denk datk een Canon Digital ixus 400 of 430 ga kopen, dus zeg het maar.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:54 schreef Pulp het volgende:
Hangt er vanaf wat je er mee gaat doen.
Als je een digitale spiegelreflex hebt dan heb je er behoorlijk baat bij om Sandisk Ultra II of Sandisk Extreme te gebruiken. Deze kaartjes zijn een stuk sneller dan de standaard kaartjes en je camera is dus een stuk sneller klaar om de volgende foto te schieten.
Dikke kans dat dit met compact camera's ook zin heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Werkt prima ... Snelheid haalt het alleen niet bij san.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:54 schreef CybPraetorian het volgende:
ok, anderen misschien ervaring met Apacer (wat o.a. bij de vobis te koop is)
ja ik weet het lexar ook nog en 8 GB: maar goed er is ook nog zoiets als een budget hequote:Op maandag 3 mei 2004 16:13 schreef dubba het volgende:
voor een ixus 400/430 zal een normale CF kaart ruim voldoen (qua snelheid)
256 mb zal wel een goede start zijn.
Sandisk is het merk wat het meest bekend is, Lexar heeft ook goed kaartjes, nu zelfs al eentje van 8gb.
maar dat werkt over het algemeen ook goed?quote:Op maandag 3 mei 2004 18:09 schreef Pulp het volgende:
Microdrive is een soort miniharddisk. Er zitten dus bewegende delen in en die zijn altijd kwetsbaarder dan een chippie. En de snelheid van de snelste CF kaartjes haal je zowiezo niet met een microdrive.
das het enige?quote:Op maandag 3 mei 2004 21:26 schreef Crowded het volgende:
Over het algemeen werkt een microdrive ook goed ja. Maar je moet wel uitkijken, een microdrive bevat bewegende onderdelen dus als je zo'n ding per ongeluk laat vallen dan is ie kapot en zijn je foto's weg. In een CF kaartje draait niks rondEn qua snelheid zijn snelle CF kaarten idd wat sneller, maar met een ixus zal dat niet echt boeien..
Het verschil tussen type 1 en 2 zit hem in de dikte. Type 2 is wat dikker dan type 1
Naar mijn weten wel jaquote:Op maandag 3 mei 2004 21:28 schreef berc het volgende:
[..]
das het enige?
oke, ik denk dat ik lekker voor sandisk ultra 2 ga,quote:Op maandag 3 mei 2004 21:57 schreef Crowded het volgende:
[..]
Naar mijn weten wel ja
Overigens heeft zo'n microdrive het formaat van een Type II CF kaart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |