denk datk een Canon Digital ixus 400 of 430 ga kopen, dus zeg het maar.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:54 schreef Pulp het volgende:
Hangt er vanaf wat je er mee gaat doen.
Als je een digitale spiegelreflex hebt dan heb je er behoorlijk baat bij om Sandisk Ultra II of Sandisk Extreme te gebruiken. Deze kaartjes zijn een stuk sneller dan de standaard kaartjes en je camera is dus een stuk sneller klaar om de volgende foto te schieten.
Dikke kans dat dit met compact camera's ook zin heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Werkt prima ... Snelheid haalt het alleen niet bij san.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:54 schreef CybPraetorian het volgende:
ok, anderen misschien ervaring met Apacer (wat o.a. bij de vobis te koop is)
ja ik weet het lexar ook nog en 8 GB: maar goed er is ook nog zoiets als een budget hequote:Op maandag 3 mei 2004 16:13 schreef dubba het volgende:
voor een ixus 400/430 zal een normale CF kaart ruim voldoen (qua snelheid)
256 mb zal wel een goede start zijn.
Sandisk is het merk wat het meest bekend is, Lexar heeft ook goed kaartjes, nu zelfs al eentje van 8gb.
maar dat werkt over het algemeen ook goed?quote:Op maandag 3 mei 2004 18:09 schreef Pulp het volgende:
Microdrive is een soort miniharddisk. Er zitten dus bewegende delen in en die zijn altijd kwetsbaarder dan een chippie. En de snelheid van de snelste CF kaartjes haal je zowiezo niet met een microdrive.
das het enige?quote:Op maandag 3 mei 2004 21:26 schreef Crowded het volgende:
Over het algemeen werkt een microdrive ook goed ja. Maar je moet wel uitkijken, een microdrive bevat bewegende onderdelen dus als je zo'n ding per ongeluk laat vallen dan is ie kapot en zijn je foto's weg. In een CF kaartje draait niks rondEn qua snelheid zijn snelle CF kaarten idd wat sneller, maar met een ixus zal dat niet echt boeien..
Het verschil tussen type 1 en 2 zit hem in de dikte. Type 2 is wat dikker dan type 1
Naar mijn weten wel jaquote:Op maandag 3 mei 2004 21:28 schreef berc het volgende:
[..]
das het enige?
oke, ik denk dat ik lekker voor sandisk ultra 2 ga,quote:Op maandag 3 mei 2004 21:57 schreef Crowded het volgende:
[..]
Naar mijn weten wel ja
Overigens heeft zo'n microdrive het formaat van een Type II CF kaart
uhu,quote:Op maandag 3 mei 2004 22:55 schreef dolfg het volgende:
Ik heb nu deze kaart van Lexar:
[afbeelding]
Maar dan niet in de 4GB uitvoering, slechts een 512 MB versie.
Kostte me nog een slordige 190 euro, dus dat vond ik voorlopig wel genoeg.
Hij schrijft 6 MB per seconde en dat lijkt me meer dan zat.
Hij schijnt iets minder snel te zijn dan de 256 MB Sandisk Ultra 2 CF kaart die ik met de 300D heb gekocht, maar met dit setje kan ik genoeg kanten op.
230 foto's in de hoogste resolutie moet genoeg zijn.
Liever wat meer kaarten met minder geheugen dan 1 giga-kaart.
Er zal ondanks alles toch maar wat mee gebeuren...
Mooi. Ik heb dus door een impulsieve actie 65 euro meer betaald voor een kaart die minder snel is.quote:Op maandag 3 mei 2004 23:39 schreef Borelius het volgende:
Ik gebruik nu zelf sinds 3 weken de Sandisk CF Ultra II (512 Mb) in een Nikon D70 en dat is een heel snelle combinatie. De Sandisk kan deze Nikon probleemloos bijsloffen. Was bij www.d95.nl slechts 125 Euro. Nieuwsgierig naar de resultaten? : www.dvdtheek.net/nikon/index.html
???quote:Op maandag 3 mei 2004 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Sandisk kaartjes doen het niet in alle media readers.
lijk mij ook sterk dat sandisk het niet overal in doet, misschien doet ie het niet in alle trust readers, maar dat licht dan niet aan sandiskquote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:10 schreef Pulp het volgende:
[..]
