abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2005 @ 01:35:32 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25435262
Eerste keer op vakantie zonder pa en ma: goh, die hamblokjes zien er best vies nattig uit en ze stinken... weet je wat, we bakken ze wel voor we ze in de macaroni doen.... volgende dag iedereen buikloop...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Redactie Games woensdag 9 maart 2005 @ 01:37:22 #77
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25435288
Ik was m'n stokbrood vandaag vergeten uit de oven te halen...

Heerlijk zo'n oer-Afrikaans bosneger broodje...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 9 maart 2005 @ 01:41:38 #78
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25435329
Vriendje ging jasmijnthee maken en dacht dat 3 eetlepels thee voldoende was voor een potje thee voor 2 personen
Dat was écht sterke thee....
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 9 maart 2005 @ 01:46:29 #79
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25435364
tijdens het bbqen droop van de speklappen een hoop vet af waardoor de vlammen rdelijk hoog waren, toen dacht een huisgenootje, "shit nu verbranden ze, ik gooi water over de BBQ" daarna dacht ik: Das weer eens wat anders gestoomde Speklappen......
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 9 maart 2005 @ 02:02:15 #80
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25435501
Op de camping in Zeeland speklapjes op de BBQ mikken... de meeuwen vonden ze geloof ik erg lekker, want die waren er eerder bij dan ik
  woensdag 9 maart 2005 @ 02:09:02 #81
109895 Gekke_Waus
Hardstyle = Lifestyle
pi_25435556
- een bepaalde dag omstreeks 23:00 >>> honger >> kut geen brood >> wel hamburger >> en een klein schoon pannetje die net groot genoeg was voor die hamburger >> pan aan hele berg boter er in *klets* hamburger erbij >> idee ik ga op een indrukwekkende manier de hamburger in de lucht gooien om hem vervolgens op te vangen in de pan waardoor hij ook gedraaid is >> gevolg: Vet knalt het pannetje uit steekvlam waar je u tegen zegt! Maar wel lekker gesnackt :p

- Een vriend die niet echt keuken bevoegd is ging voor ons frituren... hij kaassoufles er in donderen... borrel borrel knal... ff dr uit halen... proeven... nee zijn nog niet gaar... hop kaassoufle waar al van gegeten was terug gooien ... dag frituurvet

- Op werk ook iemand die een potje babyvoeding verwarmt wilde hebben... Meneer Snugger (Nee ik niet) stopt deze in de magnetron... denkend bij zichzelf: 10 minuten zal wel genoeg zijn he? Lekker doorwerken opeens KNAL.... wij kijken hele fucking potje ontploft... ouders boos... kindje geen eten... magnetron ranzig... ik tranen in mn ogen van het lachen :p
E nominee Partris, et Filii, et Spiritus Sancti
pi_25435570
rofl!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25435749
M'n ouders hebben een keer een indonesische rijsttafel gemaakt.
Hele dag in de keuken gestaan, was het eindelijk klaar, bleek alles even goor te smaken. Wisten ze niet dat er met "een blokje" trassi (samengeperste, gefermenteerde garnalen) een stukje van 1×1×1 cm wordt bedoeld en hadden ze in plaats van zo'n blokje een stuk toegevoegd zoals je het koopt (tigtig keer meer dan 1×1×1cm)... Die zooi zat zelfs in het nagerecht verwerkt.
en omdat ze onwijs veel spullen hadden gebruikt, waren ze zo'n drie uur bezig met afwassen

Zelf heb ik wel eens kruidnootjes gemaakt. Wist ik veel dat er met "een theelepeltje" een afgestreken theelepeltje bedoeld werd... Waren hele pittige kruidnootjes

En 'n keer caramel gemaakt voor door een pudding heen. Daarvoor had ik suiker in een pan gedaan en dit bruin laten worden. Volgens het recept moest je er vervolgens water bij doen zodra het bruin genoeg was. Dan stopt het bruinen gelijk en lost de suiker na een poosje in het water op, waarna je een stroop krijgt. Deze stroop kan je vervolgens gaan inkoken tot hij de juiste dikte heeft. Da's iig het idee.
Het bruinen van de suiker ging prima (kan je ook niets aan fout doen). Ik had met de waterkoker alvast kokend water klaar staan (want het moest toch inkoken, kan ik maar beter gelijk kokend water toevoegen, hè?). En in het recept stond dat je het water moest toevoegen via een deksel wat scheef op de pan geplaatst was.... Vond ik nogal onzin.... Dus toen de suiker bruin genoeg was, gooide ik het kokend hete water op de suiker... En toen deed het van "whoosh" en knalde het water en stukjes suiker met een rotgang de pan uit... Bruinende suiker is namelijk best wel gloeiend heet. En als je er dan kokend water opgooit, kookt het best wel agressief...
En 'k trok hele gekke bekken toen ik probeerde de deksel op de pan te gooien...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 9 maart 2005 @ 02:52:11 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25435837
Ik ging kijken of de gesmolten suiker wel warm genoeg was en liet daarom in een vlaag van verstandsverbijstering een drupje op mijn knokkel vallen...
Nu nog een flink litteken... tsja
pi_25437297
Wij hadden vroeger altijd van die kant en klare chocolademelkpoeder van nesquik waar je dan nog melk bij moest gooien, en ik snoepte er altijd een lepeltje van.
Op een dag was dat spul op dus ik op zoek naar wat anders, vond ik (gewone) cacao, maar wist ik veel dus ik maak chocolademelk (drink het nog niet op) en voor ik het pak weer wegzette nam ik een flinke eetlepel cacao om "te snoepen"
pi_25437348
Iets willen afgieten en het voor elkaar krijgen om het water op te vangen en het voedsel in de gootsteen te kieperen
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:57:57 #87
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25448048
Niet echt een blunder (?), maar toch:

We hebben een combi magnetron met tig knopjes, die ik nu wel bijna allemaal ken, maar de eerste avond zouden we een cake bakken, dat moest ongeveer 35-40 minuten duren. Wat er fout ging weet ik niet meer, maar we hebben dat eerste probeersel er maar uitgehaald na 25 minuten. De cake was niet zwart, maar wel door en door krokant. Een soort mega-bastogne (en eigenlijk wel lekker).
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_25449108
Pasta staat even te koken, kom ik tot de conclusie dat ik niet genoeg heb dus ik gooi er nog wat bij.. Dan heb je dus waterige pasta omdat die andere al veel gaarder is.

Het combi-magnetron verhaal, dan bak je iets en staat ie nog op de grill ofzo.

Zelf stoofpeertjes willen koken, ze dan schillen en in partjes snijden en dan ook nog eens met de weinig water in en pannetje zetten... die zaten dus zwart vastgekoekt aan de bodem.

En wat ik vaak doe is zelf een taartje of cake maken, en dan ga ik computeren en haal ik het er pas uit als ik het boven ga ruiken... vergeten dus.
  woensdag 9 maart 2005 @ 23:47:49 #89
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_25449120
je neefje zal wel even de lamp van een gasflesje af halen en er een pitje opzetten

steekt me neef dat pitje aan voem! steekvlammen schopt hem het gras op maar ik zeg nog even dat die dingen kunnen ontploffen, woeppa zo het water in en toch maar gaan vissen toen de vlammen we waren.
had me neefje pitje schuin er opgedraaid
pi_25449982
Niet zo zeer een blunder maar pure pech
Maak je zelf lasagne: bolognese saus, zelf lasagnebladen koken, bechamelsaus met kaas....na 50 minuten oven is het klaar, je pakt de scaal uit de oven, verheugt je.....ohhhh, wat ziet het er lekker uit en wat ruikt het HEERLIJK!!.....spat de schotel uit elkaar

Ik heb staan janken
  donderdag 10 maart 2005 @ 00:44:43 #91
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_25450407
is me een keer gebeurt(in een restaurant personeelseten) ik bak alleen nog maar in rvs!

