierci e chiudere così la meravigliosa avventura della Fossa dei Leoni.

Non è nostra intenzione utilizzare questo comunicato per difenderci dalle accuse mosseci, perchè siamo certi che chi ha avuto l'onore di conoscere o di scontrarsi con la Fossa dei Leoni non puo' nemmeno immaginare che qualcuno possa
essersi reso responsabile di cio che ci viene addebitato.

Per 37 anni tutti i ragazzi che hanno fatto parte della Fossa dei Leoni hanno condiviso con essa
i valori e lo spirito dei fondatori, li hanno portati avanti con passione, con dedizione ed una
convinzione ineguagliabile, per tutte le generazioni succedutesi e mantenendo tra esse un filo conduttore
senza interruzioni di sorta.

Queste sono state le nostre fortune, le nostre forze e le nostre conquiste e tutti noi anche oggi,
in un giorno che mai avremmo immaginato, dobbiamo essere felici, orgogliosi e fieri d' avervi
fatto parte, perchè oggi finisce la storia della Fossa dei Leoni ma rimangono vivi
e saldi dentro ciascuno di noi quei valori e quello spirito che sempre ci hanno contraddistinto.

Grazie a tutti.

Fossa dei Leoni

Kan iemand dit vertalen?
  woensdag 16 november 2005 @ 21:09:38 #17
125903 MalachiGroningen
Groen en wit dat is ons leven
pi_32325790
Het zou gaan om het incident van laatst, waarbij Juve aanhangers de Fossa vlag hadden gestolen van één enkel Fossa lid, onder bedreiging van messen moest dit Fossa lid de vlag afstaan aan tien Juve aanhangers (Viking). In Italië betekend dit blijkbaar dat je groep opgeheven dient te worden, als een soort erecode. Wat er precies in de communicato staat weet ik ook niet.

Fossa dei Leoni is inderdaad per direct opgeheven, wat er verder volgt is onduidelijk. Misschien nieuwe groepen? Nieuwe namen?

Ik kan me niet voorstellen dat ze 37 jaar historie eventjes wegflikkeren.

Binnenkort even trachten de Nieuw Noord vlag te bemachtigen, is hun opkomst ook van lekker korte duur geweest En die rooie vak 410 vlag staat ook op de nominatie, evenals al die vlaggen met Vak P erop.

Groningen zal heersen....
pi_32326407
Van welke club was fossa dei leoni ook alweer?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_32326505
AC Milan
pi_32326577
Ahja, erg jammer zeg.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 16 november 2005 @ 21:52:46 #21
125903 MalachiGroningen
Groen en wit dat is ons leven
pi_32331309
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:09 schreef MalachiGroningen het volgende:
Binnenkort even trachten de Nieuw Noord vlag te bemachtigen, is hun opkomst ook van lekker korte duur geweest En die rooie vak 410 vlag staat ook op de nominatie, evenals al die vlaggen met Vak P erop.

Groningen zal heersen....
Soort van capture the flag real life...

Vind zo'n erecode wel een beetje kinderachtig eerlijk gezegd. Weet de historie er niet van, en ik snap ook wel dat je flink voor lul staat als je vlag gejat wordt door je rivaal. Maar om je dan maar gelijk op te heffen?
pi_32334718
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:09 schreef MalachiGroningen het volgende:
Het zou gaan om het incident van laatst, waarbij Juve aanhangers de Fossa vlag hadden gestolen van één enkel Fossa lid, onder bedreiging van messen moest dit Fossa lid de vlag afstaan aan tien Juve aanhangers (Viking). In Italië betekend dit blijkbaar dat je groep opgeheven dient te worden, als een soort erecode. Wat er precies in de communicato staat weet ik ook niet.

Fossa dei Leoni is inderdaad per direct opgeheven, wat er verder volgt is onduidelijk. Misschien nieuwe groepen? Nieuwe namen?

Ik kan me niet voorstellen dat ze 37 jaar historie eventjes wegflikkeren.
In het Serie A topic heb ik laatst wat foto's geplaatst van gejatte Milan spandoeken/vlaggen door de Juve aanhang.

Overigens is begin dit jaar een nog roemruchtere supportersgroep 'opgeheven', namelijk de BNA van Atalanta, nadat ook daar een spandoek van gejat was.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_32340321
Hier een bericht van iemand van de FDL:

Intern zijn er meningsverschillen ontstaan na de wedstrijd Milan-Juve. Zoals men weet zijn er toen spandoeken van de Juventini op de Curva Sud beland. Hier waren een paar capo's op het vak het niet mee eens en er ontstond toen al een meningsverschil of we die vlaggen/spandoeken nou wel of niet vol trots moesten showen. Dat gebeurde dus wel en daags erna kregen we van de Juve-kant te horen dat het een laffe, flauwe daad was omdat de doeken niet gestolen waren, maar gevonden. Naar later bleek zat er een rotte appel bij de Juventini en heeft die ervoor gezorgd dat de spandoeken in de handen van een paar FDL-ers belanden.

Naar aanleiding daarvan ontstond er al een discussie binnen de FDL dat niet alle neuzen meer dezelfde kant opstonden. Toch ging iedereen weer 'gezellig' naar Eindhoven toe alwaar een aantal geweldig manse Juventini na de wedstrijd een klein groepje FDL-ers heeft bedreigd. Daar is nog niks gebeurd maar eenmaal in Milaan zijn een aantal FDL-ers INCLUSIEF HUN GEZIN (die er helemaal NIKS mee te maken hebben) bedreigd door een groepje Vikings. Aan de hand daarvan is één van onze spandoeken ook in handen gevallen van de Juventini. Intern werd het toen een chaos. Het ene lid legde de schuld bij de Juventini, de ander bij de FDL-ers die in eerste instantie die doeken hadden bemachtigd van de Juventini. De ooit zo goeie leiding was gebroken en zelfs een spoedvergadering van luttele uren kon daar niets meer aan veranderen. Onze identiteit was voorgoed verloren, en als mensen van onze organisatie bedreigd worden inclusief hun gezin, hebben wij niets meer om voor te strijden.
pi_32340392
Vreemde gang van zaken is dit zeg.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')