???
Wat is dat nou voor onzin? Compact Flash is een standaard en alle kaartjes die volgens die standaard gemaakt zijn zullen het in alle lezers doen die aan die standaard voldoen.
Dan geloof je het niet...quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:10 schreef Pulp het volgende:
[..]
???
Wat is dat nou voor onzin? Compact Flash is een standaard en alle kaartjes die volgens die standaard gemaakt zijn zullen het in alle lezers doen die aan die standaard voldoen.
moet?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:55 schreef nobelbun het volgende:
Ik hep een ultra 11 maar je moet well een Firewire card een reader hebben
Persoonlijke ervaring, maar dat is niet van belang.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:43 schreef Pulp het volgende:
@Swetsenegger
Ik ben wel nieuwsgierig waar je dat verhaal vandaan hebt.
Zegt dat wat over sandisk, of over jullie cardreaders?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring, maar dat is niet van belang.
Werkervaring (Ik werk bij SItecom).
Wij leveren card-readers. ALS er uberhaupt een probleem is, is het altijd met sandisk kaartjes.
Het zal mij ook een rotzorg zijn. Ik deel hier slechts een ervaring. WIl je voor sandisk gaan... prima. De ervaring leert (en ik test HEEL VEEL cardreaders voordat er 1 uberhaupt op de markt komt) dat sandisk vaker problemen geeft dan andere kaartjes.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:26 schreef Borelius het volgende:
[..]
Zegt dat wat over sandisk, of over jullie cardreaders?
Het is niet lullig bedoeld hoor, want het zal mij een rotzorg zijn, maar (ook ervaring) ik weet dat bij andere digitale media (.b.v. DVD's) ook bepaalde combinaties het per definitie slecht doen, d.w.z. dat bepaalde merken het altijd prima doen, behalve in een ..... Ik heb een vriend die bij een computer-bedrijf werkt en daar hebben ze de meeste klachten met HP-printers. Bij mijn werkgever is dat juist de standaard vanwege het omgekeerde. Misschien dat de meeste klachten met sandisk voorkomen omdat het de meest verkochte kaart is? Ken je de statistieken? Ik niet maar het is best link om zonder deze kennis uitspraken te doen in het algemeen.
Je kunt het ook anders bekijken: Sitecom cardlezers zuigen en zijn niet 100% compatibel met de CF standaard. Ik heb meer vertrouwen in Sandisk dan in Sitecom.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:
<geneuzel over incompatibilieit van Sandisk CF kaartjes>
Persoonlijke ervaring, maar dat is niet van belang.
Werkervaring (Ik werk bij SItecom).
Wij leveren card-readers. ALS er uberhaupt een probleem is, is het altijd met sandisk kaartjes.
Been there, done thatquote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe goedkoop aan dikke opslag ( 4GB Hitachi type 2 CF Microdrive ) te komen? Nou niet los kopen eigenlijk, want dan is ie veel te duur. Voor 254 euro koop je hem met gratis MP3 speler (tweakers pricewatch).
Het hele verhaal : http://www.pcconsultant.com/microdrive.htm
Dat ligt er maar net aan wat je ermee gaat doen.... Als je gewoon af en toe een foto knipt is zelfs de traagste kaart prima, knip je echter continu bursts van 2 of meer foto's dan wordt de snelheid wel interessanter.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:10 schreef Bijltje het volgende:
Let wel op, je kunt je wel blind staren op de snelheid, maar alleen met een DSLR heb je daar iets aan, bij compact digi cams merk je het verschil echt niet.
Prima,quote:Op vrijdag 7 mei 2004 08:47 schreef stefimke het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders bekijken: Sitecom cardlezers zuigen en zijn niet 100% compatibel met de CF standaard. Ik heb meer vertrouwen in Sandisk dan in Sitecom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |