abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18850187
Soms zie je mensen koken en dan denk je: oh nee nee wat doe je nou
Bijvoorbeeld een huisgenoot van die pijnboompitten niet in roostert maar gaat bakken in olie
En vlees al in de olie leggen als het nog niet heet genoeg is waardoor het vlees de olie opzuigt

Ik kan me daar dus echt aan ergeren, de zogenaamde culi-beten
Nog meer van dat soort blunders? Meldt ze hier en reageer je af!!
  maandag 3 mei 2004 @ 09:08:45 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_18850199
Van die mensen die iets gaan eten maar er geen bier bij drinken.
  maandag 3 mei 2004 @ 09:14:25 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_18850252
Zijn niet echt blunders maar eerder onwetendheden
Wel een blunder: heb jaren gebruik gemaakt van een combi-magnetron. De oven daarvan warmde heel snel op. Nu heb ik een electrisch fornuis en ging er van uit dat de oven even snel opwarmde. Met als gevolg dat de eerste paar keer mijn ovenschotels koud en rauw uit de oven kwamen.
GNU Terry Pratchett
pi_18850545
vlees braden in azijn omdat je het verschil tussen olie en azijn niet kent...
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_18851056
Mijn huisgenote heeft ooit de magnetron 10 min laten voorverwarmen voor ze er iets in zette. Toen was hij dus kapot...
Trust me, I know what I'm doing.
  maandag 3 mei 2004 @ 12:14:21 #6
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_18853414
quote:
Op maandag 3 mei 2004 10:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Mijn huisgenote heeft ooit de magnetron 10 min laten voorverwarmen voor ze er iets in zette. Toen was hij dus kapot...
een magnetron voorverwarmen! Geweldig!

Hier heb ik in een slaperige bui wel eens ketjap manis en balsamicoazijn verwisseld. Vreemd genoeg was het nog goed te eten, maar dat had ook anders kunnen uitpakken!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  maandag 3 mei 2004 @ 12:16:56 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18853464
vroeger toen ik nog kleine klonk was, had ik eens zin in chocolade vla, maar helaas pappa en mamma klonk hadden geen chocolade vla gekocht.

ik dacht de oplossing te weten, ik flikkerde wat cacaopoeder bij de yoghurt, om er vervolgens achter te komen dat chocolade vla iets anders was dan yoghurt met cacaopoeder, getver wat was dat smerig.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 mei 2004 @ 12:20:57 #8
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18853544
stokbrood afbakken...
oven aan -> warm genoeg -> stokbrood erin -> timer aan.......
"hey, wat komt er toch een rook uit de keuken"'
in plaats van de timer per ongeluk de magnetron er bij aangezet...
het inmiddels verkoolde stokbrood uit de oven gehaald, buiten gegooid waar het nog een half uur heeft na lopen knetteren
pi_18857060
Men neme, een diner waarvan een gedeelte uit krieltjes bestaat. Deze gooi je in een koekenpan en maak je warm enzo. Dan gaat het ineens wel heel snel en denk je oei, laat ik die pan er even af halen, dit gaat niet goed! Ze worden zwart!
Dan kijk je om de een of andere reden even weg, met pan in hand, en komt de pan op mysteireuze wijze in contact met je arm.

En daar hebben we mijn grootste culinaire blunder, als dat telt. Is meer dan jaar geleden, maar d'r zit nog steeds een enorme brandwond op mijn onderarm. En mooi dat het eten niet te vreten was!

Verder heb ik het voor elkaar weten te krijgen ooit een gebakken ei aan te branden.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_18857300
Ik woonde ooit in een studentenhuis met elektrische kookplaten terwijl ik alleen maar gasfornuizen gewend was. Ik had een diepvriespizza gekocht en volgens de verpakking kon je die behalve in de oven eventueel ook in een koekenpan opwarmen. Dus de pizza in een koekenpan gemieterd, paste precies, pan op de kookplaat, kookwekker gezet, verder niet meer naar omgekeken totdat de kookwekker afging. Ik kwam m'n kamer weer uit en de hele gang (het was een hele lange gang) stond tot aan m'n kamer toe helemaal blauw van de rook. Toen ik in de pan keek zag de pizza er best normaal uit. Tot ik de bodem maar eens bekeek, en die was pikzwart. Er was geen normaal stukje meer te zien en de stank in huis was verschrikkelijk, alsof het hele huis tot de grond toe was afgefikt, de volgende dag rook je het nog.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:41:45 #11
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_18868298
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:11 schreef rooierooie het volgende:
Ik woonde ooit in een studentenhuis met elektrische kookplaten terwijl ik alleen maar gasfornuizen gewend was. Ik had een diepvriespizza gekocht en volgens de verpakking kon je die behalve in de oven eventueel ook in een koekenpan opwarmen. Dus de pizza in een koekenpan gemieterd, paste precies, pan op de kookplaat, kookwekker gezet, verder niet meer naar omgekeken totdat de kookwekker afging. Ik kwam m'n kamer weer uit en de hele gang (het was een hele lange gang) stond tot aan m'n kamer toe helemaal blauw van de rook. Toen ik in de pan keek zag de pizza er best normaal uit. Tot ik de bodem maar eens bekeek, en die was pikzwart. Er was geen normaal stukje meer te zien en de stank in huis was verschrikkelijk, alsof het hele huis tot de grond toe was afgefikt, de volgende dag rook je het nog.
door is een trucje voor

