abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 14:38:11 #1
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_18856648
* Fok! Movie Trivia - Mei 2004

Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.

Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.

Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.

Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk of edit.

IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.

Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic ( FMT slow/fastchat-topic ) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.

Tussenstand

1.[--] SaintOfKillers - 5 (+5)
1.[--] EricusMaximus - 5 (+5)
1.[--] scanman01 - 5 (+5)
4.[--] Price - 2 (+2)
4.[--] Gorro - 2 (+2)
6.[--] victorinox - 1 (+1)
6.[--] BlaatschaaP - 1 (+1)
6.[--] SODA - 1 (+1)
6.[--] Sannetie - 1 (+1)
6.[--] InTrePidIvity - 1 (+1)
6.[--] Phennim - 1 (+1)
6.[--] twentemeisje - 1 (+1)

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorro op 03-05-2004 14:45:41 ]
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  maandag 3 mei 2004 @ 14:39:22 #2
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_18856669
Je mist het topicnummer!!!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 3 mei 2004 @ 14:39:42 #3
77898 EricusMaximus
pi_18856676
Kan een mod ff een II achter de topictitel proppen?
  maandag 3 mei 2004 @ 14:39:58 #4
77898 EricusMaximus
pi_18856685
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
Je mist het topicnummer!!!
zag ik ook net
  maandag 3 mei 2004 @ 14:41:49 #5
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18856715
In het vervolg ook graag een OP met bold enzo...
  maandag 3 mei 2004 @ 14:44:29 #6
77898 EricusMaximus
pi_18856768
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:41 schreef Gorro het volgende:
OP? openingspost?
  maandag 3 mei 2004 @ 14:45:18 #7
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_18856785
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:41 schreef Gorro het volgende:
het probleem ligt m er in dat je uit een gesloten topic niet meer kunt quoten en dus kopieren. Dat veroorzaakt het verdwijnen van de taags in OP (overigens niet alleen in FMT-reeks, maar in veel reeksen). Maar wel iets voor TS om op te letten en extra aandacht (evt in edit) aan te schenken.
  maandag 3 mei 2004 @ 14:47:17 #8
77898 EricusMaximus
pi_18856824
Hoe krijg je het sowieso in het rood?
  maandag 3 mei 2004 @ 14:47:27 #9
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18856829
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:45 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

het probleem ligt m er in dat je uit een gesloten topic niet meer kunt quoten en dus kopieren. Dat veroorzaakt het verdwijnen van de taags in OP (overigens niet alleen in FMT-reeks, maar in veel reeksen). Maar wel iets voor TS om op te letten en extra aandacht (evt in edit) aan te schenken.
O ja, dat kon bij topix nog wel. Daar merkte je pas wanneer je op invoeren drukte dat het topic gesloten was, maar het quote knopje werkte nog wel...
  maandag 3 mei 2004 @ 14:49:16 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18856861
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:47 schreef EricusMaximus het volgende:
Hoe krijg je het sowieso in het rood?
[ me=]blablabla[/me]
  maandag 3 mei 2004 @ 14:50:38 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_18856889
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:45 schreef dolle_hond het volgende:

het probleem ligt m er in dat je uit een gesloten topic niet meer kunt quoten en dus kopieren.
Erg fijn ja. Vraag me af of dat als bug of als feature beschouwd wordt
  maandag 3 mei 2004 @ 14:50:44 #12
77898 EricusMaximus
pi_18856891
-edit
  maandag 3 mei 2004 @ 14:51:01 #13
77898 EricusMaximus
pi_18856895
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:49 schreef Gorro het volgende:

[..]

[ me=]blablabla[/me]
* thanks
  maandag 3 mei 2004 @ 14:53:06 #14
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_18856942
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:49 schreef Gorro het volgende:
[ me=]blablabla[/me]

Gorro + 1
  maandag 3 mei 2004 @ 14:56:22 #15
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_18856999
OKee mensen... We zien hier mevrouw Roberts in 5 van haar rollen... Het gaat om de namen van de karakters die ze in deze films neerzet.... Neem hieruit de door mij gezochte letters en vertel me welke acteur/actrice ik zoek...

1] 6e + 7e letter naam
2] 4e letter voornaam + 2e letter achternaam
3] 8e letter achternaam
4] 1e letter voornaam + 2e letter achternaam
5] 2e letter voornaam + 5e letter achternaam
pi_18857109
Tom Cruise
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 3 mei 2004 @ 15:02:01 #17
27454 InTrePidIvity
pi_18857122
Ik heb even de vrijheid genomen om een Openingspost-sjabloon te maken, die vanaf heden te vinden is op

[quote]
[b][me=]Fok! Movie Trivia - Mei 2004[/me]

Spelregels

Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.

Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.

Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.

Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk of edit.

IRC-Kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.

Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic (Fok! Movie Trivia - Slow/FastChat-topic #10) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.

Openingspost
Zoals valt te zien is er een duidelijke eenheid in de vorm van de OP's binnen deze topicreeks. Voor het gemak van jullie én anderen, heeft InTrePidIvity een kant-en-klare openingspost gemaakt, waarbij je alleen nog even de topictitel hoeft in te vullen en de gestelde/nog te stellen vraag! Verder kan je deze gewoon kopiëren vanaf InTre's geweldige OP-sjabloon

De vraag

[/quote]

Zo ziet het er dus uit...

[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 16-01-2014 14:30:46 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 15:05:24 #18
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_18857169
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb even de vrijheid genomen om een Openingspost-sjabloon te maken, die vanaf heden te vinden is op -edit-
InTre + waardering ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 16-01-2014 14:34:57 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 15:06:45 #19
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_18857197
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:01 schreef sasquatsch het volgende:
Tom Cruise
  maandag 3 mei 2004 @ 15:09:16 #20
27454 InTrePidIvity
pi_18857245
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:05 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

InTre + waardering
Last time I checked, 'waardering' was worth 20 points
  maandag 3 mei 2004 @ 15:11:02 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18857283
Ik weet maar 3 karakters... heb dus maar 5 letters nu.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18857308
ik heb er 4..maar ik kan met die 7 letters nog geen kaas maken
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
pi_18857332
iemand een hintje voor plaatje 4?
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say