wat baalde ik toen, en moest als een gek een andere maaltijd in elkaar draaien
pi_25452710
Ben er ooit op pijnlijke wijze achter gekomen dat peppers geen pepers zijn maar paprika's...
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:17:56 #93
30488 coolbabe
My little pwny
pi_25453961
Ik ging eens een cake bakken in een nieuwe combimagnetron. Ik was ondertussen in de schuur bezig en ging na 20 minuten even kijken of het goed ging. Het rook verbrand hoewel er niks aan de cake te zien was.
Pas toen hij afgekoeld was en ik hem uit het blik haalde zag ik dat de bovenste 2 centimeter noeg goed was en de rest totaal verkoold
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_25454718
dat heb ik wel eens omgekeerd gehad: de oven bleek alleen nog maar te willen grillen. gevolg: bovenkant zag er mooi uit, maar was helaas een goudbruin vliesje over een lag slap cakedeeg van 5 cm.
helaas weg kunnen pleuren
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:28:39 #95
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25454956
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 02:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ging kijken of de gesmolten suiker wel warm genoeg was en liet daarom in een vlaag van verstandsverbijstering een drupje op mijn knokkel vallen...
Nu nog een flink litteken... tsja
A U W !!!

Heb ik eens per ongeluk gedaan, in een helder moment meteen onder de kraan en gelukkig geen blijvende schade aan overgehouden...
  donderdag 10 maart 2005 @ 16:59:00 #96
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25459020
Ik kon zo de druppel suiker inclusief de daaraan vastzittende huid eraf trekken...
Het was een klein plekje, maar wel diep ingebrand, waardoor ik nu als ik met mijn hand in koud water zit of in koud weer loop, pijn heb aan mijn knokkel (huilie...)
pi_25461518
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 00:51 schreef kissa het volgende:
Denken dat je je keteltje hebt gevuld met genoeg water voor een mok thee en dat je er geen water ingedaan hebt
Die past in de categorie van je afvragen waarom je water maar niet warm wordt en er dan na 5 minuten achterkomen dat de stekker van de waterkoker naast het stopcontact ligt.

Iemand die ik ken heeft wel eens een omelet geprebeerd te bakken zonder boter of olie, dat was dus ook niet zo'n succes. Zwart ei en weg anti-aanbaklaag van de koekenpan.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_25462968
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Die past in de categorie van je afvragen waarom je water maar niet warm wordt en er dan na 5 minuten achterkomen dat de stekker van de waterkoker naast het stopcontact ligt.

Je bord met eten even snel willen opwarmen in de magnetron en er na vijf minuten achterkomen dat je eten koud is omdat de magnetron nog op de ontdooistand stond
  donderdag 10 maart 2005 @ 22:43:07 #99
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25464174
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Iemand die ik ken heeft wel eens een omelet geprebeerd te bakken zonder boter of olie, dat was dus ook niet zo'n succes. Zwart ei en weg anti-aanbaklaag van de koekenpan.
Dit kan overigens wel, ik heb het wel eens gedaan. Je moet de pan alleen niet al te heet stoken.
Lekker is het trouwens niet...
pi_25468945
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 02:34 schreef Jordy-B het volgende:
M'n ouders hebben een keer een indonesische rijsttafel gemaakt.
Hele dag in de keuken gestaan, was het eindelijk klaar, bleek alles even goor te smaken. Wisten ze niet dat er met "een blokje" trassi (samengeperste, gefermenteerde garnalen) een stukje van 1×1×1 cm wordt bedoeld en hadden ze in plaats van zo'n blokje een stuk toegevoegd zoals je het koopt (tigtig keer meer dan 1×1×1cm)... Die zooi zat zelfs in het nagerecht verwerkt.
en omdat ze onwijs veel spullen hadden gebruikt, waren ze zo'n drie uur bezig met afwassen
Looooooooool hehehehe hilarisch
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')