kleine stukjes tegel onder je pizza leggen en pan er op
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:51:34 #12
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_18882562
Ik erger me regelmatig aan 'culi-beten' ook omdat ik altijd vind dat mijn manier de beste is.

Laats at ik pasta bij een vriendin, ze gooide de pasta gelijk in de pan ipv te wachten tot het water kookte. Ik stond me toch een potje te verbijten Het is wel goedgekomen trouwens.

Ach en zo zijn er veel meer, gewoon niet in de keuken komen als een ander aan het koken is.

Zelf heb ik een kaasfondue gemaakt en een inschattingsfoutje gemaakt met de witte wijn. het werd wijnfondue, ranzig. Heb heel lang een fondue trauma gehad.
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
pi_18883363
Zelf ben ik eigenlijk ook een culibeet, ik waag me dan ook zelden aan culinaire hoogstandjes. Zal het wel van mijn vader hebben, die dacht ooit dat als je een tartaartje ging bakken je daar geen boter voor nodig had ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25418319
Gewoon lekker macaroni klaar maken, denken dat je er cayennepeper erover heen doet, totdat je begint te eten, en een kaneelsmaak ondekt....
Beter op de etiketjes letten...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25420113
quote:
Op maandag 3 mei 2004 10:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
hahhaha!!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:50:13 #16
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_25420163
-edit- Offtopic. Onzin is verderop.

[ Bericht 41% gewijzigd door Oblivion op 08-03-2005 08:28:05 ]
pi_25420188
Ok, ik maakte een keer pindasaus en toen heb ik kaneel ipv kerrie meegefruit
pi_25420200
Ik heb afgelopen zaterdag ietwat pittige sperzieboontjes gemaakt voor Nouk.
Bosbeetle vond ze wel lekker.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:54:14 #19
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_25420243
Ik heb weleens kooklessen gegeven waarbij ik gewoon milkshakes liet maken die lauw waren...
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:55:55 #20
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_25420276
En magnetron brownies. Die waren zo hard als bakstenen.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:59:06 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25420330
Zout in de koffie
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 01:10:26 #22
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25420503
Ik drink graag van die yoghurtdrinks (Milk & Fruit) en m'n vrouw drinkt daar normaal nooit van.

En voordat je zo'n pak open maakt moet je er altijd even goed mee schudden (het bekende, schudden voor gebruik).
Dus op een avond drink ik het laatste restje uit een pak, er stond nog een dicht pak in de koelkast maar aangezien ik geen dorst meer had zou ik dat de volgende ochtend wel openen.

Dus 's ochtends wil ik mijn nieuwe pak, waar mijn vrouw dus nooit van drinkt, openen en van te voren schud ik er even goed mee, het pak was toch nog niet opengescheurd.

Echter kwam ik toen tot de pijnlijke conclusie dat mijn vrouw toch nog een keer "mijn" drankje wilde proeven en het pak dus al geopend had.
En als je er dan flink mee gaat schudden dan zit even later je keuken goed onder, en kan je je ook weer opnieuw gaan douchen, omdat je dan milk&fruit in je haren heb zitten....
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 01:12:44 #23
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25420550
ohja, en plastic smelt in de magnetron
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_25420671
Ik dacht dat mijn blender een beveiliging had waardoor 'ie het niet zou doen als het deksel er niet opzat.

Wel dus.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:55:16 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25423273
Een huisgenote maakte voor het eerst asperges klaar. 'Ik heb die rare topjes er maar afgesneden'.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')